This browser does not support the video element.

رژیم ایران منبع اصلی تروریسم و بنیادگرایی - 20 دقیقه -شنبه 18شهریور

1 ـ ثامر السبهان وزیر مشاور در دولت عربستان سعودی: رژیم ایران و حزب‌الله لبنان منبع تروریسم و بنیادگرایی در جهان هستند .


2 ـ استقبال فلسطین از سخنان دونالد ترامپ درباره مذاکرات صلح : ما خواهان تسریع در برقراری راه حل دو کشوری هستیم .


3 ـ هشدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد نسبت به فاجعه انسانی در مورد مسلمانان میانمار .




  •  نقش مخرب رژیم ایران در یمن




العربیه به نقل از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن گفت : رژیم ایران که از شبه نظامیان حوثی حمایت می کند و این کشور را از هم گسیخته است نمی تواند در حل بحران یمن سهیم باشد


بیش از دو دهه است که رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی در یمن حمایت می کند. این شبه نظامیان بعنوان سر انگشتان رژیم ایران در خارج عمل کرده اند.


آنها از مذهب زیدیه خارج شدند و به شیعه اثنی عشری تغییر مذهب دادند و با این عمل راه را برای رژیم ایران باز کرده اند تا بتواند کنترل یمن را در دست بگیرد .


حوثی ها سلاحهای ارسالی رژیم ایران  را با قایق های کوچک از کشورهای شاخ افریقا در دریای سرخ منتقل و مخفی می کردند. این سلاح ها به بندر میدی نزدیک ترین بندر به پایگاه حوثی ها در استان صعده برده می شد .


 اینگونه بود که رژیم ایران بازوی نظامی شبیه به حزب الله لبنان را در یمن ایجاد کرد.




[caption id="attachment_28556" align="aligncenter" width="400"]رژیم ایران- نقش مخرب-یمن رژیم ایران نقش مخربی دریمن دارد[/caption]


  •  راه حل بحران کره شمالی چیست؟




جان بولتون می گوید:‌ تنها راه حل مشکل کره شمالی این است یا رژیم را برکنار کنیم یا توانمندی تسلیحاتی آنرا از بین ببریم.


جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: تحریمها می توانند کارایی داشته باشند اگر خودتان به میزانی درد آنرا تحمل کنید که من فکر نمی کنم آمریکا برای آن آماده باشد.


فاکس نیوز: این دولت این گام را بر نخواهد داشت نظرتان چیست ؟


جان بولتون :فکر می کنم طنز قضیه این جاست که ما می توانیم تحریم انبوهی علیه چین اعمال کنیم ولی فکر نمی کنم آنها را از جای خود تکان دهد. فکر می کنم شما باید اینجا به منافع خود چین توجه کنید. برای همین در مورد اقدامات تهدید آمیز از سلاح اتمی برای ژاپن حمایت نمی کنم آنها تلاش می کنند منافع خود را بدست آورند.


تنها راه حل مشکل کره شمالی این است که یا رژیم را برکنار کنیم یا توانمندی تسلیحاتی آنرا از بین ببریم.


هرکار دیگری بیهوده است. اگر تا یکسال دیگر همین رژیم سرکار باشد و توانمندی تسلیحات اتمی داشته باشد ما بازنده خواهیم بود.





  • گزارش جدید سازمان ملل متحد در مورد جنایت شیمیایی در سوریه




سازمان ملل به صراحت اعلام کرده است رژیم اسد مسئول حمله باگاز سارین در آ‌وریل گذشته بوده است. پس چرا بازهم بی عملی در قبال این جنایات؟


سی ان ان: بازرسان سازمان ملل متحد می گویند دولت سوریه مسئول حمله با گاز سارین در ماه آوریل گذشته علیه منطقه یی بوده که در دست رزمندگان است.


این همان حمله یی است که موجب شد رئیس جمهور دونالد ترامپ فرمان حمله با موشک کروز را علیه یک پایگاه هوایی رژیم سوریه بدهد.


 یک حمله مرگبار شیمیایی که 83سوری را در ماه آوریل کشت توسط رژیم اسد انجام شده بود.


این براساس تحقیقات سازمان ملل است که روز چهارشنبه منتشر شد. این حمله علیه محل اپوزیسیون در خان شیخون در شمال غرب سوریه انجام شده بود.


آنزمان رئیس جمهور رژیم سوریه و متحد روسی او هرنوع مسئولیت حمله را انکار می کردند.


 سازمان ملل 43مصاحبه با قربانیان و شاهدان و سایرین که در صحنه بودند انجام داد.


 آنها همچنین تصاویر و عکس های ماهواره ای را بررسی کرده و جمعبندی کردند که دولت سوریه یک بمب سارین بر روی مردم خود ریخته است.





  • جنایت هولناک شبه نظامیان اسد




شبه نظامیان شبیحه در شهرک عصیله بار دیگر با چاقوهای فرقه گرایی اهالی شهر معرزاف را سر بریدند.


ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی و استراتژیک:


 من با تمام شهیدان کشتار معرزاف ابراز همدردی میکنم. این کشتار پیامی به جامعه جهانی و پایتختهایی است که بی عملی به خرج میدهند و باعث بقای حکومت اسد می شوند . این، آینده سوریه است. این، آینده مردم سوریه است که اگر باند اسد به قدرت ادامه بدهد، اینطور کشتار و سربریده خواهند شد.


روسیه از جنایتکار چیزی نمی گوید. هیچگونه حرفی از جنایتهای آخوندهای تهران نمیگوید. هیچ حرفی از جنایتهای حسن نصرالله و جنایتهای بشار اسد نمیزند. در نتیجه این باند در دمشق، مردم سوریه را هدفی مشروع برای قتل و کشتار و کوچ دادن می داند.


 آنچه که حاصل میشود دروغگویی و دجالیت است که نه سلاح شبه نظامیان را گرفته‌اند و نه از کشتار و قتل مردم کاسته اند. جامعه جهانی باید شرم کند در مورد آنچه که بر مردم سوریه می‌آید..





  •  سکوت و بی عملی در قبال یک قتل عام




سی ان ان به نقل از مدافعان حقوق بشر می گوید آن چه در میانمار می گذرد دهشتناک است. بسیاری روستاها به آتش کشیده شدند. اجساد قربانیان را که اکثرا زنان و کودکان هستند آتش زده اند.


هزاران نفر از ساکنین روهینگیا که یک اقلیت بدون کشور مسلمان می باشند بعد از یک هفته مرگبار در میانمار به سوی مرزها فرار می کنند.


 پناهندگان به سی ان ان می گویند ارتش به آنها حمله کرده است ولی دولت شبه نظامیان روهینگیا را متهم به شروع حملات و انجام حملات هماهنگ شده در جمعه گذشته نموه است .


ما در حال جمع آوری اطلاعات از آن چه صورت گرفته است هستیم .ماکشتارهای جمعی را مستند کرده ایم. ما مردان، زنان و کودکانی را که کشتار شده اند به ثبت داده ایم.


در برخی از موارد سربازان روی شهروندان غیر مسلح آتش گشوده و بعد اجساد را به آتش کشیده اند . به واقع وحشتناک است.





  •  اختلافات میان اتحادیه اروپا و انگلستان برسر جدایی




اختلاف میان اتحادیه اروپا و انگلستان برسر جدایی بالا گرفته است. این اختلاف در جزییات بسیاری از امور است.


فرانس 24:‌ میشل بارنیه نماینده اتحادیه اروپا برای مذاکرات با انگلستان گفته است انگلستان به نظر می رسد برسر توافق حل و فصل مالی خروج عقب گرد می کند. وی افزود:‌ در مورد پیشنهادات انگلستان در رابطه با مرز با ایرلند نگران است .همزمان در انگلستان نمایندگان پارلمان شروع به بحث درمورد لایحه خروج انگلستان کردند.


فرانس ۲۴: هرچه از زمانبندی مذاکرات خروج انگلستان بیشتر می گذرد به نظر می رسد ما شاهد شکاف های بیشتری میان اتحادیه اروپا و انگلستان هستیم. اتحادیه اروپا دائماً به انگلستان می گوید ما خواستار جزییات هستیم می خواهیم طرح های شما را ببینیم می خواهیم بدانیم بعداز مارس 2019 و بعد از روز جدایی چه در سر دارید؟ احساسی که از انگلستان می گیرند این است که آنها هنوز کار خود را سرجمع نکرده اند.


یکی از موضوعات بزرگ و به قول میشل بارنیه آزار دهنده این احساس است که انگلستان تعهدات بین المللی خود را محترم نمی شمارد. یکی از موارد اختلاف این است که انگلستان بابت جدایی چقدر باید بپردازد. این یکی از محورهای اصلی در کنار حقوق شهروندان اتحادیه اروپاست.


علاوه بر این موضوع داغ مرز بین ایرلند و ایرلند شمالی مطرح است که چطور حل خواهد شد. اینها موضوعاتی است که اتحادیه اروپا اصرار دارد باید به شکل رضایت بخشی حل شود و باید ایده روشنی وجود داشته باشد.اتحادیه گمرکی و اتحادیه تجاری هم از دیگر مواردی است که باید حل و فصل شد.





  • تأکید وزیر خارجه آمریکا بر روابط استراتژیک با کویت




رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در اجلاس مشترک با وزیر خارجه کویت در واشینگتن گفت:‌ ایالات متحده از میزبانی دیالوگ استراتژیک با دوستان ما از کویت، بسیار خوشنود است... این دیالوگ استراتژیک روابط نزدیک ما را عمیقتر میکند، پیوندهای بین مردم ما را افزایش میدهد و همکاری عملی برای امنیت و شکوفائی هر دو کشور ما را تقویت میکند... دولتهای ما با تقویت قابلیتهای نظامی کویت موافقت کردند که قدم بعدی توافق فروش جنگنده های اف ای18 به کویت خواهد بود...






  • همه پرسی استقلال کاتالونیا در اول اکتبر برگزار می شود


نخست وزیر اسپانیا می گوید از دادگاه قانون اساسی این کشور خواهد خواست تا رفراندم استقلال کاتالونیا را رد کند .ماریانا راخوی گفت همه پرسی استقلال کاتالونیا که قرار است در اول اکتبر برگزار شود غیر قانونی است


 او گفت همه مردم اسپانیا باید تصمیم بگیرند که چه آینده ای را برای خود می خواهند .او اضافه کرد تا جایی که من می دانم اعضای دولت این رفراندم را در هیچ شرایطی تحمل نخواهند کرد


اعضای پارلمان کاتالونیا با امضای سندی رسما خواهان برگزاری همه پرسی استقلال در اول ماه اکتبر شدند.استقلال طلبان که از دو سال پیش قدرت را در دست گرفته اند تلاش دارند همانطور که پیشتر وعده داده بودند این منطقه را به استقلال برسانند.





  • 18درصد کاهش سرمایه گذاری در صنایع ایران




براساس آمار جدید وزارت صنایع کابینه آخوند روحانی روند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ایران 18 درصد کاهش یافته است. آمار اعلام شده وزارت صنایع رژیم حاکی است:‌ در سه ماهه اول سال 1396، درمجموع بیش از 56 هزار و 733 میلیارد ریال سرمایه برای پروانه بهره‌برداری صنعتی صادره شده است که این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل افت 18 درصدی داشته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: