This browser does not support the video element.

دونالدترامپ به اصلاح ساختارسازمان ملل فراخوان داد- 20دقیقه - 28 شهریور۹۶

1 ـ اجلاس رسمی مجمع عمومی ملل متحد و تمرکز روی چالشهای جهانی .


2 ـ تأکید ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه بر تکمیل و تقویت توافق اتمی با رژیم ایران پس از سال ۲۰۲۵ .


3 ـ ژنرال جیمز متیس:‌ آمریکا سه هزار سرباز دیگر به افغانستان اعزام می کند .


 

 


  •  هشدار نسبت به نقش بی ثبات کننده رژیم ایران




 

رکس تیلرسون می گوید: از زمان تکمیل توافق اتمی شاهد فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران بوده ایم. تلویزیون سی بی اس: دونالدترامپ گفته است در15 اکتبر به کنگره اطلاع می دهد که رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت می کند یا خیر.

شما می گویید آنها تبعیت نمی کنند ولی نخست وزیر انگلستان می گویدآنها تبعیت می کنند آیا کس دیگری که بخشی از این توافق باشد معتقد است که رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت نمی کند؟

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه : نظر من در مورد توافق اتمی این است که آنها بلحاظ فنی از ترتیبات برجام تبعیت می کنند اما اگر شما بروید و مقدمه ای برجام را مطالعه کنید، بروشنی چنین انتظاری بین طرفین ، میان مذاکره کنندگان غربی و ایران بوده است که با برخورد با این تهدید اتمی ما تنش های میان رژیم ایران و باقی جهان راکاهش می دهیم

و شرایطی را برای این رژیم ایجاد می کنیم که به جامعه ملل بعنوان کشوری سازنده که خواستار ثبات و صلح و شکوفایی در منطقه است بپیوندد، برای همین بود که تمامی این تحریم ها لغو شدند!!!. ا

ما از زمانی که توافق اتمی تکمیل شد ما شاهد بودیم که  رژیم ایران فعالیت های بی ثبات کننده اش را در یمن افزایش داده، فعالیت های بی ثبات کننده خود در سوریه را نیز افزایش داده وبرای حزب الله و سایر گروه های تروریستی سلاح صادر می کند و انجام یک برنامه فعال موشک بالستیکی را ادامه داده است. به اعتقاد ما هیچکدام از این ها در راستای آن تعهدی که در مقدمه توافقنامه توسط همه داده شده بود نمی باشد!!!.

 

 


  • آینده توافق اتمی رژیم ایران با کشورهای بزرگ




 

اکنون در محافل سیاسی و مطبوعاتی این سؤال به جد مطرح است که آینده توافق اتمی رژیم ایران با کشورهای بزرگ به ویژه آمریکا چه می شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مخالفتش را با توافق اتمی تکرار کرد و گفت رژیم ایران روح توافق اتمی را نقض می کند .

این اظهارات چند هفته قبل از تصمیم گیری آمریکا در مورد ادامه یا بیرون رفتن از توافق اتمی اعلام می شود .همزمان با این اظهارات ،واشنگتن مجازاتهای جدیدی را علیه افراد و نهادهای رژیم ایران که متهم به تهاجم سایبری یا تشویق خشونت هستند اعمال کرد.

در اواسط ماه اکتبر آینده جهان در انتظار تصمیم آمریکا بر سر توافق اتمی میان رژیم ایران و کشورهای بزرگ است . در این تاریخ دونالد ترامپ به کنگره خواهد گفت چه تصمیمی گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا رژیم ایران را متهم می کند که نسبت به محتوای توافق اتمی ملتزم نبوده است .او این توافق را بعنوان یکی از بدترین توافقها توصیف می کند .چند هفته دیگر در سازمان ملل قدرتهای بزرگ حول آینده توافق اتمی گفتگو خواهند کرد .

مخالفان دونالدترامپ نگران آنند که او از این توافق دست بر دارد چرا که عقیده دارند مدت کوتاهی بعد از مجازات افراد و نهادهای متهم به حمایت از سپاه پاسداران چنین اظهاراتی را تکرار می کند .

 

 


  •  پیامدهای انفجار تروریستی لندن




 

انفجار تروریستی اخیر لندن آژیرهای خطر را برای مقامهای انگلستان به صدا در آورده است.مقامهای انگلستان می گویند در جریان تحقیقات در مورد بمب گذاری در متروی لندن دومین مظنون را دستگیر کردند.

این مظنون که 21 ساله است در غرب لندن در هانزلو دستگیر شده است. در اوایل روز شنبه مقامهای لندن یک فرد مظنون 18ساله را در بندر دو و دستگیر کرده بودند. پلیس می گوید این منطقه را جستجو کرده و اشیایی پیدا کرده است.

در این میان هشدار امنیتی انگلستان در بالاترین سطح خود باقی می ماند یک مقام ارشد پلیس درباره تهدید تروریستی گفت:کمیسر کرسیدا دیک ماتهدید بسیار قابل توجهی داریم. همکاران ما در آژانسهای اطلاعاتی می گویند این تغییری در تهدیدات است و نه اوج گرفتن تهدیدات. من نمی توانم وارد جزییات آن شوم ولی تهدیدی است که تغییر شیوه می دهد .

این بدان معنی نیست که لزوماً مردم باید به آن عادت کنند. خدا نکند که آنها بخواهند به حملات مکرر عادت کنند. ما هرکاری که در توان داشته باشیم انجام می دهیم. ما بدقت دنبال می کنیم . تحقیقات بسیاری در مورد سلولهای تروریستی درجریان است. این شیوه ای است که می توانیم این تهدید را کاهش دهیم و هرچه زودتر به پایین ترین سطحی که می توانیم برسانیم.

 

 

 اتحادیه اروپا:‌ فاجعه انسانی در میانمار در جریان است


 

اتحادیه اروپا اعلام کرد آنچه در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در جریان است یک فاجعه تکان دهنده انسانی است. ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش :‌ «اکنون تنها موضوع بحران انسانی در میانمار مطرح نیست بلکه موضوع قتل عام و جنایت علیه بشریت نیز مطرح است» گفت: «آنچه در میانمار روی می دهد، یک فاجعه و یک وضعیت تکان دهنده است. یک بار دیگر ما در اتحادیه اروپا تلاش می کنیم به مردم کمک کنیم .

این اتحادیه در تلاش است تا از طریق ارتباط با دولت میانمار و کشورهای همسایه، بگونه‌ای مفید و موثر ایفای نقش آنلاین چه خواهد بود.»کند. اتحادیه اروپا مخالف وقوع فجایعی از این دست است.

 

 


  •  ادامه نقض حقوق بشر در یمن توسط شبه نظامیان حوثی




 

شبه نظامیان کودتاگر وابسته به رژیم ایران به جنایات خود علیه مردم یمن به ویژه در شهر تعز ادامه می دهند. منابع محلی در شهر تعز به تلویزیون العربیه گفتند شبه نظامیان حوثی اماکن مسکونی و یک بازار در غرب شهر تعز را گلوله باران کردند .

که در نتیجه آن تعداد زیادی از غیر نظامیان که اغلب آنها کودک بودند کشته و زخمی شدند .دولت قانونی یمن در اطلاعیه ای گفت این جنایت نیازمند فشار بیشتری توسط جامعه جهانی است تا شبه نظامیان وادار شوند به قطعنامه های سازمان ملل احترام بگذارند.

 

 


  •  کشمکش برسر همه پرسی استقلال کاتالونیا




 

کاتالانهای اسپانیا بر همه پرسی استقلال تأکید می کنند. دولت مرکزی به شدت مخالفت می کند.برخی آنرا عدالت و برخی آنرا نافرمانی می خوانند ولی هرکسی در اسپانیا در مورد همه پرسی ماه آینده موضعی دارد.

بیش از 700 شهردار در سراسر منطقه کاتالونیای این کشور برای نشان دادن حمایت خود از همه پرسی استقلال تجمع کردند. مادرید این همه پرسی را غیرقانونی می خواند ولی این امر مانع رأی دادن کاتالانها نمی شود.

سی ان ان: «ما رأی می دهیم»، این شعار بیش از 700 شهردار منطقه کاتالونیای اسپانیا بودکه از طرح اولین همه پرسی استقلال برای اول اکتبر حمایت کرده و به تعلیق آن توسط دادگاه اسپانیا اعتراض کردند.

دولت اسپانیا پیش از این حکم داده بود که همه پرسی بدون تایید دولت مرکزی غیرقانونی است . اما ملی گرایان کاتالان می گویند حق بین المللی می تواند بر قانون اسپانیا غلبه کند.

 


  • تصاویر گوگل از پایتخت جهان




 

زمانی که به دنبال ارسال کارت پستالی از یک مکان خاص هستید، انتخاب زیباترین تصاویر کار مشگلی است. مشگل مهم‌تر این است که برای پیدا کردن تصاویر زیبا باید به سراغ چه سایت‌هایی برویم؟ گوگل هم مشگل شما را دارد.

زمانی که از گوگل درخواست می‌کنید تا تصاویر متعلق به مکانی را به شما نشان دهد، گوگل سعی می‌کند تصاویری که در صدر فهرست نتایجش قرار دارد را از بهترین منابع دریافت کرده و به شما نشان دهد.

زمانی که به دنبال تصاویری از پایتخت کشورهای مختلف جهان هستید، بدون شک تصاویر مختلفی را پیدا می‌کنید. اما اگر از گوگل در این زمینه کمک بگیرید این موتور جست‌وجو تصاویر زیبایی به شما نشان می‌دهد.

از تصاویر متعلق به سواحل آفتابی الجزایر گرفته تا چراغ‌های جادویی که در تایپه مستقر شده‌اند و تنوع تمدن‌های مختلف بشری را به شما نشان می‌دهد. در حالی که گوگل برای هر کاربری تصاویر مختلف را نشان می‌دهد اما اگر از حالت ناشناس گوگل اقدام به انجام این‌کار کنید، نتایج جالبی را مشاهده خواهید کرد.

 

 


  • فراخوان دونالد ترامپ به اصلاح ساختار سازمان ملل متحد




دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان اولین حضور خود در سازمان ملل متحد از بوروکراسی و ضعف مدیریت در این نهاد بین‌المللی انتقاد کرد.وی در یکی از نشست‌های ویژه اجلاس سالیانه سران ملل متحد با ضروری شمردن ایجاد اصلاحات در این سازمان گفت:

«در سال‌های گذشته ملل متحد به دلیل بوروکراسی و ضعف مدیریت نتوانسته است به ظرفیت‌های بالقوه خود برسد. این در حالی است که بودجه این سازمان ۱۴۰ درصد افزایش داشته و شمار کارکنان آن از سال ۲۰۰۰ به بعد، دو برابر شده است.»

انتقاد از عملکرد «ضعیف» سازمان ملل متحد در برابر بحران‌های جهانی یکی از محورهای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال گذشته بود. پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری، دونالد ترامپ اعلام کرد کمک‌های ایالات متحده به سازمان ملل را کاهش خواهد داد.

 


  •  نگرانی کارگزاران حکومتی از گسترش شبکه پیام رسان تلگرام




امیر خوراکیان معاون مرکز فضای مجازی: پیام‌رسان تلگرام، ۶۰ درصد پهنای باند اینترنت ایران را اشغال کرده و این شبکه ۴۰ میلیون کاربر در کشور دارد. در حال حاضر ۵۸۰ هزار کانال تلگرامی در ایران فعال است. ۱۶ کانال تلگرامی بیش از یک میلیون عضو دارند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: