This browser does not support the video element.

رژیم ایران بازرسی ازسایت های نظامی را خواب وخیال خواند - 20دقیقه 10شهریور۹۶

۱ـ مناسک حج، عید سعید قربان .


2ـ هشدار نیکی هیلی : اگر بازرسی از سایت های نظامی رژیم ایران آنچنان که این رژیم می گوید « صرفاً خواب و خیال است» در آن صورت تبعیت رژیم ایران از برجام هم خواب و خیال است» .


3ـ آژانس بین المللی انرژی اتمی موضع رژیم ایران در مورد سایتهای نظامی را مردود دانست. یوکیا آمانو:‌ مطابق شرایط مانیتورینگ که رژیم ایران هم آن را پذیرفته آژانس به تمامی اماکن بدون استثنا بین اماکن نظامی یا غیرنظامی، باید دسترسی داشته باشد.





  •  تمدید یک ساله مأموریت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان




در یک اقدام کم سابقه علیه دخالتهای رژیم ایران شورای امنیت علاوه بر تمدید مأموریت حافظان صلح در لبنان بر جلوگیری از قاچاق سلاح برای حزب الله تأکید کرده است .


شورای امنیت ملل متحد با اجماع به پیش نویس قطعنامه ۲۳۷۳ که توسط فرانسه ارائه شده بود رای مثبت داد. این قطعنامه ماموریت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان را یکسال دیگر تمدید کرد.


این قطعنامه توسط فرانسه و آمریکا دنبال می شد . این دو کشور بیشترین سهم را در نیروهای یونیفل دارند .


 آمریکا پیشنهاد کرده بود قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای تمدید ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان تغییراتی بکند . بر اساس تغییرات مورد نظر آمریکا نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان می بایست از قاچاق سلاح توسط رژیم ایران برای شبه نظامیان حزب الله در لبنان جلوگیری کنند .


 نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد یونیفل فعالیت های گسترده تری خواهد داشت و نخواهد گذاشت شبه نظامیان حزب الله از مرزهای لبنان سلاح قاچاق کنند. او افزود با این قطعنامه یونیفل می تواند در همکاری با ارتش لبنان مانع آن شود که تسلیحات قاچاق به دست حزب الله برسد.


نیکی هیلی شبه نظامیان حزب الله وابسته به رژیم ایران را متهم کرد که در خارج از کنترل دولت لبنان سلاح ذخیره می کند تا بتواند در این منطقه که آشوب زده است جنگ را شعله ور کند .


واشینگتن تاکید کرد هدف این نیست که نیروهای حافظ صلح وارد جنگ با حزب الله شوند بلکه این نیروهای که تعداد آنها به ۱۰ هزار نفر می رسد می توانند قدرتمند تر عمل کنند و حفاظت منطقه ماموریتشان را بیشتر تامین نمایند .





  • پایان گزینه دیپلوماتیک با کره شمالی




زمان ما برای گزینه های دیپلوماتیک با کره شمالی تمام شده است. این اظهارات جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد است.


کره شمالی کماکان تحمل جامعه جهانی را آزمایش می کند، امشب بنا به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس کیم جونگ اون فراخوان به پرتاب موشک های بالستیکی بیشتری بر فراز اقیانوس آرام داده است.


این یکروز بعد از این است که این رژیم یاغی در پیونگ یانگ موشکی را بر فراز ژاپن شلیک کرد و در پاسخ، دونالد ترامپ هشدار داد و گفت:‌ اعمال تهدید آمیز و بی ثبات کننده تنها انزوای رژیم کره شمالی را در این منطقه و در میان تمامی کشورهای جهان افزایش می دهد. همه گزینه ها روی میز است » .


جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: این پرتاب موشک بسیار بسیار جدی است، روشن است موشکی که بتواند در شرق ژاپن فرود آید می تواند در ژاپن فرود آید!!! . زمانی که موشکی روی سکوی پرتاب قرار گرفت و بعد در مرحله اوج گرفتن، دیگر شما نمی دانید هدف چیست.


شاید سال آینده موشکی روی سکو قرار بگیرد و دارای کلاهک اتمی باشد و به سوی آمریکا بیاید در آن صورت چه خواهید کرد؟


 برای همین است که زمان ما برای گزینه های دریپلوماتیک با کره شمالی تمام شده است


 بنا براین فکر می کنم ما باید در مورد آن بسیار جدی بوده و به کره شمالی توضیح داده و به آنها و به چین نشان دهیم که ما نمی توانیم اجازه دهیم این توانمندی باقی بماند.


ما یک سیاست شکست خورده ۲۵ ساله داریم و روشن است که باید برنامه اتمی کره شمالی را از میان برداریم. اگر کیم جونگ اون تلافی کند خطر آن برای شهروندان بیگناه کره جنوبی است . من نمی خواهم ببینم که اتفاقی برای شهروندان کره جنوبی بیفتد و همچنین نمی خواهم چیز بدی برای شهروندان آمریکا اتفاق بیفتد.


کره شمالی به این که سوخت مایع را بتواند با سوخت جامد تعویض کند بسیار نزدیک شده است . این به معنای زمان لازم بر روی سکوی پرتاب و زمان آماده سازی است که این زمان به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند.





  • کره شمالی بی اعتنا به قطعنامه های شورای امنیت




کره شمالی بی اعتنا به قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد است. این شورا خواستار توقف شلیک موشکهای بالستیک توسط کره شمالی است.


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به اتفاق آرا به محکومیت آزمایش موشکی اخیر کره شمالی رای داد و از پیونگ یانگ خواستار توقف تمامی شلیکهای آینده و برداشتن گام هایی برای کاهش تنش شد.


وزیر خارجه چین خواستار مذاکره میان آمریکا و کره شمالی شد و هشدار داد که وضعیت در نقطه تبدیل شدن به یک بحران است.


روزنامه دولتی کره شمالی عکس های جدیدی از پرتاب موشک روز سه شنبه منتشر کرد که مستقیماٌ از فراز ژاپن عبور کرد.


دولت کره شمالی می گوید در هفته های آینده موشک های بیشتری را در مانورها پرتاب خواهد کرد.


بیانیه شورای امنیت سازمان ملل که به اتفاق آرا صادر شد اشاره ای به تحریم ها و حتی تهدید به تحریمهای جدید و بالابردن فشار علیه پیونگ یانگ نمی کند؟





  • گوترز:‌ آرزوی دیدن دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل را دارم




آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد می گوید:‌ من یک آرزو دارم، آرزوی دیدن دو کشور فلسطین و اسرائیل در سرزمین مقدس.


فرانس24 :آنتونوی گوترز مجدداً می گوید او و سازمان ملل از راه حل دوکشوری حمایت می کنند.


گوترز که برسر مزار یاسر عرفات رهبر فقید فلسطینیان ایستاده بود از انگیزه خود برای پیشبرد روند صلح سخن گفت. او گفت هیچ طرح جایگزینی نمی تواند برای راه حل دوکشوری متصور باشد.


آنتونیو گوترز: «من یک آرزو دارم، آرزوی این که در سرزمین مقدس، دوکشور فلسطین و اسرائیل را ببینم که باهم در صلح وامنیت و برسمیت شناختن هم زندگی می کنند و اجازه چنین درد و رنجی را دیگر ندهند».


راه حل دوکشوری اساس دیپلوماسی بین المللی از اوایل دهه 1990 بوده است. اما در سال های اخیر بسا غیر قابل دسترس بوده است.


بنیامین نتانیاهو اجازه شهرک سازی بیشتری را در زمین هائی که فلسطینیان بعنوان کشور آینده خود می بینند داده است.


در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گوترز، نخست وزیر فلسطین نگرانی های خود را ابراز داشت:


رامی حمد الله نخست وزیر فلسطین : «‌من فکر می کنم راه حل دوکشوری درحال نابود شدن است، جامعه بین المللی و سازمان های بین المللی ازجمله سازمان ملل و آمریکا باید به سرعت و جدیت و بطور موثری کار کنند تا مشروعیت بین المللی را به مورد اجرا گذارند، اسرائیل نباید کشوری فرا قانون باشد» .





  • نقش زنان عربستان در اداره امور حج




زنان عربستان در اداره امور حج نقش بیشتری به عهده می گیرند.


این زنان انگلیسی را به راحتی صحبت می کنند و با توانمندی های بسیار بالایی که دارند می توانند از عهده اداره این مرکز بر آیند


 آنها آموزش دیده اند تا بتوانند به هر گونه رویدادی مانند آتش سوزی، جرم و جنایت و تصادفات پاسخ بدهند . مراکز مشابه دیگری هم هستند که توسط مردان اداره می شوند.


 این اولین بار است که در عربستان سعودی فرصت های بیشتری به زنان داده می شود .


عربستان سعودی ماهها پیش آماده سازیهای ویژه مراسم حج را شروع کرده تا بتواند با حوادث مختلف هنگام مناسک حج و ادای این فریضه برخورد کند . دو سال پیش در اثر یک ازدحام صدها نفر در زیر دست و پا کشته شدند .





  •  اجلاس پاریس و بررسی مشکل پناهندگان و مهاجران




این هفته آلمان، ایتالیا و اسپانیا درپاریس برای بررسی بحران مهاجران گردآمدند. رهبران چاد نیجر و لیبی نیز دعوت شده بودند.


فرانس 24 : امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار تشکیل نقاط حساس برای بررسی تقاضانامه های پناهندگی شهروندان سه کشور آفریقایی است.


 ایتالیا مدتهاست که از شرکای اروپایی خود خواستار کاهش موانع اسکان مهاجران بوده اند . نزدیک به 100هزار مهاجر امسال از طریق دریا از لیبی آمده اند.


فرانس ۲۴ می گوید: طرح مهاجران آفریقایی توسط امانوئل ماکرون ارائه شد که بعنوان راه حلی برای وضعیت کنونی بود . او می گوید به وضعیت مهاجرانی که از لیبی و سایر نقاط می آیند رسیدگی می کند . آنها با وضعیت بحرانی و خطرناکی راهی کشورهای اروپایی میشوند.


 افراد جان خود را به خطر می اندازند و به قاچاقچیان پول می دهند تا که از مدیترانه عبور کنند. این ایده ممکن است قدری هزینه و سوالاتی جدی در برداشته باشد که برخی از این کشورها مایل باشند سیستم نقاط حساس ایجاد کنند .


گروه های حقوق بشری می گویند شما نمی توانید مشکل مهاجران را با عقب بردن مرزهای اروپا حل کنید بلکه مشکل را واگذار می کنید.





  • فاجعه سیل در جنوب آسیا




در بدترین طوفانهای موسمی طی سالیان اخیر 1200 نفر در جنوب آسیا کشته شده اند.


براثر طوفان و سیل در جنوب آسیا که در سالهای اخیر بی سابقه بوده است تا روز پنجشنبه بیش از 1200 نفر در سراسر هندوستان و بنگلادش و نپال کشته شده اند . صدها هزار نفر از مردم در کمپ های امدادی در سراسر هندوستان جای داده شده اند.


فرانس24 می گوید: معادل 11 روز باران موسمی در ظرف 12 ساعت بر بمبئی بارید که موجب سیلی مرگبار شد و بدترین بارش باران در مراکز مالی هندوستان از سال 2005 بود. سازمان ملل می گوید طوفان و سیل بر زندگی 41 میلیون مردم اثر داشته است.





  • عید سعید قربان




در اولین روز از عید سعید قربان حجاج بیت الله الحرام بعد از رفتن به منا مرحله رمی جمرات را انجام دادند. پس از این مرحله از مناسک حج آنها گوسفند قربانی کردند. در پایان به مکه مکرمه باز گشتند و خانه کعبه را طواف کردند. مقامهای دولتی در عربستان سعودی اعلام کردند امسال تعداد زائران خانه خدا به دو میلیون و سیصد و پنجاه و دو هزار نفر رسیده است . در میان این تعداد یک میلیون و هفتصد و پنجاه و دو هزار نفر از خارج عربستان سعودی به قصد ادای مناسک حج آمده اند.





  • سیل مورچه‌ها را متحد می‌کند




توده قهوه‌ای رنگ شناور بر روی آب یکی از صحنه‌های عجیبی است که پس از طوفان هاروی در تگزاس آمریکا به چشم می‌خورد. این توده شاید یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعت باشند، تجمعی از هزاران مورچه قرمز که برای مقابله با بالا آمدن آب و بقا به هم پیوسته‌اند تا بر روی آب غوطه‌ور بمانند.


این مورچه‌ها معمولا زیر زمین زندگی می‌کنند اما جاری شدن سیل در تگزاس محل زندگی آنها را نابود و بقایشان را با خطر مواجه کرده است.


توده مورچه‌هایی که بر روی آب غوطه ور شده اند از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. مورچه‌های کارگر به یکدیگر چسبیده‌اند و شبکه‌ای کاملا شبیه تار و پود پارچه ایجاد کرده‌اند. در میان توده نیز ملکه و لاروها قرار گرفته‌اند که بیشترین میزان امنیت را داشته باشند.


ترکیب و شکل قرار گرفتن مورچه‌ها دقیقا مانند یک کشتی بر روی آب است.

لطفا به اشتراک بگذارید: