نوری در انتهای تونل نظام!

روز هشتم شهریور خبرگزاری نیروی تروریستی قدس رژیم از «عقب‌نشینی فرانسه در برابر فشارهای ترامپ» خبر داد و نوشت «پاریس از احتمال الحاق بندهای موشکی به برجام خبر داد» و افزود «سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در کنفرانس خبری روزانه گفت: «رئیس‌جمهور [امانوئل ماکرون] روز ۲۹آگوست خاطرنشان کرد که می‌توان توافق وین را با همکاری درباره [وضعیت آن] بعد از سال ۲۰۲۵و همکاریهای ضروری درباره استفاده از موشکهای بالستیک تکمیل کرد (تسنیم- ۸شهریور) ». 


از آن‌سو تلویزیون حکومتی با نقل اظهارات وزیرخارجه رژیم درباره برجام گفت:


 «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید برجام دارای چارچوبی کامل و راهکارهای دقیق است محمد جواد ظریف در واکنش به اظهارات نیکی هیلی نماینده ترامپ در سفرش به وین و گفتگو با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرده جنجال آفرینی‌های واشینگتن تاثیری در اصل برجام نخواهد داشت. تلاشهای آمریکا به‌ویژه با روی کار آمدن ترامپ برای زیر سؤال بردن متن توافق هسته‌یی در حالی است که دیگر طرفهای توافق هم‌چنان بر اصالت برجام و حفظ آن تأکید دارند. سفیر فرانسه در آمریکا توئیت کرده هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد در کاخ سفید هم صداهای مخالف برجام مدتی است کم رنگ شده و کمتر شنیده می‌شود» (تلویزیون رژیم - ۹شهریور). 


در همین حال کیهان خامنه‌ای در واکنش به دومین گزارش کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع که روز ۷شهریور در مجلس رژیم قرائت شده بود، استیصال و بن‌بست نظام را در نمایش «طرح اقدام متقابل» بارز کرده و از جمله نوشته است: «گزارشی که یکی به میخ و چند تا به نعل می‌زند! طوری تنظیم شده است که نه دل برجامیان را بشکند و نه صدای دلواپسان امنیت ملی در بیاید. مروری بر روند واقعی اجرای برجام هر ناظر منصفی را با واقعیتهایی بس دردناک مواجه می‌کند که ردپای ضعیف و کمرنگی از آن را می‌توان در گزارش دیروز مجلس دید». کیهان خامنه‌ای در ادامه افزوده است «در شرایط فعلی که اوضاع تغییرات مختلف و حساسی کرده، این گزارش بیات و با تأخیر، نه به رشد سطح تحلیل جامعه کمکی می‌کند و نه برای مقابله با دشمن برنامه و نسخه‌ای دارد». کیهان خامنه‌ای ضمن نتیجه‌گیری پایانی با ابراز وحشت حرف خود را این طور به پایان برده است «آمریکاییها با تصویب مادر تحریمها عملاً دارند همان راه منتهی به برجام را می‌روند و ما را به تونلی هدایت می‌کنند که آن سرش برجامی دیگر است. برجامی که مشتی امتیاز دیگر از ما می‌گیرند و مشتی وعده در جیبمان می‌ریزند و راهی خانه‌مان می‌کنند... بقول معروف اگر در تونلی تاریک نوری مشاهده کردید خیلی هم خوشحال نشوید، شاید قطاری باشد که می‌آید تا زیرتان بگیرد!» (کیهان-۸شهریور).


 
لطفا به اشتراک بگذارید: