This browser does not support the video element.

رژیم ایران ازحزب الله لبنان بعنوان آلت دست استفاده میکند ـ ۲۰ دقیقه 6 شهریور۹۶

1ـ نیویورک تایمز:‌حزب الله لبنان آلت دست رژیم ایران و مهمترین ابزار برای پیشبرد جاه طلبیهای منطقه یی این رژیم است.


2 ـ علی اکبر صالحی:‌ واکنش ما به اقدامات آمریکا قطعا احساسی نخواهد بود. ما برجام را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که آن را آسان از دست بدهیم.


3 ـ سی امین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، حال برخی اعتصابیون وخیم است.




  • چشم بستن بر تسلیح مخفیانه حزب الله لبنان




سازمان ملل طی این سالیان چشمان خود را بر روی تسلیح مخفیانه حزب الله لبنان توسط رژیم ایران بسته بود. اکنون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد زبان به اعتراض گشوده است.


نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد یک روز بعد از بازگشت از وین در مورد فعالیت های نظامی رژیم ایران سخنرانی کرد . وی این رژیم را متهم کرد که مسؤلیت قاچاق سلاح برای حزب الله لبنان را به عهده دارد .


نیکی هیلی ضمن محکوم کردن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان تأکید کرد آنها در مأموریت خود شکست خورده اند.


 او گفت از سال ۲۰۰۶ تا کنون عملیات گسترده قاچاق محموله های سلاح توسط شبه نظامیان حزب الله با حمایت مستقیم رژیم ایران ادامه داشته است. این گونه اعمال برای متوقف کردن جنگ نیست بلکه کسب آمادگی برای جنگ است .


نیکی هیلی افزود:‌ بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان ـ یونیفل می بایست ، با ارتش لبنان همکاری کند تا این اعمال متوقف شود یا دست کم به این نقض قوانین اشاره شود ولی چنین چیزی اتفاق نیافتاده است . بنابر این یونیفل می بایست در جهت جلوگیری از رسیدن سلاح به دست تروریست ها عمل کند.


او گفت این اعمال رژیم ایران برای خاموش کردن آتش جنگ نیست بلکه آمادگی برای جنگ است.


 سخنان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد دو روز بعد از آن بود که به اعضای شورای امنیت هشدار داد وضعیت در جنوب لبنان خطر ناک است .


نیکی هیلی در چارچوب سیاست جدید دولت آمریکا به وین رفت و با مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد .هدف از این سفر طرح سؤالهایی در مورد نحوه نظارت آژانس بر فعالیتهای نظامی رژیم ایران بود . فعالیت هایی که از نظر واشنگتن روح توافق اتمی را نقض می کند .





  • آثار فاجعه بار عقب نشینی اوباما از افغانستان




ژنرال جک کین گفت:‌ «زمانی که ما نیروهایمان را از افغانستان کم کردیم طالبان ۴۰ درصد زمین های کشور را بازپس گرفت». این از آثار فاجعه بار سیاست باراک اوباماست.


فاکس نیوز: در افغانستان ما طولانی ترین جنگ مان را داریم و ژنرال شما بخوبی از آن آگاهید بسیاری از مردم میگویند دست برداریم و از آن خارج شویم.


ژنرال ۴ ستاره و معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا جک کین:‌ افغانستان یکبار دیگر جای نفس کشیدن برای تروریسم بین المللی شده است، مهمترین درسی که ما از یازده سپتامبر گرفتیم این بود که ما به آنها اجازه دادیم که پناهگاهی در افغانستان بسازند. این ، عملاً راه به یازده سپتامبر برد و ما سالها پیش از آن، باید این پناهگاه را از بین می بردیم.


ما به پناهگاه داعش اجازه دادیم که برای ۵ سال در سوریه تشکیل شود و شاخکهای خود را در اطراف جهان مشغول جذب نیرو کند.


فاکس نیوز: حدود 8400 نیروی آمریکایی در افغانستان هستند اگر بتوانید نیروی بیشتری تزریق کنید شما چه میزان اعزام خواهید کرد و آنها چه خواهند کرد؟


ژنرال جک کین: فکر می کنم ارتش چند هزار نفر را توصیه کند این چیزی است که فرماندهان ارشد درخواست داشته اند و او نیازمند مشاوران و مربیان بیشتر بطور مشخص مشاوران در سطح جنگی می باشد که بتوانند موثر باشند.


 زمانی که ما نیروها را در افغانستان کم کردیم و به میزان 8400 نفر رساندیم، تمامی توانمندی ارتش افغانستان را از آن گرفتیم . ما نیروهای ضد بمب های کنارجاده ای و نیروهای اطلاعاتی و هلیکوپترهای آپاچی و حمایت قاطع هوایی و ارتباطات و تمامی چیزهایی را که لازم داشتند از آنها گرفتیم . به همین دلیل بلافاصله شروع به از دست دادن کنترل عملیاتی کردند و همین باعث شد طالبان در عرض ۲سال گذشته در اکثر درگیری ها پیروز شود و مجدداً ۴۰ درصد زمینها را پس بگیرد.





  • حمایت دو حزبی از استراتژی دونالد ترامپ در افغانستان




سناتور لیندزی گراهام می گوید ما نباید همان اشتباهی را که اوباما در عراق کرد در افغانستان تکرار کنیم. ما باید اجازه ندهیم آنجا به پناهگاه تروریستها تبدیل شود.


سناتور لیندزی گراهام: فکر میکنم در کنگره میزان زیادی حمایت دو حزبی باشد. رئیس جمهور ترامپ یک تصمیم امنیت ملی و نه یک تصمیم سیاسی اتخاذ کرد. او به حرف ژنرالها گوش کرد.


من خیالم راحت شد که وی پیشنهاد بیرون کشیدن نیروها را انتخاب نکرد چون اینکار یک فاجعه می‌بود و یک ارتش مزدور ایجاد میکرد... من میتوانم به شما اطمینان بدهم که افراد زیادی در کنگره از رئیس جمهور حمایت خواهند کرد.


بحث سر جنگی است که نمی‌توانیم در آن شکست بخوریم.


 فرمانده کل گفت ما آنجائیم تا برنده شویم, او دو کار دارد انجام میدهد که به ما اجازه میدهد موفق شویم. ما دنبال ضربه زدن در افغانستان هستیم. من در ماه ژوئیه با سناتور مک‌کین در افغانستان بودم و از سربازان بسیاری شنیدم که می گفتند چقدر مستأصل کننده است یک تروریست را ببینی و نتوانی او را بکشی.


ترامپ دارد به ارتش اعتماد میکند و به آنها دست بازی که باراک اوباما هیچگاه به آنها نداد را میدهد. ما بر اساس شرایط در روی زمین تصمیمات خود را خواهیم گرفت.


 ما نباید ا جازه بدهیم شکستمان در عراق در افغانستان هم تکرار شود. این دقیقاً کاری است که باراک اوباما برعکس توصیه‌های درست نظامی در عراق کرد که آنجا را ترک کرد. من اعتماد زیادی دارم که طرح دونالد ترامپ موفق خواهد بود ولی کار ساده نیست. آنها تلاش خواهند کرد که اراده ما را بشکنند.





  •  بحران آفرینی کره شمالی




کره شمالی به بحران آفرینی خود ادامه می دهد. این بار با شلیک 3موشک .


فاکس نیوز: ما از طرف مقامات رسمی آمریکا تاییدیه ای داشتیم مبنی بر اینکه کره شمالی سه موشک کوتاه برد بسوی سواحل شرقی آمریکا شلیک کرده است. تعداد موشک هایی که ما از مقامات آمریکایی می شنویم ۳ فروند است. یک موشک در مرحله پرتاب موفق نبود و دو تای دیگر در مرحله پرواز شکست خورد.


اما آنها نگفتند که چه مسافتی را طی کردند. اما رسانه های کره شمالی گفتند موشک از یکی از استانهای شرقی، در آنطرف کره شمالی از سمت سئول شلیک شده است . بنظر می رسد این موشک از نوع بالستیک می باشد که ۱۵۰ مایل پرواز کرد و ما بین ژاپن و شبه جزیره کره در اقیانوس فرود آمد.


این شلیک یک روز بعد از انتشار عکسی از بازدید غیرمنتظره کیم جونگ اون از یک سایت پرتاب موشک صورت گرفت. این بازدید نشان داد برنامه موشکی کره شمالی پیشرفت غیرمنتظره ای داشته است.


اگر یادتان باشد هفته قبل کیم جونگ اون تهدید به شلیک موشک به جزیره گوام کرده بود. این جزیره جزو خاک آمریکا محسوب می شود. در ماه ژوئن، کره شمالی اولین تست موفقیت آمیز پرتاب موشک بالستیک قاره پیما را بعمل آورد که می تواند به سواحل آلاسکا هم برسد. متخصصین میگویند آنها تکنولوژی مسلح کردن موشک به کلاهک های کوچک اتمی را دارا می باشند.


باید اضافه کنیم زمانی کره شمالی شلیک بعدی را انجام داده که ناو یو اس اس جان مک کین در سنگاپور لنگر انداخته است . ناو مک کین مجهز به موشک های سیستم دفاعی ای جی هست که یک سلاح مؤثر در مقابل موشک های کره شمالی است. همزمان با شلیک موشک کره شمالی، آمریکا یک مانور نظامی مشترک با کره در شبه جزیره انجام داد.





  • افشاگری در مورد فساد دولت مادورو




دادستان کل سابق ونزوئلا علیه فساد دولت نیکلاس مادورو دست به افشاگری زده است. گزارشی از فرانس24


لوییزا اورتگا دیاز، دادستان کل ونزوئلا به مادورو رئیس جمهور این کشور پشت کرده است. وی در حال حاضر در برزیل در تبعید است و راجع به رشوه خواری در بین مقامات ونزوئلا صحبت می کند


نیکلاس مادورو گفته است خواستار دستگیری خانم لوییزا اورتگا دیاز و استردادش به ونزوئلا شده است.


او یکی از نزدیکان مادورو بوده است اما حالا یک منتقد صریح الهجه مادورو است. حالا دادستان سابق ونزوئلا یک پرونده فساد علیه مادورو را بطور علنی دنبال می کند.


در یک کنفرانس منطقه یی در برزیل او اعلام کرده است که دولت ونزوئلا در یک طرح فساد سنگین در رابطه با یک کمپانی برزیلی درگیر است.


لوییزا اورتگا:‌ آنها تلاش کرده اند موارد زیادی از فساد را لاپوشانی کنند . اسناد زیادی در مورد این فساد در دست دارم. مادورو بسیاری از مقامهای ارشد ونزوئلا را در اینکار سازمان داده است که از رئیس جمهور هم شروع می شود.


این دادستان سابق می گوید اخراج او با انگیزه سیاسی صورت گرفته است تا نگذارند نهاد او موارد فساد مقامات ارشد را دنبال کند. لوییزا اورتگا همراه با همسرش، هفته گذشته کشورش را به سمت کلمبیا ترک کرد. مادورو از همسایگانش خواسته است با دولت او همکاری کنند و دادستان سابق را مسترد کنند.





  • محکومیت معاون سامسونگ




دادگاهی در کره جنوبی «جی لی» معاون رییس شرکت «سامسونگ » را به جرم رشوه و موارد دیگر تخلف به ۵ سال زندان محکوم کرده است.


جی لی که از ماه فوریه گذشته در بازداشت است، هرگونه عمل خلاف را تکذیب می کند. یکی از اعضای تیم وکلای مدافع وی گفت آنان درخواست تجدیدنظر درباره حکم 5سال زندان را خواهند کرد.


دادگاه ناحیه مرکزی سئول این حکم را در ارتباط با اتهامات مختلف شامل رشوه و شهادت دروغ در پی یک رسوایی مالی صادر کرد که در ماه مارس به بازداشت و برکناری پارک گوئن-ها ی رییس وقت شرکت انجامید.


دادگاه مستقل وی قرار است در ماههای آینده برگزار شود با این حال دادستان گفته است که این دو متهم در یک پرونده رشوه، مشارکت داشته اند و احتمال می رود صدور این حکم، تاثیر مشابهی بر صدور حکم برای «پارک گوئن های» داشته باشد.


روز جمعه در خارج از دادگاه، صدها نفر از حامیان پارک گوئن های و جی لی که اکثرا سالمند بودند و پرچم کره جنوبی را در دست داشتند شعار می دادند:‌ «بی گناه آزاد باید گردد.» برخی سرمایه گذاران نگرانند که محکومیت جی لی به زندان طولانی مدت باعث ایجاد خلاء ریاست در شرکت بزرگ سامسونگ شود. شرکتی که سرمایه ای بالغ بر ۳۲۲ میلیارد دلار سرمایه دارد و در روزهای گذشته شایعاتی از رونمایی قریب الوقوع تلفن همراه سامسونگ گلکسی اس ۹ این شرکت به گوش می رسید.





  •  نقض مستمر آتش بس توسط رژیم اسد




نظامیان رژیم اسد به نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش ادامه میدهند. در دمشق و در حمص و درعا با توپخانه و حملات هوایی شهرها و روستاهای آزادشده را هدف قرار دادند.


مناطقی آرام شدند و در مناطق دیگری آتش جنگ شعله کشید. با شروع خاموش شدن جبهه های نبرد بدنبال توافقنامه کاهش تنش، شبه نظامیان رژیم ایران و نظامیان اسد تهاجم جدیدی را به حومه شرقی سویدا آغاز کرده و سه پاسگاه را اشغال کردند. آنها در این حمله از پشتیبانی هواپیماها و یک نیروی زرهی با ۳۰ تانک و ماشین آلات سنگین برخوردار بودند.


در عین حال یکانهای ارتش آزادی تسلط رژیم اسد بر وادی محمود را رد کردند. نیروهای شهید احمد عبدو و ارتش اسود شرقی وابسته به ارتش آزادی پیشروی شبه نظامیان بنیادگرا را به سمت وادی محمود و منطقه فکه متوقف کردند. علاوه بر این، در محور جلیغه یک تانک را منهدم کرده و یکی از خدمه های آن را به هلاکت رساندند. در محور محروثه نیز یک خودرو دشمن را نابود کردند.





  •  انفجار تروریستی در هلمند افغانستان




در پی یک انفجار انتحاری در ولایت هلمند افغانستان دست‌کم ۱۳ نفر از جمله تعدادی نظامی کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.


به گفته مقامات افغانستان عامل انتحاری هنگام عبور یک خودروی نظامی خود را منفجر کرده است. به گفته سخنگوی والی هلمند انفجار در یک بازار شلوغ رخ داده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از کارکنان بیمارستانی که قربانیان به آنجا منتقل شده‌اند تعداد کشته شدگان را ۱۵ و مجروحان را ۱۹ نفر عنوان کرد. طالبان با انتشار پیامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.





  •  حمایت آنتونیو گوترز از راه حل دو کشوری فلسطین و اسرائیل




خبرگزاری رسمی کویت (کونا): آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سفر به کویت بار دیگر ساختن شهرک های یهودی نشین در سرزمینهای فلسطینی را محکوم کرد. وی از راه حل تشکیل دو کشور مستقل برای حل بحران فلسطین و اسرائیل حمایت کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: