This browser does not support the video element.

گزارش رسانه های خبری از تظاهرات نه به آخوند روحانی در نیویورک

گزارش رسانه های خبری از تظاهرات نه به آخوند روحانی


گزارشهای رسانه های خبری

از تظاهرات نه به آخوند روحانی در نیویورک

آسوشیتدپرس -۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷


روز چهارشنبه ایرانیان در اعتراض به حضور حسن روحانی در نیویورک، در میدانی در مقابل سازمان ملل متحد گرد هم آمدند.

تظاهرکنندگان با خواندن سرود و بالا بردن پلاکاردهایی که برآن نوشته شده بود «ایران آزاد», پرچم های ایران را تکان میدادند.

در تظاهرات در داگ هامر شولد (Dag Hammerskjold Plaza ), در نزدیکی مقر سازمان ملل متحد,

چندین سیاستمدار فعلی یا پیشین آمریکا که به موضع گیری های سخت تر علیه رژیم ایران تمایل دارند, سخنرانی کردند, از جمله سناتور پیشین ایالات متحده آمریکا, جوزف لیبرمن, نماینده دموکرات کنگره ایالات متحده, الیوت انگل و جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد.

این تظاهرات که یک واقعه سالانه طی جلسه مجمع عمومی است، یک روز بعد از سخنرانی ترامپ برگزار شد. ترامپ اعلام کرد, که تصمیمش را در مورد اینکه در توافق صورت گرفته بین 7 کشور باقی خواهد ماند یا نه, گرفته است, این توافق برای محدود ساختن برنامه اتمی رژیم ایران طراحی شده است.

یکی از تظاهر کنندگان با استقبال از سخنرانی ترامپ گفت:

«به نظر می رسد دونالد ترامپ مسائل را درک کرده است. سیاست استمالت که در طول دولت قبلی پیگیری می شد, هرگز در ایران تغییری ببار نیاورد, بنابراین باید تغییری در سیاست بوجود بیاید. »

 

نیویورک تایمز: 21 سپتامبر 2017


تظاهرکنندگان در نزدیکی مقر ملل متحد علیه روحانی رئیس جمهور رژیم ایران اعتراض کردند.

 

تلویزیون فاکس نیوز 20 سپتامبر 2017


 ‌پرزیدنت ترامپ میگوید تصمیم خود را که با توافق اتمی ایران چه خواهد کرد را گرفته است خواه آمریکا از آن بیرون بکشد یاخیر او قدرت این را دارد که تایید توافق را در 15اکتبر ملغی کند.

روحانی درمجمع عمومی یک روز بعد از این که پرزیدنت ترامپ این رژیم را زیر ضرب برد و آنرا یک رژیم قاتل خواند که بدنبال مرگ ونابودی است و توافق اتمی با رژیم ایران را مایه شرمساری خواند... صحبت می کرد.

در همین حال تظاهراتی در آنسوی خیابان توسط اپوزیسیون ایران علیه او و توافق اتمی برگزار می شد.

 

پایگاه خبری فاکس نیوز نیز در گزارشی از تظاهرات نه به آخوند روحانی در نیویورک گزارش داد:


در حالیکه حسن روحانی روز چهارشنبه در مجمع عمومی ملل متحدسخنرانی میکرد, هزاران ایرانی تبعیدی در بیرون سازمان ملل تظاهرات کرده و خواهان خاتمه رژیم بی رحم و قساوت بار جمهوری اسلامی شدند.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران گفت ” ما میخواهیم مردم آمریکا بدانند که مردم ایران خواهان رژیم آخوندی نیستند,” او اضافه کرد” تنها جواب به بحران ایران تغییر رژیم توسط مردم ایران است.”

او گفت: مقاومت ایران خواهان یک ایران دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین ازدولت ویک ایران غیر اتمی است

اپوزیسیون ایران خواستار حمایت در برابر حکومت مذهبی حاکم بر ایران است.

این گروه همچنین از ملل متحد می خواهد که درمورد قتل عام عظیمی که در تابستان 1988 30هزار زندانی سیاسی و مخالفان در ایران بطور سیستماتیک اعدام شده اند تحقیق کند.

سونا صمصامی گفت« برای دهه ها رژیم مذهبی به عمد سیاست سکوت را دنبال کرده و صحبت کردن در مورد این قتل عام مرز سرخ بوده است» .

مقامات رژیم که عاملین قتل عام سال 1988 بودند باید مورد حسابرسی قرار گرفته و تحت قانون بین المللی محاکمه شوند».

تظاهرات کنندگان درخارج سازمان ملل با نقش رژیم ایران در جنگ خانمان سوز در سوریه و حمایت از بشار اسد رئیس جمهور دیکتاتور سوریه مخالفند.

مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران طرحی را برای آینده ایران ارائه داده است.

رجوی می گوید« درایران فردا ما به تمامی آزادی های فردی احترام می گذاریم. مابه آزادی کامل بیان و رسانه ها و دسترسی بدون قیدوشرط همه به اینتر نت تاکید داریم».

 

تلویزیون اسکای نیوز: 20 سپتامبر 2017


گزارشگر اسکای نیوز از نیویورک گفت: ..تظاهرکنندگان می گویند امسال 11هزار تظاهرات اعتراضی در ایران برگزار شده است بدون اینکه جامعه جهانی به آن توجه کند. هرساله وقتی که رئیس جمهور رژیم ایران به اینجا می آید, اپوزیسیون ایران این تظاهرات را برگزار می کند ولی امسال تظاهرات تظاهرات بزرگتر و برجسته تر شده است با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا اشاره می کند که توافق اتمی تعدیل شود...

مریم رجوی طی اطلاعیه ای از سخنرانی ترامپ استقبال و تاکید کرد که این اولین گواهی یک رئیس جمهور آمریکا طی 36 سال گذشته بر ضرورت تغییر در ایران است وی خواستار عملی کردن این سخنرانی شد, تظاهرکنندگان می گویند که موضوع تنها اتمی نیست بلکه نقض حقوق بشر و همچنین اقدامات رژیم برای بی ثبات کردن منطقه و دخالت در امور کشورهای همسایه نیز هست.
لطفا به اشتراک بگذارید: