This browser does not support the video element.

دیدار هیئت عالیرتبه سنای آمریکا با رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران مریم رجوی



دیدار هیأت عالیرتبه سنای آمریکا با مریم رجوی و مجاهدین در تیرانا


CATEGORIES // اطلاعیه‌ها





دیدار هیئت عالیرتبه سنای آمریکا با مریم رجوی و مجاهدین در تیرانا





روز شنبه، ۱۲ اوت۲۰۱۷، یک هیأت عالیرتبه از سنای ایالات متحده با مریم رجوی، درمقرمجاهدین در تیرانا، دیدار و پیرامون وضعیت مجاهدین در آلبانی، آخرین اوضاع ایران و منطقه و راه حل‌های پایان دادن به بحران در منطقه که از تغییر دمکراتیک در ایران می‌گذرد، گفتگو کردند.





در هیأت سنا به ریاست سناتور روی بلانت نایب رئیس کنفرانس جمهوریخواهان در سنا، عضو کمیته‌های تخصیص بودجه، اطلاعات، قوانین و اداری، بازرگانی، علوم و ترابری؛ سناتور جان کورنین ناظم اکثریت سنا عضو کمیته‌های قضایی، اطلاعات و مالی؛ و سناتور تام تیلیس عضو کمیته‌های قوای مسلح، قضایی، بانکداری، امور مسکن و شهری، و امور بازنشستگان ارتش حضور داشتند.
سناتورهای برجسته آمریکایی انتقال امن و سالم کلیه ساکنان لیبرتی را تبریک گفتند و برای آن‌ها در مبارزه‌شان برای استقرار دمکراسی و حقوق بشر در ایران آرزوی موفقیت کردند. سناتور بلانت که در طول سال‌های گذشته تلاش‌های گسترده‌ای را برای امنیت مجاهدین در لیبرتی و انتقال آن‌ها به خارج از عراق به‌عمل آورده بود، این انتقال را یک پیروزی بزرگ برای مردم ومقاومت ایران توصیف کرد و از تلاش‌های خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران برای تحقق این ماموریت بزرگ قدردانی کرد.
مریم رجوی از سناتورهای آمریکایی به‌خاطر مواضع قاطع آن‌ها در قبال رژیم ایران به‌خصوص نامگذاری سپاه پاسدران رژیم ولایت فقیه و تصویب تحریم‌های جدید علیه سپاه و سردمداران رژیم به‌خاطر نقض حقوق بشر، پروژه‌های موشکی و صدور تروریسم‌، تقدیرکرد. وی همچنین از تلاش‌های سناتورهای برجسته آمریکایی به‌ویژه سناتور بلانت در مورد حفاظت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف و لیبرتی و نیز تلاش بی‌وقفه برای انتقال امن آن‌ها به آلبانی تشکر نمود.





مریم رجوی تصریح کرد، برخلاف تبلیغات حامیان رژیم، استبداد مذهبی حاکم از درون بسیار پوسیده و شکننده است و اگر حمایت‌های خارجی و به‌ویژه سیاست مماشات در آمریکا و اروپا نبود این رژیم تا این اندازه دوام نمی‌آورد. تغییر رژیم در ایران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، این تغییر در دسترس است. یک آلترناتیو معتبر و دمکراتیک وجود دارد. مترادف دانستن تغییر رژیم و دمکراسی برای ایران با جنگ و بی‌ثباتی در منطقه، فریب محض است و منشاء آن تبلیغات لابی‌های رژیم ایران در پایتخت‌های غربی است. رژیم و پشتیبانان و لابی‌های آن، واقعیت را دجالانه و به عمد، معکوس جلوه می‌دهند تا مردم ایران و این منطقه از جهان را سزاوار فاشیسم دینی و بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام قلمداد کنند. در حالیکه سرنگونی این رژیم در واقع لازمه پایان یافتن بحران و جنگ در منطقه است.
مریم رجوی بر ضرورت اخراج سپاه پاسداران و شبه نظامیان مزدور آن از سوریه،‌ عراق و سایر کشورهای منطقه، اتخاذ تدابیر فوری برای حسابرسی از این رژیم به‌خاطر اعدام‌های گسترده به‌ویژه قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و تحقیقات مستقل در‌باره این جنایت بزرگ علیه بشریت و سپردن مسئولان آن به عدالت، تحریم‌های همه جانبه بر سیستم‌های بانکی و درآمدهای نفتی رژیم سرکوبگر آخوندها؛ تأکید کرد و خواهان به‌رسمیت شناختن خواسته برحق مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی دیکتاتوری دینی، استقرار آزادی و دمکراسی و برپایی یک جمهوری بر مبنای جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد گردید.
در پایان این دیدار، سناتورهای آمریکایی با شماری از اعضای مجاهدین و شاهدان و قربانیان جنایات رژیم آخوندی در ایران و اشرف و لیبرتی، گفتگو کردند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۲ اوت ۲۰۱۷)














لطفا به اشتراک بگذارید: