This browser does not support the video element.

رژیم ایران حمایت مالی از حزب الله لبنان را 4برابر کرده است ـ 20دقیقه جمعه 7مهر

1 ـ گفتگوی دونالد ترامپ و آنگلا مرکل در مورد فعالیتهای مخرب رژیم ایران ، برنامه موشکی و سرپیچی این رژیم از قطعنامه های شورای امنیت .


2 ـ نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار تشدید بازرسی از سایتهای رژیم ایران شد.


3 ـ اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:‌ رژیم ایران حمایت مالی از حزب الله لبنان را 4برابر کرده است .


 


  •  دونالد ترامپ تصمیم خود را در مورد برجام گرفته است




سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می گوید:‌ دونالد ترامپ تصمیم خود را در رابطه باتوافق اتمی با رژیم ایران گرفته است. فاکس نیوز:‌ شما در کمیته روابط خارجی سنا بازیگر اصلی در توافق اتمی با رژیم ایران بوده اید.

توافقی که جنجالی برسر آن وجود دارد. رئیس جمهور دونالد ترامپ قرار است تا ۱۵ اکتبر تعیین کند ‌که آیا رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت کرده است یاخیر؟‌ اگر او اینکار را انجام ندهد آیا کنگره تحریم ها را مجدداً به جریان خواهد انداخت؟

سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا: من از نزدیک با کاخ سفید مشغول رایزنی هستم. نمی توانم علناًدر مورد آنچه قرار است اتفاق بیفتد و اینکه کنگره چه خواهد کرد صحبت کنم از بابت آن معذرت می خواهم .

ولی من از نزدیک با آنها کار می کنم هر چیزی که بگویم ممکن است چیزی را علنی کند که درست نباشد. فاکس نیوز: رئیس جمهور هفته گذشته اشاره کرد که او تصمیم خودرا گرفته است آیا برداشت شما این است که تصمیم گرفته شده است ؟

سناتور باب کورکر : من فکر می کنم تصمیم گرفته شده است. برخی مواقع وقایع جهانی تأثیر می گذارد و ممکن است تصمیم گرفته شده تغییر کند. من مسیری که کنگره باید طی کند می دانم ولی نمی خواهم در این باره توضیح بدهم

 


  • هشدار دونالد ترامپ نسبت به خطرات رژیم ایران و کره شمالی




 

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر نسبت به خطرات رژیم ایران و کره شمالی هشدار داد. این سخنان دونالد ترامپ در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با نخست وزیر اسپانیا ایراد شده است.

دونالد ترامپ : آمریکا و اسپانیا به همراه هم با خطرات بسیار و با چالش هایی از جانب کره شمالی تا رژیم ایران تا ونزوئلا مواجهند. مااز اسپانیا بخاطر تصمیم اخیر آن به اخراج سفیر کره شمالی و ایستادن باما در تلاش هایمان برای منزوی کردن رژیم بیرحم کره شمالی تشکر می کنیم.

زمان آن است که تمامی کشورهای مسئول به ما برای منزوی کردن تهدید کره شمالی بپیوندند.تولید بمب اتمی و برنامه موشکی کره شمالی کل جهان را با خسارت غیر قابل تصور روبرو می کند.

تمامی کشورها اکنون باید اقدام کنند تا که از توقف کامل برنامه اتمی این رژیم اطمینان پیدا کنند.

من از شورای امنیت سازمان ملل که ۲ بار تاکنون به اتفاق آرا رای داده است تشکر میکنم. با آرای ۱۵ به صفر ۲ بار رای داده اند تا قطعنامه های شدیدی علیه کره شمالی تصویب شود.

 

 


  •  طرح امانوئل ماکرون برای آینده اتحادیه اروپا




 

امانوئل ماکرون، طرح خود را برای آینده اتحادیه اروپا ارائه داد.امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای "از نو بنیان نهادن" اتحادیه اروپا ارائه کرد.

وی در آمفی‌تئاتر اصلی دانشگاه تاریخی سوربن حضور یافت و بعد از شرح چند "طرح کلیدی" به پرسش‌های گروهی از دانشجویان فرانسوی و خارجی پاسخ گفت.

هدف ماکرون دستیابی به نقشه راهی برای ده سال آینده اتحادیه اروپاست.

به عقیده رئیس جمهور فرانسه، اتحادیه اروپا با پذیرفتن عجولانه چندین کشور به درون خود و جهت‌گیری سریع به سوی روند جهانی شدن و همچنین به دلیل گرفتار ماندن در بوروکراسی و نظام اداری سنگین و مقررات دست و پاگیر، دچار فرسودگی و ناکارآیی شده است.

ماکرون به ویژه بر اهمیت پنج حوزه بزرگ تأکید کرد: جهان دیجیتال، آب و هوا، امنیت و دفاع، مسئله مهاجرت و بالاخره اقتصاد و بازرگانی. با اینحال رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد انتظار ندارد همه کشورهای عضو اتحادیه به اتفاق با تمامی پیشنهادها موافق باشند.

به عنوان مثال، او گفت که در مورد پذیرش مهاجران، هر کشور اروپایی که مایل باشد باید تعداد پذیرش‌ها را افزایش دهد و منتظر تصمیم دیگران نشود.

 


  •  ادامه قاچاق سلاح برای شبه نظامیان حوثی در یمن




 

روزنامه نیویورک تایمز نوشت رژیم ایران به قاچاق سلاح برای شبه نظامیان حوثی ادامه می دهد . در میان سلاحهای قاچاق شده موشک های زمین به زمین و مین های دریایی نیز دیده می شود. این رویکرد رژیم ایران باعث شده است که قتل و کشتار و ویرانی در یمن طولانی تر شود.

به موازات در تنگنا قرار گرفتن بیشتر شبه نظامیان حوثی در یمن رژیم ایران ارسال سلاح برای آنها را بیشتر می کند و برای آنها تسلیحات مرگبارتر ارسال می کند . گزارش های جدید نشان می دهد محموله های جدیدی از تسلیحات مرگبار رژیم ایران برای شبه نظامیان حوثی ارسال شده است.

یک مسؤل نظامی آمریکایی رژیم ایران را متهم کرد بصورت روز افزون زراد خانه حوثی ها را تقویت می کند و به آنها موشک های بالستیکی پیشرفته می دهد . علاوه براین موشکهای ضد کشتی نیز در اختیار آنها قرار داده است.

در کنار این موشک ها رژیم ایران مین های دریایی و زورقهای بمب گذاری شده را نیز به شبه نظامیان حوثی داده است تا بتوانند امنیت ترددات دریایی را مختل کنند یک مقام آمریکایی تاکید کرد تسلیحاتی که شبه نظامیان حوثی از آن استفاده کرده اند قبل از اشغال صنعا در این کشور وجود نداشته است

 


  • مسدود کردن حساب تروریستها در توییتر




 

توئیتر ۳۰۰ هزار حساب مرتبط با تروریسم را در سال ۲۰۱۷ مسدود کرده است. توئیتر اعلام کرده است زیر فشار دولت ها و برای مبارزه با افراطی گرایی آنلاین ۳۰۰ هزار حساب توئیتری ترویج دهنده تروریسم را مسدود کرده است. به گزارش بلومبرگ، این تعداد حساب توئیتری تنها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ مسدود شده اند.

توئیتر همچنین اعلام کرده است برای مبارزه با افراطی گرایی مرتبط با تروریسم ابزارهای خودکارش را برای شناسایی و مسدود کردن حساب های مرتبط با تروریسم بهبود داده است.

این شبکه اجتماعی همچنین گفته است میزان درخواست دولت ها برای دسترسی به داده ها روی این شبکه اجتماعی افزایش داشته است و این شبکه اطلاعات مرتبط با ۳۹۰۰ حساب را از ماه ژانویه تا ژوئن به دولت ها ارائه کرده است.

از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری، مقامات آمریکا ۲۱۱۱ درخواست، ژاپن ۱۳۸۴ درخواست، بریتانیا ۶۰۶ درخواست و ترکیه ۵۵۴ درخواست از توئیتر برای دسترسی به اطلاحات حساب های مورد نظرشان داشته اند.

 


  • گوجه فرنگی مقاوم در برابر خشکسالی




 

دانشمندان در اروپا بر روی طرحی کار می کنند که می تواند گوجه فرنگی هایی برویاند که ۹۰ درصد آب کمتری احتیاج داشته باشند. بررسی راه دستیابی به گوجه فرنگی مقاوم در برابر خشکسالی یکی از اهداف پروژه های تحقیقاتی اتحادیه اروپاست.

محققان این طرح موسوم به بازدهی» می خواهد بدانند راه های افزایش بازدهی گیاه گوجه فرنگی چیست. آزمایشهای این طرح در یک مزرعه آزمایشی انجام می شود. در این مزرعه ۴۰ هزار بوته گوجه فرنگی و ۲۰۰ رقم مختلف گوجه فرنگی کاشت می شود.

برای برخی از این انواع گوجه فرنگی شرایط رشد و نمو بسیار سخت است، چون فقط ۳ هفته در ابتدای فصل آبیاری شده اند و در تابستان گرم و داغ آب کافی به آنها نرسیده است. میزان آبی که برای آبیاری این گوجه فرنگی ها بکار رفته ۹۰ درصد کمتر از میزان معمول بوده است.

آنها نسبت به خشکسالی مقاوم هستند. رویای تولیدکنندگان گوجه فرنگی است که این گوجه فرنگی ها طعم و شکل خوبی داشته باشند و میزان بازدهی هم بالا باشد.

 

 

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اد رویس رئیس این کمیته نسب به همکاریهای مخرب رژیم ایران و حزب الله لبنان برای ایجاد تنش در منطقه هشدار داد.

در این جلسه که روز 6مهر 96 برگزار شد اد رویس گفت:در هفته‌های اخیر ما گزارشات نگران‌کننده‌ای دیده‌ایم که حزب‌الله لبنان و رژیم ایران در حال ساختن غیرقانونی کارخانه‌های تولید موشک در نزدیکی اسرائیل هستند.

این امر بهمراه افزایش 4 برابری حمایت مالی رژیم ایران از حزب‌الله منطقه را بسوی از هم گسیختگی می برد. ما باید فشار را روی این تروریستها هر چه بیشتر کنیم. اد رویس افزود: حزب الله لبنان علاوه بر حمایت سالانة 800 میلیون دلاری از جانب رژیم تهران،

میلیونها دلار از قاچاق کوکائین و دیگر مواد مخدر و سیگارهای غیرقانونی درآمد دارد. لایحه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روی شبکه مالی بین‌المللی حزب‌الله و همچنین کمک‌کنندگان روسی و سوری و حامی آن رژیم ایران فشار وارد می کند.

 


  • آتشفشان مانارو همچنان فعال است




همه ساکنان جزیره «آمبائه» واقع در شمال مجمع‌الجزایر «وانواتو» به‌دلیل فعالیت آتش‌فشان «مانارو» مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. مقام‌های محلی گفته اند همه ۱۱۰۰۰ ساکن این ناحیه باید جزیره را به‌طور کامل ترک کنند.

پیش‌تر در سال ۲۰۰۵ این کوه آتش‌فشان فعال شده بود. در آن زمان نیز هزاران نفر مجبور به ترک جزیره شده بودند. پس از آرام شدن فعالیتهای آتش فشان، ساکنان برای بازگشت به جزیره سه ماه صبر کردند.

مجمع‌الجزایر «وانواتو» در اقیانوس اطلس و در فاصله تقریبی ۱۵۰۰ کیلومتری از شمال شرق استرالیا قرار دارد.

 

آنتونیو گوترز، دبیر کل سازمان ملل متحد، در سخنرانی خود در شورای امنیت خواستار پایان عملیات ارتش میانمار در غرب آن کشور شد. دبیر کل سازمان ملل «شرایط به سرعت به یک وضعیت اضطراری برای پناهجویان، و یک کابوس انسانی و حقوق بشری بدل شده است ».

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: