This browser does not support the video element.

هشدار عربستان سعودی نسبت به دخالتهای رژیم ایران-۲۰ دقیقه- چهارشنبه 5مهر

ژنرال جوزف دانفورد: نفوذ بدخواهانه رژیم ایران در خاورمیانه گسترش یافته است. این رژیم از تروریستها در سوریه، عراق و یمن حمایت می کند .


2 ـ یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی: بخشی از توافق اتمی با رژیم ایران شامل مدل سازی کامپیوتری بمب اتمی و سیستمهای چند منظوره انفجاری بدون نظارت و راستی آزمایی است.


3 ـ عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل: ‌باید در مقابل سیاستهای مداخله جویانه رژیم ایران ایستاد .


 


  •  فراخوان ژنرال وسلی کلارک به اقدامهای شدیدتر علیه رژیم ایران




 

ژنرال وسلی کلارک فرمانده پیشین ناتو در اروپا خواستار اقدامهای شدیدتر علیه رژیم ایران شد. وی می گوید باید تهدید این رژیم را جدی گرفت. فاکس نیور:‌ در حالیکه همه چشمها به نمایش قدرت کره شمالی دوخته شده بود،

رژیم ایران نیز در برابر جهان با آزمایش موشکی دیگری دست به ستیزه جویی زد. تلویزیون دولتی مدعی شد یک آزمایش بالستیکی موفقی را انجام داده است که قادر است به اسراییل برسد.

این در حالی است که دولت ترامپ تهدید کرده است توافق اتمی با رژیم ایران را این رژیم به تحریکات خود ادامه دهد لغوکند. ژنرال وسلی کلارک ژنرال ۴ ستاره بازنشسته ارتش و فرمانده عالی سابق ناتو در اروپا می گوید:‌ در رابطه با ایران ما باید تمامی اقدامهای لازم را برای مقابله با رژیم ایران در منطقه انجام دهیم.

ما باید به کمک دوستان و متحدانمان در منطقه علیه حضور رژیم ایران در سوریه و یمن اقدام کنیم و مانع تحریکات آن علیه عربستان سعودی شویم. در سوریه ما نیروهای زمینی خود را داریم که بانیروهای اپوزیسیون سوری کار می کنند.

ما باید مشخص کنیم که چگونه از آن نیروها برای محدود کردن رژیم ایران و نفوذ آن در منطقه استفاده کنیم. ما باید تهدیدهای رژیم ایران را بسیار جدی بگیریم ما باید توافق اتمی رامورد بازبینی قرار دهیم من نمی دانم با توافق چکار می توانیم در این نقطه انجام دهیم .

آنچه می دانیم این است که ما به تمامی توانمندیهایمان در نیروهای مسلح آمریکا برای مقابله با رژیم ایران و کره شمالی بطور همزمان نیاز داریم .

 


  •  هشدار عربستان سعودی نسبت به دخالتهای رژیم ایران




سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نسبت به سیاستهای مداخله جویانه رژیم ایران در منطقه هشدار داد و گفت باید کشورهای عربی و آمریکا در مقابل این سیاستها بایستند.

عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل در گفتگویی با تلویزیون العربیه درمورد سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مقامهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه صدور تروریسم توسط رژیم ایران  گفت :

در مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با رژیم ایران اجماعی گسترده وجود داشت . این رژیم راه درستی نمی رود و به هیچ اصول و پرنسیبی پایبند نیست . این رژیم در منطقه آشوب به پا می کند و می خواهد نیروی موشکی و بالستیکی اش را به رخ کشورهای منطقه بکشاند.

العربیه : رئیس جمهور آمریکا توافق اتمی میان رژیم ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک را بدترین توافق در تاریخ آمریکا توصیف کرد. معنی بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران چیست ؟ خیر است یا شر؟

عبدالله المعلمی: در واقع این موضوع ویژه عربستان سعودی نیست چرا که این توافق میان پنج کشور بزرگ و رژیم ایران بوده . آیا آمریکا می تواند از این توافق بیرون بکشد ؟ نمی دانیم ولی اغلب محورهای توافق که به نفع رژیم ایران است اجرا شده .

 


  • کره شمالی می گوید آمریکا اعلام جنگ داده است




تنش میان آمریکا و کره شمالی به حدی بالاگرفته که بحث اعلان جنگ می کنند .وزیر خارجه کره شمالی می گوید دونالد ترامپ اعلام جنگ کرده است و اکنون تمامی گزینه ها روی میز است.

این به نظر می رسد پاسخ به توئیت رئیس جمهور آمریکا در آخر هفته باشد که اعلام کرد رهبر کره شمالی کیم جونگ اون مدت زیادی سرکار نخواهد بود.خبرنگار سی ان ان از سازمان ملل متحد : وزیر خارجه کره شمالی با چنان شتابی از اتاق هتل بیرون آمد که تعجب برانگیز بود.

گویی بارش را بسته و آماده است اینجا را به سرعت ترک کند. او گفت دونالد ترامپ در حقیقت علیه کره شمالی اعلام جنگ کرده است بنا براین کره شمالی احساس می کند میتواند بمب افکنها را حتی اگر در آسمان کره شمالی نباشند، سرنگون کند .
او گفت منشور ملل متحد حق دفاع از خود را به ما می دهدالبته این نوع شعارها را ما طی سالیان شنیده ایم ولی نمی دانیم که این وضع به چه سمتی می رود زیرا اشتباه محاسبات می تواند خطرناک باشد .


  • سخنگوی کاخ سفید ما به کره شمالی اعلام جنگ نکرده ایم




 

کره جنوبی نگران تنش میان آمریکا و کره شمالی و شعله ور شدن جنگی دیگر در شبه جزیره کره است. کره جنوبی از آمریکا می خواهد کمک کند تا تنش ها را باکره شمالی کاهش دهد و مانع هر نوع برخورد نظامی خودبه خودی شود.

این امر بدنبال سخنان وزیرخارجه کره شمالی بود که رئیس جمهور ترامپ را متهم به اعلام جنگ کرد. دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته بود: اگر کیم جونگ اون به تهدیداتش ادامه دهد مدت زیادی در قدرت باقی نخواهند ماند.

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید : ماعلیه کره شمالی اعلام جنگ نکرده ایم به صراحت بگوییم بیان این حرف مزخرف است. خبرنگار سی ان ان از واشینگتن : بطور سنتی روابط میان سئول و واشنگتن بسیار خوب بود و به ندرت تنشی وجود داشت اما از زمان کاندیداتوری دونالد ترامپ وضعیت متفاوت است.

 


  • جهان گیگا، دنیایی از امکانات جدید




ما وارد جهانی جدید می شویم . جهانی در حال گسترش. شبکه ها برای ما امکانات نامحدودی را فراهم می کنند . ارتباط با داده ها شیوه های زندگی ما را تغییر می دهد.آنچه که از ایمیلهای ساده آغاز شده امروز فراتر از انتظارات پیشرفت کرده است.

ما در حال ورود به دنیایی هستیم که نامش جهان گیگاست. دنیایی که میلیونها نفر به 1 گیگابایت در هرثانیه یا بیشتر دسترسی دارند. در ده سال آینده چیزی که باید رشد کند واقعیت مخلوط است

نسل جدیدی از شبکه های با ثبات با سرعت بالا در حال حاضر یک دنیا امکانات را به روی ما باز می کند.

بر اساس یک گزارش جدید چرخه نوآوری «جهان گیگا» تا سال 2025 در اروپا بازاری با ارزش25۰ تا 660 میلیارد یورو را باز خواهد کرد. سه بخش باید در دهه آینده رشد کند: واقعیت مخلوط، حضور مجازی از راه دور و زندگی اتوماتیک.

 


  •  شصتمین سالگرد پرتاب اسپوتنیک




شصتمین سالگرد پرتاب اسپوتنیک، نخستین ماهواره به فضاست. مروری کوتاه بر تاریخچه این رویداد علمی . نخستین ماهواره فضایی جهان، ۶۰ سال پیش توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق به مدار زمین پرتاب شد.

پرتاب اسپوتنیک-یک آغازگر عصر فضا و رقابتهای فضایی بین شوروی سابق و آمریکا بود و افتخار نخستینهای صنعت را هم برای شوری سابق به ارمغان آورد. نخستین سگ فضانورد روس، نخستین بشری که به فضا سفر کرد و نخستین انسانی اقدام به راهپیمایی فضایی کرده است.

ماهواره «اسپوتنیک- ۱» در چهارم اکتبر سال ۱۹۵۷ (۱۲ مهر ۱۳۳۶) توسط اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شد. پرتاب اسپوتنیک -۱ هم از لحاظ علمی اهمیت داشت و هم از نظر سیاسی. این رویداد نخستینهای زیادی را برای صنعت فضایی روسیه به دنبال داشت.

 


  •  امارات متحده عربی در مسیر ارسال کاوشگر به مریخ




امارات متحده عربی سرگرم ساختن کاوشگر فضایی برای ارسال به مدار مریخ است. پروژه سازمان فضایی این کشور به نام «امل» اکنون با برگزاری مراسم مختلف در دوبی، به مردم معرفی می شود. هدف، آشنایی عموم با فعالیت های این سازمان و چشم انداز آینده کاوش های فضایی کشور است.

امارات متحده عربی گفته است امیدوار است کاوشگر مریخ سال ۲۰۲۱ که همزمان با پنجاهمین سال تاسیس کشور امارات متحده عربی است در مدار مریخ قرار گیرد. در صورت موفقیت، این اولین پروژه فضایی یک کشور عرب خواهد بود.

 


  • سقوط یک جنگنده نیروی هوایی ایتالیا




در جریان یک نمایش هوایی در منطقه تراچینای ایتالیا یک جنگنده یوروفایتر تایفون متعلق به نیروی هوایی ایتالیا به دریا سقوط کرد. در این سانحه خلبان سی و شش ساله این جنگنده در مقابل چشمان حیرت زده همسر و والدینش که به تماشای این نمایش رفته بودند،

جان خود را از دست داد. دلیل سقوط این هواپیمای جنگی هنوز مشخص نیست. وزارت دفاع ایتالیا در همین رابطه تحقیقاتی را آغاز کرده است.

 


  • ‌سفر وزیر دفاع آمریکا به افغانستان




جمیز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو برای دیدار با مقام‌های افغانستان وارد این کشور شده‌اند. این دو مقام ارشد نظامی بدون اعلام قبلی وارد کابل شدند.این اولین سفر مقام‌های ارشد آمریکا و ناتو بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان است

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: