This browser does not support the video element.

سخنرانی ماریانو رابینو، نماینده پارلمان ایتالیا در مراسم سالگرد قتل عام

ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی و کمیته حقوق بشر پارلمان ایتالیا: برای گرامیداشت خاطره قربانیان قتل عام سال 67 در مقابل خودم رزمندگان شجاع مقاومت را دارم که علیه یکی از وحشی ترین رژیم عصر ما مبارزه کردند


خانم رجوی

دوستان عزیز

خانمها و آقایان

میخواهم از شما تشکر کنم بخاطر دعوتی که از من بعمل آوردید برای این جلسه و برای دفاع از حقوق بشر در ایران و برای گرامیداشت خاطره قربانیان قتل عام سال 67 . در مقابل خودم رزمندگان شجاع مقاومت را دارم که علیه یکی از وحشی ترین رژیمهای موجود در عصر ما مبارزه کردند. بایستی در برابر شما زانو بزنیم و من به این افتخار میکنم. شما در این راه بهای سنگینی پرداختید، تک به تک شما. هر کدام از شما با تمامی زندگی اش، برای روشن نگهداشتن شعله آزادی، مقاومت ، امید، تا اینکه مردم ایران سرانجام یک روزی آزاد شوند. ما روزهای سخت شما را در اشرف و لیبرتی شنیدیم و بیاد آوردیم، حملات وحشیانه، قتل عام انسانهای بیگناه و بی سلاح و بی دفاع، ولی شما جنگیدید و مقاومت کردید با دستان خالی و با هیچ چیز در برابر گلوله ها، در برابر موشکها و سرانجام شما پیروز بیرون آمدید. من و ما بسیار خوشحالیم که همه شما را سالم و سلامت در اینجا در تیرانا می بینیم. انتقال امن شما به اینجا یک ضربه بسیار سنگین به رژیم ملاها بود، اکنون شما در اینجا در امنیت هستید و در برابر آزادی مردمتان احساس مسئولیت میکنید. قتل عام سال 1367 یکی از وحشتناکترین جنایتها برعلیه بشریت در تاریخ بوده است و اکنون زمان آن رسیده است که این قتل عام را به دادگاههای بین المللی ببریم. سرانجام اخیرا عفو بین الملل گزارشی منتشر کرده که در آن تاکید میکند که سرکوب علیه مخالفین و نیز کسانی که از حقوق بشر دفاع میکنند در زمان روحانی بطور دراماتیکی افزایش پیدا کرده است. وقت آن رسیده است که به رژیمی که زنان و کودکان را می کشد و در هیچ کشوری چنین نیست، گفت دیگر کافی است. در اثر فشارهای بین المللی روحانی مجبور شد که مصطفی پور محمدی را از کابینه دومش حذف کند ولی بجای آن یک مسئول دیگر از کمیته مرگ بنام علیرضا آوایی را منصوب کرد. آوایی مسئول قتل و کشتار بسیاری از افراد زیر 18 سال بوده است. بنابراین میتوان نتیجه گیری کرد که هنوز هم افرادی که در آن قتل عام مسئولیت داشتند بر سرکار هستند. بنابراین همانطور که سخنرانان قبلی هم گفتند دولتهای ما و اتحادیه اروپا بایستی موضوع حقوق بشر را در اولویت کارشان در رابطه با ایران قرار دهند. هیچگونه مصلحت گرایی سیاسی و منفعت اقتصادی با رژیم ایران نبایستی قبل از حقوق بشر قرار گیرد. همه ما، همه فعالین حقوق بشر و کسانی که خواستاز آزادی و دمکراسی هستند بایستی از سازمان ملل بخواهیم که در رابطه با قتل عام سال 67 یک گزارش مستند تهیه کند. خامنه ای، روحانی و تمامی مسئولان بالای این رژیم که هم اکنون بر سرکار هستند و در قتل عام سال 67 دست داشتند بایستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه شوند.

همه کشورهای غربی مقصرند، همه آنها تاخیر دارند، اما سرانجام یک چیزهایی در حال بحرکت درآمدن است. در ایتالیا در ماه ژوئن گذشته اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا یک بیانیه ای را امضا کردند که قتل عام سال 67 را محکوم نموده و پارلمان ایتالیا خواستار محاکمه آمران و عاملان این قتل عام شد. در تاریخ معاصر بسیاری رژیمهای دیکتاتور بودند که جنایت علیه بشریت انجام دادند و برای مدتی از مجازات در امان ماندند میخواهم تشکر کنم از خانم رجوی پرزیدنت مقاومت ایران بخاطر راه اندازی این کمپین بین المللی برای دادخواهی از قتل عام شدگان سال 67.

در اول ژوئیه امسال همراه با خیلی از سخنرانان در گردهمایی پاریس بودم و افتخار اینرا داشتیم که شما را از طریق ارتباط مستقیم با ماهواره ببینیم و باعث خوشحالی ما بود. تعداد بسیار زیادی بودیم بیش از 100 هزار نفر. نمایندگان و سخنرانان از 5 قاره جهان حضور داشتند. یک پیروزی بزرگ بود. هیچ حزب و گروه سیاسی قادر نیست چنین گردهم آیی بزرگ و فوق العاده ای را برگزار کند. بنابراین درود بر سازمان مجاهدین خلق ایران. آن مراسم باشکوه نشان می دهد که مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی یک آلترناتیو قابل اعتماد و جدی در برابر یک رژیم توتالیتر و دیکتاتور است مطمئن هستم و مطمئن هستیم که سرانجام یک روز عدالت برای مردم ایران محقق خواهد شد و آن نزدیک است. همراه با شما اعضای شجاع مقاومت ایران، ما میتوانیم و باید هرکاری را که لازم است انجام دهیم تا این روز هر چه زودتر فرا برسد، اکنون ، اکنون و هم اکنون.
لطفا به اشتراک بگذارید: