This browser does not support the video element.

رژیم ایران باید به حضور نظامی اش در سوریه خاتمه دهد ـ ۲۰ دقیقه ۲۰ شهریور۹۶

1 ـ جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، گزارش یوکیا آمانو در مورد برجام .


2 ـ فشار عربستان سعودی بر روسیه برای پایان دادن به حضور رژیم ایران در سوریه.


3 ـ فراخوان سازمان همکاری اسلامی به دولت میانمار:‌ به پاکسازی مسلمانان پایان دهید .


 


  •  انتخاب مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران




اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه گزارشی از انتخاب مسؤل اول سازمان مجاهدین خلق ایران پخش کرد : اپوزیسیون ایران در تیرانا پایتخت آلبانی و پنج پایتخت دیگر در اروپا کنگره اش را بر گزار کرد . در این کنگره زهرا مریخی بعنوان دبیر کل جدید انتخاب شد . او گفت سازمان مجاهدین خلق ایران امروز بیشتر از هر زمان دیگری آماده است تا با کمک مردم ایران رژیم آخوندی را سرنگون کند.


موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران : بر اساس آئین نامه داخلی سازمان مجاهدین خلق ایران هر دوسال انتخابات برای تعیین مسئول اول برگزار می شود. به دلیل شرایطی که طی سالهای گذشته سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه لیبرتی و اشرف با آن روبرو بود خانم زهره اخیانی که در سال ۲۰۱۱ انتخاب شده بود در منصب دبیر کلی به کار خود ادامه داد.


 اکنون شاهد یک انتخابات جدید هستیم. مهم این است که در این مرحله رژیم ایران در بدترین وضعیت قرار دارد چرا که رژیم ایران در انتخابات ریاست جمهوری اش شکست خورد . اپوزیسیون ایران و ستون فقراتش یعنی سازمان مجاهدین خلق در بهترین وضعیت انسجام و پیشرفت هستند. این انتخابات جدید نشان دهنده آمادگی برای سرنگون کردن رژیم حاکم بر ایران است.





  •  تظاهرات در شهرهای کردنشین ایران




به گزارش اسکای نیوز شهرهای کرد نشین ایران شاهد تظاهرات در محکومیت رفتار سرکوب گرانه نیروهای امنیتی رژیم ایران علیه مردم است


چند روز پیش در اعتراض به کشته شدن دو کولبر توسط عناصر سپاه پاسداران تظاهراتی در شهر بانه شروع شد و از این شهر اعتراضات به سایر شهرهای کردستان کشیده شد.


بدنبال شهر بانه تظاهرات به شهر سنندج مرکز استان کردستان کشیده شد .این تظاهرات در همبستگی با ساکنان شهر بانه برگزار شد .دربانه در اعتراض به کشتن دو جوان از اهالی بانه بدست عناصر سپاه پاسداران مردم شهر دست به تظاهرات زدند .


عناصر پلیس و نیروهای امنیتی و عناصر سپاه پاسداران تمامی شهرهای کرد نشین را محاصره کرده اند و بصورت فشرده ای در خیابانهای شهرهای بزرگ کرد نشین مستقر شده اند . دستگاههای امنیتی همچنین دهها تن را از شروع تظاهرات دستگیر کرده اند .استانهای کرد نشین ایران به دلیل تبعیض و تفرقه ای که رژیم ایران در حق آنها اعمال می کند ملتهب هستند.





  •  مأموریت مخرب نماینده سازمان ملل متحد در سوریه




مأموریت نماینده سازمان ملل متحد در سوریه ایجاد تشتت در صفوف اپوزیسیون به سود رژیم اسد است. این اقدام او غیرقابل قبول است.


دکتر یحیی العریضی مشاور هیأت عالی مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه در مورد سخنان اخیر دمیستورا به تلویزیون اورینت گفت: از زمانی که آقای دمیستورا بعد از اخضر ابراهیمی ، پرونده سوریه را بدست گرفته، احساس می کنیم فقط از یک طرف جانبداری می کند. او انواع هیأتها را وارد کرده تا آنها را به اپوزیسیون تحمیل کند . او هیچ راه حلی برای بحران سوریه ارائه نکرده و بیشتر کارشکنی می کند. خطرناکترین اقدام وی ایجاد تشتت در صفوف اپوزیسیون است.





  •  همکاری چین و آمریکا در قبال کره شمالی




دونالد ترامپ بازهم از چین خواست در بحران کره شمالی جدی تر وارد شود. او از تماس تلفنی خود با رئیس جمهور چین ابراز رضایت می کند.


دونالد ترامپ: ما تماس خیلی خوبی با رئیس جمهور چین داشتیم زمان زیادی طول کشید . او می خواهد کاری انجام دهد. باید ببینیم می تواند این کار را انجام دهد ما با آنچه که در کره شمالی اتفاق می افتد سازش نمی کنیم، من معتقدم رئیس جمهور چین باما صددر صد موافق است. او هم خواستار دیدن آنچه در کره شمالی اتفاق می افتد نیست. ما تماسی بسیار صریح و قوی داشتیم.





  •  آمریکا دنبال تحریمهای سخت تر علیه چین و کره شمالی




آمریکا می گوید دنبال تحریم های اقتصادی شدید علیه چین و کره شمالی است. یکبار دیگر تنش در شبه جزیره کره بالا میگیرد. کره جنوبی در حال تجدید تمرینات جنگی است و آماده می شود موافقت خود رابرای گسترش ۴ سیستم ضد موشکی تاد اعلام کند.


کره شمالی می گوید آزمایش زیرزمینی بمب هیدروژنی انجام داده است. بمبی که عملاً مخرب تر از بمب اتمی است. آمریکا تهدید به پاسخ سنگین نظامی کرده است. شورای امنیت ملل متحد جلسه ای برای بحث در مورد بحران اخیر برگزار کرد.





  • اختلاف انگلستان و اتحادیه اروپا برسر مطالبات مالی




انگلستان می گوید میزان مطالبات مالی اتحادیه اروپا را قبول ندارد. تا به حال چند دور گفتگو به جایی نرسیده است.


دیوید دیویس، وزیر انگلستان برای مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، نسبت به فشاری این اتحادیه برای حل و فصل مسائل مالی مربوط به خروج ابراز تاسف کرد. وی تصریح کرد اجازه نخواهیم داد فشارها ما را به سمتی بکشاند که مجبور به انجام کاری باشیم.


میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا پس از پایان دور سوم مذاکرات با مقامهای انگلیس تصریح کرده بود از نقطه نظر حقوقی ـ قضایی انگلستان خود را مجبور به انجام برخی از تعهدات مالی‌اش نمی داند.





  • جدیدترین کشفیات باستان شناسان مصر




تلویزیون فرانس ۲۴ گزارشی از آخرین کشفیات باستان شناسان مصر منتشر کرد. باستان شناسان مصری مقبره زرگری که 3500 سال قبل زندگی می کرده را پیدا کردند.


کار او شامل 100 مجسمه است که با آب طلا تزیین شده و به خدای قدیمی مصر بنام آمون هدیه شده بود. این مقبره در ساحل غربی رود نیل قرار دارد . در این محل اجساد مقامات ارشد دوره فرعون دفن شده اند.


 





  •  درگیری داخلی میان شبه نظامیان حوثی




 

به گزارش العربیه بعد از برخوردهای لفظی میان شبه نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح در غرب استان مأرب یمن شبه نظامیان حوثی بر سر تحویل بعضی مواضع خود به عوامل علی عبدالله صالح و تلاش برای تغییر مسؤل امنیت این شهرستان با هم درگیر شدند


 در این درگیری ها بیش از ۲۵ حوثی از جمله فرماندهان نظامی آنها در صحنه کشته و مجروح شدند .


 


  •  طرح و برنامه های رژیم ایران در یمن




 

به گزارش العربیه محمد الاریانی وزیر تبلیغات یمن به سؤاستفاده رژیم ایران از جشنهای مذهبی و بزرگان شیعه اشاره کرد و گفت جشن هایی که شبه نظامیان حوثی با عنوان برگزاری عید غدیر برگزار کرده اند اثبات می کند که این گروه ادامه دهنده طرح و برنامه های رژیم ایران در منطقه است. یمن تاکنون با چنین مظاهری روبرو نبوده است .


او تاکید کرد این مراسم تنها در قانون اساسی رژیم حاکم بر ایران آمده و بعد از روی کار آمدن خمینی بود که آخوندها به قدرت حاکم تبدیل شدند .


 


  • دبیرکل ناتو: بحران کره شمالی پاسخی جهانی می طلبد




 

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو آزمایشهای متعدد هسته بی و موشک بالستیک توسط کره شمالی را یک تهدید جهانی دانست که پاسخی جهانی را می طلبد. وی اعلام کرد: ”رفتار گستاخانه کره شمالی تهدیدی جهانی است که باید کل دنیا از جمله ناتو پاسخی جهانی به آن بدهند.“


 

لطفا به اشتراک بگذارید: