This browser does not support the video element.

دونالد ترامپ : رژیم ایران روح برجام را نقض می کند - ۲۰ دقیقه ۲۴ شهریور ۹۶

1 ـ دونالد ترامپ : رژیم ایران در حال نقض ” روح” توافق اتمی است. ما کاری را که این رژیم می کند تحمل نخواهیم کرد .


2 ـ یک دلال پرتغالی رژیم ایران توسط دولت آمریکا به 20ماه زندان محکوم شد .


3 ـ آزمایش جدید موشکی کره شمالی بر فراز آسمان ژاپن، آژیرهای خطر به صدا در آمد.




  • استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران




 

اسکای نیوز می گوید:‌دونالد ترامپ طرحهایی را که ژنرالهای آمریکایی برای اقدامات سریع و فعال علیه رژیم ایران در منطقه ارائه کرده اند بررسی می کند . رژیم ایران تهدید مستمری علیه امنیت همسایگانش است. این رژیم با حمایت از شبه نظامیان بنیاد گرا منطقه را بی ثبات می کند. دولت جدید آمریکا قصد دارد اشتباهاتی که سلفش در منطقه خاورمیانه و در مورد رژیم ایران مرتکب شده تصحیح کند .


 بعد از افزایش دخالت رژیم ایران در کشورهای منطقه بویژه بعد از امضای توافق اتمی با کشورهای بزرگ ، واشینگتن طرحهایی را برای مقابله با رفتار این رژیم در دستور کار دارد.


رفتار رژیم ایران باعث شده که دولت آمریکا استراتژی جدیدی را تدوین کند. بر اساس این استراتژی جدید رئیس جمهور آمریکا اجازه خواهد داشت اقدامات سرسختانه تری را علیه حمایت رژیم ایران از گروههای بنیاد گرا و شبه نظامیان آن در عراق و سوریه و لبنان و یمن انجام دهد.


این استراتژی توسط وزیر دفاع ، وزیر خارجه ، مشاور امنیت ملی و دیگر مقامهای آمریکایی تدوین شده و در جلسه شورای امنیت ملی به ریاست دونالد ترامپ به او ارائه شده است . منابع آمریکایی گفتند پیش نویس این استراتژی را بدست آورده اند ولی ترامپ هنوز در مورد آن تصمیم نگرفته است .


انتظار می رود که او با این طرح موافقت کند و قبل از پایان ماه سپتامبر آنرا اعلام نماید. محورهای برجسته این استراتژی به گفته منابع مطلع از این قرار است:




  • افزایش فشار بر روی رژیم ایران بر سر برنامه موشک های بالستیکی و حمایت این رژیم از بنیاد گرایان

  • نظارت کامل بر اجرای توافق اتمی و در صورتیکه این توافق نقض شود اعمال مجازاتهای اقتصادی علیه آن

  • زیر نظر داشتن تسلیحاتی که این رژیم برای شبه نظامیان حوثی در یمن و گروههای مسلح در غزه و شبه جزیره سینا قاچاق می کند .

  • پاسخ قدرتمند نیروی دریایی آمریکا به هر گونه تحرکی که قایق های سپاه پاسداران از خود نشان می دهند


 یک مقام بلند پایه در دولت آمریکا استراتژی علیه رژیم ایران را که شامل امور مالی ، حمایت از تروریسم ، بی ثبات کردن منطقه بویژه در سوریه ، عراق ،یمن و لبنان است طرحی فراگیر توصیف کرد





  • باید تروریسم رژیم ایران را متوقف کرد




باید رژیم ایران و تروریسم و رفتار بی ثبات کننده آن در منطقه را متوقف کرد. این اظهارات لینکلن بلومفیلد و توصیه وی به دولت ترامپ است.


تلویزیون اسکای نیوز:‌بیش از ربع قرن است که رژیم ایران گروه تروریستی القاعده را پناه داده است. همان گروهی که به برج های خوبر عربستان تهاجم کرد . در آن زمان مشخص نبود که این گروه در دامن رژیم ولایت فقیه پناه گرفته است


 از آن تاریخ به بعد دستگاههای امنیتی سعودی دهها تلاش تروریستی را خنثی کرده وهسته های دست اندر کار در این عملیات را متلاشی کرده ان. در تمامی این جنایات سازمان یافته طراحان آن آگاهانه یا نا آگاهانه طرحهای رژیم ایران را اجرا می کردند.


تحقیقات نشان می دهد در طراحی و حمایت مالی تروریسمی که عربستان سعودی و کشورهای عرب را هدف قرار می دهد دستهای سپاه پاسداران در کار بوده است





  • روستاهای مسلمانان روهینگیا به خاکستر تبدیل شده اند




روستاهای مسلمانان روهینگیا در میانمار به خاکستر تبدیل شده اند. این مصداق جنایت علیه بشریت است. اما واکنش متناسبی از سوی جامعه بین المللی دیده نمی شود.


تلویزیون فرانس 24 بسیاری از مردم از سرکوب و آتش سوزیهای سریالی بدست نیروهای امنیتی و نیروهای ضد مسلمانان میانمار فرار کردند. فقط در روز شنبه، حداقل هشت روستای مسلمانان روهینگیایی به آتش کشیده شدند.





  • سیاستهای اروپا از زبان ژان کلود یونکر




رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا سیاستهای این اتحادیه را تشریح کرد. وی گفت:‌اروپا بعد از خروج انگلستان هم به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.ژان کلود یونکر در سخنرانی سالانه خود در پارلمان اروپا از برنامه ای بلند پروازانه برای بازگرداندن اتحادیه اروپا در مسیر درست پس از خروج انگلستان خبر داد.


رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این سخنان با تاکید بر اصل شفافیت در همکاری‌های تجاری خواستار گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بانکی کشورهای اروپایی شد. ژان کلود یونکر بر اهمیت احترام به اصول آزادی و حاکمیت قانون در اروپای مرکزی تاکید کرد و گفت: «عضویت در اتحادیه ای که اساس آن بر حاکمیت قانون بنا نهاده شده به منزله پذیرش نهایی تصمیم های حقوقی و قانونی و احترام به آنهاست».





  •  اختلاف لهستان و اتحادیه اروپا




اختلاف لهستان و اتحادیه اروپا ادامه دارد. ورشو می گوید با ایده اروپای دو سرعتی مخالف است.


طرح اروپا با دو سرعت، با مجموعه ای از انتقادها و نگرانی ها در اروپای مرکزی روبروست. رهبران سیاسی و اقتصادی اروپای مرکزی و شرق اروپا در «اجلاس اقتصادی» در لهستان، در باره این موضوع گفتگو کردند. لهستان ضمن ابراز مخالفت با ایده اروپای دو سرعتی، معتقد است این ایده می تواند باعث ایجاد اختلافات عمیق بین کشورهای اروپایی بشود.


بیست و هفتمین اجلاس اقتصادی کشورهای اروپای مرکزی و شرق اروپا در کرینیتزا در لهستان برگزار شد. این همایش، بزرگترین نشست رهبران سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپای مرکزی و شرق اروپاست که هرسال در آغاز ماه سپتامبر برگزار می شود.


یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در این اجلاس دو روزه، مباحث جنجال برانگیزی مانند اروپای با دو سرعت بود. لهستان کشوری است که با ایده دو سرعت در اتحادیه اروپا مخالف است.





  • قاچاق سلاح از ایران به یمن




رژیم ایران همچنان به قاچاق سلاح و صدور تروریسم به یمن ادامه می دهد.


از زمانیکه شبه نظامیان حوثی بعنوان گروهی مخالف با دولت یمن ظهور کردند سپاه پاسداران اقدام به ایجاد راهها وشیوه هایی کرد تا به آنها به عنوان متحدان خود در یمن کمک برساند. سپاه پاسداران دست به انجام معاملات و اجاره کردن جزایری در اطراف آن کشور زد تا به عنوان منطقه تمرکزی برای محموله های ممنوعه باشد و از آنجا این محموله ها به یمن منتقل شوند تا در مورد انتقال مستقیم محموله های ایران به یمن شک و شبهه ای ایجاد نشود.


سرتیپ خالد النسی افسر سابق لشکریکم یمن : در سال2009 رئیس جمهور سابق اریتره به ایران سفر کرد . در آن سفر توافقنامه های متعددی امضاء گردید که مهمترین آن توافقنامه های نظامی بود .


 بر اساس این توافقنامه ها رژیم ایران دو جزیره فاطمه و دهلک در اریتره را اجاره کرد. در یکی از این دوجزیره بزرگترین زاغه سلاح را ایجاد کرد. زرادخانه ای بزرگ و گسترده از سلاحهای استراتژیک در یکی از این دو جزایر درست کرد که از آنجا به حوثیها و سایر گروهها امداد رسانی صورت میگیرد و این نقطه به عنوان نقطه شروع انهدام و خرابکاری در یمن و کشورهای آفریقایی مانند نیجریه و سودان و کشورهای دیگر محسوب می شود.


رژیم ایران در یکی از این جزایر مراکز آموزشی ایجاد کرد و در این مراکز اقلیتهای شیعی از حوثیها و بعضی کشورهای خلیج فارس را جمع کرد. در مراکز آموزشی ابتدا هزاران حوثی را به صورت عالی آموزش دادند و بعد آنها را به یمن باز گرداندند. این دو جزیره نقطه شروع یا حرکتی برای آموزش و سپس انهدام و خرابکاری است.





  •  رکس تیلرسون:‌ باید تهدید رژیم ایران را در تمامیت آن درنظر گرفت




رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به لندن با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. وی در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان گفت:‌


نخست وزیر ترزا می و من مذاکراتی درمورد تهدیداتی که رژیم ایران در منطقه اعمال می کند و فعالیت های بی ثبات کننده آن در یمن و سوریه و سایر بخش های منطقه داشتیم. ما همچنین در مورد منافع مشترکمان در یافتن راه حلی برای جنگ در سوریه زمانی که شکست داعش تکمیل شود گفتگو کردیم. ما از کار نزدیک با همتایانمان در انگلستان استقبال می کنیم.


 شبکه جهانی بی بی سی:‌ موضع آمریکا درمورد توافق اتمی ایران چیست؟ آیا شما می خواهید به رفع تحریم ها ادامه دهید . آیا شما کماکان معتقدید که رژیم ایران به تعهدات خود دررابطه با توافق عمل می کند؟


رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا: دولت ترامپ به بررسی سیاست خود در مورد ایران ادامه می دهد و این درجریان است. چندین بحث درونی در میان شورای امنیت ملی همراه با رئیس جمهور داشته ایم هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است ولی این مهم است که توجه شود در حالیکه دولت به بررسی برجام ادامه می دهد،


رئیس جمهور ترامپ برای آن عده از ما که به او در پیشبرد این سیاست کمک می کنیم روشن کرده است که ما باید تهدید رژیم ایران را در تمامیت آن در نظر بگیریم ونه فقط توانمندی های اتمی این رژیم را که یک بخش از موضع ما نسبت به ایران است.





  • افشای جزییاتی از طرح هسته تروریستی اسپانیا




 

روزنامه اسپانیایی کاتالان گزارش داد هسته تروریستی که ماه گذشته اقدام به حمله مرگبار در اسپانیا کرد، در حال طراحی سلسله عملیاتی با استفاده از 100 کیلو مواد منفجره برای کشتار بیشتر بود . این نوع از مواد منفجره که ساختن آن ساده و راحت است توسط بنیادگراها در همه جا از پاریس تا بروکسل تا جبهه های جنگ سوریه و عراق مورد استفاده قرار گرفته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: