This browser does not support the video element.

نیکی هیلی : رژیم ایران نمی تواند با برنامه اتمی جهان را به گروگان بگیرد- 20دقیقه 25مرداد۹۶

هشدار نیکی هیلی:‌ رژیم ایران نمی تواند با برنامه اتمی جهان را به گروگان بگیرد. این رژیم حقوق بشر را نقض می کند و از تروریسم حمایت می کند .


2ـ وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به اتباع آمریکایی هشدار داد سفر به ایران خطرناک است و با تهدید دستگیری روبرو می شوند .


3ـ آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد ‌ نژادپرستی، اسلام هراسی و بیگانه ستیزی را محکوم کرد.


 





  • بلاهت مماشات




مایکل ریگان پسر رونالد ریگان معتقد است سیاست مماشات با دیکتاتورها یک سیاست بلاهت بار است. بخشهایی از مقاله او را که در رکورد کوریر درج شده از نظر می گذرانیم:


مایکل ریگان پسر رونالد ریگان  و مشاور سیاسی و نویسنده کتاب انقلاب جدید می نویسد :‌ آیا ما هنوز نیاموخته ایم که مماشات جواب ندارد؟ من راجع به رهبران ضعیف انگلستان و فرانسه که در 1938به مونیخ رفتند تا بخاطر مدت کوتاهی صلح، چکسلواکی را به هیتلر بفروشند صحبت نمی کنم. بلکه حرفم بیشتر راجع به گفتگوهای اخیرمان با روسیه و رژیم ایران و کره شمالی است. اگر امروز ما با کره شمالی مشکل داریم ناشی از سیاست مستمر مماشاتی بوده که سالها با این اوباش داشته ایم . اوباشی که بر مردم ستمدیده و گرسنه این سرزمین حاکمند.


اولین بار کارتر بود که پای میز مذاکره با کره شمالی نشست تا این کشور برنامه اتمی خود را متوقف کند و در دوره بیل کلینتون حتی 5میلیارد دلار به کره شمالی دادند تا دو راکتور اتمی خود را تعطیل کند. اما 24ساعت نکشید که کره شمالی وعده اش در این رابطه را نقض کرد و از آن زمان کار روی برنامه اتمی  را ادامه داده است . این رهبران هرگاه به مماشات با اوباشان مذهبی ایران یا پوتین مشغول نبوده اند با کره شمالی مماشات می کرده اند. اوباما را به یاد بیاورید که چطور به مماشات با آخوندها شتافت. حالا نتیجه چه شده است؟ الان کره شمالی و رژیم ایران را داریم که برنامه اتمی همدیگر را تکمیل می کنند. حالا رئیس جمهور دونالد ترامپ لازم است دفاع موشکی را ارتقا دهد تا ما را از قدرتهای یاغی که مماشاتگران آنها را علیه ما تقویت کردند حفاظت کند.


 





  •  تشدید رویارویی میان آمریکا و رژیم ایران




 


مجلس رژیم ایران در پاسخ به مجازات های آمریکا افزایش بودجه برای توسعه برنامه موشکی را تصویب کرد. این مجلس ۵۲۰ میلیون دلار را برای توسعه برنامه موشک های بالستیکی و تقویت فعالیت های منطقه ای سپاه پاسداران اختصاص داد .این تصمیم دخالت های بیشتررژیم ایران در کشورهای منطقه است .


نبیل العتوم  مدیر بخش پژوهشهای ایران در مرکز امیه به اسکای نیوز گفت : بی شک رژیم ایران می خواهد با تصویب این بودجه چند پیام به آمریکا بدهد . این در شرایطی است که آمریکا تلاش می کند مجازاتهای بیشتری را بر رژیم ایران اعمال کند، سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد و مانع آن شود که این رژیم در منطقه نفوذ کند و نگذارد که در بحرانهای منطقه دخالت داشته باشد . همچنین آمریکا می خواهد از طریق توافق نامه اتمی وارد تعدادی از تاسیسات حیاتی و حساس نظامی این رژیم شود که از نظر آمریکا در آن فعالیت های مشکوکی وجود دارد . رژیم ایران با این کار می خواهد واکنشی به این تلاشهای آمریکا بدهد. پیام دوم رژیم ایران به کشورهای منطقه است .این رژیم در جنگ علیه شورای همکاری خلیج فارس بویژه عربستان سعودی است . وقتی که اختلاف با عربستان سعودی شدت گرفت علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم ایران از یکی از مهمترین انبارهای موشکی بازدید کرد تا در پیام روشنی به عربستان سعودی بگوید که با گردآوری مجموعه موشک های دوربرد و میان برد در حال شروع مرحله ای جدید در برنامه موشکی هستیم .


 پیام سوم رژیم ایران این است که نقش مهمی در مناطق بحرانی منطقه دارد و بعد از افزایش ضربات ائتلاف جهانی علیه داعش از این مناطق بیرون نمی کشد.


اسکای نیوز: پاسخ آمریکا به این برخوردها چگونه خواهد بود؟ آیا آمریکایی ها فکر نمی کنند که این برخوردها تحریک آمیز باشد ؟ نبیل العتوم : این اقدامات تحریک کننده است . بعد از اعمال مجازاتهای آمریکا این رژیم یک برنامه جدید موشکی را بنام موشک صیاد اعلام کرد . رژیم ایران تعهدات خود در زمینه موشکی را نقض کرد .بر اساس کنوانسیونهای جهانی موشک هایی که وزنشان بیشتر از ۵۰۰ کیلو گرم باشد و بردشان بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر باشد موشک های دوربرد بحساب می آیند . در نتیجه رژیم ایران قطعنامه های ۱۹۲۹ و ۱۱۹۳سازمان ملل را نقض کرده است .


به نظر من در روزها و هفته های آینده تنش میان آمریکا و رژیم ایران بیشتر خواهد شد بویژه که اختلافات میان روسیه و آمریکا به ضرر رژیم ایران حل خواهد شد . یکی از مقامهای رژیم ایران گفته است در روزهای آینده خبر های خوبی از طرف روسیه نخواهیم داشت .


 





  •  راههای مقابله با تهدیدهای کره شمالی




 


آمریکا یک ناو جنگی خود را به نزدیکی آبهای کره گسیل داشته است و همزمان از چین خواسته است برای متوقف کردن دیکتاتور کره همکاری کند. کره شمالی نیز در نظر دارد چهار موشک بالستیک خود را به 20 مایلی جزیره گوام بفرستد. ژنرال ماتیس، وزیر دفاع نیز از رهبر کرهی شمالی خواست دست به کاری نزند که به نابودی آن کشور بینجامد. ژنرال کین نظرش را در مورد تحولات اخیر و حمایت قاطعانه ژنرال ماتیس از رییس جمهور دونالد ترامپ ابراز می کند.


ژنرال جک کین: ما میخواهیم کرهی شمالی و چین را که در واقع با هم همدست هستند ، قانع کنیم که آمریکا بسیار جدی است. در ژانویه گذشته، ژنرال ماتیس در سفری که به کشورهای خاور دور داشت گفت که دوران استراتژی صبر و شکیبایی بسر آمده و گزینه نظامی دوباره در دستور کار قرار گرفته است...همه صحبتهایی هم که اخیراً از دولت ترامپ شنیدهایم مبین و مؤید همین سیاست است که به همه تفهیم شود یک تغییر سیاست جدی در دولت آمریکا بوجود آمده است....ضعف اوباما در مقابل روسیه، در مقابل بشار اسد و تحرکات چین در آبهای جنوب و شرق چین به همه آنها تفهیم کرده بود که گویی تولید موشکهای بالستیک قاره پیما از نظر آمریکا اشکالی ندارد. اما کاری که دولت ترامپ در تلاش است انجام دهد این است که به همه، تغییر استراتژی و تغییر سیاست در آمریکا را نشان دهد.


فاکس نیوز: در صورت شلیک موشک از جانب کره، واکنش ما چه باید باشد؟ ژنرال جک کین: فعلاً که چیزی شلیک نشده، اما بگذارید یک چیز را خوب جا بیندازم. بهرغم همه لفاظیهای موجود، کرهی شمالی هیچ موشکی به سمت ما شلیک نخواهد کرد... اما اگر هر گونه تهاجمی به ما یا به همپیمانان ما و بطور مشخص به جزیرهی گوام بکند، باید بداند که کار رژیم کره شمالی تمام است و آنها نیز بخوبی این را میدانند. ما روال مذاکره با کره شمالی را در زمان دولت بوش طی کردیم. همزمان با آن مذاکرات، آنها برنامهی هستهیی خود را توسعه دادند. آنها فکر میکنند همینکه موشکهای بالستیک تولید کردند، ما مجبور به پذیرش آن خواهیم بود. به همین دلیل تسلیحات هستهیی خود را توسعه دادند....آنها حساب کردند که دولت اوباما کاری نخواهد کرد و البته درست هم فکر کردند. اما واقعیت سر سختی که الان باید باور کنند این است که دولت جدید به هیچوجه در مقابل چنین کارهایی بی تفاوت نخواهد بود. آمریکا بسیار جدی است و ما برای جلوگیری از هر گونه تهدید بالستیکی در مورد خودمان، وارد جنگ خواهیم شد.


 





  •  شکست سیاست صبر استراتژیک





ر


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفری به کره جنوبی وضعیت نظامی را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی بررسی کرد . ژنرال ارشد آمریکایی به کره جنوبی سفر کرد تا در مورد تهدید فزاینده از سوی کره شمالی صحبت کند. جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با رییس جمهور کره جنوبی ملاقات کرد تا اوضاع در حال تکوین در آنجا را مورد بحث قرار دهد...
دانفورد می گوید وظیفه اوست که اطمینان یابد رئیس جمهور ترامپ گزینه های معتبر نظامی در اختیار داشته باشد تا در صورت شکست دیپلوماسی بتواند از آنها استفاده کند، اما آمریکا می داند این گزینه ها، عواقبی نیز خواهد داشت...
خبرنگار سی ان ان: ژنرال دانفورد با وزیر دفاع کره جنوبی ملاقات کرد و پارلمان این کشور را توجیه کرد. او گفت اگر کره شمالی در مورد اوضاع کنونی اشتباه کند و به این نوع تحریکات ادامه دهد، با محکومیت قوی کره جنوبی و آمریکا مواجه خواهد شد.
همزمان، وزیر خارجه و دفاع آمریکا مقاله ای در مورد اوضاع کنونی در شبه جزیره کره در وال استریت ژورنال نوشته اند. در بخشی از آن آمده است، ”ما در حال جایگزین کردن سیاست شکست خورده صبر استراتژیک که تهدید کره شمالی را تسریع کرده، با یک سیاست جدید تحت عنوان مواخذه استراتژیک هستیم. هدف فشار ما، غیراتمی کردن شبه جزیره کره است... هرگونه حمله ای شکست خواهد خورد و هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی با یک واکنش موثر و قوی مواجه خواهد شد ”.
جیمز کلاپر رییس سابق جامعه اطلاعاتی آمریکا می گوید کره شمالی دست از تسلیحات اتمی خود نخواهد کشید... من دوست دارم که کره شمالی غیراتمی شود اما هنگامی که در آنجا بودم، دریافتم... که این سلاح، امکانی برای بقای آنها محسوب می شود


مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت تهدید کردن پیونگ یانگ توسط دونالد ترامپ با کلماتی مانند آتش و خشم به گونه ای که جهان تا کنون به خود ندیده، پیام موثری بوده است.

 

شرایط فاجعه بار آوارگان جنگ موصل


 


در فصل تابستان که درجه حرارت هوا افزایش یافته و امنیت نیز کماکان وخیم است آوارگان عراقی که از شهر موصل گریخته اند در شرایط فاجعه باری زندگی می کنند .


آوارگان خواهان مواد غذایی و پزشکی هستند . ساکنان موصل بعد از فرار عناصر داعش از این شهر چیزی جز اردوگاه هایی که از چادر ساخته شده ندارند . این چادر ها در زمین های باز و در زیر تابش شدید خورشید قرار دارند. نیازهای اولیه برای ادامه زندگی در این اردوگاهها نایاب است . وضعیت فاجعه بار این آوارگان نیازمند سرعت عمل مقامات محلی و سازمان ملل است .


یک خانم : به ما وعده می دهند . ما در چادر زندگی می کنیم . تنها افراد خیر هستند که به ما کمک می کنند . هر مادری هفت هشت بچه دارد . ما و بچه هایمان همگی در چادر زندگی میکنیم . در خاک زندگی می کنیم . وضعیت سختی داریم . دولت عراق به ما توجه نمی کند . این وضعیت ماست . اگر به خانه هایمان برگردیم به ما شلیک می شود . اگر به اردوگاه بیاییم این وضعیت است . چکار باید کرد.


یک خانم : برای اینکه بچه هایمان را برای مداوا به نزد پزشک ببریم پول نداریم . پول نداریم غذا بخریم ، یخ نیست . پول نداریم که یخ بخریم


یک مرد: کمبود مواد غذایی ، کمبود امنیت . اینجا هیچ چیز نداریم . نه آب ، نه غذا هیچ چیز به ما نمی دهند حتی تشک برای خوابیدن نداریم . آب خنک برای نوشیدن نیست.


یک کارمند سازمان ملل می گوید تعداد آوارگان در اردوگاه خازر به ۱۲۰۰ خانواده رسیده است . او می گوید که تا این لحظه این آمار دقیق نیست چرا که تعداد آوارگان روزانه بیشتر می شود .


یکی از آوارگان می گوید که در این اردوگاه یک زن در چادرش توسط عقرب سمی گزیده شد و جانش را از دست داد .


 





  •  ادامه بازسازی شهر الباب در شمال شرق حلب




 


در شهر الباب در شمال شرق حلب که در کنترل ارتش آزادی است بازسازی ویرانه های به جا مانده از داعش ادامه دارد.


پروسه تعمیر خیابانها و بازسازی پارکها در شهر الباب همچنان ادامه دارد. این شهر به مدت سه سال در اشغال داعش قرار داشت. داعش، بدنبال عملیات آزادسازی شهر توسط رزمندگان ارتش آزادی سوریه از این شهر بیرون رانده شد اما ویرانیهای گسترده را از خود بر جای گذاشت.


یکی از دست اندرکاران بازسازی شهر:


«ما الان در حال کار در پیاده روها و پارکهای شهر الباب هستیم . خرابکاران ویرانیهای زیادی ببار آورده اند. ما همه چیز را بازسازی و تعمیر میکنیم. ما با دستان خودمان کشور را بازسازی می‌کنیم. ما فرزندان این میهن هستیم و آنرا دوباره می سازیم»


اهالی شهر الباب بعد از آزادسازی شهر توسط رزمندگان، به منازلشان بازگشتند. بطوریکه اکنون این شهر شاهد شکوفایی تجاری و اقتصادی زیادی است. بسیار روشن است که بعد از خروج داعش از شهر این امر رونق بیشتری گرفته است.


از امروز به بعد دیگر ویرانی نخواهد بود. این چیزی است که اهالی شهر و شورای محلی الباب میگویند. کسانیکه اکنون به بازسازی و تعمیر شهر و خیابانهای آن میپردازند. شهری که قبل از آزادسازی از دست داعش، شاهد یک جنگ گدازان و شعله‌ور بود.


 





  •  بازگشت کاسپاروف، جنجالی ترین شطرنج باز تاریخ




 


گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان از بازنشستگی بیرون آمده می‌خواهد در مسابقاتی در آمریکا شرکت کند.


کاسپاروف که بیش از ۱۵ سال کرسی قهرمانی شطرنج جهان را در اختیار داشت، از ۲۳ تا ۲۸ مرداد امسال با ۹ بازیکن طراز اول دیگر ایالت میسوری آمریکا مسابقه خواهد داد. ماگنوس کارلسن و هیکارو و ناکامورا نفرات اول و دوم شطرنج جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت .


کاسپاروف درحساب توییترش نوشت: «می‌خواهید ببینید هنوز هم می‌توانم مهره‌ها را حرکت بدهم؟ اگر نتوانم، بعد از این مسابقات دوباره اعلام بازنشستگی می کنم.


کاسپاروف ۵۴ ساله در سال ۲۰۰۵ شطرنج حرفه‌ای را کنار گذاشت.در سال ۱۹۸۵، هنگامی که ۲۲ سال سن داشت ، جوان‌ترین قهرمان تاریخ شطرنج شد. او بعد از پیروزی بر آناتولی کارپوف استاد شطرنج اتحاد شوروی به مقام اول شطرنج جهان دست یافت.


 کاسپاروف با نام گری واین استاین در آذربایجان شوروی از مادری ارمنستانی و پدری یهودی به دنیا آمد


کاسپاروف به «دیوی مشهور شده که با ۱۰۰ چشم همه را می‌بیند» .


او خیلی زود متوجه علاقه ترکیب کامپیوتر با شطرنج شد و موافقت کرد با ابرکامپیوتر «دیپ بلو»


کاسپاروف بعد از بازنشستگی به سراغ سیاست رفت و عضو جنبش اپوزیسیون با عنوان «روسیه دیگر» شد که ولادیمیر پوتین را متهم کرد روسیه را به دوران دیکتاتوری سابق بازگردانده. او نیروی سیاسی قدرتمندی شد و حتی در سال ۲۰۰۸ تلاش کرد در انتخابات ریاست جمهوری با پوتین رقابت کند.


او به دلیل فشارهای سیاسی مجبور شد که در کشورش روسیه با حفاظت شخصی تردد کند . او نهایتا در سال ۲۰۱۳ روسیه را ترک کرد.


در سال ۲۰۱۴ حق اقامت در کرواسی را گرفت. در ماه دسامبر، دادگاه حقوق بشر اروپا در برابر دستگیری و بازداشت پنج روزه او در سال ۲۰۰۷ به نفعش رای داد. همچنین سایت او در روسیه از سال ۲۰۱۴ فیلتر است.


 





  •  آلماتی در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین مقصد توریستی آسیای مرکزی




 


آلماتی در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین مقصد توریستی آسیای مرکزی است. آلماتی بزرگترین شهر قزاقستان و دومین شهر مهم این کشور پس از آستانه پایتخت محسوب می شود.


در آلماتی  رویدادهای فرهنگی و ورزشی زیادی برگزار می شود. آلماتی به مرکز توریستی قزاقستان تبدیل شده است.


پیست اسکی واقع در ۲۵ کیلومتری آلماتی اخیرا پذیرای جشنواره بین المللی ورزشهای کوهستانی بود. برگزاری این جشنواره موقعیت مناسبی بود برای بررسی چگونگی توسعه صنعت گردشگری در قزاقستان.


مدیر دفتر گردشگری آلماتی می گوید: «در تدوین همه پروژه ها، رعایت معیارهای زیست محیطی در اولویت قرار دارد. در مرحله دوم رفاه ساکنان منطقه و گردشگران درنظر گرفته می شود. به همین خاطر برروی بخش زیرساخت ها سرمایه گذاری زیادی می شود، از بهترین کارشناسان دعوت می کنیم تا بیایند و تجربیاتشان را با ما در میان بگذارند.»


کارشناسان زیادی در این جشنواره شرکت کردند و آخرین روند و گرایشها برای بهبود تاسیسات زیربنایی جهت توسعه صنعت گردشگری کوهستانی معرفی شد.


اما چگونه می توان بین شتاب بخشیدن به فعالیتهای گردشگری و رعایت محیط زیست توازن برقرار کرد؟ مدیر یک شرکت ارائه دهنده خدمات کارشناسی در بخش های معماری، شهرسازی و محیط زیست می گوید: «زمانی که ایده بازسازی و تغیر و تحول مطرح می شود، محل و اکوسیستم منطقه بررسی می شود. در ادامه، طرح اولیه با این اکوسیستم منطبق خواهد شد. بدین ترتیب تاثیرات سو برروی محیط زیست محدود و حتی از بین می رود.» گسترش گردشگری در آلماتی در اولویت قرار گرفته است. ورزشهای کوهستانی در این شهر برای مردم منطقه و گردشگران جاذبه زیادی دارد.


ورزش پاراگلایدر و پرواز از ارتفاع ۳ هزار و ۲۰۰ متری یکی از بهترین شیوه ها برای لذت بردن از مناظر متنوع و در عین حال منحصر به فرد آلماتی است.


 


 


 




  • آمریکا قتل 7تن از کلاه سفیدهای سوری را محکوم کرد.


این قربانیان، داوطلبانی از دفاع مدنی سوریه بودند که یک گروه نجات در مناطق تحت کنترل رزمندگان در استان ادلب را تشکیل داده بودند.


آیا نشانه ای وجود دارد که چه کسی مسؤل قتلها آنها بوده است؟ 


فرد پلیتگن، خبرنگار سی ان ان از سوریه: فعلا در این نقطه مطلقا روشن نیست که چه کسی ممکن است مسؤل این قتلها باشد . در جریان جنگ سوریه حدود 200تن از کلاه سفیدها کشته شده اند که خیلی از آنها در حملات هوایی و اغلب در استان ادلب و حلب جانشان را از دست دادند... کادرهای دفاع مدنی یا کلاه سفیدها و مردم عادی در ادلب علیه این جنایت دست به اعتراض زدند. تظاهرکنندگان می گویند نباید اجازه داد این افراد کشته شوند زیرا کاری که آنها برای نجات جان مردم انجام می دهند، بسیار مهم است... 





  •  رژیم ایران اقلیتهای مذهبی را سرکوب می کند




وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه آزادی بین المللی مذاهب،‌ نقض آزادی اقلیتهای مذهبی در ایران را محکوم کرد


رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، ضمن انتشار این گزارش گفت:‌‌«در ایران بهاییان، مسیحیان و سایر اقلیت ها بخاطر مذهبشان تحت پیگرد قرار می گیرند. رژیم ایران همچنان افراد را با قوانین واهی ارتداد اعدام می کند. 20 نفر در سال 2016 به اتهام محاربه در ایران اعدام شده اند.


 





  •  وزارت خارجه آمریکا:‌ رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران نگران کننده است




هیتر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جلسه توجیه خبرنگاران گفت:‌دولت ترامپ کماکان متعهد به مقابله با تهدیدهایی است که از جانب رژیم ایران مطرح است . رفتار بی ثبات کننده این رژیم نه تنها مایه نگرانی ماست بلکه مایه نگرانی بسیاری کشورهای دیگر است


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: