This browser does not support the video element.

دستگیری یک تروریست رژیم ایران در افغانستان 20دقیقه یکشنبه 22مرداد ۹۶

1ـ دستگیری یک تروریست رژیم ایران در افغانستان . 


2 ـ تصویب کلیات طرح مقابله با تحریمهای آمریکا در مجلس ارتجاع، در این طرح اشخاص آمریکایی که از (مجاهدین)‌ به طور مستقیم یا غیر مستقیم،‌ حمایت کنند توسط رژیم آخوندی تحریم می شوند!


3ـ کاخ سفید:‌ دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در مورد ضرورت مقابله با رفتار بی ثبات کننده کره شمالی گفتگو کردند





  • وضعیت کره شمالی نتیجه سیاست صبر استراتژیک اوباما




 


ژنرال مایکل هیدن معتقد است وضعیت کره شمالی نتیجه سیاست شکست خورده صبر استراتژیک باراک اوباما است. سی ان ان: بدنبال تحریمهای قدرتمندی که با رای 15 به صفر توسط شورای امنیت ملل متحد تصویب شد، جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی بالا گرفته است.


کره شمالی می گوید، آمریکا اشتباه می کند اگر فکر می کند که سرزمین آن بخاطر اینکه در آنسوی اقیانوس است، پناهگاه امنی است...


ژنرال مایکل هیدن: ... ما از این لفاظی ها، زیاد از کره شمالی شنیده ایم... با این وجود، واقعیت این است که آنها بتدریج در حال افزایش توانمندیهای خود هستند تا برخی از کارهایی که می گویند را به انجام برسانند...


من فکر می کنم دولت اوباما بخاطر بحث صبر استراتژیک، تا حدی قابل سرزنش است. این صبر استراتژیک، بجای حل مسئله، آن را به تعویق انداخت تا به دولت ترامپ برسد. ساعت در حال تیک تاک است و تهدید کره شمالی هر چه بیشتر می شود ... تحریم ها، حرکات آهسته ای هستند... دولت ترامپ شایسته مقداری امتیاز است که توانست این تحریم ها را که تحریم های خیلی سختی هستند اعمال کند. آنها توانستند روسیه و چین را با خود همراه کنند...





  • مذاکره با رژیمهای یاغی بیهوده است




 


جان بولتون می گوید مذاکره با رژیمهایی مانند کره شمالی هیچ سودی ندارد. هیچ چیزی تغییر نمی کند. این تجربه شکست خورده 25ساله است.


فاکس نیوز:‌ رکس تیلرسون به مردم اطمینان داد که دولت آمریکا توانایی دفاع از خودش را در مقابل تهدیدهای کرهی شمالی دارد.


برخی پیشنهادمی کنند باید ترامپ با کره شمالی مذاکره کند. یعنی باکسانی که هیچ گاه سر قولشان نبودند.


جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد:‌ ما 25 سال است که با سیاست چماق و حلوا و مذاکره، با کره شمالی برخورد کردهایم با این هدف که رفتارش را عوض کند و از برنامههای هستهیی خود کوتاه بیاید. اما طی این مدت شکست خوردهایم زیرا هیچ نشانهیی وجود ندارد که که در سال بیست و ششم تغییری بوجود بیاید. ما از نقطه مذاکره و گفتگو گذشتهایم.


 ترامپ وضعیت بسیار خطرناکی را به ارث برده است....بگذارید نکتهیی را درمورد عبارت «آتش و خشم» که وی بکار برد بگویم. من نمیدانم شرایط در کاخ سفید چگونه بوده که وی مجبور شده این عبارت را بکار ببرد. اما به نظر من او به نکات خوبی اشاره کرد. سالهاست که ما از رهبران آمریکایی که با لحنی عمیق و آرام تکرار میکنند میشنویم «همه گزینهها روی میز است». اما دیگر کسی به این حرفها اهمیت نمیدهد.


به نظر من پیامی که ترامپ به مخاطبین اصلی خود، یعنی کرهی شمالی و چین داد این بود که اوضاع کیفاً فرق کرده است و اینکه ما بطور جدی دنبال گزینهی نظامی هستیم. به نظر من این تنها عاملی است که میتواند توجه چین را به خود جلب کند.


به نظر من یک گزینهی دیپلوماتیک دیگر هنوز وجود دارد، آنهم ترغیب چین برای ایجاد شرایط متحد کردن دو کره است. اگر چنین گزینهیی عمل نکند، تنها دو گزینه دیگر وجود دارد. گزینهی نظامی و از بین بردن تأسیسات هستهیی کره و یا اینکه شهروندان بیگناه آمریکایی تا آخر عمر با این تهدید زندگی کنند.


 


 





  •  افزایش آمار کشته شدگان سپاه پاسداران در نبردهای جنوب سوریه با ارتش آزادی




رسانه های رژیم ایران از کشته شدن تعداد دیگری از پاسداران از جمله یکی از سرکردگان سپاه پاسداران در درگیریهای جاری در بادیه سوریه با یکانهای ارتش آزادی سوریه خبر دادند.


تلویزیون اورینت: خبرنگار تلویزیون رژیم ایران، موفقیتهای ارتش بشار اسد را در یکی از گزارشهایش منعکس میکند اما در پشت صحنه واقعیت چیز دیگری است.


آگهی‌های تسلیت سپاه پاسداران و شبه نظامیان افغانی و عراقی در سوریه از آمار کشته شدگان آنها خبر می دهد.


خبرگزاری فارس از کشته شدن 5 تن از سرکردگان سپاه در جریان نبردهایی که گویا برای « دفاع از حرم» در سوریه جریان دارد خبر داد. کشه شدگان عبارتند از: یک سرکرده سپاه بنام مرتضی شلمانی ، سرتیپ مرتضی پور، تاجبخش ، علی عظیمی و حسن حججی .


اما دروغ بودن دعاوی دفاع از حرم بلافاصله برملا می شود چرا که این 5 پاسدار در بادیه سوریه کشته شده اند که ربطی به حرم ندارد.


اما صحبت از بادیه شام با یک موضوع جدید همراه است. شبه نظامیان عراقی یکی از بازوهای سپاه پاسداران اعلام کردند، تجهیزات نظامی اضافی به مرز عراق با سوریه در نزدیکی منطقه تنف تحت کنترل ارتش آزادی سوریه ارسال کرده است. این کار یک روز بعد از هدف قرار گرفتن یک ستون نظامی شبه نظامیان توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی صورت میگیرد . در این حمله 40 تن کشته و دهها تن زخمی شدند.


فیلمهای ویدیویی که ارتش آزادی در بادیه سوریه و اطراف تنف منتشر کرده ، شدت نبردها در این منطقه علیه رژیم ایران وشبه نظامیان شیعی آن را نشان میدهد . آنها تلاش میکنند بر تمامی مرز عراق با سوریه مسلط شوند. با وجود شرایط منطقه ای و حمله اخیر ائتلاف بین المللی به ستون شبه نظامیان، به نظر میرسد نبردهای بادیه بیش از پیش سخت تر شده و تعیین تکلیف آن به این زودیها بعید است.


 





  •  سومین سالگرد جنگ علیه داعش در عراق و سوریه




 


برت مک گرک نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی می گوید: یک سوم همه پیروزیها بر داعش در شش ماهه او ریاست جهوری ترامپ بوده است.


فاکس نیوز: سه سال قبل در چنین روزی داعش به کنسول آمریکا در اربیل در شمال عراق نزدیک می شد که کاخ سفید تصمیم گرفت اقدام کند.


اولین بار داعش بمباران شد و این جنگ شروع شد. از آن زمان ائتلاف ضدداعش 13221حمله هوایی در عراق و 10701حمله هوایی در سوریه علیه داعش انجام داد که 80درصد این حملات علیه داعش بودند . با سقوط موصل در ماه گذشته حالا عمده این حملات در سوریه انجام می شوند....


در حال حاضر نیمی از رقه توسط نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه تسخیر شده است و بگفته مقامات آمریکایی عمده رهبری داعش به جنوب شرقی رقه منتقل شده است...


رییس جمهور از همان آغاز تصدی این پست تصمیمهایی را در مورد داعش اتخاذ کرد. او سطح مقامهای در صحنه را محدود به پایین ترین سطح ممکن کرد که بتوانیم بیشترین فرصتها را علیه داعش دریابیم. از آن موقع تا کنون یک سوم همه پیروزیهایی که در عراق و سوریه بدست آوردهایم، ظرف 6 ماه گذشته بوده است.


فاکس نیوز: اما منتقدین یاداور شده اند که شبه نظامیان تحت حمایت رژیم ایران هم که بیش از 100هزار نفر هستند در عراق و سوریه مستقرند با این وجود این سوال پیش می آید که بعد از این چه می شود؟


 





  • ابهام در تعریف واژه کاهش تنش




 


در سوریه مدتی است آتش بس را به کاهش تنش تقلیل دادند. این واژه چه معنایی دارد؟ آیا برای اپوزیسیون معنایی دارد؟


ژنرال اسعد الزعبی کارشناس امور نظامی و استراتژیکی سوری در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز می گوید:


یکانهای رزمنده توافقنامه را امضا نکردند. همه میدانند وقتی که از آستانه 5 بیرون آمدند گفتند ما توافقنامه را امضا نکرده و حتی آنرا ندیده ایم. یکانهایی که در اردن امضا کردند گفتند ما امضا نکرده ایم . یکانهایی که گفته شد در مصر امضا کردند خودشان گفتند که امضا نکرده اند. سوال بزرگی اینجا مطرح هست که وقتی میگویند داعش تروریست است و باید با تروریسم مبارزه کرد، همه میدانند که داعش در کمپ یرموک در دمشق و در محله قدم و محله حجر الاسود و عصالی در جنوب دمشق ساکن است که از رژیم اسد 100 متر فاصله دارد و دو پست ایست و بازرسی مشترک با رژیم اسد هم دارد. داعش در غرب سویدا در جنوب سوریه حضور دارد اما ما بمبارانهای روسیه علیه آنرا ندیدیم. حتی بمبارانهای آمریکایی هم ندیدیم. داعش اکنون در مناطق شمال قارا و جنوب شهر قصیر حضور دارد و با حزب الله برخورد دارد اما ما هیچ بمبارانی علیه آن نمی بینیم. لذا هنگامیکه از تروریسم صحبت میکنند، متاسفانه هیچگونه اصطلاح واقعی از تروریسم وجود ندارد تا به یک تروریست با انگشتمان اشاره کنیم و به کشوری که تروریست است اشاره کنیم.


وقتی صحبت از کاهش تنش میکنیم، امیدواریم که جامعه جهانی معنای کاهش تنش را به ما توضیح دهد. معنای علمی و فلسفی و اجتماعی آنرا به ما بگویند. کاهش تنش یعنی چی؟ آیا نظامیان اسد پیشروی نمی‌کنند؟ آنها پیشروی میکنند. آیا کاهش تنش به معنای عدم بکار گیری هواپیما نیست؟ رژیم اسد هواپیماهای را بکار میگیرد. انواع سلاحها از جمله گاز کلر که ممنوعه است را بکار میگیرد. بالاخره اصطلاح کاهش تنش چیست که بشود آنرا توصیف کرد؟؟


 


 





  •  جنایات شبه نظامیان حوثی در یمن




 


وزیر حقوق بشر یمن اعلام کرد شبه نظامیان حوثی تحت امر رژیم ایران از ابتدای جنگ یمن ۱۱ هزار غیر نظامی را به قتل رسانده اند. او اضافه کرد تعداد ربوده شدگان و ناپدید شدگان در این کشور به ۱۸ هزار نفر می رسد .


سلسله جنایات شبه نظامیان در یمن از خط سرخ عبور کرده است . تهاجم و سرقت و غارت ، بستن مغازه ها ، منفجر کردن منازل مخالفان و مساجد در کنار دیگر جنایات آنها قرار گرفته است .


وزیر حقوق بشر یمن می گوید طی نزدیک به دو سال هزاران غیر نظامی بدست کودتا گران کشته شده اند .در میان ۱۱ هزار غیر نظامی که بدست شبه نظامیان کشته شده اند ۱۰۸۰ کودک و ۶۸۴ زن نیز وجود دارد .


آمار سال ۲۰۱۷ می گوید بیش از ۵۰۰ غیر نظامی و ۸ خبرنگار کشته شده اند .در ارتباط با آدم ربایی و ناپدید شدن افراد نیز این آمار از ابتدای کودتا در یمن به ۱۸ هزار مورد می رسد .


 در سال جاری در یمن ۲۰۰۰ دستگیری و آدم ربایی وجود داشته که ۴۰۰ مورد آن ناپدید شدن افراد غیرنظامی بوده است.


در کنار قتل غیر نظامیان و ربودن آنها ، شبه نظامیان کودکان را هم سرباز گیری می کنند


این جنایت در دوره های اخیر ده برابر شده امری که باعث ایجاد نگرانی وزارت حقوق بشر یمن شد . این وزارتخانه خواهان آن است تا این کودکان با روان درمانی و حمایت های اجتماعی از خطر تروریسم و سرانگشتان آن نجات داده شوند


از سوی دیگر ارتش ملی یمن به کمک ائتلاف بین المللی توانسته است نزدیک به هشتاد در صد از خاک یمن را آزاد کند و در مقابل جنایات شبه نظامیان حوثی بعنوان بازوی نظامی رژیم ایران در یمن بایستد.


 





  • پهپادها در خدمت مبارزه با جرایم




 


پهپادها در سیستمهای مختلف پلیس شهری به کار گرفته شده و کار مبارزه با مجرمان را تسهیل می کند.


در اداره پلیس شهر کلارکس کانتی که یکی از 350 آژانس پلیس در سراسر آمریکاست که دارای برنامه پهپاد هستند. در اینجا چند افسر پلیس در حال آموزش یک سناریو در مورد یک تیرانداز در مدرسه کلارکس کانتی می باشند. آنها پهپادی را بر فراز سقف آن به پرواز در آورده اند و بعد آنرا در برابر پنجره ها قرار می دهند کاری که اگر به واقع یک فرد مسلح در داخل آن مدرسه بود، باید انجام می دادند.آنها تصاویری که پهپاد می گیرد را از داخل خودرو فرماندهی خود می توانند تماشا کنند. در داخل آن مانیتورهایی وجود دارد که در ایستگاه پلیس نیز می توانند تصاویر آنرا نگاه کنند.


 آنها می توانند پهپادهایی را برای افراد مفقود شده اعزام کنند یا به صحنه های جنایت اعزام کنند و یا از تصادفات رانندگی یا موارد دیگر فیلم بگیرند .


 اخیراٌ از اداره پلیس در مریلند بازدید کردیم که آنها پهپاد را بر فراز زمینی فرستاده بودند که در آن تجهیزات ساختمانی دزدیده شده به ارزش نیم میلیون دلار قرار داشت که مخفی شده و در جایی قرار داشت که از جاده قابل رویت نبود.


کلانتر آنرا ظرف چند دقیقه پیدا کرد و دزدان را همان شب دستگیر کرد.


کلانتر : آن پرواز پهپاد کاملترین چیزی بود که می توانستیم بدست آوریم بی عیب بود بخوبی پرواز کرد ما ظرف 10 دقیقه در محل بودیم. اما نگرانی هایی هم در مورد حریم خصوصی وجو دارد که اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکاییان درمورد کنترل آن توسط نیروهای مجری قانون دارد .


 


 





  •  در هم شکسته شدن تهاجم شبه نظامیان به بندر مخا




به گزارش العربیه نیروهای ائتلاف عربی تهاجم جدید شبه نظامیان حوثی با یک قایق بمب گذاری شده به بندر مخا را خنثی کردند .این بندر در گذشته نیز هدف تهاجم شبه نظامیان قرار گرفته بود . شبه نظامیان در دریای سرخ از قایقهای انفجاری استفاده می کنند


 





  • نقش مخرب شبه نظامیان حوثی در بحران یمن




معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور یمن اعلام کرد تلاش های ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل در یمن برای حل بحران این کشور موفق نخواهد شد چرا که شبه نظامیان حوثی در این رابطه همکاری نمی کنند


 او گفت کودتا گران در یمن نمی توانند از مواضع خود عقب نشینی کنند چرا که از خارج یمن دستور می گیرند


 





  •  خسارات سنگین به جنگلهای جزیره کورس فرانسه




در جریان اتش سوزی در جزیره کورس فرانسه نزدیک به ۲۰۰۰ هکتار از مراتع و جنگلهای این منطقه خاکستر شد و بیش از هزار نفر ساکنان از این جزیره جنوبی فرانسه تخلیه شده اند.


آتش سوزیها از دو منطقه یکی در مرکز جزیره و دیگری در بخش شمالی آن آغاز شدند. بسیج عظیمی برای خاموش کردن این آتش سوزی داده شد. وزش باد و خشکی و گرما مهمترین عامل گسترش آتش در این منطقه عنوان شده است.


 





  • کارزار انتخاباتی آنگلا مرکل




آنگلا مرکل که قصد دارد برای چهارمین بار صدر اعظم آلمان شود، کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده است. انتخابات سراسری آلمان ۲۴ سپتامبر برابر با 2مهر 96 برگزار خواهد شد و آنگلا مرکل قصد دارد تا آن زمان در ۵۰ شهر این کشور ۵۰ کمپین انتخاباتی برگزار کند.


 

لطفا به اشتراک بگذارید: