This browser does not support the video element.

رژیم ایران به طالبان کمک می کندـ 20دقیقه 3 شهریور۹۶


1ـ وال استریت ژورنال: عربستان سعودی برای کاهش دخالت رژیم ایران در عراق تلاش می کند. آمریکا هم از این تلاشها حمایت می کند .


2ـ خبرگزاری فرانسه:‌ یک میلیون و چهارصد هزار زائر حج وارد عربستان شدند. انتظار میرود در مراسم حج امسال بیش از دو میلیون نفر شرکت کنند .


۳-هشدار ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو: روسیه با رفتار تجاوزکارانه خود ثبات و امنیت در اروپا را تضعیف می کند .




  •  آمریکا تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را تحمل نمی کند




یک کارشناس مرکز پژوهشی الاهرام مصر می گوید آمریکا تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را تحمل نمی کند.


علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران گفت در صورتیکه آمریکا از توافق اتمی با این رژیم دست بردارد آنها تنها به پنج روز نیاز دارند تا بتوانند غنی سازی اورانیوم را به بیست درصد افزایش دهند.


توافق اتمی میان رژیم ایران و کشورهای بزرگ تاکید می کند میزان غنی سازی اورانیوم در ایران باید زیر ۵ درصد باشد.


محمد عباس ناجی از مرکز پژوهشی الاهرام در این باره به اسکای نیوز گفت:


توافق اتمی با رژیم ایران تمامی توانمندی های اتمی آن را از بین نبرد بلکه باعث شد که این توانمندی ها متوقف شود و این رژیم بخشهای مختلف برنامه اتمی اش را حفظ کرد. این رژیم می تواند دوباره برنامه اتمی اش را از سر بگیرد ولی به نظر من این گزینه فوری رژیم نیست. رژیم ایران نمی تواند به خاطر زیر پا گذاشتن توافق اتمی و مسؤلیت های بین المللی این کار خودش را به خطر بیاندازد .


اسکای نیوز: آمریکا در این رابطه چکار خواهد کرد؟ محمد ناجی : تهدیدهای رژیم ایران نشان می دهد توافق اتمی با این رژیم پر از نقاط منفی و شکاف بوده است . توافق اتمی توان این رژیم برای توسعه برنامه اتمی اش را از او نگرفته بلکه به این رژیم اجازه می دهد تا بعد از هشت سال دوباره برنامه های اتمی اش را توسعه بدهد.


امریکا هم می خواهد ثابت کند رژیم ایران التزاماتش را انجام نداده به همین دلیل مجازاتهای بیشتری را علیه آن اعمال می کند.


آمریکا حتی تمایل دارد به گزینه نظامی علیه این رژیم روی بیاورد . زیرا رژیم ایران به سمتی حرکت می کند که بمب اتمی بدست بیاورد و این چیزی است که آمریکا به هیچ وجه اجازه آن را نخواهد داد.



ضرورت حسابرسی از رژیم ایران


سرهنگ مایکل والتز می گوید تنها راه درست، حفظ فشار بر رژیم ایران است. این رژیم باید به خاطر حمایت از تروریسم و گروگانگیری مورد حسابرسی قرار بگیرد.


فاکس نیوز:‌ آیا در عقب نشینی کره شمالی سیاست کاخ سفید مؤثر بوده است؟


سرهنگ مایکل والتز: بالاخره یک نفر پیدا شد که جلوی یک قلدر بایستد و به او ضربه متقابل بزند.چیزی که یک دهه مشاهده کرده بودیم وکره شمالی به آن عادت کرده بود و سوزان رایس هم گفته بود ما به آن عادت کرده ایم این بود که کره شمالی هم سلاح اتمی داشته باشد و هم منطقه و آمریکا را به گروگان بگیرد.


به همین دلیل این سیاست ترامپ بطوری باورنکردنی موثر بود. اما ما نباید از خود راضی شویم و بایستی فشار بر چین را نگه داریم. کره شمالی متخصص افزایش فشار و بعد کم کردن آن و در همان حال توسعه موشکهای قاره پیمایش است. این رژیم زمان می خرد تا موشکها را از سوخت مایع به سوخت جامد برساند یعنی می تواند با سرعت بیشتری پرتاب کند. بنابراین ما بایستی فشار را بالا نگهداریم.





  • حمایت گینگریج از استراتژی ترامپ در افغانستان




نیوت گینگریج رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از استراتژی جدید دونالد ترامپ در مورد افغانستان حمایت کرد. بخشهایی از مصاحبه وی با فاکس نیوز را می بینیم:


نیوت گینگریچ:‌ این قاطع ترین برنامه شورای امنیت ملی بعد از رونالد ریگان است. برنامه متمرکزی نسبت به برنامه هر رئیس جمهور دیگری است. برخی قوانین روی زمین را تعیین کرده است که نشان می دهد برنامه را می خواهد به واقع به اجرا درآورد. پیامش این است که ما می خواهیم به سراغ شما بیاییم.


این را نه تنها به باندهای جنایتکار و طالبان و داعش بلکه این را به پاکستان هم می گوید که فکر نکنید می توانید برای اینها و هر یک از این گروههای تروریستی مکان امن فراهم کنید. ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که به سراغ اینها بیاییم و هرکجا که هستند آنها را پاکسازی کنیم.


فکر کنم 3 یا 4ماه آتی حساس است هم برای جمهوریخواهان و هم برای رئیس جمهور، یک وضعیت تعیین کننده است. بنظرم یک دستور کار بشدت متمرکز می خواهد.





  •  ریشه تروریسم بنیادگرایی است




ولید فارس می گوید ریشه تمامی حملات تروریستی ایدئولوژی آنهاست ما باید در این جنگ ایدئولوژیک پیروز شویم.


ولید فارس مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی فاکس نیوز و نویسنده کتاب «جهاد آینده و استراتژی تروریسم علیه غرب» می گوید:


مهمترین مسئله یی که باید درک شود این است که تمامی حملات تروریستی یک مخرج مشترک دارند خواه از آفریقای جنوبی باشند یاخاورمیانه، در اروپا بدنیا آمده باشند یا در آمریکا، ریشه ایی که مشترک است ایدئولوژی آنها است .


من قصد توصیه ندارم که بنیه دفاعی مان را تقویت کنیم یا در جنگ در سوریه و عراق باید پیروز شویم بلکه جنگی که ما باید پیروز شویم جنگ علیه عقاید است . جنگ علیه ایدئولوژی تروریستهاست.


بعد از یازده سپتامبر او شروع به این جنگ کرد ولی با مخالفت شدید روبرو شد. دولت اوباما اساساً از این جنگ دور شد آنها می گفتند این ( عامل) ایدئولوژیک نیست بلکه موضوعات اجتماعی و اقتصادی است !! دولت ترامپ اوضاع را به مسیر درست برگردانده است.


 ما بایدخود را با میانه روها در جهان عرب و اسلام متحد کنیم ما این کار را شروع کرده ایم. در سخنرانی دونالد ترامپ در ریاض برای رهبران ۵۰ کشور عرب و مسلمان که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود موضوع جنگ با ایدئولوژی بنیادگرایی مطرح شد.


جنگ در خاور نزدیک و سوریه وعراق مهم است که ادامه پیدا کند ما نیازمندیم که داعش هیچ پایگاهی نداشته باشد ولی مهمتر این است که چه کسی قرار است آنرا اشغال کند اگر قرار است ما داعش را شکست دهیم وبعد داعش شماره ۲ و القاعده ۳ یا حزب الله یا سایر گروه های افراطی داشته باشیم در آن صورت هدفمان شکست خورده است . به همین دلیل این نبر مهم است.





  • بازسازی ایستگاههای پمپاژ آب در شهر مسرابه




برای پایان دادن به گوشه یی از رنجهای اهالی شهر مسرابه شورای محلی این شهر پروژه بازسازی ایستگاههای اصلی آب را شروع کرده و 75 درصد از اهالی این شهر را زیر پوشش گرفته است.


دست اندرکاران برای تعمیر باقیمانده شبکه های آسیب دیده آبرسانی تلاش میکنند تا آب را به تمامی اهالی شهر برسانند.


احمد خلف مدیر پروژه: «برای پایان دادن به رنجهای روزانه اهالی شهر مسرابه ما بعنوان شورای محلی این شهر، به بازسازی و آماده سازی ایستگاه آب اقدام کردیم. الحمدلله ما آب را به بیش از 70 درصد از اهالی شهر رساندیم».





  • فعالیتهای انساندوستانه سفیران صلح




 

آنجلینا جولی و تعداد دیگری از هنرمندان سرشناس دنیا در مسائل انساندوستانه شرکت می کنند. برخی از آنها سفیران صلح هستند و به مناطق بحرانی سفر می کنند.


 بعضی از سازمان های بین المللی از هنرپیشه های معروف استفاده می کنند تا توجه افکار عمومی را به موضوعات انسانی مانند فقر و آوارگی و جنگ جلب کنند .


 از سرشناس ترین هنرپیشه های هالیود اودری هابرن است که در سال ۱۹۸۹ بعنوان سفیر حسن نیت یونیسف انتخاب شد . او۳۸ سال از زندگی اش را در این رابطه صرف کرده بود و نهایتا در سال ۲۰۰۱ بعنوان سفیر حسن نیت امور پناهندگان سازمان ملل انتخاب شد . او در بسیاری از پروژه های انساندوستانه شرکت داشت .


 شاکیرا خواننده سرشناس در زمینه آموزش کودکان و دست رسی آنها به مراکز آموزشی امن و مجهز فعالیت کرد . او تعداد زیادی مدرسه در گوشه و کنار جهان بنا کرد.


چارلز ترون هنرمند آمریکایی نیز بعنوان سفیر حسن نیت صلح در سال ۲۰۰۸ انتخاب شد او در برنامه هایی که داشت بر روی بیماری ایدز در جوانان و راههای مبارزه با آن تمرکز کرد .


 اوپرا وینفری مجری برنامه نیز با اهدای بیش از ۴۰ میلیون دلار مؤسسه خیریه ای برای مستمندان تاسیس کرد .





  • بالاگرفتن اختلاف میان شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح




اختلاف میان شبه نظامیان حوثی تحت امر رژیم ایران و علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن بالا گرفته است تا آنجا که یکدیگر را به خیانت متهم می کنند.


اسکای نیوز می گوید :‌ دامنه اختلاف میان شبه نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع یمن بیشتر شده و حزب کنگره مردمی به رهبری علی عبدالله صالح هدف تهاجم شبه نظامیان در صنعا قرار گرفته است.


در صنعا حوثی ها تجمعی بنام کنگره جریانهای سیاسی تشکیل دادند و تلاش کردند در این تجمع بیانیه ای صادر کنند و همه فعالیتهای حزبی را ممنوع کنند.


این خواسته به مثابه اعلان جنگ علیه حزب علی عبدالله صالح است . چرا که حوثی ها می گویند حزب آنها تنها حزبی است که در مناطق تحت کنترل حوثی ها حضور دارد .


شبه نظامیان حوثی حزب علی عبدالله صالح را متهم کردند مزدور خارجی هستند.


 محمد علی الحوثی رئیس کمیته باصطلاح انقلاب شبه نظامیان حوثی در نشستی که با رؤسای قبایل صنعا داشت گفت حزب علی عبدالله صالح فاسد است. او گفت صالح در ۳۵ سالی که در حاکمیت بوده دست به فساد زده و می بایست مورد حسابرسی قرار گیرد .


با چنین چشم اندازی است که حوثی ها به بیمارستانهای صنعا اعلام کرده اند تا در آمادگی کامل باشند چه بسا که می دانند در روزهای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد .طرفین هم بسیج نیرو کرده اند و هم دست به تحرکات نظامی زده اند . علاوه بر این آنها به قبایل اطراف صنعا مراجعه کرده اند تا آنها را به نفع خود جذب کنند .





  • خودرو پرنده با قابلیت اوج‌گیری و پرواز عمودی




یک شرکت آمریکایی اعلام کرد در حال ساخت یک خودرو پرنده‌ است که قابلیت اوج‌گیری و فرود عمودی را دارد.


خودرو پرنده که دوسرنشینه است، امکان پرواز و فرود در هر جایی را بدون نیاز به باند پرواز طولانی می‌دهد.


شرکت هوافضای دلورین واقع در لس‌آنجلس، نمونه‌های این وسیله نقلیه را ارائه داده‌ و امیدوار است ظرف یک سال آینده نمونه اولیه تمام‌سایز آن را ارائه دهد.


این فناوری دارای بدنه کامپوزیت خواهد بود و بال‌ها و ساختار صندلی‌های پشت سر هم، وزن آن را برای مانور و سرعت‌های بالا به حداقل می‌رساند. همچنین، طول این خودرو بیش از ۶ متر و عرض آن حدود ۵.۵ متر خواهد بود و یک جفت بال آن در عقب و یک جفت دیگر در جلو خواهد بود.


هنگام ذخیره برق در حالت فرود، بال‌های این سیستم باز خواهند شد و این موضوع، فرآیند ذخیره‌سازی را ساده خواهد کرد. دو ملخ بزرگ نیز، اوج‌گیری و حرکت رو به جلوی آن را ممکن خواهند کرد و این ملخ‌ها در طول اوج‌گیری به صورت افقی و در حالت پرواز به صورت عمودی خواهند چرخید.


شرکت سازنده دو مدل را ارائه داده که یکی از آن‌ها دارای طول ۷۵ سانتی‌متر است و دومی هم دو سوم اندازه‌ نمونه نهایی است. هنوز بهای این خودرو برای بازارهای تجاری مشخص نشده است.





  • رژیم ایران به طالبان کمک می کند




اوضاع در افغانستان طوریست که شما بایستی در کادر وسیعتری مسائل را ببینید دونالد ترامپ همسایگان شرق و جنوب یعنی هند و پاکستان را فراخواند اما اسمی از همسایه مستقیمش ایران نیاورد. در حالیکه رژیم ایران بطور مستقیم به طالبان کمک می کند و درواقع به اعضا و فرماندهان طالبان اجازه داده اند در ایران زندگی کنند و تردد داشته باشند و به آنها پول و سلاح می دهند. رژیم ایران عاشق این است که در افغانستان هرج و مرج ایجاد کند بخصوص به این خاطر که این را شیوه یی برای ضربه به آمریکا می بیند.


بنابراین من اندکی دلسرد شدم که ترامپ اسمی از رژیم ایران نیاورد در حالیکه او کسی است که می خواست برجام را پاره کند.


توافق اتمی برای رژیم ایران این امکان را فراهم ساخت که پول بیشتری داشته باشد . پولی که به مردم ایران کمک نمی کند بلکه برای تروریسم هزینه می شود که بخشی از آن خرج طالبان می شود....





  •  افزایش تنش با کره شمالی




 

سی ان ان:‌ رسانه های محلی کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون دستور تولید موتورهایی با سوخت جامد موشکی و کلاهک هسته ای را داده است. به احتمال قوی این دستور کمی قبل از سخنرانی ترامپ در فینیکس بوده است. دونالد ترامپ گفت : « او معتقد است که کیم جونگ اون شروع در برابر آمریکا تمکین کرده است»


در همین اثناء، وزارت خزانه داری آمریکا شروع به هدف قرار دادن شرکتهای چینی و روسی کرده است. شرکتهایی که از برنامه تسلیحاتی کره شمالی حمایت می کنند. واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ۱۶ شرکت و شخص اعمال کرده است.


این شامل شرکت های انرژی، شرکتهای تجاری نفتی و ذغال سنگ و سایر شرکتهایی است که مشکوک به حمایت از طرح صدور کارگران کره شمالی برای دور زدن تحریم ها هستند.


ما همچنین از طریق یک گزارش معتبر اما نگران کننده ، متوجه شده ایم که ممکن است به یک منبع تأمین کننده مالی بین کره شمالی و سوریه دست پیدا کرده باشیم.





  •  هشدار کارشناسان روباتیک: مانع توسعه روباتهای قاتل شوید




 

بیش از یکصد کارشناس برجسته روباتیک از جمله ایلان ماسک، میلیاردر و بنیانگذار خودرو تسلا در نامه‌ای از سازمان ملل متحده خواسته‌اند با اتخاذ تدابیری مانع توسعه روباتهای قاتل شوند.


نویسندگان این نامه نسبت به توسعه این ربات‌ها و وقوع انقلاب سوم در جنگ افزارها هشدار داده‌اند. آنها گفته اند که اگر در این جعبه پاندورا باز شود، بستن آن دشوار خواهد بود.

لطفا به اشتراک بگذارید: