This browser does not support the video element.

رژیم ایران به قاچاق سلاح به یمن ادامه می دهد- 20دقیقه- 25شهریور۹۶

1 ـ هشدار رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران شبکه یی از مزدوران تروریست را اداره می کند که سراسر منطقه را بی ثبات می کنند.


2 ـ ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا:‌ روی رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران متمرکز هستیم. این رژیم حاکمیت کشورها را در سراسر خاورمیانه نقض می کند .


3 ـ بیانیه شورای امنیت: پرتاب موشکی توسط کره شمالی برفراز ژاپن را قویا محکوم می کنیم و به توقف فوری آن فرا می خوانیم .



 


  • ضرورت تحریم ایران ایر




رژیم ایران همیشه از هواپیماهای تجاری برای ارسال سلاح و نیرو به سوریه و سایر مناطق به منظور به کارگیری در عملیات تروریستی یا جنگهای منطقه یی استفاده می کند. مجلس نمایندگان آمریکا گامی علیه این اقدام بر داشته است. مجلس نمایندگان آمریکا به منع فروش هواپیما به رژیم ایران رأی داده است.


این مجلس روز چهارشنبه لوایحی را به تصویب رساند که مانع از فروش هواپیماهای تجاری به رژیم ایران می شود باوجود هشدار برخی از دموکرات ها که این امر ممکن است توافق بین المللی برای مهار برنامه تسلیحات اتمی این کشور را تضعیف نماید، این لوایح تصویب شد.


نماینده پیتر روسکامroskam (‌جمهوریخواه از ایلی نویز) دو متمم به هزینه های دولت برای سال 2018 پیشنهاد کرد که بطور مشخص استفاده ازمنابع مالی برای دادن اجازه به تبادلات مالی برای فروش را ممنوع می کند و اداره کنترل دارایی های خارجی را از صدور اجازه برای فروش هواپیما به ٰرژیم ایران منع میکند.


روسکام گفت آمریکا باید از فروش هواپیما به رژیم ایران با توجه به تاریخچه این رژیم در استفاره از هواپیماهای تجاری برای انتقال منابعی مانند تسلیحات و نیرو برای حمایت از بشار اسد خود داری کند.





  •  قاچاق سلاح از ایران به یمن




رژیم ایران همچنان به قاچاق سلاح و صدور تروریسم به یمن ادامه می دهد. تلویزیون عربی «الان» از زمانیکه شبه نظامیان حوثی بعنوان گروهی مخالف با دولت یمن ظهور کردند سپاه پاسداران اقدام به ایجاد راهها وشیوه هایی کرد تا به آنها به عنوان متحدان خود در یمن کمک برساند.


سپاه پاسداران دست به انجام معاملات و اجاره کردن جزایری در اطراف آن کشور زد تا به عنوان منطقه تمرکزی برای محموله های ممنوعه باشد و از آنجا این محموله ها به یمن منتقل شوند تا در مورد انتقال مستقیم محموله های ایران به یمن شک و شبهه ای ایجاد نشود.


سرتیپ خالد النسی افسر سابق لشکریکم یمن : در سال2009 رئیس جمهور سابق اریتره به ایران سفر کرد . در آن سفر توافقنامه های متعددی امضاء گردید که مهمترین آن توافقنامه های نظامی بود . بر اساس این توافقنامه ها رژیم ایران دو جزیره فاطمه و دهلک در اریتره را اجاره کرد.


در یکی از این دوجزیره بزرگترین زاغه سلاح را ایجاد کرد. زرادخانه ای بزرگ و گسترده از سلاحهای استراتژیک در یکی از این دو جزایر درست کرد که از آنجا به حوثیها و سایر گروهها امداد رسانی صورت میگیرد و این نقطه به عنوان نقطه شروع انهدام و خرابکاری در یمن و کشورهای آفریقایی مانند نیجریه و سودان و کشورهای دیگر محسوب می شود.





  •  بالاگرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی




مقامهای آمریکایی می گویند بازهم فشار را بر کره شمالی افزایش می دهند تا دست از برنامه اتمی خود بکشد. اما کره شمالی هم می گوید بیشتر و بیشتر برنامه اتمی و موشکی خود را گسترش می دهد.


سی ان ان :کره شمالی تحریم های اخیر آمریکا را با شدیدترین لحن محکوم کرد. این قطعنامه که پیش نویس آن توسط آمریکا ارائه شده بود صادرات منسوجات کره شمالی را ممنوع می کند که بزرگترین منبع در آمد آن بود و واردات نفت را هم 30درصد کاهش می دهد که این امر توانمندی پیونگ یانگ را برای تولید سلاح اتمی، کند می کند.


‌رئیس جمهور آمریکا می گوید این تحریم ها تنها شروع است و او مایل است بسا فراتر برود. کره شمالی میگوید برنامه اتمی وموشکی خود را تسریع خواهد کرد که این باعث تعجب است واین سوال را به وجود می آورد که آیا ظرفیت انجام این کار را دارد . کره جنوبی چه پاسخی برای کره شمالی دارد؟





  •  وضعیت انسانی در میانمار فاجعه آمیز است




آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد نسبت به فاجعه انسانی علیه مسلمانان میانمار هشدار داد. سی ان ان : رهبران جهان به شدت آنگ سان سوچی را بخاطر متوقف نکردن بحران علیه مسلمانان روهینگیا مورد اعتراض قرار داده اند .


سازمان ملل متحد می گوید دست کم 1000 نفر در جریان یک پاکسازی قومی کشته شده اند. دبیرکل سازمان ملل می گوید به این بحران باید پرداخته شود. آنتونیوگوترز: «این وضعیت انسانی فاجعه آمیز است زمانی که ما هفته پیش بازدید کردیم 125هزار نفر پناهنده بودند که به بنگلادش گریخته بودند. این عدداکنون سه برابر شده و به حدود 380هزار نفر رسیده است .


بسیاری در پناهگاه های موقت اقامت دارند. زنان و کودکان گرسنه و با سو تغذیه از راه می رسند». هیومن رایتس واچ با استفاده از تصاویر ماهواره ای نسبت به ابعاد آواره شدن و نابودی جامعه روهینگیا در استان راخین هشدار داده است





  •  قوانین سختگیرانه مهاجرتی




تونی بلر می گوید قوانین سختگیرانه مهاجرتی برای ماندن در اتحادیه اروپا راه‌ گشاست. او خود مخالف جدایی از اتحادیه اروپاست. تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلستان معتقد است برای ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا باید بر شدت قوانین مهاجرتی افزود و نظارت سختگیرانه تری بر ورود مهاجران به این کشور اعمال کرد.


نخست وزیر پیشین انگلستان که سالهاست از عرصه سیاست این کشور کنار رفته بار دیگر با طرح مسئله خروج انگلستان از اتحادیه اروپا دست بر روی نکته ای گذاشته است که از شانزده ماه پیش تاکنون داغ ترین و جنجالی ترین بحث های سیاسی انگلستان است.


به اعتقاد تونی بلر تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا یک فاجعه است اما هنوز نمی توان آنرا کاملا اجتناب ناپذیر قلمداد کرد. او برای این ایده خود طرحی با جزئیات دقیق ارائه کرده که در قالب گزارشی توسط «موسسه تونی بلر برای تغییر جهانی» منتشر شده است. بلر این موسسه را ماه مارس گذشته راه اندازی کرد.





  • پایان بیست سال مأموریت در فضا




پس از بیست سال، ماموریت ارزشمند کاوشگر کاسینی به پایان رسید. خودکشی این کاوشگر در روز جمعه بسیاری نگاهها را به خود جلب کرد. کاوشگر فضایی کاسینی آخرین عکس های ارسالی خود را از سیاره کیوان (زحل) به زمین فرستاد.


این کاوشگر فضایی بیست سال پیش در چهارچوب یک پروژه مشترک بین المللی برای تحقیق پیرامون سیاره کیوان و حلقه ها و قمرهای آن به فضا پرتاب شد. هفت سال طول کشید تا به محل ماموریتش رسید و در مدت سیزده سال گردش در مدار این سیاره اطلاعات ارزشمندی به زمین فرستاد که دستمایه تحقیق های علمی دانشمندان بود.


ماموریت کاسینی دوبار تمدید شد و سرانجام برای جلوگیری از گم شدن آن در فضا عامدانه به سمت سیاره کیوان فرستاده شد تا پس از انجام آخرین ماموریت خود با سرعت ۱۱۳ هزار کیلومتر در ساعت وارد آتمسفر گازی کیوان شده و نابود شود.





  • ابراز نگرانی ناتو از مانور نظامی بزرگ روسیه




مقامات ناتو اعلام کرده اند هواپیماها، کشتی ها و رادارهایشان، بزرگترین مانور آموزش نظامی روسیه در خاک خود و بلاروس از سال ۲۰۱۳ را زیر نظر خواهد گرفت.


کشورهای عضو پیمان آنتلانتیک شمالی، مانور روسیه برای آزمایش قدرت نظامی این کشور در مقابل غرب را مایه دلسردی می دانند. هدف مانور زاپاد ۲۰۱۷، آمادگی ارتش روسیه برای جنگهای احتمالی در آینده است. زاپاد که در زبان روسی به معنای غرب است، هر چهار سال یکبار برگزار می شود.


به گفته ناتو ابعاد این مانور که روز پنجشنبه در دریای بالتیک، مناطق غربی روسیه، شهر بندری کالینگراد و بلاروس هم مرز با لهستان آغاز شده، از آنچه که مسکو پیش از این اعلام کرده بود بزرگتر است و ممکن است که نزدیک به صد هزار نیروی نظامی در آن شرکت داشته باشند.


ناتو می گوید این مانور، آزمایش موشک های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته را نیز شامل می شود. این در حالی است که روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی نظامی، ۷۰ جت جنگی و هلیکوپتر، ۲۶۰ تانک و ده کشتی نظامی در هفت روز مانور زاپاد شرکت خواهند کرد.





  •  ‌نقدینگی در ایران از مرز هزار و ۳۳۳ تریلیون تومان گذشت




بانک مرکزی رژیم ایران اعلام کرد نقدینگی در تیرماه ۹۶ با ۲۳ و 3دهم درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، به بیش از هزار و ۳۳۳ تریلیون تومان رسیده است.


کارشناسان اقتصادی افزایش نقدینگی را از علت‌های اصلی نرخ بالای تورم در ایران می دانند.

لطفا به اشتراک بگذارید: