This browser does not support the video element.

رژیم ایران شبکه جاسوسی درعربستان را آموزش می داده است- 20دقیقه 7شهریور۹۶

1 ـ روزنامه عکاظ فاش کرد: شبکه جاسوسی رژیم ایران در عربستان توسط سپاه پاسداران و در پایگاهی در مشهد آموزش دیده است .


2 ـ رجب طیب اردوغان در دیدار با محمود عباس:‌ تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی برای ثبات منطقه خاورمیانه ضروری است .


3 ـ کره شمالی، موشکی را بر فراز ژاپن شلیک کرد. خبرگزاری رویتر:‌ موشک سه قطعه شد و در آبهای هوکایدو در ژاپن فرو افتاد .




  •  نگرانی رژیم ایران از به هم خوردن توافق اتمی




 اسکای نیوز می گوید رژیم ایران در مورد توافقی که با کشورهای بزرگ امضا کرده هر روز موضع جدیدی می گیرد . یک بار تهدید می کند که از این توافق بیرون می کشد و نسبت به عواقب آن به کشورهای جهان و در صدر آنها به آمریکا هشدار می دهد و یک بار می گوید به این توافق ملتزم است و به هیچ عنوان این توافق را نقض نخواهد کرد.


رژیم ایران در آخرین موضعگیری خود اعلام کرد می تواند بعد از لغو توافق اتمی غنی سازی اورانیوم را تنها ظرف پنج روز تا 20 درصد افزایش دهد .


این در حالی است که نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید این رژیم با پیگیری برنامه موشکی ، دخالت در کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم ، توافق اتمی را نقض کرده است . البته این اولین بار نیست که این رژیم آمریکا را تهدید می کند که غنی سازی اورانیوم را طی چند روز از سر می گیرد و آن را به 20دصد می رساند.


اسکای نیوز می پرسید: در حالی که رژیم ایران با چنگ و ناخن به این توافق چسبیده چرا که همین توافق رژیم را از لبه پرتگاه نجات داد، با این وجود چرا این تهدید را می کند؟


 دکتر نبیل العتوم رئیس واحد پژوهشهای ایران در مرکز امیه می گوید:


این تهدیدها برای اولین بار از زبان روحانی شنیده شد امری که نشان دهنده جدال داخلی در ایران است .


 عناصر خامنه ای می گویند توافق اتمی کاری برای این رژیم نکرده بویژه اینکه تحریمهای آمریکا بیشتر شده است. تحریمهایی که غافلگیر کننده بود.


عامل دوم با تغییرات منطقه در ارتباط است . این رژیم به دلیل دخالت در بحران های منطقه ای قدرت اقتصادی اش را تا حدود زیادی از دست داده و این ضعف به داخل رژیم سر ریز شده است.


عامل دیگری که تغییر کرده دولت جدید آمریکاست که عقیده دارد توافق اتمی با رژیم ایران توافق خوبی نبوده و بسیار ناقص است و برای منافع آمریکا تهدید آمیز است.


در زمانی که روحانی و صالحی از احتمال افزایش غنی سازی در ایران سخن می گویند جواد ظریف می گوید رژیم ایران با بیرون کشیدن از توافق اتمی چنین هدیه ای را به دونالد ترامپ نمی دهد .


 روند قضایا نشان می دهد یا مجازاتهای بیشتری علیه رژیم ایران تصویب خواهد شد یا این رژیم بصورت مستقیم هدف قرار خواهد گرفت .





  • سفر آنتونیو گوترز به منطقه خاورمیانه




آنتونیو گوترز در جریان سفر خود به منطقه خاورمیانه برای پیشبرد روند صلح تلاش می کند. او همچنین به موضوع مأموریت سازمان ملل در لبنان می پردازد. نیکی هیلی گفته است سازمان ملل در لبنان چشم خود را بر روی ارسال سلاح از سوی رژیم ایران برای حزب الله بسته است.


فرانس ۲۴ :‌ دبیرکل سازمان ملل متحد یک بازدید سه روزه از خاورمیانه راشروع کرده است . آنتونیو گوترز به منظور یافتن راهی برای احیای روند صلح که مدتهاست متوقف شده است تلاش می کند. در این سفر سه روزه دبیرکل سازمان ملل آنتونیو بر مزار یاسر عرفات در فلسطین و بر مزار رئیس جمهور پیشین اسرائیل شیمون پرز گل گذاری خواهد کرد.


 او تلاش می کند در اولین سفر خود باهر دو طرف رابطه دوستی برقرار کند . در همین حال قرار است تمرکز او بر روی غزه باشد.


گوترز قصد دارد چهارشنبه به غزه سفر کند ، هرچند هنوز تاییدنشده است. دبیرکل ملل متحد قرار است روی اسرائیل فشار بیاورد تا اجازه ورود کالاهای بیشتری را به این منطقه بدهد و به بیماران فلسطینی اجازه خروج از غزه داده شود.


آنتونیو گوتز همچنین دنبال افزایش قدرت نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان است. انتقادات بسیاری از جانب سفیر آمریکا نسبت به نقش سازمان ملل در لبنان وجود دارد.


دبیرکل سازمان ملل همچنین روز چهارشنبه سخنرانی خواهد داشت و برای همین اوقات او پر خواهد بود .





  • تهدید موشکی کره شمالی




کره شمالی اخیرا سه موشک شلیک کرد که در آبهای ژاپن فرود آمدند. پایگاههای آمریکا در منطقه در برد این موشکها بودند.


سی ان ان: باوجود امیدواری هایی که واشینگتن داشت که کره شمالی خود را محدود کند، پیونگ یانگ سه موشک شلیک کرد.


شلیک این موشکها همزمان شد با مانور جنگی آمریکا و کره جنوبی . روز یکشنبه ظاهرا روز آرامی بود اما در عمق روز پرتنشی بود. چند هفته گذشته شعارهای تندی میان آمریکا و کره شمالی رد و بدل شد .


بخاطر می آوریم زمانی که رئیس جمهور ترامپ تهدید کرد آتش و خشم را بر کره شمالی ببارد .کره شمالی هم تهدید به شلیک موشک کرد. کره شمالی اعلام کرد موشکها را از فراز ژاپن به پرواز درآورده و بطور خطرناکی آنها را در نزدیکی جزیره گوام فرود خواهد آورد . این جزیره محل کلیدی نیروهای نظامی آمریکا و محل اقامت بیش از 160000 شهروند آمریکایی است.


ما در چند هفته گذشته فقط شعارهای تند دیده بودیم. اما الان شاهدیم که کره شمالی سه موشک بالستیک شلیک کرده است. دو فروند آنها حدود 250 کیلومتر پرواز کرده و در آبهای ژاپن فرود آمدند .


این موشک های برد کوتاه هنوز در برد پایگاه های نظامی آمریکا و کره جنوبی و تمامی خاک آن هستند. ولی اینها تنها آزمایش برای آزمایش هستند.


 اتفاقی نیست که کره شمالی نیروی نظامی خود را درحالی به نمایش گذاشته است که آمریکا و کره جنوبی آماده اند مانور یک الی دوهفته ای سالانه خود را به مورد اجرا بگذارند.


در اعماق تنشهایی در حال جوشش است که اگر گام اشتباهی برداشته شود سرریز خواهد شد.





  •  حمله با سلاح صوتی




دیپلوماتهای آمریکا و کانادا در هاوانا، هدف حمله صوتی قرار گرفتند. این حملات چه آثار و عواقبی دارند؟


دیپلوماتهای آمریکا و کانادا در هاوانا اکنون از صدمه خفیف مغزی و آسیب عمومی به سیستم عصبی رنج می برند.


آنها از علائم فیزیکی شامل سردرد، کاهش شنوایی، مشکلات تعادل و تهوع شکایت کرده بودند. برخی از آنها به خانه بازگشته اند تا مورد معالجه قرار بگیرند.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌ «ما هنوز جواب مشخص نگرفته ایم. ما اینها را حادثه می بینیم اما کار می کنیم تا علت اصلی را در بیاوریم».


برخی مقامها مشکوکند که این دیپلوماتها مورد حمله یک سلاح صوتی پیشرفته قرار گرفته اند.


فرکانسی که در این سلاح استفاده شده در کوبا کشف نشد و خارج از طیف صوت قابل شنیدن بوده است.


یک جواب در استفاده از اشعه مادون صوت است. اشعه مادون صوت زیر طیف شنوایی است .


عوارض حمله با سلاح مادون صوت عبارتند از سرگیجه بخاطر ضربه به گوش داخلی و عدم تعادل ، احساسات غیرقابل تحمل، بی ظرفیتی و گم کردن جهت، گیجی، تهوع و گرفتگی روده.


یک احتمال ضعیف دیگر ضربه با اشعه مافوق صوت است که از دور قابل استفاده است و بسرعت هم منتشر می شود.


استفاده از صوت بعنوان یک سلاح جدید نیست. پلیس و ارتش از سلاحهای صوتی دوربرد برای کنترل جمعیت استفاده کرده اند.


این سلاحها، صوتی با شدت 10برابر تحمل گوش انسان پخش می کنند یعنی بین 120 تا 140دی.ب .


در قدرت بالا، سلاح صوتی می تواند گیجی، تهوع و دردهای شکم ایجاد کند. با اینوصف روشن نیست سلاحی که در کوبا استفاده شده در یک حمله عامدانه بکار برده شده است.





  •  تظاهرات مردم سوریه با خواست سرنگونی رژیم اسد




مردم شهر اعزاز در حومه شمالی حلب تظاهراتی را با خواست سرنگونی رژیم اسد برگزار کردند.


ما انقلابیون حومه شمالی حلب در شهر اعزاز به اینجا آمدیم تا پیامهایی ارسال کنیم. پیام اول به جامعه جهانی است که ما انقلابیون قاطعانه نمایندگی گروه موسوم به مسکو ، به‌ عنوان اپوزیسیون را رد می‌کنیم. ما انقلابی هستیم نه مخالف. آنها باقی ماندن بشار اسد در قدرت را ترویج می کنند و خواهان قانون اساسی سال 2012 نوشته شده توسط بشار اسد هستند. ما انقلابیون هستیم نه مخالفین، آنهایی که در خارج با ما هستند ما آنها را انقلابی می نامیم ما هم درداخل تا پیروزی انقلابی هستیم.ما علیه گروه موسوم به مسکوکه باقی ماندن بشار اسد را به رسمیت می شناسد، به تظاهرات آمده‌ایم. ما مردم سوریه، ا نقلابی هستیم .بشار اسد در آینده سوریه جایی نخواهد داشت.تظاهرگنندکان در شهر اعزاز تلاش دارند، تومارهایی برای مجامع بین المللی بفرستند و خواست خود برای سرنگونی رژیم اسد را در آن قید کنند





  •  نقض مستمر آتش بس توسط رژیم اسد




نظامیان رژیم اسد به نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش ادامه میدهند. در دمشق و حمص و درعا با توپخانه و حملات هوایی شهرها و روستاهای آزادشده را هدف قرار می دهند.


مناطقی آرام شدند و در مناطق دیگری آتش جنگ شعله کشید. با شروع خاموش شدن جبهه های نبرد بدنبال توافقنامه کاهش تنش، شبه نظامیان رژیم ایران و نظامیان اسد تهاجم جدیدی را به حومه شرقی سویدا آغاز کرده و سه پاسگاه را اشغال کردند. آنها در این حمله از پشتیبانی هواپیماها و یک نیروی زرهی با ۳۰ تانک و ماشین آلات سنگین برخوردار بودند.


در عین حال یکانهای ارتش آزادی تسلط رژیم اسد بر وادی محمود را رد کردند. نیروهای شهید احمد عبدو و ارتش اسود شرقی وابسته به ارتش آزادی پیشروی شبه نظامیان بنیادگرا را به سمت وادی محمود و منطقه فکه متوقف کردند. علاوه بر این، در محور جلیغه یک تانک را منهدم کرده و یکی از خدمه های آن را به هلاکت رساندند. در محور محروثه نیز یک خودرو دشمن را نابود کردند.


در همین حال فرماندهی ارتش آزادی در درعا گفت رژیم اسد و شبه نظامیان حامی آن با سوءاستفاده از آتش بس، حملات خود را در بادیه سوریه واستان دیر الزور متمرکز کرده اند و هم چنان به نقض آتش بس ادامه می دهند. آنها می گویند رژیم اسد دوباره به سمت درعا بازخواهد گشت. این پیش بینی ها با واقعیتهایی همراه است که بر روی زمین اتفاق می افتد. ما شاهد نقض روزانه آتش بس در درعا و محله منشیه با توپخانه سنگین و حمله‌های هوایی هستیم. فعالان درعا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند، از زمان اجرای آتش بس ۱۱ نفر بوسیله بسته های انفجاری در مسیرهای مواصلاتی میان روستاها و شهرهای مختلف کشته شده اند. فعالان گفتند تمامی این اعمال تروریستی توسط رژیم اسد انجام میشود.





  • انگلستان و بدهکاری به اتحادیه اروپا




بوریس جانسون سرانجام بدهکاری انگلستان به اتحادیه اروپا را پذیرفت. البته برسر میزان این بدهی همچنان اختلاف وجود دارد.


بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلستان سرانجام پذیرفت و اعلام کرد انگلستان باید برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا هزینه کند. بوریس جانسون یکی از حامیان سرسخت این خروج، قبل و بعد از همه پرسی است. او پیشتر پرداخت بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد پوند به اتحادیه اروپا را بی ربط خوانده و گفته بود لندن حتی یک پنی هم نخواهد داد.


پرداخت رقم جدایی انگلستان از اتحادیه اختلافات مقامات انگلیسی مخالف و موافق طرح خروج را افزایش داده است.


بوریس جانسون در حالی که پذیرفته است انگلستان باید امتیازات مالی بدهد اما گفته است در این باره باید مذاکرات جدی تری با اروپا صورت بگیرد تا پرداخت بدهی ها به اروپا کاهش پیدا کند.





  • پسر بچه 4ساله افغان بازمانده انفجار تروریستی کابل




پدر علی احمد، پسربچه چهارساله افغان که عکس او بعد از حمله جمعه گذشته به مسجدی در کابل معروف شده ، می‌گوید پسرش گرچه از این حادثه جان سالم بدر برد، اما شب‌ها کابوس می‌بیند. در جریان این حمله که مسئولیت آن را داعش برعهده گرفت، دست‌کم ۲۵ نفر کشته شدند. علی احمد، روز جمعه و در زمان ورود مهاجمان انتحاری با لباس پلیس به همراه پدربزرگش در مسجد امام زمان کابل حضور داشت. یکی از مهاجمان با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و دیگری به‌سمت صدها نمازگزار حاضر در مسجد تیراندازی کرد.


عکس این پسر بچه چهار ساله توسط عکاس رویتر ثبت شد و علی را تنها در حیاط مسجد در حالی نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی از فاصله‌ای چند متری و بیرون از درب مسجد از او می‌خواهند از صحنه حادثه دور شود و به سمت آن‌ها بیاید.


علی از حمله جان سالم بدر برد اما پدربزرگش را از دست داد. بشیر پدر علی که کارگر ساختمانی است، می‌گوید: «بعد از این حادثه پسرم دچار مشکلاتی شد. او شب‌ها بسیار می‌ترسد و در خواب می‌گوید که سرم را از زیر بالش بیرون بکشید. دستم را از زیر بالش بیرون بکشید.» به گفته پدر علی، پسرش شب‌ها جیغ می‌زند و نمی‌تواند بخوابد.





  •  کشتی باری مغولستان دو نیم شد




گارد ساحلی ترکیه ۱۱ خدمه یک کشتی را که در آبهای این کشور شکسته و به دو نیم شده بود نجات داد. این کشتی تجاری به نام «لئوناردو» حامل پرچم مغولستان بود که در دریای سیاه، در نزدیکی سواحل ترکیه دچار سانحه شد و از وسط شکست.


نیروهای امدادی ترکیه تا کنون یک نیمه کشتی از آب بیرون کشیده و به ساحل منتقل کرده‌اند. نیمه دیگر کشتی نیر تقریبا به طور کامل غرق شده است. به گفته مقامات ترکیه این کشتی عازم بندر توزلای استانبول بود.


کشتی لئوناردو ۱۱۴ متر طول داشت و در سال ۱۹۷۵ ساخته شده بود.





  •  دفاع آنگلا مرکل از سیاست خود در زمینه پذیرش پناهندگان سوری و عراقی




آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد از تصمیم سال 2015 خود برای بازکردن مرزهای این کشور بسوی صدها هزار نفر از پناهندگان متأسف نیست و آن را اقدامی درست می داند. آنگلا مرکل در مصاحبه با روزنامه ولت آم سونتاگ تصریح کرد:‌ سیاست درهای باز به روی پناهجویان اشتباه نبوده است ‌ حتی با وجود ورود یک میلیون پناهنده سوری و عراقی طی دوسال.

لطفا به اشتراک بگذارید: