This browser does not support the video element.

دولت ترامپ رژیم ایران روح توافق برجام را نقض کرده است. 20دقیقه 28مرداد ۹۶

1 ـ جزییات جدیدی از حمله تروریستی بارسلون اسپانیا، یک هسته تروریستی 12نفره اجرای عملیات را به عهده داشت .


2 ـ اعلام آمادگی آنتونیو گوترز برای میانجیگری در بحران کره شمالی، گوترز:‌پیامدهای بالقوه اقدام نظامی به مراتب هولناک‌تر از آن است که بتوان تصور کرد.


3 ـ اسکای نیوز:‌ نمایشگاه 30هزار زندانی قتل عام شده سال 67 در شهرداری منطقه یک پاریس .




  • تهدید توخالی




روحانی تهدید به ازسرگیری برنامه اتمی کرده است. اما همه می دانند که این یک تهدید توخالی است. رژیم ایران تهدید کرده است که برنامه اتمی خود را از سر بگیرد این امر بعد از اعلام تحریم های جدید آمریکا بود، خبرنگار فاکس نیوز از وزارت خارجه می گوید : رژیم ایران به آمریکا هشدار می دهد تحریم های بیشتر علیه ما را متوقف کنید در غیر این صورت ما از توافق اتمی بیرون خواهیم کشید.


روحانی می گوید: «ایران قطعاً در مدت زمان کوتاهی نه در ابعاد هفته ها یا ماه ها بلکه در ظرف ساعات و روزها برنامه خود را ازسر می گیرد».


رئیس جمهور رژیم ایران تهدید می کند که ازسرگیری برنامه اتمی آن از آنچه دوسال پیش به حالت تعلیق در آوردند خطرناک تر خواهد بود.


روحانی می گوید: «اگر دولت آمریکا می خواهد تجربه گذشته را تکرار کند ما به موقعیتی بسا پیشرفته تر از زمانی که مذاکرات شروع شد بازمی گردیم».


‌آمریکا و رژیم ایران در مورد توافق اتمی سال 2015 باهم درگیرند. دولت ترامپ می گوید رژیم ایران روح آن توافق را نقض کرده است.


هیتر نائرت: «من نمی خواهم به آن تهدید یا آن فرضیه توسط روحانی جواب دهم دولت ترامپ همچنان به مقابله با طیفی از تهدیداتی که رژیم ایران اعمال می کند متعهد است».


با پرتاب موشک های بالستیکی و نقض حقوق بشر و حمایت ازگروه های افراطی در سراسر خاورمیانه فعالیت های رژیم ایران به میزان زیادی خارج از کادر توافق اتمی است.


در حالیکه برخی از نمایندگان شعارمی دادند «مرگ بر آمریکا» مجلس ایران با اتفاق آرا رای داد که هزینه بیشتری برای برنامه موشکهای بالستیکی و عملیات های خارج از کشور سپاه پاسداران اختصاص یابد


 دولت ترامپ رژیم ایران را بخاطر این رفتار با تحریم ها، مجازات کرده است


 وزارت خارجه می گوید دولت در حال بررسی سیاست کامل خود در رابطه با ایران است از جمله این که آیا توافق اتمی را حفظ کند یا خیر؟


 هیتر نائرت: «ما کماکان معتقدیم آنچه رژیم ایران انجام می دهد بی ثبات کننده است و توافق اتمی مانع این اقدامهای بی ثبات کننده نشده است».


دولت ترامپ هیچ زمانبندی در مورد بررسی سیاست خود درمورد ایران نداده است . دولت باید ظرف ۹۰ روز اعلام کند که آیا رژیم ایران از عناصر اصلی توافق اتمی تبعیت کرده است یا خیر. جمعی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه از وزارت امورخارجه خواستند که توافق اتمی را تأیید نکند. مهلت بعدی دولت ترامپ درماه اکتبر است .





  • سرباز گیری از کودکان توسط شبه نظامیان حشد الشعبی عراق




شبه نظامیان حشد الشعبی تحت امر سپاه پاسداران در روستای بشیر از توابع استان کرکوک عراق ۱۸۰ کودک را آموزش نظامی داده اند. این اقدام باعث خشم مردم شده است .


زمانی که کودکان آموزش حمل سلاح می بینند در مورد میزان نقض قوانین سؤالی پرسیده نمی شود


 اینجا در روستای بشیر یکی از توابع استان کرکوک شبه نظامیان حشد الشعبی نزدیک به ۱۸۰ کودک و فرد نابالغ را آموزش نظامی دادند تا آنها را در صحنه جنگ به کار بگیرند. شبه نظامیان فرقه گرا مدعی هستند آموزش این کودکان به این منظور بوده که بتوانند در مقابل داعش از خودشان دفاع کنند


 ولی این عمل نقض میثاق های سازمان ملل متحد است .


در این رابطه شورای استان کرکوک اعلام کرد برای تحقیق در این خصوص کمیته ای را تشکیل خواهد داد .


آموزش نظامی کودکان توسط شبه نظامیان حشد الشعبی با خشم کردها روبرو شد . این اولین جرم شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران نیست چرا که گزارش ها نشان می دهد شبه نظامیان فرقه گرا بیش از ۱۰۰ کودک را طی سال گذشته آموزش نظامی داده اند . استفاده از کودکان برای جنگ ایده شبه نظامیان و گروههای تروریستی است . در یمن شبه نظامیان حوثی کودکان را سربازگیری می کنند و آنها را در جنگ با کسانی که مخالف کودتای آنها هستند وارد می کنند . شبه نظامیان حزب الله لبنان نیز کودکانی که سربازگیری کرده اند را در جنگ های سوریه بکار می گیرند . این گروههای تروریستی توسط رژیم ایران حمایت مالی می شوند تا منطقه را بی ثبات کنند . گروه داعش هم همین کار را می کند. حشد الشعبی در عراق و حوثی ها در یمن و داعش یک نقطه اشتراک دارند و آن سوء استفاده از کودکان و نقض حقوق بشر است .





  • پناهجویان سوری در خط آتش




آوارگان سوری تنها یک انتخاب دارند یا ماندن در کمپها و گرسنگی کشیدن یا بازگشت به خط آتش در رقه.


تلویزیون فرانس 24 :‌ سوریهایی که به شهر محاصره شده رقه بازگشته اند گفتند انتخاب دیگری نداشتند الا اینکه بازگردند یا اینکه گرسنگی کشیدن را انتخاب کنند. رقه پایتخت داعش بود و جنگ برای آزاد کردن آن ، حدود 2ماه قبل شروع شد.


سازمان ملل متحد به مردمی که می خواهند این کمپ را ترک کنند اجازه می دهد بروند اما آنطور که لوران برشت گزارش داده سوال این است که به کجا بروند؟


این خانواده مجبور شد خانه اش در رقه را ترک کند و مانند هزاران نفر دیگر در یک کمپ پناهجویان زندگی کند اما الان می گویند شرایط وخیم این کمپ امکان زنده ماندن را مشکل کرده بود به همین دلیل تصمیم گرفتند به رقه بازگردند. فاطمه احمد، مادر سوری:‌ «ما به کمپ رفتیم اما نتوانستیم در آنجا زندگی کنیم. نیاز بود کار کنیم تا خرج روزانه را در آوریم. اینجا ما در یک موضع نظامی هستیم و رزمندگان نان، شکر و غذا و هرچه خواسته ایم داده اند».


رقه از سال 2014در دست داعش بوده است. النور با برادرش بعد از اینکه خانه شان در یک حمله هوایی تخریب شد به اینجا آمده اند اما این ناحیه ناامن بوده و بشدت مین گذاری شده است.


پسر 11ساله اش احمد براثر جنگ لال شده است. او وقتی دید که مردم با ترکشها دست و پایشان قطع می شود قدرت تکلمش را از دست داد. نیروهای تحت حمایت آمریکا بیش از نیمی از رقه را تسخیر کرده اند. در حالیکه رزمندگان به پیش می روند و با مقاومت زیادی هم مواجهند، شهروندان بیشتری بایستی بین کمپها یا زندگی در خط آتش انتخاب کنند.





  • دادگاه لاهه و رسیدگی به پرونده تخریب آثار تاریخی تیمبوکتو




تلویزیون فرانسه 24 می گوید در داگاه لاهه یک بنیادگرای زندانی به پرداخت 2میلیون 700هزار یورو خسارت به خاطر تخریب آثار تاریخ یتیمبوکتو محکوم شده است.


دادگاه لاهه حکم پرداخت غرامت برای مسبب تخریب آثار تاریخی تیمبوکتو در شمال مالی صادر کرده است. این اولین بار است که یک مورد تخریب آثار فرهنگی در دادگاه جنایی بین المللی بررسی و مسبب آن محاکمه می شود.


در یک حکم سرفصلی، دادگاه بین المللی لاهه تصمیم گرفت یک مسلمان افراطی خاطر تخریب 9سایت فرهنگی در کشور مالی غرامت بپردازد. میزان 2میلیون و 700هزار یورو بخاطر تخریب مسجد قدیمی و سایتهای یادبود در تیمبوکتو در شمال کشور مالی تعیین شده است.


احمد المادی پیشاپیش در استماعات قبلی دادگاه به جرم خود اعتراف کرده بود .


گزارشگر فرانس 24 می گوید: بدنبال محکومیت احمد المادی بخاطر تخریب مسجد مقدس و سایر معابد مقدس در کشور مالی در سال 2012 ، دادگاه لاهه یک تصمیم سرفصلی گرفته است.


قاضی دادگاه لاهه:‌ «این دادگاه اول به این شخص متهم میزان غرامت را بخاطر جامعه تیمبوکتو اعلام کرده است دوم اینکه اذغان می کند تخریب سایتهای حفاظت شده تیمبوکتو موجب درد و رنج برای کل مردم مالی و جامعه بین المللی شده است. سوم اینکه 2.7میلیون یورو خسارت برای این شخص غرامت تعیین کرده است». المادی و گروه بنیادگرای او این بناهای تاریخی و مسجد تیمبوکتو را منهدم کردند و درواقع یک صفحه از تاریخ دوره طلایی کشور مالی را پاک کردند. این شخص بعد از اینکه متهم به جنایت جنگی شد به جرم خود اعتراف کرد. وی به 9سال زندان محکوم شد. این اولین بار است که دادگاه لاهه شخصی را بخاطر تخریب اماکن فرهنگی محاکمه می کند اما چون المادی توان پرداخت این غرامت را ندارد ، این مبلغ از صندوق دادگاه به قربانیان پرداخت می شود.


کسانی که معیشت آنها به وجود این اماکن توریستی وابسته بوده این غرامت را دریافت می کنند


این جریمه سنگین پیامی قوی می دهد که حمله به اماکن تاریخی بی مجازات نمی ماند.





  •  نقض توافقنامه کاهش تنش در جنوب توسط رژیم اسد




ژنرال اسعد الزعبی تحلیلگر نظامی در مصاحبه با تلویزیون العربیه در مورد شکل گیری هیأت عالی اداره جنوب و موافقتنامه لرزان در این منطقه توضیحاتی ارائه داد:


تأسیس هیأت اداره جنوب و صحبت از آن چیز جدیدی نیست بیش از 4 ماه پیش در مورد آن بحث بود. مجموعه ای از پروژه ها مطرح بود. اکنون موضوع به این حد رسیده که هیأت عالی اداری در منطقه جنوب تأسیس شود. مفروض بود که یک گام پیشبرنده باشد و تضمین بدهند که آتش بس نقض نشود و تمامی پایگاههای بازرسی رژیم اسد برچیده شود و نظامیان اسد بخصوص شبه نظامیان فرقه گرا از منطقه دور نگهداشته شوند. اما ما کاملا عکس این را می بینیم. ما شاهد نزدیک شدن شبه نظامیان فرقه گرا و نقض آتش بس توسط نظامیان اسد در منطقه و چسپیدن آنها به مرز اردن هستیم. با وجود این وضعیت، ما دنبال این بودیم که یک معبر باز شود....


نزدیک شدن نظامیان اسد به مرزهای اردن به چه معناست؟ بمباران روسیه علیه کمپ رکبان در مرز جنوب چه معنایی دارد؟ این مسائلی است که آمریکا باید به آن جواب بدهد چرا که قرار است ناظر بر این اتش بس باشد. مایک راتنی گفت تضمین مؤکد برای آتش بس وجود دارد و هیچگونه نقضی نخواهد بود وشبه نظامیان فرقه گرا نیز هیچگونه پیشروی نخواهند داشت. ما اکنون در برابر پیشروی نظامیان وشبه نظامیان اسد و نقض آتش بس و تغییر معادله نظامی و جغرافیایی قرار داریم.





  • مایک پنس: ونزوئلا تهدیدی برای آمریکا




مایک پنس معاون دونالد ترامپ هشدار داد تشکیل مجلس موسسان توسط نیکولاس مادورو برای تسهیل سلطه دیکتاتوری است. صدها زندانی سیاسی وجود دارند، بیش از 130شهروند ونزوئلا در حرکات اعتراضی علیه این رژیم جانشان را از دست داده اند.


مایک پنس می گوید:‌ رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است ما نمی ایستیم تماشا کنیم تا این دیکتاتوری سقوط کند. مهم است بدانیم که یک دولت شکست خورده در ونزوئلا امنیت و رفاه کل این نیمکره و مردم آمریکا را تهدید می کند. یک دولت شکست خورده در ونزوئلا منبع تردد خلافکاران از مرز جنوبی به داخل آمریکا می شود تا خانواده ها را قربانی کنند یا مهاجرت غیرقانونی را ایجاد کنند و مقررات مرزهای ما و اقتصاد ما را نقض کنند.


بنابراین رئیس جمهور دونالد ترامپ مرا برای دادن پیام محبت به اینجا فرستاده است محبت به خانواده هایی که دارند از ونزوئلا کوچ می کنند ما با آنها هستیم تا دموکراسی در ونزوئلا را برقرارکنیم. همچنین پیام ما قاطعیت است. ما مطلقا مصمم هستیم از تمام وزن اقتصادی و دیپلوماتیک خود استفاده کنیم تا ایجاد دموکراسی در ونزوئلا را ببینیم.


فاکس نیوز:‌ منظورتان تغییر رژیم در ونزوئلا نیست؟ پیشنهاد آمریکا چیست؟ مایک پنس:‌ ... پیام رئیس جمهور این است که این رژیم همین الان تغییر را تجربه می کند. آنچه ما شاهد هستیم این است که ونزوئلا دارد در دیکتاتوری فرو می رود. انتخابات و این مجلس باصطلاح قانون اساسی و برکناری دادستان کل هم نشان داده است که رژیم مادورو تلاش دارد چارچوبها و قوانین و در نهایت قانون اساسی را تغییر دهد و این برای آمریکا و متحدان ما غیرقابل قبول است. اخیرا 12کشور آمریکای لاتین یکصدا از سلطه دیکتاتوری بر ونزوئلا ابراز نگرانی کردند.


همانطور که رئیس جمهور گفته است ما گزینه های زیادی در رابطه با ونزوئلا داریم تا مردم ونزوئلا به دموکراسی دست یابند.





  • کاهش قیمت نفت




قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش تولید نفت آمریکا کاهش یافت و بشکه‌ای ۵۰ دلار معامله شد،‌ کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان از سال 2016 تاکنون مانع از افت بیشتر قیمت نفت شد.


روز پنجشنبه 26مرداد96 در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 23 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 50 دلار و 4 سنت به فروش رفت. قیمت نفت آمریکا هم کاهش 25 سنتی داشت و بشکه‌ای 46 دلار و 53 سنت خرید و فروش شد. بنزین هم کاهش 2.3 دلار داشت و گالنی 154 دلار و 5 سنت معامله شد.


تولید نفت آمریکا به بیشترین میزان دو سال گذشته رسیده است. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر نفت قابل تجارت آمریکا با 13 درصد کاهش، از بیشترین میزان خود در ماه مارس فاصله گرفته و به بیش از 466 میلیون بشکه رسیده است. در حال حاضر ذخایر نفت آمریکا کمترین میزان از سال 2016 است.


رویتر می‌نویسد؛ با وجود این، تولید نفت آمریکا به دلیل اینکه تولیدکنندگان نفت شیل از افزایش اخیر قیمت نفت بهره برده‌اند، به شدت افزایش یافته است. تولید نفت آمریکا با افزایش 79 هزار بشکه‌ای به بیش از 9.5 میلیون بشکه در روز رسیده که بیشترین میزان از تیرماه گذشته محسوب می‌شود.


رویتر می نویسد؛ افزایش تولید نفت آمریکا به شدت توافق کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. کشورهای صادرکننده نفت متعهد شدند تا مارس 2018 تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.





  •  هشدار ژنرال دانفورد نسبت به فعالیت های موشکی کره شمالی




در توکیو ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت هر تهاجمی از کره شمالی به ژاپن به مثابه تهاجم به آمریکاست . او بر التزام قدرتمند واشینگتن نسبت به امنیت ژاپن تاکید کرد . آمریکا و ژاپن توافق کردند سامانه های دفاع ضد موشکی خود را تقویت کنند .


ژنرال دانفورد که برای بررسی بحران موشکی کره شمالی، از کشورهای متحد آمریکا در آسیا دیدن می کند، در نخستین مرحله ماموریت خود، در کره جنوبی هشدار داد اگر کره شمالی جزیره آمریکایی گوام را هدف قرار دهد با پاسخی سخت روبرو خواهد شد.





  • مناسک حج




به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی وزارت حج این کشور برای نقل و انتقال حجاج در مکه مکرمه و مشعرهای مقدسه برنامه ای الکترونیکی بکار گرفته تا در زمان ادای مناسک حج، اتوبوس حجاج و برنامه تردد آنها تحت نظارت قرار داشته باشند .


این خبرگزاری می افزاید وزارت حج امسال فضای مورد استفاده حجاج را نیز گسترده تر کرده و برای سهولت تردد اتوبوس حجاج پل های جدیدی را به منظور جدا کردن مسیر حرکت پیاده از سواره ایجاد کرده است . یک مقام مسؤل در وزارت حج عربستان سعودی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت امسال با برپایی چادر های ویژه ای که وسایل خنک کننده قدرتمند در آنها تعبیه شده حجاج می توانند در مقابل تابش شدید خورشید خود را حفظ کنند.





  • نزدیک شدن یک شهاب سنگ بزرگ به زمین




بنا به اعلام آژانس فضایی اروپا روز پنجشنبه ۱۲ اکتبر برابر با ۲۰ مهر96 شهاب سنگی غول‌پیکر از فاصله ۴۴ هزار کیلومتری زمین عبور خواهد کرد. مسافت میان زمین و کره ماه هشت برابر این است. دانشمندان می‌گویند عبور این شهاب سنگ خطری متوجه زمین نمی کند

لطفا به اشتراک بگذارید: