در خاطره روزها – ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

در خاطره روزها – ۱۹ شهریور ۱۳۹۸


درگذشت پدر طالقانی


۱۹ شهریور ۱۳۵۸




[caption id="attachment_28903" align="alignleft" width="250"]درگذشت پدر طالقانی درگذشت پدر طالقانی[/caption]


«سید محمود طالقانی» روح بزرگ و راستین انقلاب ضد سلطنتی علیه دیکتاتوری و استبداد بود. خطیرترین دوران حیات او دوره پایانی عمرش بود که در مقابل دیکتاتوری مذهبی قرار گرفت و با صراحت هشدار می‌داد استبداد زیر پردة دین خطرناک‌ترین نوع استبداد است.






[caption id="attachment_28904" align="alignleft" width="250"]اعتصاب سراسری کارگران اعتصاب سراسری کارگران[/caption]

۱۹ شهریور ۱۳۵۷ – اعتصاب سراسری کارگران


در این روز اعتصاب گسترده و سراسری کارگران صنعت نفت در سراسر کشور به مرحله اجر درآمد و شریان حیاتی رژیم شاه را قطع کرد. این اعتصاب دیکتاتوری شاه را فلج کرد و زمینه پیروزی انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران را فراهم نمود.






[caption id="attachment_28905" align="alignleft" width="250"]سوییس به عضویت سازمان ملل سوییس به عضویت سازمان ملل[/caption]

 ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۲ - سوئیس به عضویت سازمان ملل در آمد


«سوئیس» مرکب از ۳جامعة آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است که «کنگره وین» در سال ۱۸۱۵ بر موجودیت آن صحه گذاشت تا به عنوان یک کشور «دائماً بی طرف» میان کشورهای اروپا حایل باشد. در این روز سوئیس به عنوان صد و نودمین عضو سازمان ملل شناخته شد.






[caption id="attachment_28906" align="alignleft" width="250"]اعدام دو نخست وزیر در یک روز! اعدام دو نخست وزیر در یک روز![/caption]

 ۱۰سپتامبر ۱۹۴۵- اعدام دو نخست وزیر در یک روز!


در این روز «پیر لا وال» نخست وزیر سابق فرانسه و «ویکون کویسلینگ» نخست وزیر «نروژ» به جرم همکاری با دولت آلمان در دوران «جنگ جهانی دوم» اعدام شدند.








[caption id="attachment_28907" align="alignleft" width="250"]پایان امپراتوری اتریش پایان امپراتوری اتریش[/caption]

۱۰ سپتامبر ۱۹۱۹ - پایان امپراتوری اتریش


قرارداد «سنت جرماین» به عمر امپراتوری اتریش پایان داد و استقلال «چک اسلواکی»، «لهستان»، «مجارستان» و «یوگوسلاوی» تأمین شد. این قرارداد جمهوری «اتریش» را از بنادر خود در «دریای آدریاتیک» نیز محروم کرد.


در خاطره روزها – ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

مطالب مرتبط:

یاد پدر طالقانی روح راستین انقلاب ضد‌سلطنتی، گرامی‌باد

به‌یاد پدر طالقانی روح راستین انقلاب ضدسلطنتی
لطفا به اشتراک بگذارید: