This browser does not support the video element.

رژیم ایران از کره شمالی خطرناکتر است- 20 دقیقه - دوشنبه 3مهر

1 ـ ژنرال جک کین:‌ رژیم ایران از کره شمالی خطرناکتر است


2 ـ رئیس جمهور یمن: راه حل یمن به دلیل دخالت رژیم ایران، نظامی است. این رژیم به حوثیها اجازه هیچگونه توافقی را نمی دهد .


3 ـ وزیر خارجه بحرین:‌ رژیم ایران نه تنها تهدید منطقه یی بلکه تهدیدی جهانی است.


 

 


  •  مقابله با بزرگترین تهدید جامعه جهانی




 

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید بزرگترین تهدید، رژیم ایران است و آمریکا با کمک کشورهای عربی و اسلامی باید با این تهدید مقابله کند. بخشهایی از مصاحبه وی با اسکای نیوزجان بولتون: مجهز شدن رژیم ایران به سلاح اتمی برای کشورهای همسایه آن خطراتی ایجاد می کند .

این خطر از جانب کره شمالی هم هست. من معتقدم که بین کره شمالی و رژیم ایران همکاری وجود دارد. این تهدیدی برای منطقه است.جان بولتون در مورد ضرورت بازدید از سایتهای نظامی گفت:‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها از محلهای معدودی در ایران بازدید کرده و براساس آنها برآورد کرده است.

در حالیکه در ایران سایتهای نظامی و اتمی زیادی وجود دارند و سپاه پاسداران برنامه های گسترده ای دارد که آژانس بین المللی اتمی باید طرح و برنامه ای برای بازدید از این اماکن داشته باشد و خواستار بازدید از آنها شود.

اما آژانس چنین در خواستی نکرده است. ولی در رابطه با غنی سازی اورانیوم؛ کره شمالی اقدام به غنی سازی اورانیوم به نیابت از ایران کرده است / من باور نمی کنم رژیم ایران به این امور پایبند باشد. ما نمیتوانیم ادعاهای رژیم ایران مبنی بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی اش را باور کنیم.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد افزود:هیچ شکی ندارم که رژیم ایران تروریسم در عراق و یمن و سوریه را حمایت می کند همچنین رژیم اسد و حزب الله را حمایت می کند که خطری برای منطقه ایجاد کرده اند.

اکنون زمان آن رسیده است تا نقطه پایانی بر آن گذاشت ،‌شما تصور کنید که رژیم ایران سلاح اتمی را داشته باشد وضعیت چگونه خواهد شد .

 

 


  • رژیم ایران از کره شمالی خطرناکتر است




 

ژنرال جک کین معاون سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید رژیم ایران از کره شمالی خطرناکتر است. این رژیم بطور سیستماتیک سربازان آمریکایی در عراق را به مدت سه سال و نیم به قتل می رساند.

فاکس نیوز: نظرتان درمورد سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی ملل متحد چیست؟ ژنرال جک کین رئیس موسسه مطالعات جنگ در آمریکا: اول از همه تا جایی که به سخنرانی برگردد فکر میکنم یکی از بهترین سخنرانی های پرزیدنت ترامپ بود که تنها با سخنرانی او در لهستان قابل مقایسه بود.

من از این که بعد از ۸سال سخنان مهمل اوباما و عذرخواهیهای مکرر او از جانب آمریکا و همچنین شعارهای نرمی که برای خودنمایی بیان میکرد، به پایان رسیده، احساس آرامش زیادی داشتم.

سخنان مستقیم صریح و نترس ترامپ که برای ۹ ماه من او را از نزدیک دنبال کرده ام یکی از نمودهای سیاست خارجی وجهت گیری امنیت ملی او است.مجری برنامه ان بی سی خطاب به روحانی : دولت ترامپ و نمایندگان آن در نیویورک بودند .

آنها رژیم ایران و کره شمالی را در یک سبد گذاشتند و هردو کشور را تهدیدی برای ثبات و صلح معرفی کردند و از جهان خواستند دست به اقدام بزنند. ‌احساستان چیست وقتی میشنوید همزمان در مورد رژیمهای ایران و کره شمالی صحبت می شود؟ژنرال جک کین: فکر می کنم حتی اعمال رژیم ایران بدتر بوده است. درسال 1980 این رژیم شروع به کشتن آمریکاییان کرد.

 


  • راه مقابله با رژیم ایران




 

دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی معتقد است راه مقابله با رژیم ایران و دخالتهای منطقه یی آن تشکیل ائتلافی از آمریکا و کشورهای عربی و حمایت دولت ترامپ از اپوزیسیون ایران است.

فاکس نیوز: شما دو محور شر دارید. اگر به دوران جرج بوش برگردیم کره شمالی را دارید که در مسیر موشک قاره پیما با کلاهک اتمی است و رژیم ایران را دارید که به لحاظ فنی از توافق اتمی تبعیت می کند اما همزمان آزمایش موشکهای بالستیک دارد.

دکتر ولید فارس می گوید: در عالم واقع دولت ترامپ دو برتری عظیم دارد اگر بخواهد از آنها استفاده کند: اول ائتلافی عظیم از کشورهای عرب و مسلمان که ائتلاف ریاض است . او باید بعنوان رهبر آن ائتلاف و نه از موضع آمریکا علیه رژیم ایران برخورد کند. برتری دوم ترامپ وجود اپوزیسیون ایران است وجود این دو عنصر نظر دیگران را در مورد ایران تغییر خواهد داد.

 

 

 

مایک پمپئو مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ضمن مخالفت با توافق اتمی، رژیم ایران را به یک کابوس تشبیه کرد. فاکس نیوز:‌ بعنوان نماینده ارشد جمهوریخواهان در کمیته اطلاعاتی کنگره مایک پمپئو مخالف سرسخت توافق اتمی دولت اوباما با رژیم ایران بود.

مواضع او در سمت مدیر اطلاعات مرکزی آمریکا تغییری نکرده است و رژیم ایران را به یک کابوس تشبیه می کند.مایک پمپئو: رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت نمی کند. این رژیم مانند یک مستاجر بد است که کرایه خود را نمی دهد.

شما تماس می گیرید آنها چکی ارسال می کنند که اعتبار ندارد بعد چک دیگری می فرستند که آنهم اعتبار نداردفاکس نیوز : تصمیم پرزیدنت ترامپ برای اتحاد با کشورهای خلیج فارس توسط مدیر اطلاعات مرکزی آمریکا بعنوان اولین گام در تلاشی گسترده برای مهار جاه طلبی های اتمی و منطقه ای رژیم ایران توصیف می شود؟

مایک پمپئو گفت آمریکا و متحدان منطقه ای نمی توانند همان اشتباهاتی را که دولت اوباما مرتکب شد تکرار کنند.آنچه به رژیم ایران میدانی برای جاه طلبی می دهد ادامه مماشات است .

 

 


  •  جنگ کمیسیون اروپا با هکرها




 

کمیسیون اروپا می گوید به جنگ هکرها می‌رود. تهدید هکرها برای اروپا بسیار جدی استتنها در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۴ هزار حمله سایبری و در پی آن رشوه گیری به شرکتهای بزرگ اروپایی صورت گرفته است. ۸۰ درصد شرکتهای اروپایی در این زمینه مورد حمله واقع شده اند.

کمیسیون اروپا برای مبارزه با هکرهای اقتصادی تدابیر ویژه‌ای را بصورت قوانین پیشنهادی اروپایی ارائه کرده است.کمیسر بخش دیجیتال کمیسیون اروپایی، ماریا گابریل در اینباره می گوید: «امروز این معضل می تواند تمام اقتصاد ما را به چالش بکشد و فلج کند. زندگی خصوصی و دموکراسی ما در خطر است.

 


  • بحران در شرکت هواپیمایی رایان ایر




 

شرکت هواپیمایی رایان ایر مجبور به پرداخت غرامت میلیونی به مشتریان شده است. این بحران بیشتر و بیشتر گسترش می یابد. شرکت هواپیمایی رایان ایر بیش از ۲۰۰۰ پرواز در پایان ماه سپتامبر و ماه اکتبر را لغو کرده است.

این کمپانی که به واسطه بلیطهای ارزان قیمت به شهرت رسیده است به دلیل لغو پروازها باید مبلغ ۲۵ میلیون یورو به مشتریان ناراضی پرداخت کند اما تاکنون صدها تن از مسافرانی که پروازهایشان را از دست داده اند هیچ پولی دریافت نکرده اند و حتی توان ورود به وبسایت رایان ایر را ندارند.

 


  •  از آیفون 8 استقبال نشد




چرا از آیفون ۸ استقبال نشده است؟ علت کاهش ارزش سهام اپل چیست؟عرضه محصولات جدید اپل به رسم هر ساله امسال هم از استرالیا آغاز شد. تعداد علاقمندانی که از ساعت ها مقابل اپل استورهای سیدنی صف کشیده بودند در مقایسه با سال گذشته کمتر بود.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، دو محصول از سه محصول جدید اپل در روز نخست عرضه در بازارهای آسیایی و اروپایی هم آنچنان که باید با استقبال روبرو نشدند. کارشناسان وضعیت مشابهی را در بازارهای داخلی آمریکا پیش بینی کرده بودند.

 


  •  چهارمین دور صدراعظمی آنگلا مرکل




آنگلا مرکل به یک شخصیت تاریخی در آلمان تبدیل شده چرا که او تنها کسی است که 4دور مقام صدراعظمی این کشور را کسب کرده است.وی دختر یک کشیش پروتستان در آلمان شرقی بود که هلموت کهل او را «دختر کوچک» صدا می کرد.

او پیش از قرار گرفتن در راس حزب اتحاد دمکرات مسیحی آلمان، راهی پر فراز و نشیب را طی کرده است. مرکل پس از تحصیل در رشته فیزیک وارد دنیای سیاست شد و برای مدتی نیز بر مسند وزارت نشست.

آنگلا مرکل برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ پس از ائتلاف حزب اش با حزب سوسیال دمکرات به عنوان صدراعظم آلمان برگزیده شد. آنگلا مرکل به زبان های انگلیسی و روس تسلط دارد و بیشتر از اغلب رهبران و سیاستمداران هم دوره خود در جهان در قدرت باقی مانده است.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: