This browser does not support the video element.

رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم دولتی ـ 20دقیقه- 26شهریور ۹۶

1 - ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا:‌ رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران در کانون گفتگوهای دونالد ترامپ با رهبران جهان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ملل متحد .


2 - سخنگوی وزارت خارجه کابینه آخوند روحانی: انتظار هیچ ملاقاتی میان جواد ظریف و وزیر خارجه آمریکا در نیویورک نیست .


3 - سفر آخوند روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی ملل متحد،‌خشم و انزجار ایرانیان از رئیس جمهور شیاد ارتجاع .




  • تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران




درجلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کنندگان در مورد تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران بحث و بررسی کردند. اد رویس رئیس جلسه استماع: در سوم سپتامبر کره شمالی یک سلاح اتمی منفجر کرد که بنابه گزارشات خبری قویتر از مجموع همه آزمایشاتی بود که تاکنون انجام داده بود.


این بمب هیدروژنی نشان دهنده آخرین پیشرفت برنامه طولانی مدت اتمی و موشک های بالستیکی کره شمالی بود که اکنون تهدیدی فوری علیه آمریکا اعمال میکند. علاوه بر این با سرعتی که این پیشرفت صورت گرفته، ساختار امنیتی سراسر آسیای شرقی را به چالش کشیده، بی ثباتی خطرناکی را در منطقه ایجاد می کند که با این بی ثباتی احتمالاً در دهه های آینده نیز مواجه خواهیم بود.


لذا امروز این کمیته به ابزارهایی که باید برای این تهدیدات بطور کامل مورد استفاده قرار گیرد، اختصاص دارد.کریس اسمیت از ایالت نیوجرسی از زیر کمیته حقوق بشر: شواهدی وجود دارد که بیانگر همکاری کرة شمالی و رژیم ایران در زمینه برنامة موشک بالستیکی است .


این موضوعی است که من و دیگران سئوال داشتیم، وقتی توافق با رژیم ایران را در نظر می گرفتیم متأسفانه این موضوع از روی میز برداشته شد؟سوزان تورنتون دستیارموقت وزیر امورخارجه آمریکا: بله حتماً به این موضوع توجه میکنیم.


نماینده دینا روهراباکر: در رابطه با تحریم های اقتصادی بسیار تردید دارم که تاثیری داشته باشند. زمانی ما در همین جا بودیم که کلینتون به این کنگره طرحی راپیشنهاد داد و تصویب شد که به کره شمالی میلیاردها دلار از کمک های آمریکا داده شود.


ما این کار را با رژیم ایران هم کردیم با همان ایده!! که ما به این دیکتاتورهای خون آشام تحت عنوان برنامه های کمک رسانی برای کشورشان، پول پرداخت می کنیم.





  • تهدید های جدید آمریکا علیه رژیم ایران




دونالد ترامپ رژیم ایران را متهم کرد که محتوای توافق اتمی را نقض کرده و تاکید کرد که این را تحمل نخواهد کرد . آمریکا در همین حال رژیم تهران را متهم می کند که به اختلافات فرقه یی در منطقه دامن می زند.


تلویزیون اسکای نیوز: دونالد ترامپ در را بسوی تمامی احتمالات باز می کند و مجددا وعده می دهد که در آینده نزدیک وضعیت توافق اتمی با رژیم ایران را مشخص می کند. به گفته دونالد ترامپ این بدترین توافق موجود است. با این حال رژیم این روح و محتوای آن را نقض می کند. او عقیده دارد که چنین توافقی نمی بایست صورت می گرفت.


وعده های جدید ترامپ علیه رژیم ایران وارد دستگاههای تصمیم گیری در آمریکا نیز شده است . مقامهای آمریکایی طرحی را تهیه کرده اند که در آن آمده است رژیم ایران در التزام به توافق اتمی شکست خورده است .


 با این اساس از دونالد ترامپ خواسته اند در صورتی که رژیم ایران در مدت زمان مشخصی به خواسته های آمریکا پاسخ ندهد مجازاتهای گسترده ای را علیه این رژیم اعمال کند.





  •  ارسال سلاح برای شبه نظامیان حوثی یمن




رژیم ایران محموله های قاچاق سلاح را برای شبه نظامیان حوثی به یمن می فرستد. این کار توسط سپاه پاسداران و با گمراه کردن ناوبری دریایی صورت می گیرد.


شیوه های پیچیده سپاه پاسداران برای گمراه کردن نظارت بین المللی بر آبهای منتهی به یمن متنوع است. مهم ترین آن خاموش کردن دستگاههای ناوبری کشتی ها در وسط دریاست که بدین وسیله کشتی از دید دستگاههای ردیاب بین المللی خارج میشود .


سپاه قدس به این وسیله می تواند در مدت زمانی که دستگاههای ردیاب خاموش هستد محموله ممنوعه تسلیحاتی را به هر نقطه ای منتقل نماید. اگر این اقدامات کشف شود٬ نفرات دست اندرکار تحت پیگرد قرار می گیرد.





  • تلاشهای اپوزیسیون سوریه برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک




اخیرا وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف از کشور عربستان سعودی دیدار کرد. آیا تلاشهایی از سوی عربستان سعودی برای وحدت اپوزیسیون و رسیدن به یک دیدگاه مشترک انجام شده است؟


دکتر جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه: تلاشهایی از طرف عربستان سعودی صورت می گیرد که با میزبانی از هیأت عالی خودش را نشان می دهد.هیأت عالی مذاکرات سوریه دوهفته قبل از گروههای موسوم به قاهره و مسکو برای شرکت در کنفرانس ریاض دعوت به عمل آورد.


اما متاسفانه این دیدارها هیچ نتیجه یی نداشت. اختلاف بین دیدگاه هیأت عالی مذاکرات و گروه موسوم به مسکو خیلی عمیق است. این گروه هنوز از قانون اساسی ۲۰۱۲ که ساخته و پرداخته بشار اسد است دفاع می کند .


این همان قانونی است که بر مبنای آن دست به کشتار شهروندان درخیابانها می زند. این گروه هنوز از نقش بشار اسد در مرحله انتقال سیاسی و هم چنین از قانون اساسی او دفاع می کند.





  • هشدار عفو بین الملل در مورد آتش کشیدن روستاهای مسلمانان میانمار




عفو بین‌الملل می گوید:‌ ارتش میانمار روستاهای روهینگیا را با هدف کوچ اجباری مسلمانان به آتش می کشد. این اقدام مصداق جنایت علیه بشریت است.


سازمان عفو بین‌الملل مسلمانان روهینگیای میانمار را قربانی حملات سازمان‌یافته و کوچ اجباری از مناطق زندگی خود دانست و خواستار پایان دادن فوری به خشونت‌ها در ایالت راخین شد.


عفو بین‌الملل با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد ۸۰ روستای محل زندگی اقلیت روهینگیا عمدا و به منظور تخلیه ساکنان به آتش کشیده شده است.





  • تاثیر افزایش دمای آب دریاها بر زندگی آبزیان




محققان اروپایی تاثیر افزایش دمای آب دریاها بر زندگی آبزیان را بررسی می کنند. آنها آژیرهای خطر را به صدا در آوردند. طبق پیش بینی مجمع بین المللی تغییرات اقلیمی دمای آب دریاها دو الی چهار درجه افزایش خواهد یافت.


عواقب این افزایش دما، بر زندگی ماهی ها و صدفهای دریایی چیست؟ محققان اروپایی مشغول یافتن این پرسش در مزارع آبزی پروری در پرتغال و لهستان هستند. زیست شناسان دریایی می خواهند بدانند افزایش دما، میزان شوری و درصد اسیدی یا قلیایی بودن آب دریا چه تاثیری بر حیات صدفهای دریایی دارد؟


آنها تاکنون به نتایجی دست یافته اند که حاوی خبرهای خوبی برای پرورش دهندگان صدف نیست. صدفها غذای خود را بوسیله فیلتر کردن (تصفیه کردن) آب دریا بدست می آورند. یک زیست شناس دریایی از موسسه تحقیقاتی دریاها در پرتغال در باره اینکه افزایش دمای آب چه تاثیری بر وزن و رشد صدفها دارد،


می گوید: «در آب گرم صدفها، فعالیتشان برای تصفیه آب بشدت بالا می رود. آنها بطور مرتب برای اینکه خنک بشوند آب را فیلتر می کنند. در نتیجه این فعالیت، متابولیسم و سوخت و سازشان بالا می رود. این تلاش مستمر برای تصفیه آب باعث می شود که صدفها انرژی زیادی جذب کنند. این بر رشدشان، و در نتیجه بر ابعاد پوسته صدف و وزنشان تاثیر می گذارد»





  • حمایت صدها شهردار از همه پرسی استقلال کاتالونیا




 

هزاران نفر از مردم بخش کاتالونیا اسپانیا با حضور در یک راهپیمایی گسترده، از ۷۰۰ شهرداری که به علت موافقت با برگزاری رفراندوم استقلال، از سوی دولت اسپانیا تهدید شده‌اند، حمایت کردند.


دولت اسپانیا که مقر ان در مادرید، پایتخت است، شهرداران کاتالونیا را تهدید کرده که اگر امکانات شهرداری را در اختیار برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه قرار دهند، ضمن توبیخ و احضار، اختیارات آنها در مصرف بودجه های دولتی سلب خواهد شد.


با وجود قسم خوردن مادرید برای متوقف کردن این همه پرسی که از نظر دولت اسپانیا غیرقانونی است، دولت محلی کاتالونیا گفته رفراندوم مطابق برنامه از پیش اعلام شده و با وجود شدت گرفتن تهدیدهای دولت مرکزی، برگزار خواهد شد.


 


  • تهدید شبه نظامیان حوثی به محاکمه علی عبدالله صالح




 

اختلاف میان شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن بالا گرفته است. منابع خبری یمن گزارش دادند کودتاگران حوثی علی عبدالله صالح را به محاکمه تهدید کردند. آنان از رئیس جمهور مخلوع یمن خواسته اند تا مبالغ مالی و املاک و داراییهایی را که در مدت 33 سال حکمرانی به دست آورده مشخص کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: