This browser does not support the video element.

آمریکا وکره جنوبی دریک نمایش قدرت -2۰دقیقه 11شهریور ۹۶

1 ـ قانونگذاران آمریکایی : بشار اسد باید برکنار شود .


2 ـ نگرانی رژیم آخوندی از بازگشایی پرونده ابعاد نظامی برنامه اتمی .


3 ـ سی و پنجمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گوهردشت کرج .


 




  •  احتمال رویارویی میان کودتاگران در یمن




وضعیت در صنعا پایتخت یمن روبه انفجار است. شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران قصد دارند با کنار زدن علی عبدالله صالح تسلط کامل خود را بر پایتخت اعمال کنند.


منابع یمنی فاش ساختند شبه نظامیان حوثی قصد دارند بر اساس طرحهای سرکردگانشان کنترل صنعا را در دست خود بگیرند .با این طرح آنها می خواهند علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع این کشور را در صحنه های نظامی و سیاسی در تنگنای بیشتری قرار دهند .بدین ترتیب صنعا در انتظار جنگی خونین میان شرکای کودتا علی عبدالله صالح و شبه نظامیان حوثی است .


با سمت گیری شبه نظامیان به سوی انتخاب گزینه نظامی برای بدست گرفتن کنترل صنعا نشانه های این درگیری ها بیشتر و بیشتر می شود.


شبه نظامیان حوثی می خواهند افراد علی عبدالله صالح را که در بخشهای جنوبی صنعا گسترش پیدا کرده اند از این مناطق بیرون کنند. یکی از سرکردگان حوثی بنام محمد علی الحوثی به عواملش گفته است خواسته هایشان را با شیوه نظامی پیش ببرند و بخش های امنیتی پایتخت را که در کنترل نیروهای علی عبدالله صالح است به کنترل خود در آورند


 گفته میشود شبه نظامیان حوثی می خواهند این طرح را در پنج مرحله به پیش ببرند


 برجسته ترین مراحل اعلام وضعیت فوق العاده و آوردن نیروهای مسلحشان از صعده به پایتخت یمن است . آنها می خواهند رؤسای ادارات دولتی طرفدار علی عبدالله صالح را تعویض و به اتهام خیانت محاکمه کنند و بجای آنها کسانی را روی کار بیاورند که در ایران آموزش دیده اند .


در مرحله بعد حوثی ها می خواهند طرفدارانشان در اطراف صنعا را مسلح کنند تا بتوانند از رهبران قبایل این مناطق زهر چشم بگیرند .


 در مرحله پنجم سران حزب علی عبدالله صالح تحت نظر خواهند بود و از تحرکات آنها پیشگیری خواهد شد وبه آنها اجازه داده نخواهد شد که صنعا را ترک کنند .


 در مقابل، علی عبدالله صالح نیز فرضیه برخورد نظامی در صنعا را جدی گرفته و به این دلیل رابطه خود را با قبایل اطراف صنعا بیشتر کرده تا بتواند از افراد مسلح این قبایل استفاده کند و در مقابل حوثی ها که می خواهند سران حزبش را هدف قرار دهند ایستادگی کند. به این ترتیب وضعیت در صنعا رو به انفجار می رود





  •  نمایش قدرت آمریکا و کره جنوبی




آمریکا و کره جنوبی تمرینات نظامی را اجرا کردند. این پاسخی به تحریکات کره شمالی است.


فاکس نیوز: برای اولین بار ارتش آمریکا در یک مانور مشترک با کره جنوبی جت های اف-35 استیلث به همراه بمب افکن های مافوق صوت بی -1 را به پرواز درآوردند و در آن اصابت های دقیق علیه نقاطی که پنتاگون آنها را تأسیسات مرکزی کره شمالی نامید، شبیه سازی کردند.


 بمب افکن های بی ۱ از پایگاه هوایی اندرسون در گوام، که کیم جونگ اون تهدید به حمله به آن کرده بود، به پرواز درآمدند. جت های اف-35 از پایگاهی در ژاپن به پرواز درآمدند و نمایش زنده ای از نیروی آتش را اجرا کردند.


نخست وزیر ژاپن : بطور قطع ما گسترش سلاح های اتمی را از سوی کره شمالی تحمل نمی کنیم و ما تصمیم گرفتیم که اقدامات بیشتری را در این زمینه بهمراه چین اتخاذ کنیم.


رئیس جمهور ترامپ توئیتی کرد که «گفتگو با کره شمالی جواب مسئله نیست».


 روز چهارشنبه، پنتاگون یک آزمایش موفقیت آمیزی از هاوایی انجام داد. ژنرال متیس گفت موشک های کره شمالی را می توان ردگیری کرد. ما ظرف چند دقیقه متوجه می شویم که بکجا هدف گیری شده است.





  • فشار آمریکا برای تحریمهای جدید علیه کره شمالی




دولت آمریکا بر شورای امنیت فشار می آورد تا تحریمهایی را علیه کره شمالی اعمال کند. روسیه و چین با این تحریمها مخالف هستند.


تلویزیون فرانس ۲۴ : موشک های بالستیک میان برد که توسط کره شمالی بسمت ژاپن شلیک شد و در اقیانوس آرام فرو افتاد، موج نگرانی را در سراسر جهان ایجاد کرد. شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک یک جلسه اضطراری برگزار کرد، امیدوار بود که در برابر اقدامات پیونگ یانگ یک جبهه واحدی را نشان دهد.


همه ما اعمال خشونت آمیز کره شمالی را علیه یکی از اعضای سازمان ملل یعنی ژاپن را محکوم میکنیم. همه ما خواهان توقف پرتاب موشک از کره شمالی هستیم. همه ما از کره شمالی میخواهیم ازسلاح های اتمی خود دست بکشد.


استقرار و بکارگیری سیستم موشکی در آسیای شمال شرقی، به شدت تعادل منطقه ای را برهم می زند علاوه بر اینکه منافع امنیتی استراتژیکی تمامی کشورهای این منطقه از جمله چین را تهدید میکند. تنش ها را بیشتر از پیش میکند و مسئله بصورت غامضی در می آید.





  • تنش در روابط آمریکا و روسیه




آمریکا از روسیه خواست کنسولگری خود در سانفرانسیسکو را ببندد. این اقدامی در پاسخ به اخراج کارکنان سفارت و کنسولگریهای آمریکا از روسیه است.


تلویزیون فرانس24: به روسیه گفته شده است کنسولگری خود را در سانفرانسیسکو و دفاتر خود در واشنگتن و نیویورک را ببندد. دولت ترامپ این تصمیم را بدنبال درخواست مسکو برای کاهش تعداد پرسنل دیپلوماتیک آمریکا اتخاذ کرده است.


خبرنگار فرانس24: تا روز شنبه کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو درهای خود را بدنبال دستوری از جانب وزارت امورخارجه آمریکا خواهد بست. مراکز دو هیات تجاری مسکو نیز بسته خواهد شد.


 سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید: «ما از دولت روسیه می خواهیم کنسولگری خود در سانفرانسیسکو و یک مکان وابسته تجاری درواشنگتن دی سی و یک مکان وابسته تجاری در شهر نیویورک را ببندد. این تعطیلی باید تا دوم سپتامبر انجام شده باشد. ما این اقدام قاطع را در پاسخ به تصمیم تاسف بار اوایل امسال روسیه اتخاذ می کنیم ...ماخواستار حرکت در جهت روابط بهتر می باشیم»


اما بهبود روابط بسیار بعید به نظر می رسد تنش ها از زمانی بالا گرفت که کرملین دستور کاهش پرسنل دیپلوماتیک آمریکا را در روسیه صادر کرد. این امر بعد از آن بود که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه مسکو بخاطر مداخلات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا اعمال کرد.


 وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای می گوید « این وزارت خانه بخاطر افزایش تنش در روابط دوجانبه ابراز تاسف می کند » .





  • تجلیل از دانشجویان ممتاز و مقاوم درغوطه شرقی




دانشجویان در غوطه شرقی در زیر بمبارانهای فشرده به تحصیل خود ادامه می دهند. این درحالی است که امکانات آموزشی در پایین ترین سطح قرار دارد.


استاد عدنان اسلیکه : امروز ما جشن تجلیل از دانشجویان در مناطق آزادشده و کمپهای پناهندگان در کشورهای همسایه را برگزار می کنیم. برا ی ما باعث سرافرازی و افتخار است که این گونه جشنها را در سرزمینمان و در حومه دمشق برگزار می‌کنیم . آرزو داریم که موفقیتها و پیشرفت دانشجویان درکلیه رشته‌ها ادامه داشته باشد و همه فعالیتهای ما برای مردم و زندگی امن آنها در آینده باشد. لذا از تلاشهای آنان تشکر می کنم. نماینده دولت موقت سوریه و وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند. دوره های آموزشی که زیر صدای هواپیماها ، در میان خرابه ها و صفیر گلوله ها برگزار شد، نتیجه داد و به بار نشست. این موفقیت مایه سرفرازی و شرافت بزرگی است و اثبات می کند که مردم سوریه در هر شرایطی زنده هستند.





  • کاراییها و اهمیت پهپاد




 

پهپادها دارای کاراییهای مهمی در زمینه نظامی، امنیتی، شناسایی و نجات هستند. ویلیام برایان از مؤسسه علوم و فن آوری:‌ پهپاد ‌ نقش مهمی در کارهای امنیتی دارد. برای جستجو و نجات خیلی کارایی دارد. یک زمینه دیگر که پهپاد نقش مهمی دارد در زمان حوادث طبیعی است.


اداره امنیت داخلی با دانشگاه می سی سی پی شریک شده است تا انواع پهپاد را ارزیابی کنند.


دکتر مارک کینوم رئیس دانشگاه می سی سی پی: ما فرصتهای بزرگ اقتصادی برای کشورمان داریم ...


فاکس نیوز: برای برخی پرواز یک پهپاد دولتی بر فراز خانه ها اصل حریم خصوصی شهروندی را نقض می کند که مقامات اداره امنیت داخله گفتند بخوبی از این مساله آگاهند و متعهد شده اند طوری برای امنیت داخل عمل کنند که حقوق مدنی هم رعایت شوند.





  • گاردهای حفاظتی روش کارشان را تغییر می دهند




گاردهای حفاظتی یکی از اهداف حملات تروریستی هستند. مهاجمان با سلاح سرد و گرم و هر وسیله یی به آنها حمله می کنند. برای مقابله با این وضعیت چه کار باید کرد.


سربازان در بلژیک تاکتیک های خود را برای محافظت از خود در برابر حملات ستیزه جویان تغییر خواهند داد. آنها در حال حاضر بیشتر حرکت می کنند و مسیرهای حرکتشان را تغییر می دهند . این روش باعث می شود که به تعداد کمتری گشت حفاظتی نیاز باشد و کم شدن تعداد آنها باعث می شود که کمتر هدف تهاجم قرار بگیرند . این تصمیم از زمانی جدی تر شد که تهاجم به گشت های یونیفرم دار در کشورهای اروپایی بیشتر شد . تنها کشور فرانسه طی دوسال و نیم گذشته شاهد بیش از ده مورد تهاجم به سربازان یونیفرم دار حفاظتی اش بود . یک ژنرال بلژیکی به رویتر گفت گاردهای حفاظتی که قرار است از مردم حفاظت کنند امروزه خودشان هدف تهاجم قرار می گیرند.


 او می گوید ما همیشه هدف بوده ایم . وقتی در بلژیک مسؤلیت هایمان را انجام می دهیم یا زمانی که در کشور مالی یا افغانستان و عراق هستیم فرقی ندارد . ما همیشه هدف هستیم . تنها تفاوت این است که ما برای چنین تهاجماتی آموزش دیده ایم و می دانیم که چگونه باید با این تهاجمات برخورد کنیم لذا بهتر است بجای اینکه به غیر نظامیان تهاجم شود ما مورد تهاجم قرار بگیریم .






  • تستهای زیست محیطی روی خودروهای تولیدی اروپا




 

 اتحادیه اروپا اعلام کرد می خواهد تمام خودروهایی که در این قاره تولید می شوند را به نحوی کنترل کند تا این خودورها دیگر عامل آلودگیهای زیست محیطی نباشند. البته کارشناسان سازمان ملل می گویند اروپا همچنان راه طولانی برای دسترسی به پاکسازی کامل این خودروها پیش رو دارد. از جمعه اول سپتامبر تمام خودروهایی که در محدوده اتحادیه اروپا تولید و مورد استفاده قرار می گیرند لزوما باید پیش از استفاده تحت تست و کنترل‌های ویژه آلودگی هوا قرار گیرند. کنترلهای زیست محیطی همه ساله تکرار خواهند شد.


 در سال ۲۰۱۵ پرفروشترین کمپانی خودروسازی جهان ، فولکس واگن، با رسوایی و دروغگویی مسئولین این کمپانی درباره میزان آلوده سازی موتور خودروهایی این کمپانی مواجه شد و این رسوایی باعث شد تا بسیاری از شهروندان اطمینان خود را به کمپانیهای بزرگ خودروسازی از دست بدهند.





  •  آمریکا به ستون داعش اجازه حرکت از مرز لبنان به سوی مرز عراق را نمی دهد




خبرگزاری رویتر: ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد‌ ستونی از داعش در صحرای سوریه باقی می ماند و اجازه حرکت به سوی مرز عراق را نخواهد داشت. حرکت این ستون با توافق حزب الله لبنان و رژیم اسد با داعش انجام شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: