This browser does not support the video element.

سخنرانی سناتور پیترو لیوتزی در مراسم سالگرد قتل عام ۶۷

سناتور پیترو لیوتزی عضو کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا:نباید خودمان را با مدره نماییهای امثال روحانی گول بزنیم دولتهای اروپایی باید این را بفهمند که هر گونه رابطه با این رژیم باید مشروط به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق بشر باشد


 

با احترامات فراوان به خانم رجوی

دوستان عزیز،

خانم ها و آقایان

ابتدا میخواستم خوشحالی عمیق خود را از بودن در اینجا و دیدن همه شما ابراز کنم. من و بسیاری از همکارانم در ایتالیا، سالها است که نگران وضعیت شما در اشرف و لیبرتی بودیم و برای همین از اینکه همه شما را اینجا سالم و خوب می بینم بسیار خوشحالم.

رژیم دیکتاتوری مذهبی ایران تمام تلاش خودش را میکند تا سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت را نابود کند. در این سال ها رژیم هر توطئه ای بود بکار برد تا اعضای مقاومت ایران را نابود کند. این سیاست رژیم به خوبی نشان میدهد که دشمن اصلی اش شما هستید. به این خاطر خروج اعضای مجاهدین به سلامت و به صورت یک تشکیلات منسجم از عراق و مستقر شدن آنها در آلبانی بیشترین ضربه به این رژیم بوده است.

این سیاست رژیم ایران چیز جدیدی نیست. دهها سال است که علیه مقاومت این سیاست را دنبال میکند وقتی در تابستان 1367 در کمتر از چند هفته بیش از 30 هزار زندانی را اعدام کرد. بیشترین قربانیان از اعضا و وابستگان به مجاهدین خلق بودند. این یک جنایت علیه بشریت بود. یکی از چندین جنایتی که در طول تاریخ بشریت معاصر صورت گرفته است. یک جنایتی که فریاد انتقام خواهی آن خواستار عدالت است. هیچکدام از قاتلان آن جنایت نه تنها محاکمه نشده و به عدالت سپرده نشده اند بلکه بعضی از آن جنایتکاران هنوز از بالاترین مقامات رژیم هستند.

واقعا یک شوخی تلخی است که سیاستمداران ما این دولت روحانی را مدره و اصلاح طلب می نامند کسی که در دوره اول ریاست جمهوری اش سرکوب گسترده ای را حاکم کرد و طی آن هزاران نفر را اعدام کرد. به عنوان یک ایتالیایی، واقعا برایم شرم آور است که نماینده عالی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، دوست اصلی ملایان در اروپا محسوب می شود و بخاطر منافع تجاری و اقتصادی، حقوق بشر را که از پایه ای ترین اصولی است که اتحادیه اروپا بخاطر آن شکل گرفته نادیده میگیرد . حضور اخیر موگرینی در مراسم تحلیف روحانی منجر به یک افتضاح سیاسی در داخل ایران شد. در ماه ژوئیه تعداد زیادی در ایران اعدام شدند و طی روزهایی که مراسم تحلیف روحانی جریان داشت یکسری دیگر از مخالفین رژیم اعدام شدند که یکی از آنها علیرضا تاجیک نوجوانی بود که هنگام دستگیری ۱۵ سال داشت .

پس ما نباید خودمان را با مدره نمایی های امثال روحانی گول بزنیم. احترام به حقوق بشر و حقوق زنان برای ما باید در الویت باشد. یعنی دولت های اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، باید این را بفهمند که هر گونه رابطه با این رژیم باید مشروط به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق بشر باشد. دولتهای ما نبایستی با تشویق به سرمایه گذاری و بستن قرار دادهای کلان اقتصادی با این رژیم به نقض حقوق بشر توسط این رژیم کمک کنند. ما نباید چشمان خود را بر روی نقض سیستماتیک حقوق اولیه یک خلق ببندیم. ما باید ارزش های بنیادی اروپا را نمایندگی کنیم یعنی پایبندی به دمکراسی ، آزادی ، عدالت و برابری زن و مرد. ارزشهایی که توسط رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران نادیده گرفته شده اند.

به همین منظور من از خانم مریم رجوی می خواهم قدردانی و سپاسگزاری کنم که این جنبش دادخواهی را شروع کردند و این کمپین بزرگ بین المللی را رهبری می کنند. امیدوارم که این فعالیتها، مرهمی باشد بر زخمهای خانواده های این ۳۰ هزار شهید که اغلب در گورهای دستجمعی دفن شده اند. خانواده هایی که حتی نمیدانند که عزیزانشان در کجا دفن شده اند.

صدها پارلمانتر اروپایی که از حمایت مقامات و سازمانهای صلح دوست بین المللی و برندگان جایزه نوبل برخوردار بودند طی هفته های اخیر خواستار این بودند که دولتهایشان نزد سازمانهای بین المللی دست به اقدام بزنند و آنجاست که میتوان رؤیای عدالت را محقق کرد. در ساختمان سازمان ملل در نیویورک است که میتواند عدالت بوقوع بپیوندد.

رژیم ایران همواره و بطور فعال به بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه اقدام و از سازمانهای تروریستی و شبه نظامیانیانی پشتیبانی میکند که برای رژیم ایران این نقش را بازی میکنند. به خاطر این اقداماتبیرحمانه بود که رژیم ایران بدرستی از طرف کنگره امریکا در لیست سازمانهای تروریستی قرار گرفت، همین کار را بایستی اروپا هم انجام دهد. در این لحظات اذهان آدمی به سمت قربانیان بیگناه در بارسلون می رود که مسببین آن افراط گرایان و بنیادگراها و داعش می باشند. میدانید من برای چه امروز اینجا هستم، برای اینکه همراه با شما زنان و مردان مقاومت ایران به ارزشهای آزادی معتقدم و در این ماهها تبدیل به یک دوست خوب برای خدمتگزاران به آزادی در ایتالیا شده ام، خدمتگزاران برای آزادی که بی وقفه در کمک به این مقاومت فعالیت میکنند. آنها انسانهایی شگفت انگیز، با اعتبار، قهرمان، قابل احترام هستند، مانند همه شما که در اینجا در پرواز بدنبال مقصد آزادی هستید. سخنرانی ام را پایان می دهم با امید به اینکه میهنتان ایران سرانجام آزاد مفتخر شود به زنان و مردانی که امید دارند، مبارزه میکنند و عشق می ورزند به صلح به همزیستی مسالمت آمیز و به دمکراسی .
لطفا به اشتراک بگذارید: