This browser does not support the video element.

رژیم ایران واعتراضات اقشارمختلف مردم -۲۰ دقیقه -۲۹ شهریور۹۶

1 ـ تظاهرات بزرگ مقاومت ایران  در نیویورک علیه حضور آخوند روحانی در مجمع عمومی ملل متحد .


2 ـ رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا: ماندن آمریکا در توافق اتمی مشروط به تغییراتی در آن است.


3 ـ تأکید امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بر توقف فعالیتهای موشکی بالستیک رژیم ایران .


 

 


  •  نگرانی از همکاریهای رژیم ایران و کره شمالی




 

در جلسة استماع کمیتة خدمات مالی کنگره آمریکا سخنرانان نگرانی خود را از همکاریهای موشکی و اتمی کره شمالی و رژیم ایران ابراز کردند.

ویلسن معاون رئیس زیر کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا: آقای آلبرایت، آیا میتوانید سطح همکاری اتمی که کرة شمالی با کشورهایی غیر از چین دارد را مورد بحث قرار دهید؟ آیا شما بر این اعتقاد هستید که این روابط نگرانی بیشتری را ایجاد میکنند؟

دیوید آلبرایت رئیس مؤسسة علوم و امنیت بین المللی در واشینگتن: کرة شمالی همکاری اتمی قابل توجهی با سوریه داشت که اساساً حول ساخت یک رآکتور اتمی بود که توسط اسرائیل در سال 2007 بمباران شد، قبل از این که مورد استفاده قرار گیرد.

بعد از این دنبال کردن همکاریهای اتمی آنها سختتر شد. در مورد همکاریهای کره شمالی و رژیم ایران هم خبرهایی وجود داشت.نمایندة کنگره، خانم لاوز : آیا میتواند دربارة توان کرة شمالی در کمک به کشورهایی مثل ایران برای توسعة سلاح اتمی و موشکهای بالستیکی پیشرفته بحث کنید؟

بروس کلینگنر عضو ارشد در بخش آسیای شمال شرقی در بنیاد میراث:فکر می کنم یک رابطه موشکی روشنی بین کره شمالی و رژیم ایران وجود داشته است اولین موشکهای شاهد ۳ که رژیم ایران به نمایش گذاشت 100درصد درکره شمالی ساخته شده بود. موشک های نو دانگ بود که آنها را رنگ زده بودند. کسب اطلاعات در زمینه همکاری اتمی بسیار سخت تر است.

 

 


  •  محموله ممنوعه سپاه پاسداران در مسیر ارسال به یمن




 

سپاه پاسداران برای رساندن سلاح به همپیمانانش در یمن راههای زیادی را بکار می گیرد. اما دریا مسیری است که بیشترین امنیت را برای رساندن محموله های ممنوعه دارد.

سپاه قدس شرکت های متعدد پوششی ایجاد کرده که نزدیک به 200 شرکت هستند. علاوه بر آن برای انتقال سلاح از شرکتهای خارجی استفاده می کند که در بعضی موارد بدون اطلاع صاحبان کشتی وخدمه آن صورت می گیرد.

بعضی از شرکت های بازرگانی که دراین زمینه کار می کنند به عنوان بازوهای کمکی برای نیروی دریایی رژیم ایران مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 


  •  اعتراضات اجتماعی علیه رژیم ایران




 

تلویزیون العربیه گزارشی از اعتراضات مردم شهرهای ایران علیه شرایط وخیم اقتصادی پخش کرد. در این تجمعها، معترضان خواهان مبارزه با فسادی شدند که در ارگانهای دولتی وجود دارد .

اغلب پلاکاردهای معترضین علیه حسن روحانی بود چرا که او به وعده های انتخاباتی اش در مبارزه با فساد واختلاسی که سپاه پاسداران متهم به آنهاست ملتزم نبوده است .

مسعود الفک خبرنگار عرب در پاسخ به این سؤال که دلایل این فقر مردم ایران چیست به العربیه گفت:عوامل مختلفی وجود دارد که باعث شده مردم ایران به این درجه از فقر مبتلا بشوند . میتوان گفت مردم ایران تماما زیر خط فقر هستند . رژیم ایران پروژه های بزرگی در مناطق مختلف جهان دارد.

این پروژه ها از سوریه تا لبنان تا عراق و تا حمایت از شبه نظامیان حوثی در یمن امتداد دارد . این رژیم در افریقا و آمریکای لاتین حضور دارد. تمامی این امور بدون کمترین شکی بر روی بودجه رژیم ایران تاثیر می گذارد .وقتی که روی بودجه تاثیر می گذارد از جیب مردم ایران است .

سایت تسنیم که متعلق به سپاه پاسداران است نوشته کسانی که در ایران زیر خط فقر هستند ۳۳ درصد از مردم ایران را تشکیل می دهند . ایران هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد . معنی اش این است که بیست و شش میلیون و چهار صد هزار نفر ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند.

 


  •  ضرورت اصلاح ساختار سازمان ملل متحد




 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه یی با سی ان ان برخی مواضع آمریکا را تشریح کرد. هم در مورد ساختار سازمان ملل و هم در مورد کره شمالی

نیکی هیلی درباره اصلاح ساختار سازمان ملل متحد گفت:‌

آمریکا 25درصد هزینه سازمان ملل متحد را می پردازد اما این ارگان کاملا ضعیف عمل می کند.سازمان ملل حرف زیاد می زند ولی عمل آنچنانی دیده نمی شود. اکنون مقداری فعال شده است. در همین یک ماه گذشته 2 قطعنامه علیه کره شمالی تصویب کرده است.

همچنین می بینید که کاملاٌ به سوی اصلاحات حرکت می کند. ما دبیرکلی را داریم که با بسته اصلاحات آمده است. ما گفتیم باید ارزش پولی را که صرف می کنیم بدانیم. جامعه بین المللی هم از اصلاحاتی که مد نظر ماست کاملاً حمایت می کند و این روز جدیدی در سازمان ملل است. دونالد ترامپ هم خواستار دیدن تغییراتی در سازمان ملل است.

 


  •  فرصتهای اقتصاد دیجیتال برای قزاقستان




 

اقتصاد دیجیتال فرصتهای زیادی را در اختیار کشورهایی قرار می دهد که به درآمدهای نفتی متکی هستند. قزاقستان یکی از این کشورهاست که ۶۵ درصد صادراتش تولیدات نفتی است.

شرکت کنندگان در اجلاس سالانه صندوقهای سرمایه گذاری که در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد درباره رویکردهای نوین مدیریت ریسک و روند جدید سرمایه گذاری بویژه در حوزه دیجیتال گفتگو کردند.

فناوریهای نوین و نرم افزارهای جدید واقعیتی است که اقتصادهای رو به رشد نمی توانند آنها را نادیده بگیرند. کشورهای آسیای مرکزی با پرش از چند مرحله پیشرفت، برای پذیرش جدید ترین فناوریها و اقتصاد دیجیتال آماده هستند. قزاقستان چگونه می تواند از فرصتها و قابلیتهای اقتصاد دیجیتال بهره ببرد؟

آستانه، پایتخت قزاقستان، میزبان نهمین نشست جهانی صندوقهای سرمایه گذاریهای مستقل بود. موضوع نشست امسال «کشف مرزهای جدید» بود.

 

 

 شلیک اشتباه هلیکوپتر روس به چند خودرو در جریان تمرین نظامی


 

هلیکوپتر نظامی ارتش روسیه در جریان یک تمرین نظامی به اشتباه راکت هایی به سوی تعدادی خودرو در یک منطقه روستایی شلیک می کند.

در ویدیویی که توسط چند پایگاه خبری روسیه منتشر و در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده به اشتراک گذاشته شده دو هلیکوپتر دیده می شود که به سمت محل توقف چند خودرو در حرکتند و یکی از آنها ناگهان کامیونی نظامی را که در نزدیکی خودروها مستتر شده هدف شلیک چند راکت قرار می دهد.

زمان وقوع این سانحه را دوشنبه هجدهم سپتامبر اعلام کردند و گفتند یک نفر در این میان دچار ضربه شدید مغری شده است.دومین ویدیویی که از همین محل منتشر شده لحظات پس از سانحه و خساراتی است که به کامیون نظامی و خودرو جیپ متوقف شده در نزدیکی آن وارد آمده است

 


  •  ‌بیل ریچاردسون: باید فشار بیشتری بر رژیم ایران وارد آورد




بیل ریچاردسون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل خواستار فشار بیشتر به رژیم ایران شد. وی گفت:‌ رژیم ایران به دنبال سرمایه گذاری خارجی است و همین می تواند اهرم فشاری علیه انحراف این رژیم از توافق هسته ای باشد.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: