This browser does not support the video element.

رژیم ایران گورش را از منطقه گم کند - 20دقیقه 1 شهریور۹

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد:‌ رژیم ایران در سایت‌های نظامی، در دانشگاه‌ ها و اماکنی نظیر اینها فعالیت‌ های مخفیانه داشته‌ است. می خواهیم آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایتهای نظامی بازدید کند


2ـ عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد: رژیم ایران گورش را از منطقه گم کند .


3ـ جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در بغداد: جلوگیری از دخالت رژیم ایران در عراق در دستور کار قرار دارد


نگرانی پاسدار قاسم سلیمانی از خطرات داخلی


قاسم سلیمانی سرکرده سپاه تروریستی قدس گفت ایران با خطر فتنه فرقه گرایی روبروست. اسکای نیوز:قاسم سلیمانی اقرار کرد که در داخل و خارج ایران کسانی هستند که نسبت به دخالت این رژیم در سوریه انتقاد دارند .


در این رابطه مصطفی فحص کارشناس امور ایران از بیروت :


 اولین علامت سؤال این است که چنین اظهارات توسط کسی می شود که مسؤل جنگ و دخالت در کشورهای منطقه است . او اعتراف می کند مخالفانی در داخل و خارج ایران هستند . در خارج بعضی مسؤلین منطقه ای هستند که با این دخالت مخالف اند . در ابتدا ترکیه به این رژیم نصیحت کرد در چاله سوریه غرق نشود و بدین شکل در سوریه دخالت نکند .


کشورهای عرب مجاور ایران هم به این رژیم نصیحت کرده اند ولی علامت سؤال اصلی این است که قاسم سلیمانی میگوید مخالفانی در داخل این رژیم علیه دخالت در سوریه هستند . در داخل ایران دو گروه هستند که از فتنه فرقه گرایی صحبت می کنند . فتنه فرقه ای یا خشم سنی ها مانند بلوچ ها و کردها و بعضی ترکمن ها ی سنی که به حاشیه رانده شده اند


 این صحبت های روحانی در بسیج انتخاباتی اش است که گفت رژیم با این اقلیت ها برخوردش برخورد امنیتی است و در این مناطق هیچ گونه پروژه توسعه ای وجود نداشته است . در ظاهر بحران اقلیت ها در ایران شروع به رشد کرده و رژیمی که کنترل نهادهای دولتی را در دست دارد بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب احساس خطر می کند. این رژ‌یم احساس می کند خطری داخلی وجود دارد و به این دلیل به صراحت به آن اقرار می کند.



 رژیم ایران بزرگترین تهدید خاورمیانه


 

ژنرال جک کین می گوید رژیم ایران بزرگترین تهدید خاورمیانه است. این تهدید بسا بیشتر از تهدید افراطیون اسلامی است


یو اس ای نیوز:‌ شما تا چه میزان از نزدیکی کره شمالی و رژیم ایران و همکاریهای نظامی آنها نگران هستید؟


ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا:‌ بله کاملا نگرانم. الان بیش از 20سال است که آنها با هم رابطه نزدیک دارند . رژیم ایران در واقع از کره شمالی الگو برداری می کند. کره شمالی در سالهای ۱۹۰۰ با ما مذاکره کرد و نسبت به برنامه اتمی دروغ گفت. این رژیم سایتهای سری داشت و در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد به سلاح اتمی دست یافته است. رژیم ایران همین کار را با ما کرد .با ما مذاکره کرد و به ما گفت تنها برای تولید برق و انرژی از اتمی استفاده می کند و نه برای تسلیحات اتمی در حالیکه سایتهای سری هم داشت.


اما آنچه در ایران اتفاق افتاد این بود که ما از سایتهای سری مطلع شدیم و این سایتها افشا شدند. حتی موشکهایشان هم کپی برداری از همان موشکهای کره شمالی است. هر دوی اینها خواهان سلاح اتمی بودند و هر دو خواهان موشک بالستیک هستند و کره شمالی در همه اینها جلودار است.


من بر این اعتقادم که رژیم ایران یک تهدید اصلی در خاورمیانه است تهدیدی بسا بیشتر نسبت به افراطیون اسلامی . افراطیونی که همه جا می روند و مردم را می کشند.


 اما رژیم ایران تهدید بسا بیشتری است. این رژیم ارتش متعارف دارد، موشک دارد و مشغول توسعه موشک بالستیک است و دنبال سلاح اتمی هم هست.



جنگ جهانی علیه بنیادگرایی افراطی


سرهنگ مایکل والتز می گوید ما در جنگی جهانی علیه بنیادگرایی افراطی هستیم. آنچه فضا را برای این تروریستها هموار کرد سیاست اوباما برای خروج شتابزده از عراق بود:‌


فاکس نیوز:‌ شما گفته اید جنگ علیه این تروریستها را بایستی به خانه های خودشان یعنی خاک خودشان در عراق و سوریه و افغانستان برگردانیم.


سرهنگ والتز :‌ بله درست است. این تروریستها اکنون یک سلاح کامل را پیدا کرده اند یعنی حمله با خودرو که نیازی به تعلیمات نظامی ندارد. بنا به اعلام نیروی انتظامی ما نهادهای مربوطه در آمریکا و اروپا توطئه های زیادی را خنثی کردند اما نمی توانند هزار خودرو یا بیشتر را متوقف کنند. آنچه ما باید انجام بدهیم این است که با خانه های امن اینها برخورد کنیم بخصوص در سوریه و عراق.


ما هیچگاه نبایستی همه نیروهای خودمان را از این کشورها بیرون می کشیدیم. بخصوص در دوران اوباما نباید نیروهایمان را از عراق بیرون می کشیدیم و چنین فضایی برای تروریستها ایجاد می شد.


بعد هم رزمندگانی که در سوریه حمایت می کردیم نادیده گرفتیم.


ما کارهای اشتباه زیادی کرده ایم. القاعده، داعش و 20گروه از این 40گروه اعلام شده تروریستی جهان در افغانستان و منطقه پاکستان هستند و اگر ما عقب بکشیم فقط بدتر می شود.


فقط قابل توجه است که پاکستان 10برابر عراق جمعیت دارد و زرادخانه اتمی هم دارد. بنابراین خطرات زیاد است. ما در یک جنگ جهانی علیه افراط گرایی اسلامی هستیم . این یک میدان جدید جنگ است.



تلاش برای متحد کردن اپوزیسیون سوریه


روز یکشنبه جلسات اپوزیسیون سوریه در ریاض برگزار شد. در این جلسات تمامی طرفهای اپوزیسیون حضور داشتند. دکتر جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات سوریه در پاسخ به این سوال که هدف و جدول زمانبندی این جلسات چیست؟


دکتر جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات سوریه: مذاکرات در دو زمینه صورت می گیرد. اول روند انتقال سیاسی و رسیدن به دیدگاه مشترک برای رسیدن به انتقال سیاسی. زیرا هدف گفتگوها و جوهر پروسه سیاسی همین موضوع بوده است.


نکته دوم که از اهمیت خاصی برخوردار است، نقش بشار است و موقعیت وی در این پروسه از ابتدای مرحله انتقالی و آینده سوریه است. مناسب این است که میزان نزدیکی در توافقات و اختلاف دیدگاهها را مشخص کنیم و به طرفهای ذیربط مانند هیأت عالی مذاکرات ارسال کنیم تا تصمیمات مناسب اتخاذ کند. زیرا ما بطور جدی و مسؤولانه باید به تشکیل یک هیأت مذاکره کننده متحد بنام اپوزیسیون سوریه برسیم به این معنا که به هیأت عالی مذاکرات، کسانی را که امکان دارد در این دیدگاه با ما سهیم باشند، ملحق کنیم.


هدف جلسات اخیر مطلقا ایجاد هیأتها و نهادهای سیاسی جدید نیست بلکه رسیدن به یک هیأت متحد است تا بطور مشترک وارد گفتگوها شود.



 رابطه فلسطین و دولت جدید آمریکا


محمود عباس از دولت دونالد ترامپ خواست سیاست خود را به طور روشن در مورد فلسطین و حقوق فلسطینیان اعلام کند:


محمود عباس، رئیس دولت فلسطین می‌گوید تاکنون موفق به درک خط مشی دولت جدید آمریکا نشده است.


وی تأکید کرد:‌ نمایندگان دونالد ترامپ در دیدار با وی ضمن حمایت از سیاست تشکیل دو کشور برای حل مناقشه خاورمیانه بر لزوم توقف شهرک سازی های اسرائیل نیز تاکید می کنند. با این حال به گفته محمود عباس مقامات آمریکایی از ابراز علنی این موضع گیری ها و همچنین طرح آنها به عنوان خواسته ایالات متحده در برابر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور امتناع می ورزند.


محمود عباس می افزاید:‌« از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ تاکنون ۲۰ بار با نمایندگان او ملاقات کردم. هر بار آنها به کرات بر اعتقاد و تعهد خود به راه حل دو کشور و توقف شهرک سازی تاکید کرده اند. از آنها خواستم همین مسئله را با نتانیاهو مطرح کنند اما آنها سر باز زدند.»


جرد کوشنر ، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ قرار است روز پنجشنبه به بیت المقدس و رام الله سفر کند. رئیس دولت گفت قصد دارد بار دیگر از جرد کوشنر بخواهد کاخ سفید به طور علنی پایبندی خود به راه حل دو کشور را اعلام کند و خواستار توقف شهرک سازی های اسرائیل شود.



 کره شمالی با تهدید لفظی عقب نشست


سی ان ان می گوید عقب نشینی کره شمالی تنها با چند تهدید لفظی دونالد ترامپ بود. این کشور فکر می کند ترامپ اهل عمل است.


دونالد ترامپ گفته است که کره شمالی نمی تواند ما را تهدید کند در حالیکه مرتبا این کار را می کند. کره شمالی در جریان تمرینات نظامی آمریکا با کره جنوبی، باز هم این کار را کرد.


مارتین ناویاس ، مولف تسلیحات اتمی و یک طراح استراتژیک بریتانیایی: پرزیدنت ترامپ با تهدید لفظی کره شمالی را مقداری عقب راند، امری که آنها به آن عادت ندارند. دهه ها است که کره شمالی اظهارات خیلی تحریک کننده ای بعمل می آورد... اما اکنون دریافته است که دونالد ترامپ ممکن است با آنها درگیر شود... 



اهمیت استراتژیک تلعفر


سی ان ان می گوید تلعفر از موقعیت استراتژیکی برخوردار است به همین دلیل جنگ سختی در این شهر در راه است.


روز یکشنبه نیروهای عراقی برای پس گرفتن شهر تلعفر از دست داعش، تهاجم خود را شروع کردند.


تلعفر یکی از آخرین مناطقی در عراق است که داعش بعد از بیرون رانده شدن از موصل تحت کنترل دارد... 


فواذ جرجیس: ... تلعفر منطقه بسیار مهمی است. این منطقه بعنوان یک نقطه وصل میان رقه و موصل برای داعش عمل می کرده است و با سوریه و ترکیه هم مرز است... بسیاری از رهبران داعش از موصل فرار کرده و به تلعفر رفته اند. در آنجا بیش از 1000 شبه نظامی مجرب داعش حضور دارند، در نتیجه این یک نبرد جدی خواهد بود . همانطور که موصل را بعد از 9ماه جنگ خونین و پرهزینه پس گرفتند... 


کمتر کسی هزینه سنگینی که نیروهای امینی عراق در موصل متحمل شدند را می داند. آنها حدود 8500نفر از جمله بسیاری نیروهای ویژه خود را در این نبرد از دست دادند... داعش تا آخرین نفر در موصل جنگید و حتی در حالیکه داریم صحبت می کنیم، هنوز سلولهایی از داعش در موصل هستند که زنده مانده اند.


نکته ویژه ای که در مورد تلعفر وجود دارد این است که داعش در آنجا هیچ راه فراری ندارد. این شهر از مارس 2016 تا کنون محاصره شده است و همه چیز در مورد داعش گویای آن است که آنها تا آخرین نفر خواهند جنگید. این یک جنگ تلخ و پرهزینه خواهد بود اما نسبت به موصل، از دشواری کمتری برخوردار است زیرا موصل دومین شهر بزرگ عراق بود و داعش هزاران شبه نظامی در آنجا داشت... 


در تلعفر 26 محله وجود دارد که داعش در تمامی این محله ها جای پای خود را محکم کرده است. آنها از خودروهای انفجاری و سپر انسانی استفاده خواهند کرد... 


یک نبرد سیاسی نیز میان دولت عراق از یک سو، و ترکیه از سوی دیگر بر سر تلعفر وجود دارد. ترکیه و آمریکا مایلند که فقط نیروهای عراقی درگیر شوند و نه شبه نظامیان شیعی. همچنین یک نبرد قدرت میان رژیم ایران و ترکیه نیز وجود دارد زیرا رژیم ایران مایل است که این شبه نظامیان وارد درگیری شوند... 



 خودرو پرنده با قابلیت اوج‌گیری و پرواز عمودی


یک شرکت امریکایی اعلام کرد در حال ساخت یک خودرو پرنده‌ است که قابلیت اوج‌گیری و فرود عمودی را دارد.


خودرو پرنده که دوسرنشینه است، امکان پرواز و فرود در هر جایی را بدون نیاز به باند پرواز طولانی می‌دهد.


شرکت هوافضای دلورین واقع در لس‌آنجلس، نمونه‌های این وسیله نقلیه را ارائه داده‌ و امیدوار است ظرف یک سال آینده نمونه اولیه تمام‌ سایز آن را ارائه دهد.


این فناوری دارای بدنه کامپوزیت خواهد بود و بال‌ها و ساختار صندلی‌های پشت سر هم، وزن آن را برای مانور و سرعت‌های بالا به حداقل می‌رساند. همچنین، طول این خودرو بیش از ۶ متر و عرض آن حدود ۵.۵ متر خواهد بود و یک جفت بال آن در عقب و یک جفت دیگر در جلو خواهد بود.


هنگام ذخیره برق در حالت فرود، بال‌های این سیستم باز خواهند شد و این موضوع، فرآیند ذخیره‌سازی را ساده خواهد کرد. دو ملخ بزرگ نیز، اوج‌گیری و حرکت رو به جلوی آن را ممکن خواهند کرد و این ملخ‌ها در طول اوج‌گیری به صورت افقی و در حالت پرواز به صورت عمودی خواهند چرخید.



 تهاجم نیروهای ائتلاف عربی به شبه نظامیان حوثی


به گزارش العربیه نیروهای ائتلاف عربی تلاش شبه نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح برای نفوذ به منطقه حثیره واقع در خاک عربستان سعودی را در هم شکستند.


 منابع نظامی یمنی گفتند هلی کوپتر های آپاچی ائتلاف، تجمعات این شبه نظامیان را گلوله باران کردند که در نتیجه دهها تن از آنها کشته و مجروح شدند. همزمان، هواپیماهای ائتلاف عربی مواضع و افراد این گروهها را در شهرستانهای حرض و میدی در استان حجه در شمال غرب یمن را بمباران کردند.



چهارمین سالگرد تهاجم شیمیایی اسد به غوطه شرقی


به گزارش الجزیره تعدادی از افراد وابسته به گروه دفاع مدنی سوریه در شهر زملکا در حومه دمشق در چهارمین سالگرد تهاجم شیمیایی نظامیان اسد به این منطقه دست به تجمعی نمادین زدند. در این تهاجم که نیروهای اسد در سال ۲۰۱۳ مرتکب آن شدند بیش از ۱۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.در میان قربانیان زنان ، کودکان و بعضا تمامی اعضای یک خانواده وجود داشتند .


دفاع مدنی محل برگزاری این مراسم را در ساختمانی انتخاب کرد که هدف تهاجم با گاز اعصاب قرار گرفته بود .آنها با برگزاری این مراسم به کشورهای جهان پیام دادند که وجدان نجات یافتگان و افراد دفاع مدنی از خاطره این جنایت پاک نخواهد شد.




تحریم کمپانیهای چینی و روسی بخاطر معامله با کره شمالی توسط آمریکا


 

وزارت خزانه داری آمریکا بعنوان بخشی از تلاشهای گسترده خود برای منزوی کردن کره شمالی کمپانی ها و افراد چینی و روسی را مورد تحریم قرار داد. تحریم ها علیه 10 کمپانی و شش فرد اعمال شده و بگونه ئی طراحی شده است که تامین مالی برنامه موشکی و اتمی کره شمالی را مختل می کند...

 
لطفا به اشتراک بگذارید: