This browser does not support the video element.

رژیم ایران تهدیدی بزرگ برای منطقه ـ 20دقیقه- دوشنبه 10مهر ۹۶

1 ـ فرمان دونالد ترامپ برای ممانعت از اعطای وامهای خارجی به رژیم ایران .


2 ـ شناسایی عاملان حملات تروریستی در کانادا و فرانسه.


3 ـ شبه‌نظامیان حوثی یمن یکی دیگر از وزرای نزدیک به علی عبدالله صالح را برکنار کردند.


 

 

 

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه برای تشدید مجازات علیه شبه نظامیان حزب الله لبنان تصویب کرد . این لایحه ها شامل اقدامات گسترده تر علیه افراد و نهادهایی است که با شبه نظامیان حزب الله و کشورهای خارجی حامی آنها ارتباط دارند .

هدف این مصوبه ها فشار های بیشتر سیاسی و مالی بر روی شبه نظامیان حزب الله است.الیوت انگل در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان : «من از این مصوبه ها حمایت می کنم».

قانون گذاران آمریکایی با بکار گیری روش های جدیدی می خواهند شبه نظامیان حزب الله را از نظر سیاسی محاصره کنند . قوانین تصویب شده جدید هر فرد سیاسی را که با حزب الله رابطه داشته باشد یا اینکه از آنها حمایت مادی کند هدف قرار می دهد.

دولت آمریکا می تواند با استفاده از این قانون هر فردی را که از نظر سیاسی و انتخاباتی با حزب الله هم پیمان باشد یا با آنها در دولت لبنان شریک باشد مجازات کند .

خبرنگار العربیه می گوید : این لوایح در ارتباط با حزب الله بود ولی در ارتباط با رژیم ایران قرار است دونالد ترامپ استراتژی جدید آمریکا را علیه دخالت های این رژیم در کشورهای خارجی اعلام کند .

 

 


  •  رژیم ایران تهدیدی بزرگ





وزیر کشور آمریکا معتقد است رژیم ایران تهدیدی بزرگ برای منطقه و امنیت ملی آمریکاست. برای مقابله با این رژیم باید اهرمهای اقتصادی را بیش از پیش به کار گرفت از جمله اهرم نفت.

رایان زینکه وزیر کشور آمریکا اعلام کرد:‌ رژیم ایران تهدیدی بزرگ است. قطع منافع نفتی این رژیم به مقابله با برنامه تولید موشک آن کمک می کند. موشکهایی که قادر به حمل کلاهک اتمی هستند.

رایان زینکه در بنیاد هریتیج گفت« من در مورد ایران نگرانم. من درمورد تولید موشک های بالستیکی و توانایی اتمی آنها نگرانم. بهتر است برای مقابله با تهدید بزرگ رژیم ایران گزینه های اقتصادی و نه فقط نظامی داشت» .

وزیر کشور آمریکا گفت:‌ « اهرم اقتصادی» آمریکا برای جلوگیری از فروش هر قطره نفتی که رژیم ایران تولید می کند کارایی دارد ». به گفته رایان زینکه آمریکا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز و طبیعی و نفت خام در جهان است .

که این کشور را کمتر به نفت خاورمیانه وابسته می کند.زینکه که از فرماندهان سابق نیروهای تفنگدار دریایی است بر ضرورت قاطعیت بیشتر با رژیم ایران تأکید می کند

 

 


  •  فشارها بر کره شمالی




 

ژنرال جک کین معاون سابق فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا معتقد است ادامه فشار ها میتواند رژیم کره شمالی را سرنگون کند . فاکس نیوز: بعد از این که رئیس جمهور ترامپ به پای تریبون مجمع عمومی رفت و سخنرانی کرد تحلیلهای بسیاری صورت گرفت.

تأثیر فشارها و تحریمها به ویژه بر کره شمالی چیست؟ژنرال جک کین: اگر بطور عام بخواهم صحبت کنم سخنرانی بسیار ماهرانه ای بود. او روی اصلاحات در سازمان ملل متمرکز بود که 130کشور درآن روز حضور داشتند و به اوگوش می کردند .

او تهدیدهای عمده ای را که ما در کوتاه مدت با آنها مواجهیم روشن کرد و بعد با فراخوان دادن به رهبران بیش از ۱۳۰ کشور حاضر در جلسه سازمان ملل گفت :‌ بیایید جمعی با این تهدیدها مقابله کنیم.

این هفته هم اتفاقات مهمی افتاد. آمریکا دستور اجرایی صادر کرد و گفت:‌ هر کسی که با کره شمالی تجارت می کند یا باید تجارت با آنرا قطع کند یا ما تجارت با آن را قطع خواهیم کرد.

 

 


  •  نباید نقض حقوق بشر در ایران را نادیده گرفت




 

دیوید ایمس عضو پارلمان انگلستان میگوید نباید نقض حقوق بشر در ایران را نادیده گرفت. او به قتل عام سال 67 اشاره می کند و خواستار تحقیقات درباره این بدترین جنایت تاریخ معاصر می شود.

دیوید ایمس عضو پارلمان انگلستان طی مقاله یی در واشنگتن تایمز نوشت:‌ دونالد ترامپ باید به خاطر سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل متحد مورد قدردانی قرار بگیرد چرا که از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ هیچ رئیس جمهور آمریکا تا به حال چنین توصیفی عمیق از رژیم دیکتاتوری مذهبی در ایران را ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ در آن سخنرانی گفت:‌ «دولت ایران روی یک دیکتاتوری فاسد را با ظاهر نمایی دروغین از دموکراسی مخفی کرده است. آنها یک کشور ثروتمند با یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک دولت که از نظر اقتصادی فرسوده شده است تبدیل کرده اند.

دولتی که صادرات اصلی آن خشونت، خونریزی و هرج و مرج است. بیشترترین قربانیان رژیم ایران، در واقع، خود مردم آن هستند. ». دیوید ایمس افزود: قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸، اگرچه یکی از بدترین جنایات در تاریخ معاصر ایران است، اما تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

آقای ترامپ در سخنرانی خود گفت: «رژیم های سرکوبگر هرگز برای همیشه باقی نمی مانند، و روزی خواهد آمد که مردم ایران با یک انتخاب مواجه خواهند شد. آیا آنها به مسیر فقر، خونریزی و ترور ادامه خواهند داد؟ یا مردم ایران به ریشه های افتخار ملت خود به عنوان یک مرکز تمدن، فرهنگ و ثروت باز میگردند که در آنجا مردم بار دیگر بتوانند شاد و موفق باشند؟ »

 

 


  •  هشدار سازمان ملل متحد در مورد اوضاع سوریه




 

سازمان ملل متحد نسبت به عواقب بمباران بیمارستانها در سوریه و محروم کردن مردم از امکانات پزشکی هشدار داد. در جلسه ویژه ای که سازمان ملل متحد به منظور بررسی وضعیت سوریه برگزار کرده بود .

استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه گفت زمان آن فرا رسیده که بر روی گفتگوهای صلح در ژنو تمرکز کنیم و طرفهای سوری تحت نظارت سازمان ملل متحد با هم گفتگو کنند.

او گفت این گفتگو ها تنها ظرفی است که بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت می توان با حمایت جامعه جهانی در سوریه به دولتی انتقالی دست یافت .ما یک ماه وقت داریم که این مذاکرات را برگزار کنیم و می بایست برای چنین مذاکراتی آماده سازیهای لازم را انجام دهیم.

در این جلسه هماهنگ کننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل در سوریه ، اوضاع را وخیم توصیف کرد. یان ایگلند گفت همانطوری که می دانید جنگ در سوریه آثار مخربی بر روی مردم این کشور گذاشته است . همه می دانند که بسیاری موانع در مقابل رسیدن کمک های انساندوستانه به این مردم وجود دارد .

 


  •  آمریکا دیپلوماتهای خود را از هاوانا بر می گرداند




 

بعد از یک دهه حملات مرموز علیه دیپلومات های آمریکایی در کوبا منابع مطلع میگویند سفارت آمریکا در کوبا آماده می شود افراد را بخاطر سلامت خودشان به کشور بازگرداند.

انتظار می رود سفارت آمریکا در هاوانا باز بماند ولی برخی از کارمندان وخانواده های دیپلمات ها احتمالاٌ ظرف چند روزآینده تخلیه شوند . بیش از 21 نفر از اعضای هیات با عوامل مشکوکی مورد حمله قرارگرفته اند.

آنها با علائمی مانند تهوع، سردرد و حتی ازدست دادن شنوایی مواجه شده اند.برخی حتی آسیب های کم مغزی دیده اند. وزارت خارجه آمریکا می گوید نوعی سلاح صوتی ممکن است سبب آن بوده باشد. امریکا این حملات را جدی تلقی کرده است .

رکس تیلرسون : «ما این موضوع را در دست بررسی داریم و با توجه به آسیبی که برخی از افراد دیده اند موضوعی بسیار جدیست. ما آنها را به کشور بازگردانده ایم وموضوع در دست بررسی است». ‌کوبا هرنوع دخالتی را انکار کرده و خود تحقیقات براه انداخته است.

 

 


  •  فراخوان سازمان ملل متحد برای کمک به مسلمانان میانمار




 

سازمان «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد روز یکشنبه 9مهر96 از مجامع بین‌المللی و نهادهای غیرانتفاعی خواست ۷۵ میلیون دلار برای کمک به آوارگان اقلیت مسلمان روهینگیا که از میانمار به کشورهای مجاور بخصوص بنگلادش گریخته‌اند کمک کنند.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی این سازمان از اردوگاه‌های پناهندگان میانماری در بنگلادش بازدید کرد و به دیدار خانواده‌های گریخته از خشونت رفت. او در پاسخ به خبرنگاران گفت: «وضعیت موجود ناخوشایند است. ما برای ۶ ماه آینده نیاز به ۷۵ میلیون دلار هستیم.»

وی در ادامه افزود: «من می‌گویم می‌توانیم با چند میلیارد دلار به گرسنگی در جهان خاتمه دهیم. من به اهداء کنندگان می‌گویم اگر نمی‌توانید پول فراهم کنید، جنگ را متوقف سازید.»

 

 


  • دونالد ترامپ: وقت خود را در مذاکره با کره شمالی تلف نکنید.




 

ای بی سی نیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می گوید رکس تیلرسون دیپلومات ارشد او در تلاش برای مذاکره با کره شمالی در مورد برنامه های هسته ای و موشکی این کشور ، «وقت خود را تلف میکند». وی در توئیت خودش به رکس تیلرسون توصیه کرد: «انرژی ات را ذخیره کن، رکس، ما آنچه را باید انجام خواهیم داد!»

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: