This browser does not support the video element.

رژیم ایران واقدامات تحریک آمیزعلیه کشتی ها درخلیج فارس- 20دقیقه 5 شهریور۹۶


1 ـ آدمیرال بیل بایرن ، فرمانده ناوگان پنجم در خلیج فارس:‌ بزرگترین نگرانی اینست که پهپادهای تجسسی رژیم ایران شروع به حمل سلاح کنند و بصورت تهدید مستقیم علیه کشتی های آمریکائی درآیند .


2 ـ الشرق الاوسط: افشای جزییاتی از قاچاق سلاح از ایران به عربستان سعودی. ۵ عضو یک شبکه تروریستی سلاح و مواد مخدر را از ایران به استان قطیف عربستان قاچاق می کردند .


3 ـ مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع:‌ بودجه سال96 حدود 28هزار میلیارد تومان کسری دارد .




  •  کمک کره شمالی به برنامه تسلیحات شیمیایی رژیم اسد




اسناد جدیدی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کره شمالی برای کسب پول نقد با هر کس وارد معامله می شود، حتی با رژیم دیکتاتور آدم کش بشار اسد.


یک منبع دیپلوماتیک به سی ان ان گفت: متخصصان شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی یک گزارش محرمانه هستند که می گوید «دو محموله دریایی کره شمالی در ماههای اخیر رهگیری و متوقف شده است».


بنا به گزارش سازمان ملل که از طرف گزارشگر رویتر رویت شده است این محموله ها برای ارگانهای رژیم اسد بوده اند که درگیر برنامه تسلیحات شیمیایی هستند.


جاناتان شانزر تحلیلگر مالی تروریسم از وزارت خزانه داری آمریکا: «این یک سناریو خوفناک است. رژیم کره شمالی که خود خطرناکترین رژیم در جهان است، درحال فروش و پراکنده کردن سلاحهای فوق خطرناک خود به تعدادی دیگر از رژیم های خطرناکتر در جهان شامل رژیم بشار اسد است. رژیمی که از سلاحهای شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده است».


بر اساس گفته رویتر، گزارش سازمان ملل نمیگوید که کی و کجا عملیات ره گیری و توقف محموله کره شمالی اتفاق افتاده است و یا چه چیزی در آن محموله بوده است.


جاناتان شانزر: «می تواند قطعات موشکی باشد و یا می تواند خود مواد شیمیایی باشد. این تجهیزات برای کمک رسانی به بشار اسد به منظور قتل عام مردم سوریه است»


متخصصین میگویند کره شمالی انبوهی از تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد و احتمالاً نسبت به عواقب استفاده از آن هوشیاری کمی دارد. مقامات رسمی مالزیایی گفته اند کره شمالی از گاز اعصاب وی اکس که غیرقانونی ست برای کشتن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور استفاده کرده است.


البته این اولین باری نیست که کره شمالی و رژیم سوریه چنین روابط خطرناکی را برقرار می کنند. در سال 2007، نظامیان اسرائیل یک راکتور اتمی را در سوریه بمباران کردند.مقامات رسمی اطلاعاتی آمریکایی بعداً مشخص کردند این کره شمالی بود که به رژیم سوریه در ساخت این رآکتور کمک کرده بود.





  •  ریشه تهدیدهای تروریستی




برای مقابله با تروریسم باید ایدئولوژی آن را هدف قرارداد. باید با شرکای منطقه یی آمریکا کار کرد. بخشهایی از مصاحبه دکتر ولید فارس از مشاوران رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه.


فاکس نیوز:‌می خواستم نظرتان را درمورد تروریسم بدانم، ارزیابی شما چیست چطور می تواند این وقایع در اینجا یعنی در آمریکا اتفاق بیفتد و آیا ما انتظار داریم در اینجا اتفاق بیافتد؟


وزیر کلی که سابقاً وزیر امنیت داخلی بود گفته است تهدید تروریستی که ما با آن مواجهیم به میزان یازده سپتامبر است نظرتان چیست؟


 دکتر ولید فارس : او این را گفت و باید بخاطر داشت که رهبران اف بی آی و سایر مقامات مجری قانون در این جا در آمریکا گفته اند در حال تحقیق در تمامی ۵۰ ایالت هستند. این به معنای آن است که تعداد بسیاری از بنیادگراها و تروریست های بالفعل وجود دارند.


بانگاهی به آنچه که در بارسلون روی داد و نگاهی به آنچه که اروپاییان از بسیاری حملات در فرانسه و انگلستان و بلژیک جمعبندی کرده اند، عملاً یک شبکه کاملی از هسته های تروریستی بنیادگرایان در اروپا وجود دارد.


 من نتیجه گیری می کنم که این امر می تواند در اینجا اتفاق بیفتد. بخاطر این که بنیادگراها در هر دوطرف اقیانوس اتلانتیک دارای ایدئولوژی مشابه و دارای تحلیل مشابه هستند که چگونه به ما ضربه زده و به جامعه ما آسیب برسانند.


فاکس نیوز : می خواهم در مورد آن ایدئولوژی صحبت کنم فرقی نمیکند که این گروه طالبان باشد یا القاعده یا داعش، آنها همه از ایدئولوژی افراطی بنیادگرای اسلامی برخوردارند بنابر این با آن چگونه باید جنگید و شما چگونه رئیس جمهور را ترغیب می کنید با این ایدئولوژی بجنگد؟


 ولید فارس : راه جنگیدن با این ایدئولوژی افشای آن است، با افشای آن شما باید به افکار عمومی مردم آمریکا و جامعه بین المللی بگوئید که موضوع چیست.


 این چیزی است که متاسفانه 8تا10 سال است که رهبران در آمریکا و در اروپا به آن سمت حرکت نکرده اند!! اکنون این امر در حال تغییر است . ثانیاً ما باید با سازمانهای مدنی در جوامع مختلف کار کنیم.


آنها اولین لایه دفاعی می باشند تا این تروریست ها را در این جوامع شناسایی کنند .


اول ضرورت و نیاز مقابله با این ایدئولوژی است.


 دوم برقراری رابطه با شرکایمان در منطقه است. بخاطر داشته باشیم که رئیس جمهور سخنرانی بسیار مهمی در ریاض در برابر رهبران 50 کشور عربی و اسلامی ایراد کرد. آنها تصمیم گرفتند باهم کار کنند ازجمله یک مرکز ضد تروریسم یا یک مرکز بین المللی در ریاض ایجاد کنند.


سوم سیستم های چک و کنترل و سایر اقدامات را بکار گیرند .





  •  حمایت دو حزبی از استراتژی دونالد ترامپ در افغانستان




سناتور لیندزی گراهام می گوید ما نباید همان اشتباهی که اوباما در عراق کرد در افغانستان تکرار کنیم. ما باید اجازه ندهیم آنجا به پناهگاه تروریستها تبدیل شود.


سناتور لیندزی گراهام: فکر میکنم در کنگره میزان زیادی حمایت دو حزبی باشد. رئیس جمهور ترامپ یک تصمیم امنیت ملی و نه یک تصمیم سیاسی اتخاذ کرد. او به حرف ژنرالها گوش کرد.


من خیالم راحت شد که وی پیشنهاد بیرون کشیدن نیروها را انتخاب نکرد چون اینکار یک فاجعه می‌بود و یک ارتش مزدور ایجاد میکرد... من میتوانم به شما اطمینان بدهم که افراد زیادی در کنگره از رئیس جمهور حمایت خواهند کرد.


بحث سر جنگی است که نمی‌توانیم در آن شکست بخوریم. فرمانده کل گفت ما آنجائیم تا برنده شویم, او دو کار دارد انجام میدهد که به ما اجازه میدهد موفق شویم.


ما دنبال ضربه زدن در افغانستان هستیم. من در ماه ژوئیه با سناتور مک‌کین در افغانستان بودم و از سربازان بسیاری شنیدم که می گفتند چقدر مستأصل کننده است یک تروریست را ببینی و نتوانی او را بکشی.


ترامپ دارد به ارتش اعتماد میکند و به آنها دست بازی که باراک اوباما هیچگاه به آنها نداد را میدهد. ما بر اساس شرایط در روی زمین تصمیمات خود را خواهیم گرفت.


ما نباید ا جازه بدهیم شکستمان در عراق در افغانستان هم تکرار شود. این دقیقاً کاری است که باراک اوباما برعکس توصیه‌های درست نظامی در عراق کرد که آنجا را ترک کرد.


من اعتماد زیادی دارم که طرح دونالد ترامپ موفق خواهد بود ولی کار ساده نیست. آنها تلاش خواهند کرد که اراده ما را بشکنند.





  •  تلاش آمریکا برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه




آمریکا می گوید دنبال پیشبرد روند صلح خاورمیانه است. به همین منظور هیأتی ویژه راهی اسراییل و فلسطین شد


جرد کوشنر به بیت المقدس سفر کرد تا تلاش کند در سومین سفر رسمی خود به منطقه روند صلح اسرائیل-فلسطینیان را به جلو هل دهد.


پرزیدنت محمود عباس منتظر است دونالد ترامپ بطور علنی بر «راه حل دو کشور» را که اجماع بین المللی روی آن است صحه بگذارد. اظهار نظر دونالد ترامپ هرگز واضح تر از این نبوده است.


دونالد ترامپ: «پس من به دو کشور و یک کشور نگاه میکنم و من به آن که هر دو طرف از آن راضی باشند موافقم»


 فلسطینیان از فقدان یک دورنمای واضح سرخورده شده اند. مشاور محمود عباس‌:‌ «اگر ما ندانیم که به چه سمتی می رویم، اگر ندانیم که آخر این جریان چی می شود، پس ما در یک بیابان بدون نقشه راه هستیم. ما این تجربه را داشته ایم و اینبار اجازه نمی دهیم که تکرار شود»


واقعیت این است که آمدن دوباره جرد کوشنر به فلسطین، نشان از تمایل دونالد ترامپ به پیشرفت مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل دارد. اما اگر این ملاقات ها همانطور که الان هست ادامه یابد و هدف مشخص نباشد و ضرب الاجلی تعیین نشود و حتی بیانیه یی صادر نشود به زودی هر دو طرف خیلی سرخورده خواهند شد.





  • زائران خانه خدا




خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گفت تعداد زائٰرانی که برای ادای مناسک حج وارد این کشور شده اند به نزدیک یک و نیم میلیون نفر رسیده است و انتظار می رود که زائران امسال به دو میلیون نفر برسند . این میزان ده درصد بیشتر از سال گذشته است . حجاج اولین نماز جمعه ماه ذی الحجه خود را در مسجد نبوی به جا آوردند .


در رابطه با سلامتی و امنیت حجاج هلی کوپترهای دستگاه امنیتی عربستان سعودی در مدینه منوره ماموریت های روزانه شان را انجام می دهند . دستگاههای امنیتی روزانه پروازهای هواییشان را در آسمان این شهر جهت مراقبت از وضعیت انجام می دهند.





  • پایگاههای نظامی آمریکا در کشورهای عرب




دولت جدید آمریکا وعده داده بود بودجه نظامی این کشور بیشتر شود. این بودجه در تاریخ آمریکا بیشترین میزانی است که تعیین شده است. آمریکا خواهان آن است که قوی ترین نیروهای نظامی را در سراسر جهان داشته باشد .


با پایان جنگ دوم جهانی دولت آمریکا تصمیم گرفت در کادر اهداف ژئوپولیتیکی پایگاههای نظامی اش را در مناطق استراتژیکی جهان بیشتر کند. با این هدف ۷۵۰ پایگاه نظامی را در ۱۳۰ کشور جهان تاسیس کرد . در این ۷۵۰ پایگاه بیش از نیم میلیون سرباز آمریکایی حضور دارند .


در میان این750 پایگاه کشورهای عرب نیز سهم خود را دارند . در کشورهای عرب ۷۷ هزار نظامی آمریکایی خدمت می کنند . گفته می شود هدف از این تعداد پرسنل نظامی، هماهنگی های نظامی میان آمریکا و سران کشورهای عرب است .


اولین کشوری که میزبان بیشترین تعداد از پرسنل نظامی آمریکاست عراق است . در این کشور نزدیک به ۵۰ هزار سرباز در پایگاههای مختلف آمریکایی خدمت می کنند .


یکی از این پایگاهها ، پایگاه ویکتوری در بغداد است که در آن فرماندهی و کنترل اطلاعاتی دنبال می شود .


ولی مهمترین پایگاه آمریکایی در عراق بلد نام دارد . در این پایگاه تاسیسات نظامی متعددی بنا شده و یک باند ویژه برای هواپیماهای جنگی اف ‍۱۶ در آن تاسیس شده است .


بعد از عراق قطر قرار دارد. در قطر پایگاه هوایی آمریکا در غرب دوحه نزدیک به ۱۱ هزار نظامی آمریکایی را در خود جا داده است . دراین پایگاه هواپیماهای جنگی ، هلی کوپتر های شناسایی و تعدادی تانک وجود دارد .در فرودگاه نظامی این پایگاه ظرفیتی برای پذیرش بیش از ۱۰۰ هواپیما وجود دارد.


آمریکا در بحرین یک پایگاه دریایی دارد . این پایگاه مقر اصلی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست که در آن ۴۱۰۰ سرباز آمریکایی حضور دارند.در این پایگاه ناو هواپیما بر ، تعدادی زیر دریایی و ناوشکن وجود دارد .


بعد از بحرین کویت نیز میزبان پایگاههای آمریکایی است . پادگان آمرکاییها در شمال غرب شهر کویت نیز محل استقرار بیش از ۱۰ هزار سرباز آمریکایی است .





  • جایگاه همسر رئیس جمهوری فرانسه چیست؟




برای اولین بار در جمهوری فرانسه جایگاه همسر رئیس جمهور و وظایف و اختیارات وی تعریف شده است.


نهاد ریاست جمهوری فرانسه منشوری بنام «منشور شفاف سازی جایگاه همسر رییس جمهور» را منتشر کرد.


در این منشور جایگاه، وظایف، تعهدات و امکانات تحت اختیار همسر رییس جمهوری فرانسه تشریح شده است. این اولین بار است که در دوران جمهوری پنجم فرانسه منشوری از این دست تدوین می شود.


روزنامه لوموند به نقل از نزدیکان امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه تصریح کرده: «این منشور ارزش حقوقی ندارد اما تعهدی محسوب می شود که فقط به بریژیت ماکرون، همسر رییس جمهوری حال حاضر فرانسه مربوط است. مفاد این منشور در دوران ریاست جمهوری امانوئل ماکرون اعمال خواهد شد و برای رییس جمهوری آینده فرانسه و همسر وی الزام آور نخواهد بود.»


در این منشور درباره نقش برژیت ماکرون تصریح شده:




  • بریژیت ماکرون در جریان نشست ها و یا اجلاس بین المللی در کنار رییس جمهور نماینده فرانسه خواهد بود.

  • بر روند برپایی مراسم و یا پذیرایی از شخصیتها در کاخ الیزه نظارت خواهد کرد.

  • در مراسم خیریه و یا برنامه های فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش و شرکت داشته باشد.

  • نقش وی در بخش کمک و رسیدگی به وضعیت افراد معلول نیز پررنگ خواهد بود.

  • رییس جمهوری فرانسه می تواند برای تدوین برنامه های کاربردی، ارائه پیشنهادات در پروژه های مختلف به وی ماموریت ابلاغ کند.


براساس منشور جایگاه، وظایف، تعهدات و امکانات تحت اختیار همسر رییس جمهوری، بریژیت ماکرون صاحب دو مشاور و یک منشی خواهد بود. واحد تامین امنیت نهاد ریاست جمهوری نیز ماموریت حفاظت از وی را برعهده خواهد داشت.


در نهایت بیلان کاری، برنامه‌ها و پیشنهادهای وی باید بطور مرتب منتشر شود و در اختیار عموم قرار گیرد . بریژیت ماکرون حقوق و دستمزدی دریافت نخواهد کرد. بودجه فعالیت‌های وی از محل نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.





  •  افشاگری در مورد فساد دولت مادورو




دادستان کل سابق ونزوئلا علیه فساد دولت نیکلاس مادورو دست به افشاگری زده است.


فرانس24 : لوییزا اورتگا دیاز، دادستان کل ونزوئلا به مادورو رئیس جمهور این کشور پشت کرده است. وی در حال حاضر در برزیل در تبعید است و راجع به رشوه خواری در بین مقامات ونزوئلا صحبت می کند.


نیکلاس مادورو گفته است خواستار دستگیری خانم لوییزا اورتگا دیاز و استردادش به ونزوئلا شده است.


او یکی از نزدیکان مادورو بوده است اما حالا یک منتقد صریح الهجه مادورو است. حالا دادستان سابق ونزوئلا یک پرونده فساد علیه مادورو را بطور علنی دنبال می کند.


در یک کنفرانس منطقه یی در برزیل او اعلام کرده است که دولت ونزوئلا در یک طرح فساد سنگین در رابطه با یک کمپانی برزیلی درگیر است.


لوییزا اورتگا:‌ آنها تلاش کرده اند موارد زیادی از فساد را لاپوشانی کنند . اسناد زیادی در مورد این فساد در دست دارم. مادورو بسیاری از مقامهای ارشد ونزوئلا را در اینکار سازمان داده است که از رئیس جمهور هم شروع می شود.





  •  آمادگی ارتش آمریکا برای موج جدید حملات هوایی در افغانستان




به دنبال اعلام سیاست جدید دولت آمریکا در افغانستان ارتش این کشور خود را برای گسترش حملات هوایی خود در این کشور آماده می کند.


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اعلام استراتژی جدید کشورش در افغانستان وعده داد که بر شدت مبارزه با تروریسم بیفزاید.


هر چند جزئیات زیادی از سیاست جدید کاخ سفید در افغانستان اعلام نشده است اما خلبانان نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی بگرام خود را برای حملات هوایی آماده می کنند.


آمریکا در حملات هوایی علاوه بر گروه طالبان مواضع جنگجویان گروه داعش در افغانستان را نیز هدف قرار می دهد.


شمار حملات هوایی آمریکا در افغانستان پیش از اعلام استراتژی جدید واشنگتن در این کشور نیز افزایش یافته بود. در حالی که سال گذشته میلادی ۱۰۷۴ حمله هوایی صورت گرفته بود، در سال جاری از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تا روز ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) ۲۲۴۴ حمله هوایی انجام شده است.





  •  رقابت های بین المللی بادبادکها در تایوان




یک پارک در ساحل شرقی شهر سینجو تایوان روز شنبه میزبان جشنواره بین المللی بادبادکها بود. بادبادک ها در این مسابقات به شکل موجودات و شخصیت ها طراحی شده بودند.

لطفا به اشتراک بگذارید: