This browser does not support the video element.

بلومبرگ: ترامپ در مقابله با کره شمالی و رژیم ایران - مداخلات و تروریسم رژیم

بلومبرگ: ترامپ در مقابله با کره شمالی و رژیم ایران


بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ برای مجموعه بزرگی از ملاقاتها در هفتة آینده وارد مجمع عمومی سازمان ملل میشود تا از سران جهان بخواهد تا در مقابله با برنامه های اتمی کره شمالی و رژیم ایران در کنار آمریکا باشند.

بلومبرگ افزود: ترامپ از رهبران حدود 200 کشور جهان در شهر خودش, نیویورک، استقبال خواهد کرد و از آنها خواهد خواست که به تلاشهای مستمر آمریکا برای محدود کردن برنامة موشکی و اتمی کرة شمالی و رژیم ایران بپیوندند. برنامة اتمی کرة شمالی و رژیم ایران مهمترین موضوعات سخنرانیها و ملاقاتهای ترامپ را تشکیل میدهند.

 

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نسبت به فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم آخوندی هشدار داد و گفت: از زمانی که توافق اتمی تکمیل شد ما شاهد بودیم رژیم ایران فعالیتهای بی ثبات کننده اش در یمن و سوریه را نیز افزایش داده وبرای حزب الله و سایر گروه های تروریستی سلاح صادر می کند. این رژیم یک برنامه فعال موشک بالستیکی را نیزادامه داده است.

رکس تیلرسون افزود: اگرچه رژیم ایران به‌لحاظ فنی از ترتیبات برجام تبعیت می کند، ولی در مقدمه برجام تأکید شده که برخورد با تهدید اتمی بایستی با کاهش تنشهای میان رژیم ایران و کشورهای جهان همراه باشد و لغو تحریمها نیز به همین خاطر صورت گرفته است.

 

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی مصاحبه ای با فاکس نیوز بر ضرورت مقابله با مداخلات تروریستی رژیم در منطقه تاکید کرد.

ژنرال مک مستر در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز با اشاره به امتیازات ناموجهی که در توافق اتمی به رژیم آخوندی داده شده گفت: همانطور که رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است توافق اتمی، بدترین توافقنامه است و امتیازاتی را به رژیم ایران داده که اکنون این رژیم برای دامن زدن به فاجعه انسانی در خاورمیانه بزرگ از آن استفاده می کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران از جمله شامل حمایت از سازمان های تروریستی مانند حزب الله و حمایت از نیروهای نیابتی در سوریه است که به نفع رژیم جنایتکار و بیرحم اسد می جنگند. لذا ما باید ابعاد رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران را مد نظر داشته باشیم . ما نمی توانیم اجازه دهیم که توافق اتمی زمینه پیشبرد این اقدامات را برای رژیم ایران فراهم کند. برنامه موشکی و شبکه نیروهای تروریستی که به این رژیم متصل هستند، خطری برای همسایگان ایران محسوب می شوند
لطفا به اشتراک بگذارید: