آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان کمپین انتخاباتی خود را شروع کرد

روز شنبه ۱۲ اوت برابر با 21مرداد96 آنگلا مرکل که قصد دارد برای چهارمین بار صدر اعظم آلمان شود، کارزار انتخاباتی خود را با هشدار به مدیران اجرایی صنایع خودروسازی این کشور برای احیای اعتماد جهان به این صنایع آغاز کرد.


انتخابات سراسری آلمان ۲۴ سپتامبر برابر با 2مهر 96 برگزار خواهد شد و آنگلا مرکل قصد دارد تا آن زمان در ۵۰ شهر این کشور ۵۰ کمپین انتخاباتی برگزار کند.


در نخستین کارزاری که حزب او یعنی حزب دمکرات مسیحی بر محور ثبات اقتصادی آلمان در شهر دورتموند برگزار کرد، آنگلا مرکل مدیران اجرایی صنایع خودروسازی کشور را به خاطر نابود کردن اعتماد عمومی به این صنعت مورد اعتراض قرارداد.


آنگلا مرکل که در شهر دورتموند یعنی مرکز اقتصادی آلمان پس از جنگ جهانی دوم سخن می گفت تاکید کرد: «این تنها اعتماد است که می تواند صنعت خودروسازی ما را دوباره احیا کند و وقتی از صنعت حرف می زنم، منظورم مدیران شرکت‌هاست.»


هدف صدراعظم آلمان از تمرکز بر خودروسازی آلمان که با ایجاد ۸۰۰ هزار شغل در تولید و صادرات این کشور نقش عمده ای دارد، ضمن ترغیب مدیران به نوآوری، توجه به مساله عدالت اجتماعی است که چالش اصلی او با مهمترین رقیب انتخاباتی اش یعنی مارتین شولتز از حزب سوسیال دمکرات است.





  • اطلاعات بیشتر در مورد آنگلا مرکل وحزب وی






پیروزی حزب آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در ایالت کلیدی نوردراین‌وستفالن


آنگلا مرکل صدر‌اعظم آلمان


روز یکشنبه 24 اردیبهشت 96 انتخابات ایالتی نوردراین‌وستفالن برگزار شد. بر اساس آخرین شمارش‌ آرا حزب دموکرات‌مسیحی آلمان به رهبری آرمین لاشت، با ۳۳ درصد آرا در این انتخابات به پیروزی رسید.


حزب دموکرات‌مسیحی آلمان که آنگلا مرکل، صدراعظم را در رأس قدرت دارد توانست حزب سوسیال‌دموکرات آلمان تحت رهبری خانم هانه‌لوره کرافت را با، ۵/ ۳۱ درصد آرا شکست دهد. حزب دمکرات‌های آزاد نیز موفق شد ۷/ ۱۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.


پیروزی حزب آنگلا مرکل در ایالت نوردراین‌وستفالن همچنین تاریخی خوانده شده است چرا که این ایالت، به‌عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان، از زمان جنگ جهانی دوم تا امروز اغلب در کنترل سوسیال دمکراتها بوده است.


به همین علت نیز مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال‌دموکرات آلمان، امروز را 'روز سختی' برای تاریخ اس‌پی‌دی ارزیابی کرده است.


با توجه به نتایج به دست آمده انتظار می‌رود اکنون رهبری در پارلمان و نهاد قانونگذاری نوردراین‌وستفالن که تاکنون در کنترل ائتلافی حزب سبز و سوسیال دمکراتها بود، دگرگون شود.


آرمین لاشت، پس از پیروزی اعلام کرد که از روز دوشنبه 25 اردیبهشت گفتگوها برای ائتلاف با دیگر احزاب آغاز خواهد شد. وی گفت این گفتگوها با کلیه احزاب دموکرات انجام خواهد شد.


حزب دموکرات‌مسیحی آلمان نمی‌تواند در ائتلاف با حزب دمکرات‌های آزاد رهبری دولت ایالتی را به عهده گیرد و مجبور به جلب یکی دیگر از احزاب پیروز است

لطفا به اشتراک بگذارید: