This browser does not support the video element.

رژیم ایران اصلی ترین حامی تروریسم دولتی ـ20دقیقه شنبه 1مهر 96

1 ـ رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در اجلاس خلع سلاح هسته یی شورای امنیت ملل متحد:‌  رژیم ایران و کره شمالی بزرگترین تهدید برای صلح جهان هستند .


2 ـ ارجاع پرونده قتل و کشتار رژیم اسد به قضائیه آلمان ، ارائه بیش از 27هزار عکس شکنجه و کشتار صورت گرفته توسط رژیم اسد .


3 ـ کشته شدن 170تن از شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای حامی علی عبدالله صالح در استا الحجه یمن .


 

 


  •  رژیم ایران اصلی ترین حامی تروریسم دولتی




 

معاون رئیس جمهور آمریکا می گوید رژیم ایران اصلی ترین حامی تروریسم دولتی است. بخشهایی از سخنرانی وی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد . تروریسم تحت نام اسلام با حملات وحشیانه خود از هر سو به کشورها می تازد و در بارسلون، پاریس و لندن تهاجم می کند.

در خاورمیانه، حامی اصلی تروریسم دولتی در جهان، کماکان روح توافق اتمی را زیر پا گذاشته است، منطقه را بی ثبات می نماید و با بی شرمی امنیت ملی کشورهای مستقل را تهدید می کند.

همانطور که جهان در چند روز گذشته دیده است، یک رژیم فاسد در کره شمالی با سنگدلی دنبال سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک است. در حال حاضر، همانطور که رئیس جمهور گفت، « زندگی انسان ها به طور غیرقابل تصوری تهدید به نابودی می شود».

این تصادفی نیست که برخی از خطرناک ترین رژیم ها در جهان نیز از بدترین ناقضین حقوق بشر هستند. منظور رژیمهای ایران و کره شمالی و دیگر رژیم های مستبد است.

حقیقت تاریخ را می بینیم که یک بار دیگر ثابت می شود - کسانی که آزادی مردم خود را در میهن خود زیر پا میگذارند، به حاکمیت و امنیت در خارج از کشورشان نیز آسیب می رسانند.

منشور سازمان ملل متحد بر تقویت "همکاری بین المللی و ارتقاء و احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی برای همه" استوار است. این هدفی بود که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای آن تشکیل شد. اما حقیقت این است که شورای حقوق بشر مستحق این نام نیست.

 

 


  •  رژیم ایران به روح برجام عمل نمی کند




 

بعد از دیدار وزیران خارجه کشورهای پنج به علاوه یک و جواد ظریف در نیویورک، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از توافق اتمی ابراز نارضایتی کرد. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا:‌ ما یک تبادل خیلی باز و بی پرده با همه طرفهای این توافقنامه داشتیم.

من امیدوارم که این برای دیگران مفید بوده باشد. من آن را برای شنیدن دیدگاههای آنها مفید یافتم . من امیدوارم که آنها هم این را مفید ببینند. ما مشکلات قابل توجهی با توافقنامه اتمی با رژیم ایران داریم. رئیس جمهور کاملا صریح بوده و نگرانیهای خودش را درباره توافقنامه بیان کرده است.

دقت توافقنامه و اجرای توافقنامه نگران کننده است. رئیس جمهور بارها گفته است که ”روح توافقنامه“ نقض شده است. من از کلمه ”انتظارات توافقنامه“ استفاده میکنم . حتی در مقدمه توافقنامه آمده است که انتظارات روشنی از طرفهایی که این توافقنامه هسته‌ای را امضا کردند می رود.

تکمیل کردن این توافقنامه ، تهدیدهای جدی برای منطقه را کنار می زند . با انجام این کار می توان به دنبال یک منطقه با ثبات تر و صلح آمیز بود. این انتظار طرفها بود ولی متأسفانه از زمانی که توافقنامه تأیید شد، ما همه چیز بجز یک منطقه صلح آمیز تر و با ثبات تر دیده ایم و این موضوع واقعی است.

 

 


  • تظاهرات گسترده مقاومت ایران در نیویورک




 

تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی در رابطه با تظاهرات بزرگ مقاومت ایران علیه حضور روحانی در نیویورک مصاحبه یی با موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت انجام داد .

شروع جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک فرصت طلایی برای اپوزیسیون ایران بود تا جنایت های رژیم تهران را افشا کند آیا اپوزیسیون موفق شد این کار را بکند؟موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران:

ابتدا خوب است یادآوری کنم که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در گردهمایی سالانه که روز اول ژوئیه امسال برگزار شد تاکید کرد که رژیم ایران باید از مجمع عمومی سازمان ملل اخراج شود ..

خانم مریم رجوای خواستار تحویل کرسی ایران در سازمان ملل و سازمان کنفرانس همکاری اسلامی و دیگر ارگانها به نمایندگان واقعی مردم ایران شد. همانطوری که فرمودید این فرصتی بود برای ابراز این خواسته .

تظاهرکنندگان اعلام کردند آخوند روحانی رژیم خونریز و رژیم اعدام و تروریسم و رژیم صادر کننده جنگ ؛ رژیم قاتل صدها هزار از مردم سوریه و یمن و عراق را نمایندگی می کند . آنها خواستار اخراج رژیم از سازمان ملل شدند.

پیام دیگری که ایرانیان شرکت کننده در تظاهرات بزرگ به جهان فرستادند این بود که خامنه ای و روحانی و مقامات این رژیم وحشی در کشتار 30 هزار زندانی سیاسی مجاهدخلق در سال 1988 دست دارند و باید کشورهای جهان این کشتار را محکوم کنند .

و بیانیه ای در محکومیت آن صادر کنند و با تشکیل یک هیئت حقیقت یاب بین المللی خواستار محاکمه دست اندرکاران این جنایت شوند .عاصمه جهانگیر گزارشگر حقوق بشر در گزارش اخیر خود به آقای گوترز دبیر کل سازمان ملل به صورت آشکاری این تجاوزات و اعدامها را مطرح کرد بخصوص کشتار 30 هزار زندانی در سال 1988 را گزارش کرده است.

 

 


  •  افزایش مزدوران رژیم ایران برای جنگ در سوریه




 

مقامهای امنیتی در افغانستان و پاکستان فاش ساختند رژیم ایران عناصر مسلح مورد نیاز برای جنگ در سوریه را افزایش داده است .منابع مطلع در اسلام آباد پاکستان گفتند رژیم ایران ماهانه حدود ۶۰۰ دلار به عناصر خارجی حقوق می دهد .

نگرانی هایی نیز وجود دارد که این افراد به کشورهایشان که شاهد وضعیتی بحرانی است باز گردند . هزاران تن از افغانها و پاکستانی ها در طول جنگ سوریه به ایران رفته اند. رژیم حاکم بر ایران با نقطه شروع فرقه گرایانه هزاران نفر را با بهانه حمایت از حرم رهبران شیعه سرباز گیری کرده تا در هر زمانی بتواند آنها را برای جنگ در سوریه مورد استفاده قرار دهد .

گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد رژیم ایران نزدیک به ۶ هزار افغانی را عضو گیری کرده است اغلب این افراد وابسته به تیپ فاطمیون هستند و توسط سپاه پاسداران آموزش می گیرند .

افراد پاکستانی که صدها نفر تخمین زده می شوند به تیپ زینبیون وابسته اند و آنها نیز توسط سپاه پاسداران آموزش می گیرند.

 

 


  • بحران برسر همه پرسی کاتالونیا




 

در اسپانیا تظاهرات در حمایت از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا ادامه دارد. این اعتراض به بازداشت تعدادی از مقامهای این منطقه توسط دولت مرکزی است.پلیس اسپانیا حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اعلامیه مربوط به برگزاری همه پرسی درباره استقلال کاتالونیا را در نزدیکی بارسلون کشف و ضبط کرد.

پیش‌تر دادگاه قانون اساسی اسپانیا برگزاری این رفراندوم را مغایر با قانون اساسی این کشور اعلام کرده بود.همزمان، دادستانی کل اسپانیا نیز بازداشت و حبس مقامات منطقه خودمختار کاتالونیا را که اقدام به برگزاری همه پرسی کنند مردود ندانست.

وزارت کشور اسپانیا ضمن تایید این خبر اعلام کرد این اعلامیه ها از یک شرکت پخش آگهی‌های تبلیغاتی ضبط شده اند.در این اعلامیه ها مردم به شرکت در همه پرسی و رای مثبت به استقلال کاتالونیا ترغیب شده اند.

 

 


  •  مانور مشترک آمریکا و مصر




 

مانور نظامی مشترک آمریکا و مصر با نام «ستاره درخشنده» پایان یافت. این مانور مشترک به دلیل تحولات مصر توسط باراک اوباما و برای دلجویی از بنیادگرایان مصر متوقف شده بود. با آمدن دونالد ترامپ این محدویت برداشته شد.

در مصر مانور نظامی «ستاره درخشنده» با شرکت ارتش این کشور و نیروهای آمریکایی که از دهم ماه سپتامبر شروع شده بود به پایان رسید . این مانور برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۹ مجددا اجرا شد .

در این مانور طرحهای عملیاتی بی سابقه ای برای آزاد سازی مناطق مرزی از دست عناصر تروریستی اجرا شد . هواپیماهای جنگی، هلی کوپتر و خودروهای زرهی و توپخانه و دستگاههای اطلاعاتی و نیروی دریایی بکار گرفته شد و در بخشی از مانور از مهمات جنگی استفاده شد .

 

 


  •  انتخابات آلمان: آنگلا مرکل پیشتاز نظرسنجی ها




آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از زمان شروع کارزار انتخاباتی این کشور در صدر نظرسنجی ها قرار دارد و به نظر می رسد برای چهارمین دوره به این سمت انتخاب خواهد شد. رای دهندگان گویا برای نخستین بار آلمان بدون مرکل را باور ندارند.

مرکل پیش از قرار گرفتن در راس حزب اتحاد دمکرات مسیحی آلمان، راهی پر فراز و نشیب را طی کرده است. او پس از تحصیل در رشته فیزیک وارد دنیای سیاست شد و برای مدتی نیز بر مسند وزارت نشست.

آنگلا مرکل برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ پس از ائتلاف حزب اش با حزب سوسیال دمکرات به عنوان صدراعظم آلمان برگزیده شد. این ائتلاف بسیار هماهنگ تر از آن چیزی بود که برخی انتظارش را داشتند.

در مقابل، ائتلافی که وی در سال ۲۰۰۹ میان راست میانه و حزب لیبرال دمکرات تشکیل داد برخلاف تصور پایان خوبی نداشت. حزب اتحاد دمکرات مسیحی در سال ۲۰۱۳ باردیگر به آغوش سوسیال دمکرات ها بازگشت.

 


  • فشار دونالد ترامپ بر اروپاییها برای تجدیدنظر در برجام




یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه ان بی سی نیوز گفت دونالد ترامپ مایل است تصمیم درباره ترک توافق هسته ای با رژیم ایران را بر عهده کنگره بگذارد. چنین امری پیش از ضرب الاجل پانزدهم اکتبر رخ خواهد داد.

اگر رییس جمهور آمریکا برجام را در راستای منافع آمریکا اعلام نکند، کنگره ۶۰ روز فرصت خواهد داشت درباره وضع دوباره تحریم های مربوط به برنامه هسته ای رژیم ایران که بر مبنای برجام لغو شده بود تصمیم بگیرد.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: