This browser does not support the video element.

کابینه دولت روحانی مشتی پاسدار ،گروگانگیر،جلاد و شکنجه گر هستند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه ای درباره کابینه جدید آخوند روحانی اعلام کرد: کابینه ای که حسن روحانی در روز ۱۷ مرداد به مجلس رژیم ارتجاع معرفی کرد، مشتی پاسدار، گروگانگیر، جلاد و شکنجه گر هستند که بیشترین نقش را در جنگ، سرکوب، قتل عام و صدور تروریسم و بنیادگرایی و کشتار مردم منطقه داشته اند.

در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت آمده است: یکی از اعضای جدید کابینه روحانی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات است. او دژخیمی است که از ۲۱ سالگی در وزارت اطلاعات به بازجویی و شکنجه و سانسور اشتغال داشته است و در قیام ۱۳۸۸ به منظور کنترل و قطع ارتباطات قیام کنندگان به معاونت فنی و مدیر کل شنود وزارت اطلاعات منصوب شد. او با گسترش بخش شنود نقش ویژه ای در دستگیری تظاهر کنندگان و سرکوب قیام ایفا کرد.

 

در ادامه اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ضمن معرفی شمار دیگری از اعضای کابینه آخوند روحانی آمده است: حبیب الله بیطرف وزیر جدید نیروی روحانی عضو هیات مرکزی ۶ نفره دانشجویان خط امام و از مسئولان اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ و به گروگان گرفتن دیپلماتهای آن بود. او از سازماندهندگان اولیه جهاد سازندگی و عضو سپاه پاسداران است که در جنگ ضد میهنی و به کشتن دادن جوانان و کودکان ایرانی نقش فعالی داشته است.

محمد شریعتمداری، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای حاکمیت استبداد دینی از بالاترین مسئولان سرکوب و غارت و چپاول بوده است. او از تشکیل دهندگان وزارت اطلاعات بود و در سال ۱۳۶۳ به معاونت این وزارتخانه منصوب شد.

یکی دیگر از وزرای جدید روحانی سردژخیم علیرضا آوایی وزیر دادگستری اوست که از مسئولان قتل عام سال ۱۳۶۷ در استان خوزستان است که با سردژخیم مصطفی پور محمدی تعویض شده است.

 

به دنبال معرفی کابینه دوم آخوند روحانی، کیهان خامنه‌ای با تیتر «(آیا) وزیران با وعده‌ها همخوانی دارند؟» نوشت: برخی معتقدند با حضور چهره‌هایی نظیر آخوندی، زنگنه و ربیعی تحقق وعده‌های دولت در خصوص اشتغالزایی، رونق مسکن و برخی مسائل نفتی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

این روزنامه خطاب به روحانی افزود: «اگر میخواهیم در 1460 روز پیش رو خسارت زده نباشیم لاجرم باید توبه کنیم و ببینیم کجاها در شنیدن حرفهای رهبری کوتاهی کرده‌ایم». یک روزنامه دیگر این باند به نام وطن امروز با عنوان «آیا در ایران قحط الرجال است؟» وزیران روحانی را زیر سؤال برد و با تیتر درشت نوشت: «دولت پیرتر شد».

روزنامه سپاه پاسداران نیز نوشت: کابینه روحانی با «مشکل اساسی» «جوانگرایی» مواجه است.

هم‌چنین روزنامه حکومتی صبح نو نوشت: « سیاست دولت در چهار سال آینده بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که در چهار سال اخیر گذشت.

اعتراض به کابینه روحانی در میان باند خودش نیز موارد متعددی دارد.

یک روزنامه باند روحانی نوشت: « سهم زنان از معاونت های ریاست جمهوری و دیگر مناصب کابینه کمرنگ شده» (ابتکار 18 مرداد 96) و زیباکلام از مهره های باند روحانی نیز گفت:« اتفاقا اگر وزیر زن، اهل تسنن و یا کرد در کابینه معرفی می‌شد جای شگفتی بسیار زبادی داشت»

دختر رفسنجانی، نیز در واکنش به نام نبردن روحانی از رفسنجانی در مراسم تنفیذ و تحلیف، گفت: شخص روحانی که امروز رای‌ها را کسب کرده, رفسنجانی را فراموش کرده‌ و او هیچ شباهتی به رفسنجانی ندارد.

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: فاطمه هاشمی تا توانست حسن روحانی را نیش باران کرد و گفت «من در جمعی از دوستان خودم بودم که اصلا نمی ‌خواستند به روحانی رای بدهند».
لطفا به اشتراک بگذارید: