This browser does not support the video element.

هشدار نسبت به دخالتهای رژیم ایران در یمن -20دقیقه - یکشنبه 2مهر

 

1 ـ آمریکا،‌ فرانسه و انگلستان از آزمایش جدید موشکی رژیم ایران ابراز نگرانی کردند.


دونالد ترامپ :‌ این آزمایش نشانه ضعف توافق اتمی است.


2 ـ نتایج تحقیقات جدید در آرژانتین:‌ دادستان آلبرتو نیسمن به قتل رسیده است.


او نقش رژیم ایران در انفجار بوئنوس آیرس و زدوبند این رژیم با کرشنر رئیس جمهور آرژانتین را برملا کرده .


3 ـ عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی: تسلط شبه‌نظامیان حوثی بر یمن که با حمایت رژیم ایران صورت گرفته منطقه را تهدید می‌کند .


 


  •  عاصمه جهانگیر:‌ وضعیت حقوق بشر در ایران وخیم است




 

عاصمه جهانگیر گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در مصاحبه به العربیه گفت:‌ ‌وضعیت حقوق بشر در ایران وخیم است.

العربیه : شما در گزارش اخیرتان تصویری روشن از زنان و خبرنگاران مخالف با رژیم ایران  ارائه کردید لطفا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران توضیح دهید ؟ عاصمه جهانگیر: در تمامی زمینه های قانونی وضعیت وخیم است .

با مردم بر اساس دین و قومیت برخورد می شود آنها شکنجه می شوند و حقوق بشر نقض می شود این تصویر ایران است . رژیم ایران می داند که می بایست بر اساس میثاق حقوق بشر عمل کند و نمی تواند نسبت به این موارد تا مدتی طولانی بی تفاوت باقی بماند چرا که آگاهیهای مردم سراسر جهان افزایش می یابد .

نمی توان به مردم گفت که حقوق بشر نقض نمی شود چونکه آنها می توانند وضعیت را مشاهده کنند . العربیه : ولی این میثاق ها از زنان و اقلیت های قومی و دینی حمایت نمی کند.

این میثاق غیر الزام آور است چگونه با این میثاق غیر الزام آور می توان از حقوق اقلیت ها دفاع کرد ؟ عاصمه جهانگیر: میثاق عبارت است از وعده ای از طرف رژیم ایران و سیاست هایی که می بایست اجرا شود . وعده هایی که این رژیم داده نمی تواند مفید باشد مگر اینکه در صحنه عمل اجرا شود .

 


  • هشدار نسبت به دخالتهای رژیم ایران




امیرترکی فیصل طی مصاحبه یی با اسکای نیوز نسبت به دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه هشدار داد. به گفته وی این دخالتها بعد از توافق اتمی گسترش یافته است.

امیر ترکی فیصل رئیس شورای پژوهشهای اسلامی : ملک فیصل گفت دخالت های رژیم ایران در کشورهای منطقه برای همگان روشن شده است . او در مصاحبه ای با اسکای نیوز گفت مقامهای رژیم ایران نسبت به این دخالتها افتخار هم می کنند.

 او اقزود دخالت های رژیم ایران در منطقه روشن و مشهود است . سال گذشته یکی از سران نظامی این رژیم گفت دویست هزار سرباز ایرانی در ۵ کشور شامل سوریه ، عراق، افغانستان ، پاکستان و یمن حضور دارند .

 امیر ترکی فیصل در ارتباط با توافق اتمی رژیم ایران با کشورهای بزرگ گفت : این توافق یکی از وسایلی است که این رژیم از آن استفاده کرده تا اهدافش در منطقه را به پیش ببرد . این رژیم می خواهد چنین وانمود کند که این توافق برای بهتر شدن وضعیت بوده و باعث شده که این رژیم نسبت به برخوردهایی که در جهان دارد احساس مسؤلیت کند.

 ولی بعد از توافق اتمی دخالت های این رژیم در منطقه بیشتر شده است . او از همکاریهای قطر با رژیم ایران ابراز تأسف کرد .

 

 


  • هشدار نسبت به دخالتهای رژیم ایران در یمن




 عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور قانونی یمن در مجمع عمومی ملل متحد نسبت به دخالتهای رژیم ایران هشدار داد. این رژیم درگیریهای فرقه گرایانه را در منطقه دامن می زند؟

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت قانونی یمن گفت: به دلیل طرح و برنامه های توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه ما از کشورهای عضو ائتلاف عربی درخواست کمک کردیم و این کشورها به رهبری عربستان سعودی به این درخواست پاسخ مثبت دادند .

 او در قسمت دیگری از سخنانش گفت : جنگی که در یمن در جریان است جنگی است که شبه نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح آنرا بر مردم یمن تحمیل کرده اند .

این شبه نظامیان از جانب رژیم ایران حمایت می شوند و تنها کشوری که به آنها کمک می کند ایران است . حمایتهای سیاسی و نظامی ، پول و سلاح توسط رژیم ایران به آنها داده می شود .

من پنج سال پیش به شما گفتم که رژیم ایران تمامی اقدامات برای دست یابی به صلح را با مانع روبرو می کند این رژیم با بسیاری اقدامات مداخله جویانه مانع دست یابی به صلح می شود . تعدادی کشتی حامل تسلیحات که متعلق به رژیم ایران بود را توقیف کردیم .

تعدادی از کسانی که توسط سپاه پاسداران رژیم ایران آموزش دیده بودند را به همراه وابستگان حزب الله دستگیر کردیم . این افراد برای حمایت از شبه نظامیان کودتا گر به یمن آمده بودند .

برای آنها موشک های دور برد آورده اند و طرح های آنها مشخص است که برای حمایت از این شبه نظامیان است تا آنها بتوانند بعنوان عوامل تهدید و نگرانی تمامی همسایگان ما باقی بمانند

 


  • سرنوشت توافق اتمی با رژیم ایران




 

سی ان ان می گوید:‌ در واشینگتن نظر بر این است دونالد ترامپ تبعیت رژیم ایران از توافق اتمی را تایید نخواهد کرد. آزمایش موشکی اخیر رژیم ایران این نظریه را تقویت کرده است.

سی ان ان : تاکجا امکان این هست که توافق اتمی از بین برود یا از هم گسسته شود یا یک بخش آنرا بپذیرد . آیا آمریکا می تواند درباره بخشی از آن مذاکره کند توافقی که چند جانبه است؟ نظرتان در مورد تمام بحث هایی که پیرامون توافق اتمی ایران انجام می شود چیست ؟

جاش روگنتحلیلگر سیاسی سی ان ان و ستون نویس واشنگتن پست: بهترین حدسی که در این جا در واشینگتن وجود دارد این است که پرزیدنت ترامپ زمانی که ماه آینده تصمیم گیری کند، اعلام خواهد کرد که تبعیت رژیم ایران از توافق اتمی را تایید نخواهد کرد .

دولت ترامپ اگر به حرف مک مستر و تیلرسون معتقد باشد این اهرمی به اندازه کافی قوی خواهد بود که رژیم ایران را مجبور کند به میز مذاکره بازگردد که نه تنها برسر توافق معامله کند بلکه درمورد بخشی از سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران که در توافق نبوده هم معامله کند.

رژیم ایران هم بوضوح آنرا رد می کند برای همین مجدداً ما یک شکاف عظیم خواهیم داشت.

 


  •  افشای جزییاتی از شنودهای دولت باراک اوباما




 

 فاکس نیوز می گوید:‌ سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما بخاطر نگرانی از دیدار ولیعهد امارات با تیم دونالد ترامپ برسر توافق اتمی با رژیم ایران دستور شنود و مراقبت برج ترامپ را داده بود.

برخی از مشاوران تیم انتقالی ترامپ سال گذشته تحت مراقبت دولت اوباما بودند . ما از جزییات بیشتری در مورد علت این اقدام مطلع شدیم.خبرنگار بخش اطلاعات فاکس نیوز در این مورد می گوید این موضوع می تواند به میزان زیادی به رژیم ایران برگردد.

خبرنگار فاکس نیوز :سوزان رایس مشاور امنیت ملی به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت او مقامات دوران انتقالی تیم ترامپ را در دسامبر 2016علنی کرد زیرا از ملاقاتی در برج ترامپ با ولیعهد امارات متحده عربی نگران شده بود.

یک منبع نزدیک به امارات متحده عربی می گوید آنها می خواستند دولت آینده ترامپ توافق اتمی با رژیم ایران را رد کند و مداخلات این رژیم در خلیج فارس را سد کند.

 


  • تروریسم سایبری رژیم ایران




تروریسم سایبری رژیم ایران بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت. جزییات جدیدی از حملات سایبری این رژیم علیه کشورهای عربی برملاشد.

یک شرکت امنیتی آمریکایی بنام فایر آی اعلام کرد هکرهای رژیم ایران تاسیسات نفتی سعودی را مورد تهاجم قرار داده اند .این شرکت در گزارش خود به دلایلی اشاره می کند که رژیم ایران از طریق هکر هایی که دارد تلاش می کند اطلاعات سری نیروهای مسلح، هواپیمایی و پتروشیمی در این کشور را بدست بیاورد.

شرکت فایرآی آمریکایی در صدر شرکت هایی قرار دارد که با تهاجمات سایبری مقابله می کند . این شرکت به دلایلی اشاره می کند که رژیم ایران در کار جاسوسی توانمندیهایش را بیشتر کرده است

این اولین بار نیست که این شرکت اعلام می کند هکر های رژیم ایران به عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب و کشورهای غربی تهاجم کرده اند .

 


  •  پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز سواحل کره شمالی




 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بمب‌افکن‌های این کشور روز شنبه اول مهر بر فراز آب‌های بین‌المللی و در نزدیکی سواحل شرقی کره شمالی پرواز کرده اند.به گزارش خبرگزاری رویتر، جت‌های جنگنده آمریکا، بمب‌افکن‌ها را در این عملیات همراهی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویتر دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است این عملیات، عمیق ترین حضور جنگنده بمب افکن‌های آمریکایی در سواحل کره در قرن بیست و یکم بوده است. وی افزود این عملیات «گستره گزینه‌های نظامی موجود آمریکا» را به کره شمالی نشان می‌دهد.

 


  •  وزیر خارجه انگلستان از آزمایش موشکی رژیم ایران ابراز نگرانی کرد




‌بوریس جانسون وزیرخارجه انگلستان گفت از گزارشهای مربوط به آزمایش موشکی رژیم ایران بشدت نگران استاین اقدام با قطعنامه های سازمان ملل ناهمخوان است

بوریس جانسون از رژیم ایران خواست اعمال تحریک آمیز را متوقف کند. وی به قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره کرد که در 20ژوییه ۲۰۱۵ اجرایی شد.

این قطعنامه تأکید می کند که باید از صلح آمیز بودن برنامه اتمی رژیم ایران اطمینان حاصل کرد.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: