This browser does not support the video element.

دونالد ترامپ: رژیم ایران از روح برجام تبعیت نمی کند ـ 20دقیقه 20مرداد ۹۶

1 ـ دونالد ترامپ: توافق اتمی با رژیم ایران وحشتناک است. فکر نمی کنم این رژیم از روح توافق اتمی تبعیت کند .


2ـ مو بروکس عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: خطر رژیم ایران بزرگتر از خطر کره شمالی است.


3 ـ مقاومت ایران نسبت به سلامت و امنیت زندانیان اعتصابی در زندان گوهردشت کرج هشدار داد و برای نجات آنان به مجامع بین المللی فراخوان داد .


 





  •  ضرورت قاطعیت بیشتر علیه رژیمهای ایران و کره شمالی




 


جان بولتون می گوید با مذاکره و حتی با تحریم نمی توان کره شمالی و رژیم ایران را مهار کرد. وی دولت ترامپ را به قاطعیت بیشتر فرا می خواند. جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد متعقد است در شش ماه گذشته که از روی کار آمدن دونالد ترامپ می گذرد سیاست او به اندازه کافی قاطع نبوده است.


بولتون می گوید:‌وزیر تیلرسون گفته است ما اگر کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را متوقف کند خوشحال خواهیم بود که با آن مذاکره کنیم. ما قطعنامه تحریمهای شورای امنیت را هم دیدیم. این ششمین قطعنامه بود که مورد بی اعتنایی کره شمالی قرار گرفت.


من پیش بینی می کنم اگر ما همان سیاست دولت سابق را ادامه بدهیم که مبتنی بر مذاکره همراه با فشار اقتصادی بود، کره شمالی پیشروی می کند و نتیجه این خواهد بود که این کشور تسلیحات اتمی قابل استفاده را تا سال آینده خواهد داشت و ما مجبور خواهیم بود به آن تن بدهیم.


سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می افزاید:‌ واقعیت این است که سالها به مردم گفته اند کره شمالی برنامه تسلیحاتی اتمی ندارد و برنامه موشکی آن بجایی نمی رسد. این فضایی بوده که من و بقیه 20سال است می شنویم.


اما الان فکر نمی کنم شکی باشد . توانایی های کره شمالی را باید جدی گرفت. نظر عمومی هم این است که تا یکسال دیگر کره شمالی ممکن است توان حمله به هر هدفی در آمریکا را دارا باشد. من فکر می کنم همه حرفها راجع به تحریمها زده شده و اعمال هم شده اما باز کره شمالی سر جایش است و به سیاستهایش ادامه می دهد.


 


 





  • افشای جنایات رژیم ایران در تاجیکستان




تاجیکستان رژیم ایران را متهم کرد در جنگ داخلی این کشور که در دهه نود شروع شد با حمایت از بنیاد گرایان دخالت کرده است و موجب کشتار تعداد زیادی از مقامها و شخصیتهای این کشور گردیده است.


اسکای نیوز:‌ در جنگ های داخلی تاجیکستان در سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۸۷ و بعد از آن رژیم ایران دست داشته است . این اولین اتهامی است که در آن رژیم ایران بصورت علنی متهم می شود که در جنگ داخلی این کشود دست داشته است


در فیلمی مستند که وزارت کشور تاجیکستان در تولید آن نقش داشته و از تلویزیون دولتی تاجیکستان پخش شده این موضوع ثابت شده است. در این فیلم افرادی که در ایران آموزش دیده و پول دریافت کرده اند تا سیاست مداران و خبرنگاران در این کشور را ترور کنند شهادت می دهند


سه تن از هواداران ژنرال منشق عبدالحلیم نزار زاده  که یک کودتای شکست خورده را در سال ۲۰۱۵ فرماندهی کرد شهادت دادند که از رژیم ایران پول دریافت کرده اند و در دهه 90 در پادگانهایی در ایران آموزش دیده اند تا سیاستمداران و خبرنگاران ، مسؤلین و دانشمندان تاجیک را ترور کنند و نیز به پایگاه نظامی روسیه تهاجم کنند . آنها گفتند رژیم ایران از آنها خواسته است تا در جامعه ایجاد تنش کنند و ترس را در میان مردم بپراکنند .


اگر چه رژیم ایران این اتهامات را نمی پذیرد ولی از حزب ممنوعه النهضه حمایت می کند . این حزب توسط دولت تاجیکستان متهم است که آشوب های سال ۲۰۱۵ را حمایت مالی کرده است.


 





  •  در جنگ افغانستان به نیروی نظامی و اراده سیاسی نیاز است




 


فاکس نیوز : ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا از افزایش نیروهای نظامی در افغانستان دفاع می کند و می گوید تا به حال آنچه باعث ناکامی در افغانستان بوده نبودن اراده سیاسی بوده است. ما هنوز در افغانستان درگیر هستیم. 16سال می گذرد. پنتاگون گفته است می خواهد نیروی بیشتری به افغانستان اعزام کند. ترامپ ژنرالهای خود را فراخوانده است تا راجع به استراتژی جدیدی در افغانستان صحبت کند.


شما زمانی مشاور جرج بوش در عراق بودید . البته وضع افغانستان متفاوت است. شما چطور با این وضعیت برخورد می کنید؟


ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا:‌ وقتی بوش از من پرسید در عراق چه می گذرد؟ من با این شروع کردم که چرا استراتژی که داشتیم شکست خورده است. الان 16سال شکست در افغانستان داشته ایم و من در آن زمان نمونه ها را به او گفتم.


در افغانستان الان هم من حرفم همان است یعنی باید دید چرا 16سال ما در آنجا بوده ایم چرا نتوانستیم این را حل کنیم. دولت آمریکا هیچگاه خواست سیاسی و این تعهد که یک پیروزی بادوامی در افغانستان به دست آورد را بکار نگرفته است. ما هرگز امکانات کافی برای اینکار در افغانستان اختصاص نداده ایم. ما هیچگاه نیروی امنیتی لازم برای تثبیت کشور را به آنها ندادیم تا کشور را به ثبات برسانند و در یک کلام امکانات لازم در آن زمان را ندادیم.


ما باید کارهایی در افغانستان بکنیم:


اول اینکه افغانستان نباید مکان امنی برای تروریستها باشد. معنایش این است که گروههای تروریستی که به آنجا وارد می شوند باید هدف قرارگیرند و نابود شوند. ما نباید بگذاریم طالبان دولت را سرنگون کند.


شما به نیروی افزوده اشاره کردید ما باید نیروی ویژه ضدتروریسم را هم به آن اضافه کنیم، باید مشاوران تعلیماتی را افزایش دهیم،باید به ارتش افغانستان امکان مقابله با بمبهای کنارجاده یی بدهیم و همچنین تکاورهایی که با هلی کوپترهای آپاچی به صحنه برده می شوند را تعلیم دهیم اما الان نیروها بدون این امکانات می جنگند. بعد هم باید تصمیمات قاطع گرفت که تا صحنه را بچرخانیم از جمله اینکه یک گردان در کنار ارتش افغانستان حداقل برای یک فصل جنگی داشته باشیم شاید هم دو فصل تا اوضاع را بنفع خودمان بچرخانیم.


ما نمی خواهیم افغانستان بار دیگر مکان امنی برای تروریستها شود.


 





  • تدارک پنتاگون برای مقابله با تهدید در اروپا




 


با افزایش تنش با روسیه ، ‌ارتش آمریکا دوباره خود را برای جنگ احتمالی در اروپای شرقی سامان می دهد.


تلویزیون فاکس نیوز: استراتژی جدید جنگی در خلال مانورهای رزمی نیروهای مسلح آمریکا و 21 کشور متحد اروپایی به نمایش گذاشته شد .


 مانور رزمی آموزشی در سراسر رومانی، مجارستان و بلغارستان باشرکت 25000 نیرو به اجرا در آمد . این واحدها بر روی سناریوهای واقعی رزمی با هم کار کرده و آموزش گرفتند تا آنها را برای پاسخگویی به هر تهدید امنیتی که در این قاره ظاهر شود آماده کند.


بازدارندگی، عنصر اصلی آن مانور ها بود که نشان داد آمریکا می تواند در کنار شرکای اروپایی خود بعنوان یک نیروی رزمنده متحد بایستد. فراتر از آن این که امریکا و متحدان اروپایی او مراکز فرماندهی در لهستان و رومانی ایجاد می کنند و آماده می شوند تا هزاران نیروی آماده را در این قاره بعنوان عاملی بازدارنده در برابر تجاوز روسیه حفظ کنند.


ارتش آمریکا همچنین تجهیزاتی را که در افغانستان و عراق استفاده کرده بود مجدداً آماده ماموریت می کند . از جمله رنگ سبز تیره تانکها را تبدیل به رنگ عوارض زمین اروپا می کند.


 به گفته نیویورک تایمز افسران ارتش آمریکا از کارت های تصویری برای فراگیری توانمندیهای ارتش روسیه استفاده می کنند. درست همانکاری که در نسل های پیشین با نیروهای روسی در خلال جنگ سرد انجام می دادند. افسران اطلاعاتی آمریکا نیز چشم بر عملیات ارتش روسیه در کریمه و اوکراین شرقی و سوریه دارند تا دیدی تازه نسبت به تسلیحات و استراتژی روسیه داشته باشند. تمام این بررسی ها نشان می دهد ارتش آمریکا خود را برای تهدید از هر منبعی در سراسر جهان آماده می کند


 


 





  • مشکلات روسیه در سوریه




سرتیپ اسعد الزعبی از مشکلاتی که روسیه در سوریه با آن مواجه است سخن می گوید. او به اسکای نیوز می گوید: روسیه و مصر تاکید کردند حومه شمالی حمص را نیز بعنوان مناطق مشمول کاهش درگیری بحساب می آورند . این توافق بعد از نزدیک به یک ماه و نیم مذاکرات در قاهره بدست آمد . وزارت دفاع روسیه گفت این توافق از روز پنجشنبه ۱۲مرداد اجرایی شده و شامل ۴۸ منطقه مسکونی است که در آن نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر زندگی می کنند . مرکز آشتی روسیه در سوریه نیز خبر داد ۳۷ توافق نامه جدید برای آتش بس به امضا رسیده است تا در حومه استانهای حلب و ادلب به اجرا گذاشته شود . امروز روسیه در سوریه دارد با زمان مسابقه می دهد . آنها در سوریه با ۴ مشکل روبرو هستند . اولا آنها در زمینه اقتصادی مشکل دارند و به این دلیل که فکر نمی کردند دو سال در سوریه باقی خواهند ماند اقتصادشان دچار فروپاشی شده است .آنها انتظار داشتند که در سوریه یکی دو ماه بیشتر نمانند در حالی که دارند وارد سومین سال می شوند. از طرفی اختلافات میان روسیه و رژیم اسد و رژیم ایران و آمریکا دارد بالا می گیرد. به نظر من اینها باعث می شود که روسیه با موانع زیادی برخورد کند و شاید که پرونده سوریه از دستش بیرون برود


 علاوه بر این روسیه می ترسد که ارتشش میان رزمندگان و ارتش اسد گیر کند و کشته بدهد و از آنجا که روسیه با انتخابات جدیدی روبروست باعث می شود که اقدامات بیشتری کند و قاهره و عمان را بعنوان میانجی وارد کند تا به نتیجه برسد .


 





  •  روابط آمریکا و روسیه




 


وزیر خارجه آمریکا هنوز امید خود را به طور کلی از روسیه قطع نکرده و معتقد است در زمینه هایی که به امنیت ملی آمریکا بر می گردد می توان همکاری کرد.


رکس تیلرسون می گوید: ‌تلاش کردیم به روسیه بفهمانیم دخالت در انتخابات آمریکا برای مردم کشورمان چقدر مهم بوده است. این باعث بی اعتمادی جدی میان دوکشورمان شده و ما باید راهی برای مقابله با آن پیدا کنیم.


خبرنگار فاکس نیوز از کاخ سفید: وزیر خارجه می گوید او به وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف گفته است آمریکا تا اول سپتامبر به اخراج 700 دیپلومات خود را از روسیه پاسخ می دهد.


 روسیه دو مجتمع آمریکا را در آن کشور مصادره کرده است . این البته واکنش روسیه به اخراج 35 دیپلومات و مصادره دو مجتمع روسیه بوده است. کنگره هم تحریمهایی را علیه روسیه اعمال کرده است. با این وجود هنوز جایی برای بهبود روابط هست. وزیر خارجه اشاره کرد او به سرگئی لاوروف گفته است اوضاع می تواند بهتر یا بدتر شود . باوجود موضوع مجتمع ها در دو کشور و اخراج دیپلومات ها و مداخله در انتخابات، دو کشور هنوز باهم گفتگو می کنند و کانالهای ارتباطی منظم میان آمریکا و روسیه وجود دارد.


 آنها به کار بر روی سایر موضوعات از مناطق امن در سوریه گرفته تا موضوعات خاورمیانه و افغانستان ادامه می دهند. ما می خواهیم با آنها در حوزه هایی که دارای منافع امنیت ملی جدی هستیم کار کنیم ولی همزمان بی اعتمادی فوق العاده یی هم داریم.


 





  • تکنولوژی هایپر لوپ در آمریکا




شرکت هایپر لوپ موفق شد یک واگن بسیار سریع ویژه انتقال مسافرین را به آزمایش بگذارد. سرعت این واگن از مرز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز گذشت .


پروژه هایپر لوپ با طرحهای ثابتی که دارد به عملی شدن در روی زمین نزدیک می شود


اکس بی وان واگنی است که مهندسین این شرکت آمریکایی طراحی کرده اند .این واگن موفق شد تا در صحرای نوادا در آمریکا با سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند .


موفقیت این آزمایش گام مهمی در جهت توسعه سیستم انتقال در تکنولوژی هایپرلوپ است که ایلون ماسک میلیاردر آمریکایی آن را دنبال می کند.


سیستم انتقال این تکنولوژی در آینده بر روی واگن یا محفظه هایی سوار است که در لوله حرکت می کنند. با این هدف که سرعت را بتوان در این لوله ها به بالاترین میزان رساند مقاومت هوا را در آن به صفر رسانده اند .اصطکاک هم در این لوله ها بسیار کم است یا اساسا وجود ندارد .دانشمندان و مهندسین تلاش می کنند سرعت در این لوله ها را به ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسانند .


 





  • دونالد ترامپ:‌ برخلاف نظر اوباما بزرگترین تهدید ما نه آب و هوا بلکه تسلیحات اتمی است




 دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت:‌ما اوضاع کره شمالی را زیر نظر داریم.


روشن است که ما زمان زیادی را برای بررسی کره شمالی صرف می کنیم . ما آلترناتیوهای بسیاری را در رابطه با وقایع کره شمالی بررسی می کنیم. کره شمالی مواضع وحشتناکی دارد و نمی تواند از دست ما خلاص شود. این رژیم برای مدتها از مجازات گریخته است. رهبر کره و خاندان او اینبار نمی توانند بگریزند. بازی کلاٌ یک بازی جدید است . اگر کره شمالی در جزیره گوام دست به اقدام بزند بلایی سر آن خواهد آمد که کسی آن را ندیده است. قرار نیست کره شمالی آمریکا و ژاپن و کره جنوبی را تهدید کند.


رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد:‌ می خواهیم کل جهان خلع سلاح اتمی شود. باراک اوباما گفته بود بزرگترین تهدید تغییرات جوی است . من کاملا مخالف هستم و می گویم اتم ، بزرگترین تهدید ما در سراسر جهان است.





  •  روزجهانی شیر




روز دهم اوت (۱۹ مرداد) روز جهانی شیر نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری روزی برای شیرها جلب حمایت‌ از طرف مردم، دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه برای مراقبت از این گربه سان در معرض انقراض است. طبق آمار سال ۲۰۱۵ اتحادیه حفاظت از طبیعت، تخمین زده می‌شود که در کل کره‌ی زمین کمتر از ۲۰ هزار قلاده شیر باقی مانده باشد. تعداد شیرها در ۲۱ سال اخیر ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است. از دست دادن سکونت‌گاه، شکار غیرقانونی و … از جمله دلایل اصلی این کاهش محسوب می شود. شعار روز جهانی شیر در سال ۲۰۱۷ این است: از سلطان جنگل محافظت کنیم تا از خودمان محافظت کنیم.


طبق گزارش سازمان‌های حفاظت از حیوانات، شیرها در کشورهای مالی، جمهوری دموکراتیک کنگو ،نیجریه و مالاوی به طور کامل منقرض شده اند.


 





  • سناتور جان بوزمن:‌ ما باید نسبت به رژیم ایران بسیار نگران باشیم




سناتور جان بوزمن سناتور ارشد ایالت آرکانزاس آمریکا از تهدیدهای رژیم ایران ابراز نگرانی کرد. وی گفت:‌ رژیم ایران بشکل مخفیانه یی برنامه هایش را پیش می برد. کره شمالی هم همینطور . این پدیده یی است که ما باید نسبت به آن بسیار بسیار نگران باشیم...”.


 

لطفا به اشتراک بگذارید: