This browser does not support the video element.

سخنرانی کری کندی در مراسم سالگرد قتل عام ۶۷

کری کندی: قتل عام سال 67 شگفت آورتر از آن است که بشود نادیده گرفت امروز نیز آخوندها به نقض گسترده حقوق بشر ادامه می دهند زمان آن رسیده است که ایران آزاد شود


کری کندی رئیس مرکز رابرت کندی برای حقوق بشر

کری کندی رئیس مرکز رابرت کندی برای حقوق بشر در امریکاست ، مرکزی که نام پدر فقید اورا برخود دارد ، او نویسند ه و مدافع حقوق بشر ، حقوق زنان و حقوق کودکان در بیش از 60کشور جهان ، رئیس شورای رهبری عفو بین الملل در امریکا ، عضو هیئت مدیره سازمان حقوق بشری هیومن رایتز فرست و موسسه امریکا برای صلح است ، پدر کری ، سناتوررابرت کندی است که در دوران ریاست جمهوری برادر خود جان اف کندی وزیر دادگستری ایالات متحده بود. رابرت کندی در سال 1968 کاندیدای ریاست جمهوری امریکا شد ، اما در پنجم ژوئن همان سال ، مانند برادرش پرزیدنت جان اف کندی ترور شد ،

متشکرم.

قبل از اینکه امروز بعدازظهر به اینجا بیایم، این افتخار را داشتم که با بسیاری از زنانی که در اینجا جمع شده اند، دیدار کنم. آنها دور میز نشسته بودند و داستان خود را تعریف می‌کردند. داستان زندگی در کمپ اشرف و کمپ لیبرتی. داستان شقاوتی که در کودکی در ایران شاهد آن بوده اند . به آنها یاد آورده شدم که چیزی که در همه ما انسانها مشترک است، دو تجربه است. اولین تجربه رنج کشیدن است.

ولی تجربه دیگری که هر انسانی از آن برخوردار است، تجربه عشق است. و این چیزی است که شما سعی می‌کنید برای ایران به ارمغان بیاورید.


شما سعی دارید که این را برای کشورتان به ارمغان بیاورید. دولتی که بر انسانیت بنا نهاده شده و نه رنج و عذاب و سرکوب. بلکه بر اساس شفقت و عشق به یکدیگر. و در این امر تمام جهان با شماست. و من مفتخرم که امروز کنار شما ایستادگی می‌کنم. ما امروز اینجا هستیم چون که به آزادی اعتقاد داریم و در همبستگی با مردم ایران ایستادگی می کنیم. ما علیه آخوندها ایستادگی می‌کنیم که در کشور عزیزتان استبداد ایجاد کرده اند. آنها با سرکوب و حکومت وحشت مردم ایران را از میراث پرافتخار و فوق العاده خود محروم کرده اند. میراثی که در سراسر جهان ستایش می‌شود. ایران کشوری که اولین تمدن انسانی را به ما بخشید، 500 سال زودتر از مصر بایستی آزاد گردد.

جایی که برای اولین بار وزن و مقیاسات توسط یک دولت استاندارد گردید، جایی که برای اولین بار از طرف دولت بیمه داده شد، مخترع سانسکریت، زبان مادر همه زبانها. ایران باید آزاد شود!

ایرانی که اولین ابزار محاسبه را اختراع کرد،

[کورش] اولین منشور حقوق بشر را حدود 2500 سال پیش مکتوب کرد این منشور در کوه الوند در نزدیکی پایتخت باستانی هگمتانه حکاکی شده است. همین اولین نظرگاه حقوق بشر، آزادی مذهب و برابری نژادی بود که منجر به آزادی یهودیان از اسارت بابل توسط کورش کبیر ایران گردید.

بنابراین امروز در بازشناسی مواهب بزرگ سرزمین بزرگ ایران ، زمان آن است که آخوندها به میراث احترام به آزادی و حقوق بشر عمل کنند که میراث اصیل مردم ایران است. آخوندها مخالفین، روزنامه نگارها، اعتراض کنندگان، اقلیتهای قومی و مذهبی و مدافعان حقوق بشر را هدف قرار داده است. آخوندها شکنجه کرده و محکوم به اعدام نمودند کسانی را که بخود جرات دادند حقیقت را بگویند.

اعدامها در ایران در سال گذشته تا 15 دسامبر 2016 جان 469 نفر را گرفت. در ایران بیشترین نفرات در سراسر جهان بعد از چین اعدام می شوند. هرچند انجام اعدامها در عصر حاضر وحشتناک می باشند، اما گزارش اعدام تا 30000 نفر در سال 1367 توسط کمیسیون مرگ و بدستور خمینی می تواند او را در زمره سادیستی ترین جنایتکاران جنگی در تاریخ قرار دهد. روحانی یکی از اعضای کمیسیون مرگ را به مدت 4 سال بعنوان وزیر دادگستری خود نگه داشت که بیانگر استمرار سلطه و قدرت شر علیه مردم ایران است. این قتل عام می باید مورد تحقیق قرار گیرد و عاملین آن می باید به پای عدالت کشانده شوند. می باید ایران را آزاد کنیم.

اظهاراتی که در مورد قتل عام سال 1367 گفته میشود شگفت آور تر از آن است که بشود نادیده گرفت و امروز نیز آخوندها به موارد نقض حقوق بشر در ابعاد گسترده ادامه میدهند. بزرگترین گروهی که آخوندها هدف قرار می دهند نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند که زنان هستند. زنان در ایران نیمی از دانشجویان در آموزش عالی را تشکیل می دهند، در حالی که تنها 16 درصد از نیروی کار هستند. زمان آن رسیده است که زنان ایران را آزاد کنیم!

30000 زن توسط گشت ارشاد ظرف سالهای 2003 تا 2013 زندانی شدند. افزایش وحشتناکی در اسیدپاشی علیه زنان بخاطر نقض قوانین پوشش بوده است . اخیرا نیروهای ویژه تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر و گشت ارشاد به باتون و کسانی که جرات کردند علیه این سیاستها اعتراض کنند حمله کردند. زمان آن رسیده است که ایران آزاد شود!

و بر سرآنهایی که به زندان میروند چه بلایی می آید؟ اینها سرخط هایی از یک شماره اخیر روزنامه ”میل آرتیکل” است: ” خوابیدن در وضعیت دشوار، ساعتها سرپا ایستادن برای غذا، جان کندن برای نگهداری از یک کودک تازه بدنیا آمده تنها برخی از چالشهای وحشتناکی است که دختران در زندانهای ترسناک ایران با آن مواجهند. دهها نوجوان مجرم که برخی از آنها 9 سال سن دارند در انتظار اعدام بسر می برند زنان جوان بخاطر ارتکاب جرم، بعد از محاکمات غیر عادلانه به دار آویخته می شوند ، محاکماتی که مبتنی براعترافات اجباری است که از طریق شکنجه و سایر بدرفتاریها گرفته می شود. دختران وحشت زده در یک مرکز بازسازی جوانان بعد از صدور حکم شان زندانی میشوند و تعداد زیادی ازاین زندانیان وقتی که به سن 18 سالگی می رسند اعدام میشوند. موارد نقض حقوق بشر از این قبیل بخشی از زندگی روزمره در ایران است. زمان آن رسیده است که مردم ایران را آزاد کنیم!

ما نمی توانیم بگوییم که ما نمی دانیم . زمان زیادی از اینکه ایران به این موارد نقض گسترده پایان بدهد گذشته است. آنها باطل هستند و قوانین بین الملل را نقض می کنند.

زمان آن رسیده است که ایران آزاد شود!
لطفا به اشتراک بگذارید: