فروش 30 دکل نفتی در یک شب به یک نفر

درجریان درگیریهای باندی بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه آخوند روحانی فاش کرد در دوران ریاست احمدی نژاد در یک شب 30 دکل نفتی تنها به یک فرد فروخته شده است


وی روز شنبه 21مرداد 96 در مصاحبه با سایت مجلس رژیم موسوم به خانه ملت گفت: «قرارداد ۳۰ دکل شامل ٢٠ دکل خشکی و ١٠ دکل دریایی در یک شب با ترک تشریفات مناقصه منعقد شد، که پرونده مفصلی درباره این دکل ها تشکیل شده است تا خسارت و میزان ضرر و زیان این پرونده مشخص شود».


زنگنه گفت: «انعقاد قرارداد تمامی این دکل ها توسط یک فرد انجام شده است که این فرد، ۳ کار انجام داده است: نخست اینکه یک میلیارد دلار قرارداد خرید لوله از خارج از کشور منعقد کرده، دوم اینکه ۳۰ دکل نفتی خریداری کرده و سوم پرونده دکل نفتی گمشده را منعقد کرده است که در هر ۳ اقدام، تخلف رخ داده است» دفتر احمدی نژاد به صورت مکتوب دستور داده که این اقدامات توسط این فرد انجام شود و اسناد آن موجود است.


وی اسم این فرد را اعلام نکرد.


دزدی دکل نفت در رژیم آخوندی سابقه طولانی دارد اما با بالاگرفتن جنگ و جدال باندهای درونی رژیم طی ماههای اخیر حقایق جدیدتری در مورد انواع و اقسام شگردهای غارتگری رژیم در این زمینه از دزدی دکل نفتی تا گم شدن نفتکش رو شده است. از جمله سال گذشته روزنامه حکومتی آرمان 4شهریور95 ازقول رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس رژیم می‌نویسد: ”در دولت قبل ۸ فروند نفتکش غول پیکر ایران بدون امضای قرارداد حقوقی در اختیار یک تبعه یونانی قرار گرفت که نامبرده با سوءاستفاده از موقعیت، هر ۸ فروند کشتی نفتکش را به همراه محموله‌های نفتی موجود در آن در اختیار گرفت و از حوزه جغرافیایی کشور خارج کرد. با پایان دولت احمدی‌نژاد و روی کار آمدن دولت جدید، پس از برکناری مسئولان مرتبط با این تخلف و فعالیت‌های مداوم دولت یازدهم، ۵ فروند از این کشتی‌ها به کشور بازگردانده شد. اما ۳ فروند از این نفتکش‌ها کماکان مفقود است. این سه فروند نفتکش توسط تبعه یونانی به فروش رسیده و در نتیجه بالغ بر یکصد میلیون دلار از اموال ملی از بین رفته است! “


روز چهارشنبه ۲۷ آبان 1394 در ارتباط با پرونده دکل گم‌شده نفتی فورچونا توسط دستگاه قضایی رژیم خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس نوشت: در جریان خرید این دکل نفتی دو دلال نفتی مشارکت داشته‌اند که یکی از آنها محمد حسن مهاجرانی بوده است که برای این قرارداد ۳۰۰ میلیون تومان پیش ‌پرداخت گرفته است. او که با دلال اصلی این دکل به نام رضا مصطفوی طباطبایی داد و ستد داشته است در ازای هر قراردادی که به‌منظور خرید تجهیزات نفتی برای وی منعقد می‌کرده ‌۴۰ درصد سهم می‌برده‌است.

یادآوری می‌شود دکل حفاری نفت فورچونا در دولت پاسدار محمود احمدی‌نژاد با واسطه‌گری شرکت اماراتی دین (DEAN) به‌مبلغ ۸۷ میلیون دلار به ایران فروخته شده، اما به‌جای ایران مستقیم به خلیج مکزیک رفت.


 
لطفا به اشتراک بگذارید: