در خاطره روزها - ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

در خاطره روزها - ۲۰ شهریور ۱۳۹۸



انهدام برجهای دوقلو


۲۰ شهریور – ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱


[caption id="attachment_29006" align="alignleft" width="250"]انهدام برجهای دوقلو انهدام برجهای دوقلو[/caption]


در یک مجموعه حملات هماهنگ با هواپیما به مرکز تجارت جهانی در نیویورک، نزدیک به ۳ هزار تن کشته شدند. این حملات که در تاریخ آمریکا بیسابقه بوده و گروه «القاعده» مسئولیت آنرا پذیرفت، منجر به تغییر سیاست آمریکا در کشورهای خاورمیانه شد. چند ماه بعد دولت «آمریکا» با حمله به «افغانستان» دولت «طالبان» را که پشتیبان «القاعده» بود سرنگون ساخت و در سال ۲۰۰۳ نیز به عراق حمله کرد.  




[caption id="attachment_29007" align="alignleft" width="250"]آغاز جنگ اول هند و پاکستان آغاز جنگ اول هند و پاکستان[/caption]

۲۰ شهریور – ۱۱سپتامبر ۱۹۴۸ آغاز جنگ اول هند و پاکستان


همزمان با درگذشت «محمدعلی جناح» بنیانگذار کشور «پاکستان», نخستین جنگ میان «هند» و «پاکستان» بر سر «کشمیر» آغاز شد. از آن زمان تاکنون بر سر همان مسئله میان «هند» و «پاکستان» که پیش از سال ۱۹۴۷ یک کشور را تشکیل می‌دادند دو بار دیگر نیز جنگ روی داده است اما هنوز راه حل قطعی برای مسئله «کشمیر» به دست نیامده است.






[caption id="attachment_29008" align="alignleft" width="250"]درگذشت ریکاردو درگذشت ریکاردو[/caption]

۲۰ شهریور – ۱۱ سپتامبر ۱۸۲۳ درگذشت ریکاردو اقتصاددان انگلیسی


«دیوید ریکاردو» اقتصاددان معروف که نظریات مختلفی در اقتصاد ارائه کرد، در این روز درگذشت. از جمله نظریات «ریکاردو» رابطه پول و جمعیت است. بر طبق این نظریه، با افزایش دستمزدها و درآمد، جمعیت بیشتر می‌شود زیرا که مزدبگیران وقتی که خود را در رفاه ببیند نگران تعدد فرزندانشان نخواهند بود و در نتیجه، جمعیت بدون توجه به ظرفیت کشور افزایش می‌یابد.




[caption id="attachment_29009" align="alignleft" width="250"]شکست دوم عثمانی در تلاش برای تصرف وین شکست دوم عثمانی در تلاش برای تصرف وین[/caption]

۲۰ شهریور – ۱۱ سپتامبر ۱۶۸۳ شکست دوم عثمانی در تلاش برای تصرف وین


ارتش‌های متحد اروپای مرکزی مرکب از ۱۳۰ هزار نظامی، ارتش «عثمانی» به فرماندهی «قره مصطفی» را در نزدیکی شهر «وین» شکست دادند. این آخرین تعرض عثمانیها به شهر «وین» بود. در سال ۱۵۲۹ نخستین تجاوز «عثمانی» به «وین» و محاصرة طولانی این شهر نیز شکست خورده بود.




[caption id="attachment_29010" align="alignleft" width="250"]کودتای شیلی وقتل آ لنده کودتای شیلی وقتل آ لنده[/caption]

۲۰ شهریور- ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ کودتای شیلی وقتل آ لنده


۱۱ سپتامبر سال ۱۹۷۳ سالروز پایان حکومت سالوادورآ لنده رئیس جمهور سوسیالیست کشورشیلی است.در این روز جمعی از نظامیان شیلی به ریاست ژنرال اوگوستوپینوشه کاخ ریاست جمهوری شیلی را محاصره کردند. آلنده همراه با مدا فعان کاخ ریاست جمهوری به مقاومت بر خاست ودر راه دفاع ازدموکراسی وایستادگی در برابر کودتا جان باخت.


در خاطره روزها - ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

مطالب مرتبط:

برجهای دوقلو در آمریکا منهدم شدند
لطفا به اشتراک بگذارید: