تاجیکستان :‌ رژیم ایران از کشتار تاجیکهای سرشناس در دهه 1990 حمایت کرده است



  • رادیو اروپای آزاد روز 17مرداد 96 برای اولین بار اعلام کرد:




تاجیکستان رژیم یران را متهم کرد در قتل شخصیتهای سرشناس این کشور از جمله صفرعلی کینجایوف رئیس سابق پارلمان تاجیک درجریان جنگ داخلی این کشور در سالهای 1990 دخالت داشته است.

در یک برنامه مستند 45 دقیقه یی که از تلویزیون دولتی پخش شد، وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرد رژیم تهران خواستار دامن زدن به جنگ داخلی تاجیکستان بود. این رژیم تامین کمکهای مالی به حزب اسلامی تاجیک را بعهده داشت و شبه نظامیان آنرا در خاک ایران آموزش میداد.

بنا به گفته وزارت کشور تاجیکستان کمکهای مالی رژیم ایران و دستورات آن برای انجام ترورها از طریق معاون سابق وزیر دفاع و یکی از فرماندهان حزب اسلامی در دهه 1990 انجام میگرفت.

مردی که خودش را یک شبه نظامی سابق حزب اسلامی معرفی میکرد در برنامه مستند تلویزیون تاجیکستان گفت او در سال 1995 به ایران رفته و همراه با 200 نفر دیگر از اتباع تاجیک آموزشهای تخریب را در شهر قم دیده است. او گفت وی در سال 1997 با داشتن دستورالعملهای روشن برای کشتن شخصیتهای سیاسی و اجتماعی به تاجیکستان برگشت...

دادگاه عالی تاجیکستان حزب اسلامی را یک گروه تروریستی اعلام کرده است...

تاجیکستان با پخش این برنامه مستند اولین باریست که بطور علنی رژیم ایران را متهم به تامین مالی و هدایت قتلهای سیاسی دو دهه گذشته این کشور میکند.
لطفا به اشتراک بگذارید: