دونالد ترامپ: آمریکا شرکتهایی که با کره شمالی معامله دارند هدف قرار داد

دونالد ترامپ


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه 30 شهریور96 به منظور فشار به کره شمالی، مسیر تحریمها علیه کمپانی ها خارجی را که دارای معاملات تجاری با این کشور هستند هموار کرد.


خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود:‌در اقدامی که تنگتر کردن حلقه اقتصادی علیه رژیم کره شمالی محسوب میشود، دونالد ترامپ گفت او فرمان اجرائی را امضا کرده است.



فرمانی که اجازه تحریم علیه ” افراد و کمپانیهایی که معاملات تجاری با کره شمالی را تامین مالی و تسهیل میکنند” مهیا می سازد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه این اقدام میتواند بانکهای چینی و صادر کنندگان روسی را مجبور سازد که بین داشتن معاملات تجاری با کره شمالی یا رفتن در لیست سیاه آمریکا یکی را انتخاب کنند.


دونالد ترامپ گفت” فرمان اجرایی جدید ما منابع درآمدی را که تلاشهای کره شمالی را تامین مالی می کرد را، قطع میکند،


روز پنجشنبه و ساعاتی بعد از فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه کره شمالی، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، جزئیات بیشتری از تحریم های جدید آمریکا علیه پیونگ یانگ ارائه کرد و گفت از امروز به بعد، موسسات مالی بین المللی بین روابط بانکی با آمریکا و روابط بانکی با رژیم کره شمالی باید یکی را انتخاب کنند و نمی توانند با هر دو رابطه داشته باشند.


وی تحریم های جدید را هدفمند و بسیار قابل توجه خواند و گفت موسسات مالی بین المللی، نباید تامین منابع مالی برای برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی را تسهیل کنند.


وزیر خزانه داری آمریکا گفت، کره شمالی مدت زیادی است که با فرار از تحریم ها، به رفتارهای مخرب خود از جمله تهدید همسایگانش ادامه داده است.


استیون منوچن کشورهای دیگر را به قطع روابط اقتصادی با کره شمالی فراخواند و ازروسیه نیز خواست اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد.


وی افزود: روز پنجشنبه با مقامهای بانک مرکزی چین گفتگوهای محرمانه ای داشته است و نسبت به همکاری آنها با آمریکا برای افزایش انزوای کره شمالی ابراز امیدواری کرد و گفت که تحریم های جدید آمریکا مشمول اقدامات گذشته نمی شود و تخلفات آتی را هدف قرار میدهد.



تحریم های جدید آمریکا علاوه بر تحریم هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، در واکنش به اقدامات موشکی و هستهای این کشور در نظر گرفته است و طیف مختلفی از اقدامات را شامل می شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: