This browser does not support the video element.

ـ رژیم ایران تهدیدی برای جامعه جهانی-2۰دقیقه سه شنبه 4مهر

1 ـ ژنرال مک مستر: رژیم ایران پولهایی که از توافق اتمی به دست آورده برای بی ثبات کردن منطقه استفاده می کند .


2 ـ دولت کانادا همکاری اطلاعاتی با رژیمهای سرکوبگر و ناقض حقوق بشر را ممنوع کرد .


3 ـ دلار در بازار تهران به مرز 3900 تومان رسید .


 

 


  •  رژیم ایران ناقض قطعنامه 2231 است




 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد مواضع کشورش را در جریان برگزاری مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک تشریح کرد. نیکی هیلی:‌ هفته گذشته شما شاهد سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی بودید که فکر می کنم قدرت آمریکا را نشان داد.

او از تمامی کشورها خواست متحد شوند چرا که ما با رژیم های یاغی که اساساً کره شمالی و ایران هستند در جنگیم. بسیاری از کشورها پاسخ مثبت دادند. آنها برخورد بسیار مثبت با سخنرانی دونالد ترامپ داشتند.

مسئله ایران موضوع بحث در طول هفته بود . همه در مورد ادامه فعالیت های بی ثبات کننده این رژیم در سراسر خاورمیانه صحبت می کردند خواه در سوریه یا عراق یا در لبنان و یمن .

ما به سیاست خود ادامه می دهیم تا مطمئن شویم رفتار خودسرانه این رژیم را متوقف می کنیم. درمورد ایران شما چندین راه کار دارید که درحال اجراست. در ۱۵ اکتبر پرزیدنت باید تصمیم بگیرد که آیا توافق را تایید کند یاخیر و این قانون آمریکاست و ربطی به برجام یا توافق با رژیم ایران ندارد.

قانون آمریکا،‌ رئیس جمهور را ملزم می سازد هر 90روز تصمیم بگیرد آیا توافق با رژیم ایران سایر عناصر قطعنامه را که شامل آزمایش موشک بالستیک و قاچاق سلاح و حمایت از تروریسم میشود نقض می کند یانه؟ رئیس جمهور باید همه آنها را بررسی کند.

واگر هنوز فکر می کند که این توافق در جهت بهترین منافع آمریکاست آنرا تایید خواهد کرد و اگر او فکرکند که این توافق و وضعیت آن در جهت بهترین منافع مردم آمریکا نیست آن را تایید نخواهد کرد لذا در آن صورت به کنگره خواهد رفت. او باکنگره کارخواهد کرد چگونه وضعیت را دوباره بررسی کنند.

آنچه ما بدنبال آن هستیم و بسیار هم منتقد آن هستیم این واقعیت است که قطعنامه 2231 توسط رژیم ایران نقض شده است. دبیرکل گزارشی تهیه کرده بود که می گفت آنها تمامی عناصر این قطعنامه را نقض کردند.

از جمله حمایت از تروریسم ، قاچاق سلاح و انجام آزمایشات موشک بالستیک که باید بخاطر‌همه آنها موردحسابرسی قرار گیرند. رژیم ایران باید بداند چون توافق اتمی انجام شده اجازه ندارد هرکاری دلش خواست انجام دهد.

 


  •  رژیم ایران تهدیدی برای جامعه جهانی




 

وزیر خارجه بحرین : رژیم ایران نه تنها تهدیدی برای منطقه بلکه برای کل جامعه بین المللی است . العربیه: احتمال زیادی وجود دارد که در ۱۵ اکتبر آینده آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران بیرون بکشد . این بیرون کشیدن چه عواقبی برای منطقه دارد؟

وزیر خارجه بحرین:‌ این دو کشور منبع اصلی خطر در دنیا هستند. اینها تنها برای منطقه خطرناک نیستند بلکه خطر جهانی اند. کره شمالی برخوردهایش و تجارب موشکی اش خطری جهانی است . هیچ کس حاضر به پذیرش این خطر نیست.

رژیم ایران و برنامه موشکی و اتمی اش خطری جهانی است. به این دلیل در سازمان ملل متحد تمامی کشورهای جهان بر روی این دو خطر جهانی تمرکز کردند. ما امیدواریم که رژیم ایران به این توافق التزام کامل داشته باشد.

در قبال آژانس انرژی اتمی شفاف باشد و اگر شفاف نباشد می گوییم به توافق التزام نداشته است. این بزرگترین تهدید روشنی است که بیشتر از سایت ها و غنی سازی اهمیت دارد.رابطه رژیم ایران و قطر بعد از این بحران ایجاد نشده بلکه از قبل وجود داشته است .

امیر قطر دعوت می کرد که با ایران گفتگو کنیم علاقه داشتند که رابطه ما با رژیم ایران بهتر شود و ما همیشه این کلام را می شنیدیم و این کلام هنوز ادامه دارد . این موضوع فایده ای ندارد . چرا که خطر از ایران می آید .

 


  •  هشدار نسبت به دخالتهای رژیم ایران در یمن




عبد ربه منصورهادی رئیس جمهوریمن گفت جنگ داخلی یمن به خاطر دخالت رژیم تهران نیازمند یک راه حل نظامی است. عبد ربه منصورهادی در مصاحبه اختصاصی با العربیه با اشاره به حمایت رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی گفت : حوثیها خود نمی توانند تصمیمی بگیرند.

حتی اگر شما به توافقی با آنها برسید، آنها با رژیم ایران تماس میگیرند... بعد از تهران از توافق عقب می کشند و بعد شما توافقی ندارید. به همین دلیل تنها راه حل موجود با آنها راه حل نظامی است.

عبد ربه منصور هادی گفت سیاست ایالات متحده در منطقه تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ بهبود یافته است. موضع آمریکا در حال حاضر بهتر از دوران اوباما است چرا که اولویت اوباما رسیدن به توافق اتمی بود. او به رژیم ایران اجازه داد تا دخالتهایش را ” گسترش” دهد.

عبد ربه منصورهادی گفت جان کری وزیر خارجه اوباما پیشنهاد داده بود که او یک معاون رئیس جمهورازحوثی ها برای حاکمیت انتخاب کند ولی ما این پیشنهاد را رد کردیم.

 


  •  خوش بینی نسبت به رشد اقتصادی منطقه یورو




 

نایب رییس بانک مرکزی اروپا نسبت به رشد اقتصادی منطقه یورو خوش بین است. علت این خوش بینی چیست؟ خوش بینی به منطقه یورو بازگشته است. اما اغلب رهبران اروپایی می دانند که این وضعیت پایدار نیست. معاون رییس بانک مرکزی اروپا می گوید منطقه یورو به وزیر دارایی و بودجه مشترک نیاز دارد.

پس از گذشت یک دهه از بحران اقتصادی و بی ثباتی در منطقه یورو، خوش بینی در حال افزایش است. رشد اقتصادی حوزه پولی یورو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی جاری شتاب گرفته است. اما نرخ بیکاری همچنان بالاست و بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم اختلاف نظر همچنان وجود دارد.

ارز یورو با این نوید همراه بود که ثروت جوامع اروپا بیشتر شود. برای تحقق این نوید چه باید کرد؟

 


  •  مانورهای هوایی مصر و عربستان سعودی




 

مانورهای هوایی مصر و عربستان سعودی بنام فیصل ۱۱ بعد از گذشت چندین روز از تمرینات مختلف با هدف اجرای ماموریت های متعدد در قاهره به پایان رسید . در رژه پایانی تمرینات هوایی، مسؤلین و فرماندهان نیروی هوایی مصر و سعودی حضور داشتند.

آنها بر آمادگی نیروهای نظامی و هواپیماهای جنگی دو کشور تاکید کردند . به گزارش العربیه مانور فیصل ۱۱ که توسط نیروهای مصری و سعودی برگزار شد دو هفته به طول انجامید.

در این مانور جت های جنگی دو کشور ماموریت های تهاجمی و دفاعی که مشترکا طراحی کرده بودند انجام دادند .اجرای مانور یاد شده برای ارزیابی توان رزمی مشترک میان دو کشور صورت گرفت.

 


  • جمع آوری زباله های فضایی




 

زباله های فضایی با کمک تسهیلات مالی کمیسیون اروپا برای تحقیق و پژوهش جمع آوری می شوند . ماهواره هایی که به فضا فرستاده می شوند پس از پایان عمرشان می توانند برای سیاره ما خطر ایجاد کنند. شرکتهای تجاری خصوصی جمع آوری زباله های فضایی از چه تسهیلات مالی در اروپا برخوردار می شوند؟

جمع آوری زباله های فضایی در اروپا



  • اروپا نقش مهمی در صنعت فضا دارد. «کوپرنیکوس» ماهواره فضایی اروپا برای رصد زمین و «گالیلئو»، سامانه ماهواره ای از جمله برنامه های فضایی اروپا هستند که اطلاعات زیادی در اختیار میلوینها نفر قرار می دهند.

  • در صنعت فضا در اروپا بیش از ۲۳۰ هزار نفر کار می کنند. ارزش افزوده این صنعت ۴۶ تا ۵۴ میلیارد یورو تخمین زده می شود. هزاران ماهواره در فضا وجود دارد. اتحادیه اروپا چارچوبی برای پشتیبانی و نظارت بر ماهواره ها ایجاد کرده تا خطر برخورد آنها به یکدیگر را کاهش بدهد.

  • صنعت فضا بسرعت در حال رشد است. در نتیجه حجم انبوهی از اشیاء گوناگون که در حال حاضر فاقد هرگونه بهره مندی هستند در مدار زمین وجود دارد. به همین دلیل پاکسازی فضا و جمع آوری این زباله های فضایی ضروری است.


 


  •  خدمات رسانی پزشکی در سوئیس با پهپاد




 

اولین سیستم خدماتی ارسال محموله‌های پزشکی توسط پهپاد از ماه آینده میلادی در کشور سوئیس به راه می افتد. موسسه مترنت مستقر در کالیفرنیای آمریکا مبتکر کاربرد این روش مدرن خدمات پستی است که سه سال پیش مدیر کل شرکت آمازون از امکان استفاده از آن خبر داده بود.

پیش از این نیز شرکت نوپای آمریکایی زیپلین در سال ۲۰۱۶ میلادی با استفاده از این سیستم توانسته بود در رواندا کیسه های خون را از بیمارستان‌های این کشور به نواحی دور افتاده برساند.

این پهپادهای حمل بار می توانند فاصله ۲۰ کیلومتر را با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت طی کنند و سفارش مورد نظر را به ایستگاههای مشخصی در مقصد برسانند و پس از شارژ شدن در همین ایستگاه به محل اولیه بازگردند.

 


  •  نخست وزیر ژاپن خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد شد




 

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد پارلمان این کشور را در روز پنجشنبه ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) منحل می‌کند و خواستار انتخابات زود هنگام خواهد شد.

این تصمیم از سوی وی که ۵ سال است قدرت را در اختیار دارد به دنبال مناقشات جدید کره شمالی و آزمایشات هسته‌ای این کشور اتخاذ شده‌است. نتایج نظرسنجی آخر هفته گذشته که در «موسسه رسانه‌های نیکی منتشر شده است،

نشان می‌دهد ۴۴ درصد از رای‌دهندگان برنامه دارند تا به حزب لیبرال دموکرات شینزو آبه رای دهند. در مقابل، حزب مخالف آبه توانسته تنها نظر ۸ درصد از رای دهندگان را جلب کند.

میزان محبوبیت شینزو آبه از تابستان تاکنون و به دنبال آزمایشات موشکی کره شمالی از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 


  •  انهدام جنگنده ها و ناو آمریکایی در ویدئوی تبلیغاتی دولت کره شمالی




دولت کره شمالی در تبلیغات ضدآمریکایی خود ویدئویی منتشر کرده است که طی آن جنگده های آمریکایی مورد حمله قرار می گیرد. در این ویدئو چند جنگنده آمریکایی به همراه یک بمب افکنی که ظاهرا از پایگاه آمریکا در جزیره گوام به پرواز درآمده اند از سوی نیروهای کره شمالی مورد حمله و انهدام قرار می گیرند.

این بمب افکنها توسط موشکهای زمین به هوای ساخت کره شمالی نابود می شوند. در این ویدئو زیردریایی نیروی دریایی کره شمالی را مشاهده می کنیم که پرتاب موشک به سوی ناو هواپیمابر آمریکا را بر عهده دارد. در این ویدئو ناوهواپیما بر نیز در جریان حمله کره شمالی نابود می شود.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: