درخاطره روزها ۱۱ مهر- ۳اکتبر



[caption id="attachment_36964" align="alignleft" width="250"]درگذشت داستایوسکی درگذشت داستایوسکی[/caption]

۱۱مهر-۳اکتب۱۸۸۱درگذشت داستایوسکی


«فِئودور میخائیلوویچ داستایوسکی» به جرم همکاری با مخالفان امپراتور محکوم به اعدام شد و به شکل معجزه‌آسایی از زیر چوبة دار رهایی یافت و به زندان افتاد. او در توصیف روحیه و اخلاق مردم عصیان زده ، بیمار و روان پریش مهارت بسیاری داشت.





[caption id="attachment_36967" align="alignleft" width="250"]استقلال عراق استقلال عراق[/caption]

۱۱مهر-۳اکتب۱۹۳۲استقلال عراق


کشور «عراق» که برای سالیان، جزیی از امپراتوری عثمانی بود و بعد از «جنگ جهانی اول» تحت استعمار «انگلستان» قرار گرفته بود، در این روز استقلال خود را به دست آورد.







[caption id="attachment_36968" align="alignleft" width="250"]زادروز نخستین زن خبرنگار جنگ زادروز نخستین زن خبرنگار جنگ[/caption]

۱۱مهر-۳اکتبر۱۸۸۵زادروز نخستین زن خبرنگار جنگ


«سوفیا تردول» نمایشنامه نویس آمریکایی، نخستین روزنامه نگار زن بود که در میان آتش و خون خبرهای مربوط به انقلاب «مکزیک» را پوشش داد. وی در جریان انقلاب خونین «مکزیک» توانست با «پانچو ویلا» رهبر انقلابیون در پناهگاهش مصاحبه کند.





[caption id="attachment_36969" align="alignleft" width="250"]» اختراع پولاد در ایران » اختراع پولاد در ایران[/caption]

۱۱مهر-۳اکتبر«۵۰۰میلادی» اختراع پولاد در ایران


اختراع «پولاد» (آهن آبدیده که قابلیت چکش خواری ندارد) در این روز به نام «ایران» در تاریخ عمومی صنعت ثبت شده است. از آن پس، ایرانیان جنگ افزارهای خود را از «پولاد» تهیه می‌کردند و در میان سایر ملل برتری تسلیحاتی داشتند.







[caption id="attachment_36971" align="alignleft" width="250"]اعدام فیلسوف روم اعدام فیلسوف روم[/caption]

۱۱مهر-۳اکتبر«۴۰میلادی» اعدام فیلسوف روم


«ژولیوس کانوس» فیلسوف رومی پس از این که در یک اجتماع عمومی در شهر روم، «کالیگولا» امپراتور وقت را متهم کرد که مانع از اجرای عدالت می‌شود، دستگیر شد. «ژولیوس کانوس» که حاضر نشد از امپراتور درخواست عفو نماید جانش را فدای عقیدهاش کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: