This browser does not support the video element.

‌ تأکید دونالد ترامپ بر مقابله با رژیم تروریستی ایران ـ - 20 دقیقه 17 شهریور۹۶

1 ـ 57ماه زندان برای مدیر اجرایی کمپانی متال اورجیکال اینترنشنال به جرم ارسال پودر فلزات مخصوص برای رژیم ایران


2 ـ دونالد ترامپ:‌ باید با رژیم ایران که از گروههای تروریستی و شبه نظامیان افراطی حمایت می کند مقابله کرد .


3 ـ درخواست آمریکا از چین: از صدور نفت به کره شمالی خودداری کنید .




  •  ضرورت بازرسی از سایتهای مختلف رژیم ایران




دو دانشمند سرشناس هسته یی دیوید آلبرایت و اولی هاینونن بر بازرسی گسترده از سایتها و مراکز هسته یی و غیر رژیم ایران تأکید می کنند.


دیوید آلبرایت و اولی هاینونن که هر دو از بازرسان سابق آژانس هستند به شدت علیه رژیم ایران موضع دارند. آنها در یک مقاله در سایت انستیتوی علوم و امنیت بین المللی استدلال کردند که آژانس میتواند از تدابیر موجود در توافق اتمی بهتر استفاده کند . این توافق اجازه راستی آزمایی تجهیزات با کارکرد دوگانه را میدهد. همچنین اجازه بازرسیهای بیشتر از سایتهای غیرهسته یی را می دهد.


آلبرایت و هاینونن در این مقاله می نویسند:‌ «آژانس باید از جاهایی که در حال حاضر بازدید نمیکند مرتب بازدید کند».


این دو دانشمند سرشناس پیش از این نیز روی بازرسی از سایت پارچین متمرکز بوده و از آژانس بین المللی خواستند به سرعت از این سایت بازدید کند.


دیوید آلبرایت می گوید:‌ ساختارهای قابل مشاهده در عکسهای ماهواره ای از سایت پارچین با تاسیساتی که مواد منفجره قوی می سازد سازگار است؛ او معتقد است: «بازرسان بین‌المللی باید با استفاده از اختیاراتشان طبق توافق اتمی برای رفتن و دیدن این سایت فشار بیاورند تا بفهمند آنجا چه چیزی در جریان است...


 





  • دلایل همکاری میان کره شمالی و رژیم ایران




العربیه گزارشی دارد از همکاری رژیم ایران و کره شمالی. این همکاری در زمینه موشکی و اتمی یک امر خطرناک است.


کره شمالی آزمایش اتمی می کند و رژیم ایران هم دنبال سلاح اتمی است.


میان این دو کشور همکاری های نظامی و اتمی وجود دارد .گزارش ها نشان می دهد رژیم ایران از ابتدا از تجارب تکنولوژی موشکی کره شمالی استفاده کرده است . این دو کشور در طراحی و ساخت این موشک ها با هم همکاری دارند.


 موشکهایی که رژیم ایران مدعی ساخت آنهاست به میزان بسیار زیادی شبیه به موشک های کره شمالی است .


 در حالی که کره شمالی در خاکش آزمایش اتمی می کند، رژیم ایران نیز موشک های بالستیکی اش را آزمایش می کند . این رژیم با دخالت در کشورهای خاورمیانه، منطقه را بی ثبات می کند.


نیکی هیلی در این رابطه می گوید« تکنولوژی موشکی از تلاش برای بدست آوردن سلاح اتمی جدا نیست . این را کره شمالی اثبات کرده است»


آمریکا عقیده دارد  رژیم ایران بارها توافق اتمی را نقض کرده است . نیکی هیلی در این رابطه می گوید:« رژیم ایران بارها تهدید کرده که توافق اتمی را زیر پا می گذارد و به برنامه اتمی اش بیشتر از گذشته باز خواهد گشت» .





  • کره شمالی تهدیدی جهانی




یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید:‌ کره شمالی اکنون از یک تهدید منطقه ای به یک تهدید جهانی تبدیل شده است.


سی ان ان:‌ یک تهدید جهانی، این برآورد خیره کننده فردی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل را اداره میکند. زمانی که سی ان ان با وی در مورد کره شمالی مصاحبه کرد، یوکیا آمانو گفت تهدیدی که از برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ ناشی میشود رو به افزایش است .


آژانس بین الملل انرژی اتمی تایید نکرده است که آزمایش آخر این هفته در واقع یک بمب هیدروژنی باشد ولی می گوید تهدید کنونی کره شمالی در ترکیب سلاح اتمی و موشک آن است.


یوکیا آمانو می گوید اگر توافق شود که بازرسان وارد کره شمالی شوند راه حل هایی در ذهن دارد . او معتقد است در حال حاضر تهدید کره شمالی از یک تهدید منطقه ای به یک تهدید جهانی تبدیل شده است .


یوکیا آمانو :دستاورد آنها بسا بزرگتر از موارد پیشین بوده است. می دانم که گفته انداین یک بمب هیدوژنی بوده است. ما نمی توانیم آنرا تعیین کنیم اما بخاطر ابعاد زلزله قطعاً دستاورد آنها بزرگتر از دستاورد ها پیشین بوده است.





  • بالا گرفتن تنش میان کودتاگران در یمن




منابع محلی در یمن فاش ساختند شبه نظامیان حوثی ایستگاههای ایست و بازرسی در صنعا را بیشتر کرده اند . آنان فعالیت های فرماندهان نظامی طرفدار علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن را نیز بیشتر کرده اند . این رویدادها نشان دهنده بالا گرفتن تنش بیشتر میان هم پیمانان سابق است که چه بسا باعث شعله ور شدن جنگ تعیین تکلیف میان آنها شود .





  • ‌فاجعه انسانی در میانمار




از ماه اوت تاکنون ۹۰ هزار نفر از مسلمانان میانمار به بنگلادش فرار کرده اند. به گفته کارمندان سازمان ملل متحد از ماه اکتبر سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته اند. این تنها گوشه یی از یک فاجعه است که با قتل عام مسلمانان میانمار توسط دولت حاکم شروع شده است.


دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمین نسبت به ادامه سکوت و بی عملی جامعه جهانی در قبال کشتار مسلمانان روهینگیایی هشدار داد . این شورا خواهان تشکیل کمیته ای بین المللی با اختیارات کامل شد تا مقامهای میانمار را مورد حسابرسی قرار دهد.





  •  طرح توسعه آفریقا




کمکهای ژاپن برای توسعه ظرفیتهای اقتصادی آفریقا ادامه دارد. در طول رودخانه سنگال طی چند سال گذشته، کارهای مهمی انجام شده که نتایج خوبی داشته است. این اقدامات نمونه ای از طرح توسعه ای است که ژاپن در آفریقا انجام می دهد. تمرکز این طرح موسوم به «کنفرانسهای توکیو برای توسعه آفریقا» که از سال ۱۹۹۳ میلادی آغاز شد، بر انتقال تکنولوژی، آموزش و پشتیبانی است. هدف، پشتیبانی، بهبود عملکرد و توسعه مناسبات اقتصادی در بلند مدت است.


انتقال فناوری و دانش نوین صنعتی برای بهبود سیستم آبیاری شالیزارهای برنج در سنگال صورت گرفته است. آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن، اقدامات گسترده ای را برای بهبود بهره وری و تولید برنج در اینجا به انجام رسانده است.


افزایش بازدهی تولید یک چیز است، اما توان بالقوه عظیمی هم برای افزایش جذابیت برنج سنگال و اتکای کمتر به واردات وجود دارد.





  •  دونالد ترامپ رژیم ایران را حامی گروههای تروریستی معرفی کرد




 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با امیر کویت در واشینگتن رژیم ایران را حامی گروههای تروریستی و شبه نظامیان افراطی معرفی کرد.


دونالد ترامپ گفت:‌


در خلال سفرم به عربستان سعودی بارهبران بیش از 50کشور عرب و مسلمان در مورد ضرورت مقابله با دشمن مشترکمان، گروه های جنایتکار و ویروسهایی که کل مردم متمدن را تهدید می کنند بحث کردم.


همه کشورهای مسئول باید باهم کار کنند تا این گروه ها و تامین مالی آنها و مسیر غلط ایدئولوژی شیطانی آنان را از خاک خودپاک کنند.


هرکشور منطقه باید تصمیم بگیرد خواهان چه نوع آینده ای برای فرزندان خود است خواهان خشونت است یا صلح.


این همچنین به معنی مقابله با آنهایی است که مانند رژیم ایران از گروههای تروریستی و شبه نظامیان افراطی حمایت می کنند.


همکاری میان آمریکا و کویت هرگز به این حد قوی نبوده است .اف بی آی و دولت کویت اقدامات ضد تروریستی و اشتراک اطلاعاتمان را گسترش می دهند.


دونالد ترامپ افزود: ما از متحدینمان در شورای همکاری خلیج فارس و مصر می خواهیم که روی تعهدمان در اجلاس عربستان متمرکز شوند تا تلاش مشترکمان رابرای بیرون راندن و شکست داعش ادامه دهیم.


قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین و مصر همه شرکای ضروری آمریکا در این تلاش هستند. ما بهترین روابط را با همه آنها داریم شاید از همیشه بهتر باشد. ما بایک شورای همکاری خلیج فارس متحد، موفق تر خواهیم بود.


با تقویت ارتباطاتمان با متحدینی مانند کویت ما پیامی قوی به سازمان های تروریستی و متجاوزین منطقه می دهیم که آنها پیروز نخواهند شد و نمی توانند علیه ما پیروز شوند .





  • کشف کارخانه بمب سازی در نزدیکی پاریس




پلیس فرانسه یک کارخانه مظنون به بمب سازی را در نزدیکی پاریس کشف کرد. به گزارش فرانس 24 پلیس فرانسه گفته است سه مظنون را دستگیر کرده است که مشغول ساختن مواد انفجاری بنام تی ای تی پی بودند. آنها با افرادی در عراق و سوریه تماس داشتند.

لطفا به اشتراک بگذارید: