This browser does not support the video element.

رفتار وحشیانه رژیم ایران تغییری نکرده است - 20دقیقه جمعه 31شهریور

1 ـ نیکی هیلی: بازبینی توافق اتمی با رژیم ایران ضروری است. خروج آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران، نه تنها اعتبار دیپلماتیک آمریکا را تضعیف نمی کند بلکه نشان دهنده این است که آمریکا همیشه به فکر مردم خود است.


2 ـ جواد ظریف وزیر خارجه کابینه آخوند روحانی: برجام غیر قابل مذاکره است. اگر صحبت از مذاکره برسر برجام است، ۱۰ تن اورانیوم غنی شده ایران را برگردانید .


3 ـ رجب طیب اردوغان: روابط آمریکا و ترکیه استراتژیک است.


 

توافق اتمی با رژیم ایران باید تغییر کند


 

تلویزیون فاکس نیوز می گوید: تمرکز دولت ترامپ این هفته بر روی روابط بین الملل است . رئیس جمهور دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد . او سیاست آمریکا در قبال رژیم های شیطانی کره شمالی وایران و همچنین ونزوئلا را تشریح کرد.

فاکس نیوز: دونالد ترامپ در مجمع عمومی سخنان نیشداری علیه رژیم ایران ایراد کرد. وی این احتمال را مطرح کرد که توافق با رژیم ایران ممکن است تمدید نشود یا به نوعی ممکن است تغییر کند . ۱۵ اکتبر ضرب الاجل آمریکاست آیا ممکن است قدری توضیح دهید؟

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا: فکر می کنم همه ما در مورد نواقص توافق اتمی رژیم ایران آگاهیم و مهمترین ماده چشمگیرآن ماده پایانی است که همه می دانیم یک توافقنامه ای است که فقط آنرا به تعویق می اندازد .

ما در مورد کره شمالی هم مذاکره کردیم. این کاریست که دولت های پیشین با کره شمالی کردند آنها صرفاً وارد توافقی شدند که کوتاه مدت بود و در آن براحتی تقلب کردند . فکر می کنم این ارزیابی رئیس جمهور است که توافق اتمی با رژیم ایران به اندازه کافی توافق سختی نیست و

به اندازه کافی برنامه آنها را کند نمی کند و حسابرسی سخت از آنها تحت این توافق دشوار است. مهمتر از همه این که این توافق به پایان می رسد و تقریباًشمارش معکوس آن زمانی که آنها توانمندی های اتمی خود را از سربگیرند شروع خواهد شد .

رئیس جمهور خواستار آن است توافق را مجدداً اجرا و مجدداً مذاکره کند. ما نیازمند حمایت متحدانمان اعم از متحدین اروپایی هستیم تا موضوع را در برابر رژیم ایران قرار دهیم که این توافق به واقع باید بازبینی شود.

اگر رژیم ایران این توافق را پاره کند و بیرون برود در آن صورت طبق توافقنامه تمامی تحریم ها هم تحریمهای آمریکا و همین طور اروپا به جای خود باز میگردند بنابر این ما باید ببینیم انتخاب آنها چیست.

ولی فکر می کنم موضوع دیگری که رئیس جمهور برجسته کرد این است که تهدید رژیم ایران در این منطقه بسا فراتر از آن است که در مذاکرات توافق اتمی به آنها پرداخته شود .روابط ما با رژیم ایران از زاویه امنیتی و از زاویه تهدیدات بسا فراتر از آن است.

ما باید با فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران در یمن و در سوریه مقابله کنیم. تحت این توافق، رژیم ایران فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه را تشدید کرد . ماباید با آن مقابله کنیم.

 


  • رفتار وحشیانه رژیم ایران تغییری نکرده است




 

سناتور جوزف لیبرمن می گوید هیچ چیزی در رفتار وحشیانه و تجاوزکارانه و افراطی  رژیم ایران تغییر نکرده است. فاکس نیوز این سخنان سناتور لیبرمن در تظاهرات مقاومت ایران در نیویورک را منعکس کرده است.

فاکس نیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق اتمی با رژیم ایران را زیر ضرب برد واکنون می گوید تصمیم خود را در مورد این که آیا آمریکا این توافق را ترک کند یانه گرفته است.

فاکس نیوز : امشب تهدید جدیدی از جانب رئیس جمهور رژیم حسن روحانی صورت گرفت او توئیت نمود اگر آمریکا از توافق اتمی بیرون بکشد ایران ممکن است غنی سازی اورانیوم خود را ازسر بگیرد.

این بخشی از یک حرکت سیاسی است که به بن بست میان آمریکا و ایران در این جا در سازمان ملل می افزاید. سناتور جو لیبرمن :هیچ چیزی در رفتار وحشیانه و تجاوزکارانه و افراطی رژیم ایران تغییر نکرده است . پرزیدنت ترامپ این دخالتها را قطع خواهد کرد.

 


  • اجلاس مجمع عمومی ملل متحد و تظاهرات مقاومت ایران در نیویورک




 

فاکس نیوز طی گزارش دیگری از اجلاس مجمع عمومی، ‌ تظاهرات مقاومت ایران علیه حضور روحانی در نیویورک را منعکس کرد:دونالد ترامپ میگوید تصمیم خود را که با توافق اتمی ایران چه خواهد کرد گرفته است خواه آمریکا از آن بیرون بکشد یاخیر او قدرت این را دارد که تایید توافق را در 15اکتبر ملغی کند.

او اظهارات خود رادر خلال ملاقات با رهبر فلسطین محمود عباس ایراد کرد. روحانی در حالی درمجمع عمومی سخنرانی کرد . این سخنرانی یک روز بعد از سخنرانی دونالد ترامپ بود که رژیم ایران را زیر ضرب برد .

وی رژیم ایران را یک رژیم قاتل خواند که بدنبال مرگ ونابودی است . ترامپ همچنین توافق اتمی با رژیم ایران را مایه شرمساری خواند...در حالی که روحانی سخنرانی می کرد تظاهراتی در آنطرف خیابان توسط اپوزیسیون ایران علیه او و توافق اتمی برگزار شد.

 


  • مذاکرات دونالد ترامپ و محمود عباس




این هفته دونالد ترامپ و محمود عباس رئیس دولت فلسطین ملاقات کردند. طرفین بر پیشبرد روند صلح خاورمیانه تأکید کردند.دونالد ترامپ خطاب به محمود عباس گفت: موضوع فلسطین موضوعی پیچیده است که همواره مورد توجه بوده و سخت تر از همه توافقات است.

صلح میان فلسطین و اسرائیل سخت ترین موضوع است. ولی فکر می کنم فرصت بسیار بسیار خوبی داریم و من قطعاً هرآنچه را که در قلب و ضمیرم برای انجام توافق نیاز باشد اختصاص خواهم داد.

تیم ما مجرب است و تیم شما نیز مجرب است. اسرائیل به سختی برای همین هدف کار می کند باید به شما بگویم که عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای مختلف نیز به سختی تلاش می کنند . فرصت خوبی داریم و باعث افتخار است که امروز شما را نزد خودمان داریم.

محمود عباس خطاب به دونالد ترامپ گفت : بسیار خوشوقتم که سخنان شما راشنیدم . از این که فرصت داشتم امسال برای چهارمین بار با شما ملاقات کنم

 


  • دبیرکل ملل متحد:‌ پاکسازی نژادی در میانمار باید متوقف شود




 

آنتونیو گوترز، دبیر کل سازمان ملل متحد از مسئولان دولت میانمار خواست عملیات نظامی بر ضد اقلیت مسلمان روهینگیا را متوقف کنند.وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در جریان یک کنفرانس خبری گفت:

«از مقامات میانمار می خواهم خشونت و فعالیت های نظامی را فورا به حال تعلیق درآورند و زمینه احترام و پایبندی به قانون را فراهم کنند.» او در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا آنچه در میانمار می گذرد را پاکسازی نژادی می داند یا خیر تصریح کرد:

«وقتی یک سوم جمعیت اقلیت روهینگیا مجبور به فرار از این کشور شده اند فکر می کنید واژه بهتری را می توان برای توصیف این شرایط به کار برد؟»

 


  • انتخابات پارلمانی آلمان




آیا آلمان قادر به ادغام مهاجران در بازار کار است؟ آیا این پناهجویان باید به کشور مبدا بازگردانده شوند؟ آیا رای دهندگان با آنگلا مرکل به سبب سیاستهایتش در قبال پناهجویان مخالفت خواهند کرد؟ این پرسشها از موضوعات مطرح در رقابتهای انتخابات پارلمانی آلمان است که در روز ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) برگزار می شود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم کنونی آلمان دو سال پیش سیاست گشودن مرزهای کشور به روی پناهجویان را در پیش گرفت. مهاجران، پناهندگان سیاسی و اقتصادی، و ادغام این افراد در جامعه و در بازار اکنون یکی از موضوعات داغ مطرح در کارزار انتخابات پارلمانی است که در روز ۲۴ سپتامبر (دوم مهرماه) برگزار می شود.

پرسشهای اصلی این است: چطور باید برای مهاجران در بازار کار آلمان جا باز کرد؟ به چه کسانی باید اجازه داد که در آلمان بمانند و چه کسانی باید به کشور خودشان بازگرداند؟این پرسشها تنها در شهرهای بزرگ مطرح نمی شود، بلکه ساکنان روستاهای کوچک هم با آن در گیر هستند.

 


  • ژنرال مک مستر: برنامه موشکی رژیم ایران می تواند جهان را تهدید کند




ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید از موضعگیری دونالد ترامپ علیه رژیم ایران در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دفاع کرد. وی در مصاحبه با سی ان ان گفت:‌رژیم ایران به گسترش برنامه موشکی خود ادامه می دهد. گسترش موشکی که می تواندبعداً با برنامه اتمی در هم آمیزد. رژیم ایران نه فقط روی خط حرکت نکرده بلکه با به چرخش در آوردن سانتریفوژهای بسیار و آب سنگین بسیار، از خط عبور کرده است .

مک مستر افزود:‌ شما چطور می خواهید به این رژیم اعتماد کنید که (توافق) را به اجرا در آورد!! بنابراین برای نظارت نیاز به نیروی بسا بیشتری است.

پرداختن به سایر توانمندی های رژیم ایران مانند برنامه موشکی ضروری است. این حکومت استبداد مذهبی می تواند جهان را تهدید کند.

 


  • تحریم شرکتهای طرف معامله کره شمالی




دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی یک فرمان اجرایی به منظور فشار به کره شمالی تحریم کمپانیهای خارجی را که دارای معاملات تجاری با این کشور هستند در دستور کار قرار داد. بانکهای چینی و صادر کنندگان روسی مجبور هستند بین داشتن معاملات تجاری با کره شمالی یا رفتن در لیست سیاه آمریکا یکی را انتخاب کنند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: