This browser does not support the video element.

هشدار جان بولتون نسبت به تهدید موشکی و اتمی رژیم ایران ـ 20دقیقه ۲۱ مرداد ۹۶

1ـ هشدار جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد :‌ فن آوری موشکی و اتمی کره شمالی به زودی از ایران سر در می آورد .


2 ـ نگرانی جواد ظریف:ترامپ قصد نابودی برجام را دارد. ترامپ می‌خواهد ایران را مقصر نابودی برجام جلوه دهد .


3 ـ کیهان خامنه ای:‌ مقتدا صدر، خود را چرا و چند به آل سعود فروخت؟ رهبر جریان «صدر» که پس از بازگشت اخیرش از پایتخت عربستان، کاملا پوست‌اندازی کرده و خواهان انحلال حشد الشعبی شده است .




  •  نحوه مقابله با تهدیدهای رژیم ایران و کره شمالی




ژنرال جک کین معاون رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا تفاوت مواضع دولت فعلی و قبلی آمریکا در قبال رژیم ایران و کره شمالی را تشریح می کند. وی می گوید: کره شمالی و رژیم ایران هم پیمانان خطرناکیهشدار جان بولتون نسبت به تهدید موشکی و اتمی رژیم ایران هستند و باید با آنها مقابله کرد.

تلویزیون فاکس نیوز: نگرانیهای جدیدی درباره توافق اتمی با رژیم ایران وجود دارد. بیل کلینتون در سال 1994توافقی با کره شمالی امضا کرد که به منازعه اتمی پایان بدهد به این امید که این کشور به سمتِ تغییر، باز شود. اما الان ما در چه نقطه یی هستیم؟


ژنرال جک کین:‌ ما باید به رسمیت بشناسیم که رژیم ایران و کره شمالی هم پیمان هم هستند. این رژیم درواقع برنامه کره شمالی را اجرا کرده است و برنامه اتمی خود را توسعه داده و در نهایت برنامه موشکی بالستیک و بالاخره برنامه موشکی قاره پیما . همه اینها با الهام از کره شمالی بوده است. اگر کره شمالی موشک با کلاهک اتمی آزمایش کرده، مقامهای رژیم ایران معمولا در آن حضور داشته اند. بنابراین با هم همسو هستند . اگر رژیم ایران این امکان را داشته باشد که سلاح اتمی داشته باشد یک تهدید جهانی مطلق خواهد بود . رژیم ایران بعد از شاه و از بدو تاسیس خود، بصراحت عنوان کرده که هدفش گسترش انقلاب اسلامی به سراسر خاورمیانه است


فاکس نیوز:‌ این مسخره است اما سوال این است که آیا واقعا ما با هر یک از این دو کشور در مسیر جنگ قرارداریم؟ و اگر اینطور است چه باید بکنیم تا در این مسیر قرار نگیریم؟


ژنرال جک کین:‌ وضعیتِ الان با کره شمالی بسیار خطرناک است و بنابراین جنگ یک احتمال است. من فکر می کنم ما بتوانیم از جنگ اجتناب کنیم و دلیلش هم این است که سیاست مهاجمانه کره شمالی با حمایت چین به دلیل سیاست دولت اوباما می باشد. آنها فکر کرده بودند که آمریکا واقعا از مسائل جهان عقب کشیده است و بنابراین می توانند راه خود در آسیا و اقیانوسیه و شبه جزیره کره را باز کنند.


 اما واقعیت این است که آنها روی دولت ترامپ حساب نکرده بودند. حالا آنها دارند واقعیت را می بینند که رئیس جمهور متفاوتی هست که به رهبری آمریکا رسیده است. او متحدانمان را مطمئن ساخته است و حاضر است پای منافع ملی ما بایستد.


 





  •  توپ در زمین کره شمالی است




 


کمی پیشتر، از سفیر آمریکا در ملل متحد سؤال شد که آیا اقدام نظامی پیشگیرانه علیه کره شمالی روی میز است...


نیکی هیلی، سفیر آمریکا در ملل متحد: ما آماده ایم تا برای دفاع از خودمان و دفاع از هم پیمانانمان هر کاری که لازم است انجام دهیم. توپ در زمین کره شمالی است. آنها اکنون باید تصمیم بگیرند از این به بعد چکار می خواهند بکنند. ما امیدواریم که آنها مسیرصلح و امنیت را در پیش بگیرند، امیدواریم که مسیر تمرکز بر حقوق بشر و تغذیه مردم قرار بگیرند، امیدواریم برده داری مدرنی که در آن، کارگران را به خارج از کشور می فرستند و پول آن را برمی دارند، متوقف کنند...


تلویزیون فاکس نیوز:‌ دراین میان، چین، که هم پیمان اصلی کره شمالی است مصرانه از این کشور خواست دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد. پکن بار دیگر از آمریکا خواست که سیستم ضد موشکی اش را که به کره جنوبی اعزام می کند، جمع کند


 





  •  حمایت از مأموریت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان




 


رژیم ایران و حزب الله دست نشانده آن ، به قطعنامه های شورای امنیت در مورد مرزهای لبنان پایبند نیستند. آمریکا و سازمان ملل خواستار نظارت بر این مرزها و دور کردن حزب الله هستند.


اسکای نیوز:‌ نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد کشورش تلاش می کند از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان حمایت کند.


آمریکا این موضع را بیست روز پیش از تمدید دوره ماموریت یونیفل توسط شورای امنیت اعلام کرد.


 عناصر حزب الله با بسیج تبلیغاتی در مرزهای لبنان قصد داشتند تا اعلام کنند نیرویی آماده در این منطقه هستند این درحالی است که بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح بنام یونیفل در جنوب لبنان حضور دارند . این نیرو بر اساس تصمیم شورای امنیت در این منطقه مسؤلیت نظارت بر امنیت را به عهده دارد.تصمیمی که حزب الله خواهان آن نبود


دبیر کل سازمان ملل متحد و سفیر آمریکا در این سازمان تاکید کردند ماموریت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان می بایست تمدید شود. آنها خواهان آن شدند که نیروهای واکنش سریع وابسته به سازمان ملل متحد در این منطقه گسترش یابند تا بتوانند در مورد نقض قوانین توسط حزب الله تحقیق کنند .


راجح خوری نویسنده سیاسی : این موضع آمریکا در جهت اعمال مجازات علیه حزب الله است .آمریکا می خواهد راههای کمک مالی به این گروه را قطع کند و همچنین وضعیت نظامی را در این منطقه زیر نظر داشته باشد . ترغیب سازمان ملل متحد در این رابطه هم تلاش ضمنی آمریکاست تا به مجازاتهایی که کنگره آمریکا علیه حزب الله اعمال کرده ابعاد جهانی بدهد


 





  • اعتراض به بی عملی شورای امنیت ملل متحد




 


کارلا دل پونته عضو کلیدی کمیسیون تحقیق ملل متحد در مورد سوریه می گوید هیچکس در عمل کاری برای قربانیان جنگ در سوریه انجام نمی دهد. او در اعتراض به بی عملی شورای امنیت استعفا داده است:


تلویزیون سی ان ان:‌ شواهد مربوط به قربانیان جنگ سوریه افزایش می یابد اما آیا ما به عدالت برای آنها، نزدیک تر شده ایم؟ سه روز، سه فیلم مختلف از جنگ در این کشور نشان داده شد. رزمندگان می گویند این فیلمها ثابت می کند رژیم اسد به بمباران های کور، ادامه می دهد.


کارلا دل پونته ، هیچ کاری انجام نمی شود. من از او سؤال کردم که چرا فکر می کند استعفا، تنها گزینه او بود..


کارلا دل پونته:‌ هیچ کاری برای سوریه انجام نشده و ما در هفتمین سال از این جنگ، در پروسه تحقیقات اولیه هستیم. ما و کمیسرها تلاش کردیم شورای امنیت را متقاعد کنیم که تصمیمی اتخاذ کند تا عدالت را برای قربانیان برقرار سازد اما هیچ چیزی صورت نگرفت و به همین دلیل من استعفا دادم.


ریچاردگولدست ، دادستان ارشد سابق ملل متحد: من با او همدردی می کنم و دلسردی اش را درک می کنم اما موافق نیستم... در کار تحقیقات حول جنایات بین المللی، باید صبر داشت... چنانچه در مورد ملوسوئیچ سالها طول کشید تا به دادگاه لاهه برده شود.


کارلا دل پونته:‌ دوست من ریچارد اشتباه می کند. زیرا دادگاه رییس جمهور سابق یوگسلاوی، در خلال جنگ برگزارشد. اما در اینجا، اوضاع کاملا متفاوت است. زیرا هیچ نهاد یا دادگاهی یا دفتر دادستانی وجود ندارد. لذا کاملا با پرونده یوگسلاوی و روآندا متفاوت است. بنابراین، موضوع، صبر نیست، ... در سوریه، ابدا هیچ چیزی وجود ندارد، هیچ چیز. یک مصونیت کامل در سوریه وجود دارد. این چیزی است که من نمی توانم تحمل کنم.


تلویزیون سی ان ان:‌ شما می گویید که شورای امنیت عمل نمی کند... شما چه کسی را مسبب آن می دانید، روسیه؟ ...


پونته: بله، ابتدا روسیه، زیرا از حق وتوی خود استفاده می کند، اما جامعه بین المللی روی روسیه فشار نمی آورد... من هیچ نشانه ای نمی بینم که کسی کاری برای تشکیل یک محکمه انجام دهد.


در حرف، همه عالی هستند... اگر قطعنامه های ملل متحد و حقوق بشر را بخوانید، همه آنها عالی هستند... ولی در عمل هیچ کاری صورت نمی گیرد... حالا هفتمین سال از این جنگ است... رییس جمهور سابق یوگسلاوی، بعد از یک سال از جنگ به دادگاه بین المللی لاهه کشیده شد...


 





  • کره شمالی و رژیم ایران تهدید امنیت ملی آمریکا




 


 


معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا سباستین گورکا می گوید کره شمالی و رژیم ایران تهدید امنیت ملی آمریکا هستند. دونالد ترامپ مصمم است که توافق اتمی به زیان امنیت ملی آمریکاست:


تلویزیون فاکس نیوز: من مقداری در رابطه با کره شمالی نگران هستم.هفته گذشته کنگره گزارشی بنام قابلیتهای اولیه عملیاتی و قابلیتهای موشکهای بالستیک قاره پیمای اتمی کره شمالی از جامعه اطلاعاتی آمریکا دریافت کرد، در عرض 48 ساعت از دریافت این گزارش کیم جونگ اون ثابت کرد که این گزارش غلط و اشتباه بوده است. ما الان فهمیدیم که کره شمالی نه تنها اتمی هست بلکه دارای توانمندی پرتاب موشک قاره پیما بشکل قابل اتکائی هست و نه تنها در عرض 2 تا 4 سال بلکه در عرض یکسال این توانمندی را خواهد داشت. ما در وضعیت بدی قرار داریم . من میخواهم بدانم چه اشکالی متوجه جامعه اطلاعاتی آمریکا هست ؟ گویا سرشان بیشتر درگیر درز اطلاعات در مورد رئیس جمهور آمریکا هست . ما چکاری میتوانیم برای حفاظت از خودمان انجام دهیم.


سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا: رئیس جمهور آمریکا هر کاری که برای حفاظت از کشور ما نیاز باشد انجام خواهد داد، باید به ماهیت این چالش نگاه کرد، کره شمالی از نظر اطلاعاتی هدف سختی محسوب میشود. احتمالا سخترین هدف اطلاعاتی جهان است چرا که یک کشور شدیدا بسته است. لذا دریافت اطلاعات با استفاده از اشخاص از آن بسیار بسیار سخت است و ما متکی به اطلاعات سیگنالی و اطلاعات تکنیکی و انواع شیوه های جمع آوری اطلاعات هستیم.


فاکس نیوز: برعکس کره شمالی رژیم ایران در حال مخفی کردن قابلیتهایش از ما میباشد، بسیاری از تاسیسات آنها در زیر زمین است ما حتی قادر به دسترسی و دیدن تاسیسات اتمی آنها نیستیم.


یکی از مسائلی که باعث نگرانی در رابطه با ایران است این است که اگر ما کمبود و شکست اطلاعاتی در این رابطه داشته باشیم از کجا خواهیم خورد؟ نظرتان چیست.


سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا: موضوع ایران به سختی کره شمالی نیست، رژیم ایران در کنار کره شمالی در بالاترین اولویت امنیتی برای ما قرار دارد و یکی از مسائلی ما بشدت در حال بررسی آن هستیم توافق فاجعه بار اتمی با رژیم ایران است، توافق اتمی باعث تسهیل و کمک رسانی به رژیم ایران بوده است.این توافق باعث توقف جاه طلبیهای اتمی رژیم ایران نشده است بلکه صرفا باعث کند کردن آن شده و آنرا به تاخیر انداخته است ولی واقعیت این است که رئیس جمهور آمریکا موضع خود را حفظ کرده و گفته است این یک توافق بدی است و توافق خوبی برای امنیت ملی آمریکا نیست. ما در حال حاضر درگیر یک بررسی جامع از استراتژی خود در قبال رژیم ایران هستیم. رئیس جمهور دونالد ترامپ در این نظرش مصمم است که این توافق خوبی برای آمریکا نیست.


 





  • اوضاع ونزوئلا




 


تلویزیون فرانس 24 می گوید : بعد از اینکه به یک پایگاه نظامی در شهر والنسیا  در ونزوئلا حمله شد یک نفر کشته و یک نفر بشدت مجروح شد. در محل، هلی کوپترهای دولتی دیده شدند که اوضاع را مانیتور می کردند. دولت این حمله را تروریستی و به تحریک دولتهای خارجی خوانده است. شبها در این شهر حکومت نظامی اعلام شده است. معترضین ضددولتی در مسیرها مانع ایجاد کرده اند و لاستیک آتش زده اند. این حمله یک روز بعد از اخراج دادستان کل صورت گرفت. او منتقد اصلی دولت بود.


  





  •  پیکاسو کوچولوی افغان




فرهاد نوری، کودک افغان با هنر خود در مرکز توجه جامعه هنری قرار گرفته است. این کودک که به او لقب «پیکاسو کوچولو» داده اند با دستان کوچک هنرمندش آثار ماندگار هنری را نقاشی می کند. او اخیرا در بلگراد، پایتخت صربستان نمایشگاهی برگزار کرده تا درآمد حاصل از فروش آثارش را به یک کودک بیمار اهدا کند. این کودک خردسال به همراه خانواده‌اش در صربستان پناهنده هستند.


فرهاد عمدتا زندگی روزمره در بلگراد را به تصویر می کشد و گاهی نیز عکس‌هایی را نقاشی می کند که از اینترنت پیدا کرده است. نخستین نمایشگاه او در محوطه یک کافه در بلگراد برگزار شده است و بسیاری از خریداران از او می خواهند تا آثارش را امضا کند و به آنها بفروشد.


او درآمد حاصل از فروش آثارش را به کودکی اهدا خواهد کرد که در پاریس تحت درمان قرار دارد و برای جراحی تومور مغزی نیاز به پول دارد. به گفته مسئول صندوق پناهجویان صربستان فرهاد «طعم فقر را چشیده و به همین دلیل عاشق کمک کردن به دیگران است





  •  به جریان افتادن پرونده یک جنایت دیگر دوران دیکتاتوری پینوشه در شیلی




یک قاضی شیلی شش نفر را متهم به قتل رئیس جمهور سابق این کشور در دوران دیکتاتوری پینوشه کرد. خبرگزاری رویترگزارش داد:‌ بنا به مدارک دادگاه، قاضی آلخاندرو مادرید ، شش نفر که یک مأمور اطلاعاتی هم در میان آنهاست متهم هستند ادواردو فری مونتالوا را در سال 1982 در یک کلینیک در سانتیاگو مسموم و به قتل رسانده اند.


 

لطفا به اشتراک بگذارید: