This browser does not support the video element.

رژیم ایران توافق اتمی را نقض می کند ـ 20دقیقه -دوشنبه 27شهریور

1 ـ هشدار رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نسبت به فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران .


2 ـ دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا در نیویورک، بررسی بحران سوریه و ایجاد مناطق امن در این کشور .


3 ـ نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد:‌ شورای امنیت گزینه‌هایی را برای برخورد با برنامه هسته‌ای کره شمالی از دست داده است. آمریکا ممکن است ناچار شود موضوع را به پنتاگون محول کند .


 

 


  • دونالد ترامپ به زودی در مورد ایران تصمیم می گیرد




 

مقامهای دولت آمریکا می گویند دونالد ترامپ به زودی در مورد ایران تصمیم می گیرد. تصمیم مهمی که سرنوشت برجام را هم تعیین می کند. تلویزیون فاکس نیوز:‌ دولت ترامپ تاکنون در توافق اتمی با رژیم ایران باقیمانده است.

توافقی که ممکن است از آن بیرون بکشد و مجازات های جدیدی را علیه این رژیم اعمال کند.وزیر امورخارجه رکس تیلرسون در لندن گفت:‌رژیم ایران در التزام به توافق اتمی کوتاهی کرده است.

رکس تیلرسون : «رئیس جمهور ترامپ برای ما روشن کرده است ما باید تهدید رژیم ایران را در تمامیت آن در نظر بگیریم و نه فقط در حد توافق اتمی زیرا این بخشی از موضع ما در رابطه با ایران است».

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ده ها شخص بخاطر حمایت از سپاه پاسداران ، برنامه موشکی و حمله سایبری علیه شرکت های آمریکایی اعمال کرده است.

دولت ترامپ بطور معمول با یک سری از ضرب الاجل ها و تصمیم ها روبروست که آیا در توافق اتمی بماند یا خیر؟ ضرب الاجل بعدی 15اکتبر است که تایید کند آیا رژیم ایران از کل توافق تبعیت می کند یا خیر؟ که این کار تابحال دوبار انجام شده است.

ترامپ آنرا بدترین توافقی می داند که تاکنون بوده است . با تحریم های جدید دولت ترامپ می گوید به مجازات رژیم ایران بخاطر تجاوزاتش خارج از توافق اتمی ادامه می دهد مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا:

«بعد از بسته شدن این توافق، آزمایش موشکی و فعالیت شبه نظامیان شیعی در عراق و همکاری با حزب الله در سوریه و لبنان و رفتار شرورانه رژیم ایران در سراسرجهان بطور چشمگیری افزایش یافته است».

مقامات ارشد دولتی می گویند رئیس جمهور ترامپ هنوز گزینه های خود در مورد سیاست آمریکا و ایران را تحت بررسی دارد ؟ این مقامها می گویند رئیس جمهور تصمیم خود را بزودی خواهد گرفت.

 

 


  • نگرانی از دخالتهای رژیم ایران در آمریکای لاتین




 

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که به بررسی وضعیت ونزوئلا اختصاص داشت، شرکت کنندگان در مورد دخالت رژیم ایران و حزب الله لبنان در این کشور هشدار دادند.

جف دانکن رئیس جلسه استماع مجلس نمایندگان گفت: ما میخواهیم مطمئن شویم که ونزوئلا تبدیل به یک مهره برای چین، روسیه یا رژیم ایران نگردد تا برای مقاصد ژئوپلتیک خود از آن استفاده کنند

رژیم ایران تلاش کرده است روابط اقتصادی خود را با ونزوئلا در سال 2016 تقویت نماید. گزارشات متعدد به فعالیتهای حزب‌الله در کشور اشاره دارد. همین اواخر نیکولا مادورو با حسن روحانی برای تحکیم همکاری‌ها ملاقات کرد.

نماینده کنگره سایرس : نفوذ رژیم ایران در ونزوئلا باید یک عامل نگرانی برای نیمکره غربی باشد. جف دانکن : میزان فعالیت حزب‌الله در ونزوئلا چقدر است؟ آیا به همان اندازه زمان چاوز، ما شاهد نفوذ رژیم ایران هستیم؟

دکتر اوان الیس ، از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی: فکر میکنم این مسئله دو بُعد دارد. یکی بازوی رژیم ایران و دیگری افراطی‌گرایی اسلامی. اینها رویهم می افتاد اما به میزانی نیز از هم منفک هستند. نماینده جف دانکن: من فکر می کنم آنها یکی هستند.

دکتر الیس:« استراتژی رژیم ایران در منطقه کم و بیش مثل گذشته است. آنها افراد را استخدام می کنند تا در مناطقی مانند ونزوئلا به کار بگیرند. آنها عناصر نیروی قدس را وارد میکنند. آنها به نظر بسیاری از ما روی تکثیر موشکی کار میکنند.

و یکی از نگرانیها در رابطه با حسن روحانی، انتخاب مجدد او در ایران و آزاد شدن 150 میلیارد دلار پول است. من خیلی نگران حزب‌الله و دیگر گروههای رادیکال اسلامی هستم. معاون رئیس جمهور ونزوئلا یکی از افراد کلیدی نه تنها در امر فعالیتهای مذهبی بلکه در زمینه اقدامات افراطی و تبهکارانه است.

حزب‌الله نه فقط در سوریه و لبنان بلکه در آمریکای لاتین نیز یکی از معامله‌گران اصلی مواد مخدر است و دارای یک سیستم پولشویی است و در کلمبیا و ونزوئلا و جاهای دیگر عمل می کند

 

 


  •  نباید به کره شمالی باج داد




 

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید:‌سوال این است آیامردم آمریکا حاضرند با یک کره شمالی اتمی زندگی کنند که از ما باج می گیرد؟ یکساعت قبل از تصویب تحریمهای جدید آمریکا در شورای امنیت کره شمالی تهدید کرده بود آمریکا با «درد و رنج شدیدی » روبرو خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا به فشار فزاینده علیه این کشور یاغی رای داد که طبعاً کره شمالی خواستار آن نبود. سفیر آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی کمی قبل گفته بود: «امروز ما می گوئیم که جهان هرگز یک کره شمالی مجهز به سلاح اتمی را نخواهد پذیرفت

و امروز شورای امنیت می گوید اگر رژیم کره شمالی برنامه اتمی خود را متوقف نکند ما برای متوقف کردن آن خودمان اقدام می کنیم.» . جان بولتون : فکر می کنم اظهارات نیکی هیلی دقیقاً درست است ما هرگز نباید یک کره شمالی مجهز به سلاح اتمی را بپذیریم.

 

 


  •  محرومیت کودکان سوری از کمکهای انساندوستانه




 

هیومن رایتس واچ اعلام کرد:‌ از میلیونها دلاری که قرار بود برای کمک به کودکان پناهنده سوری در مدارس ترکیه ، اردن و لبنان داده شود مبلغ کمی به آنها رسیده است.

هیومن رایتس واچ درگزارشی ۵۵ صفحه ای این سؤال را مطرح کرده است: میلونها دلار که قرار بود به پناهندگان سوری در ترکیه ، اردن و لبنان داده شود کجا رفته است؟ .

این سازمان اختلاف بزرگی میان مبالغی که در اجلاس لندن در فوریه گذشته مشخص شد با مبالغی که به کشورهای میزبان پناهندگان رسیده مشاهده کرده است .

در اجلاس لندن ، کشورهای شرکت کننده توافق کردند باید کودکان سوری با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به امکانات مناسبآموزشی دسترسی داشته باشند .

 

  • وضعیت آوارگان روهینگیا در بنگلادش


 

موج آوارگان مسلمان میانمار به سوی بنگلادش ادامه دارد. تاکنون بیش از 400هزار نفر آواره شدند. افزایش روزافزون شمار مهاجرانی که از میانمار وارد بنگلادش و بویژه شهر ساحلی «کوکس بازار» می شوند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر را در وضعیت دشواری قرار داده است.

آنها در تلاشند با وجود کمبود امکانات درمانی، جمعیت انبوه مهاجران بیمار و زخمی را مداوا کنند. بر این اساس بیمارستان سدار در این شهر، بخش جداگانه‌ای را به مداوای مهاجران روهینگیا اختصاص داده است.

یکی از مقامهای این بیمارستان می گوید:‌ بسیاری از پناهجویان در پی تیراندازی‌ها و برخی نیز در جاده‌ها و در راه رسیدن به اینجا زخمی شده اند. چند مورد سوختگی هم داشتیم. ورود این تعداد از مهاجران روهینگیا به اینجا، بار سنگینی بر دوش ماست.

 


  •  رژیم ایران توافق اتمی را نقض می کند




 

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت:‌ ما نمی توانیم پوششی برای توسعه توانمندی های اتمی به رژیم ایران بدهیم. ما می دانیم رژیم ایران بخشی از توافق را نقض کرده است .

آژانس بین المللی انرژی اتمی و ما برخی از این نقضها را شناسایی کرده ایم . رژیم ایران نه تنها از خط توافق می گذرد بلکه دائماً آنرا قطع می کند، بنابراین باید توافقنامه شدیدتر اعمال شود و ما باید نواقص اساسی در این توافقنامه را اصلاح کنیم.

همانطور که رئیس جمهور گفتند این بدترین توافقنامه است. پیشاپیش تمامی منافع را به رژیم ایران داده است . منافعی که برای دامن زدن به فاجعه انسانی در خاورمیانه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

رژیم ایران از سازمان های تروریستی مانند حزب الله حمایت می کند. 80درصد نیروی موثرجنگنده ای که در سمت رژیم جنایتکار و بیرحم اسد در سوریه می جنگند ایرانی و نیروهای نیابتی این رژیم هستند.

 

 


  •  بازگشت فضاپیمای دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین




 

فضاپیمای باری اسپیس ایکس دراگون که ایستگاه فضایی بین المللی را به مقصد زمین ترک کرده بود با موفقیت برروی آبهای اقانوس آرام فرود آمد.دراگون ایکس پس از اجرای عملیات، نمونه های آزمایشی ایستگاه و حدود یک تن بار را به زمین بازگرداند.

کپسول اسپیس ایکس دراگون توسط یک ربات ویژه از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و به سمت زمین ارسال شده است. متخصصان ناسا از مرکز هیوستون این فضاپیما را کنترل می کردند.

به گفته ناسا اسپیس ایکس دراگون تنها فضاپیمایی بشمار می رود که پس از انجام ماموریت فضایی و بازگشت مجدد برروی کره زمین قابلیت استقاده مجدد از آن وجود دارد.

 

 

  • کویت از سفیر کره شمالی خواست تا این کشور را ترک کند


 

فرانس 24 به نقل از یک دیپلومات ارشد کویت گفت: کویت متحد آمریکا به سفیر کره شمالی یک ماه فرصت داده است تا این کشور خلیج فارس را ترک کند . کویت سطح دیپلوماتیک خود با پیونگ یانگ را به سطح کاردار کاهش داده و قرار است تنها 3 دیپلومات در این کشور بمانند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: