This browser does not support the video element.

ترامپ مصمم است با توسعه طلبی و تروریسم رژیم ایران مقابله کند-20 دقیقه

1ـ خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در واشینگتن: دولت دونالد ترامپ مصمم است با کمک متحدانش با توسعه طلبی و تروریسم رژیم ایران مقابله کند .


2 ـ حملات آمریکا به شبه نظامیان حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه. که ‌۳۵ تن از عناصر حشد الشعبی کشته و ۸۵ نفر دیگر مجروح شدند.


3 ـ کاهش ۵۵۰ میلیون دلاری صادرات پتروشیمی ایران به دلیل مشکل تجارت با چین


 


  • فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه رژیم ایران




 


یک کارشناس عرب در مصاحبه با اسکای نیوز می گوید برای مقابله با آزمایشهای موشکی رژیم ایران شورای امنیت باید وارد شود. کشورهای عربی نیز باید اروپاییان را تحت فشار قرار دهند که مانع این رژیم شوند.


نبیل العتوم مدیر مرکز پژوهشهای ایران در مرکز امیه از عمان به اسکای نیوز گفت : بی شک رژیم ایران وارد جنگی شده تا محاصره سیاسی آمریکا را از روی خودش بر دارد و می خواهد در مورد آزمایش های موشکی تبلیغات بیشتری راه بیندازد. بی شک این آزمایش ها نقض قطعنامه های بین المللی و توافقاتی است که این رژیم با کشورهای ۵ بعلاوه یک امضا کرده است . الان یک توافق میان ۳۵ کشور حامی محدود کردن تکنولوژی موشک بالستیکی به امضا رسیده و توسط سازمان ملل هم به رسمیت شناخته شده است. بر این اساس تمامی موشک هایی که برد آن ها به بیش از ۵۰۰ کیلومتر می رسد و وزن سوخت آنها ۵۰۰ کیلوست بعنوان موشک بالستیکی شناخته می شوند . لذا چنین موشک هایی نقض قوانین بین المللی است . کشورهای غربی از رژیم ایران می خواهند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را اجرا کند . علاوه بر این آمریکا در ایجاد محدودیت برای بکار گیری موشک های بالستیکی وارد شده و مشخص است که رژیم ایران برای هدفهای دفاعی چنین موشک هایی را آزمایش نمی کند بلکه هدفهای تهاجمی دارد .


اسکای نیوز: آیا کشورهای غربی هم پاسخ مناسب به اقدامات ایران را می دهند ؟ نبیل العتوم : فشارهای کافی را به رژیم ایران نمی آورند متاسفانه این فشار را فقط به عهده آمریکا گذاشته اند . باید جامعه جهانی با هم همکاری کنند . از طرفی باید کشورهای عربی و کشورهای خلیج فارس به کشورهای اروپایی فشار بیاورند تا مسؤلیت هایشان را انجام دهند . رژیم ایران توافقات امضا شده ای که گروه پنج بعلاوه یک آنرا تضمین کرده نقض می کند . موضوع دوم این که رژیم ایران برخوردهایش را ادامه می دهد و آزمایش های موشکی متعددی می کند. در نتیجه می بایست فشار ها را بر روی رژیم ایران بیشتر کرد و همچنین شورای امنیت می بایست مسؤلیت هایش را در قبال رژیم ایران که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند انجام دهد .


 





  • هشدار نسبت به ارسال سلاح از ایران به یمن




 


یک کارشناس نظامی و استراتژیکی هشدار می دهد که رژیم ایران علاوه بر انواع سلاح و موشک، مواد مخدر هم برای تأمین پول شبه نظامیان حوثی در یمن ارسال می کند.


سرتیپ حسن الشهری کارشناس نظامی و استراتژیکی به تلویزیون اسکای نیوز گفت : رژیم ایران از سالهای پیش، از حوثی ها حمایت تسلیحاتی و مالی می کرده و متاسفانه به آنها مواد مخدر می داده است . این رژیم به عواملش در یمن پول و سلاح می دهد و به آنها می گوید شما به جنگ یهودی ها و آمریکایی ها می روید . سپاه پاسداران امکانات گسترده ای دارد و به بیش از پنجاه در صد از بنادر تسلط دارد و زیر ساخت ها و اسکادران کامل دریایی دارد . نیروهای ائتلاف و نیروهای بین المللی در دریای عرب و خلیج عدن و دریای عمان و دریای سرخ در گذشته عملیات قاچاق سلاح را بشدت کنترل کردند ولی متاسفانه هنوز کنترلی روی بندر حدیده نیست و اجازه نامه هایی برای برخی کشورها صادر می شود. رژیم ایران و دوحه یک اقتصاد موازی با دولت قانونی یمن راه انداختند تا به جنگ یمن و عملیات کودتاگران یمنی سوخت رسانی کنند . این تعجب ندارد که بگوییم رژیم ایران بزرگترین وارد کننده مواد مخدر از افغانستان است و این مواد مخدر را به کارگاههایش در داخل ایران می برد .


 





  • داعش حمله به اهداف غربی را افزایش می دهد




 


داعش با از دست دادن زمین در میدانهای نبرد در سوریه و عراق، حمله به اهداف غربی را افزایش می دهد


روز جمعه 2 مظنون متهم به طراحی توطئه ترور در استرالیا، در برابر دادگاه قرار گرفتند... مقامات گفتند آنها از حمایت داعش برخوردار بودند و می خواستند یک هواپیما را منفجر کنند... 


برایان تاد، خبرنگار سی ان ان در واشنگتن می گوید : دو توطئه ترور در استرالیا که به یکدیگر مرتبط بودند، نشان می دهد جاه طلبی های داعش به حدی رسیده که می خواهد اهداف غربی را هدف قرار دهد. 


دو نفر که در سیدنی زندگی می کنند، بخاطر تلاش در ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری با یک بمب کنار جاده ای، دستگیر شدند. 


مایکل فلان ، معاون کمیسر پلیس فدرال استرالیا: این یکی از پیچیده ترین توطئه هایی است که تا کنون در خاک استرالیا رخ داده. 


خبرنگار سی ان ان: ... مقامات استرالیایی می گویند که این یک بمگذاری به سبک ”خودت انجامش بده ”بود. آنها می گویند که یک فرمانده ارشد داعش، قسمتهایی از یک بمب مونتاژ شده را به همراه قسمتهای باز شده دیگر آن از جمله مواد انفجاری از ترکیه به رابط هایش در سیدنی از طریق یک هواپیمای باری فرستاده است. 


یکی از مظنونین قصد داشت بمب مزبور را روی برادر خودش که دراین حمله، مورد شک نبود، سوار کند. 


یک تحلیلگر تروریسم: طرح او در سوار کردن بمب روی برادر خودش که آن را وارد هواپیما کند، ... موجب می شد که برادرش کشته شود... 


خبرنگار سی ان ان: وقتی این توطئه عمل نکرد، بگفته مقامات استرالیا، این تروریستها سعی کردند وسیله ای بسازند که با آن، مواد شیمیایی خطرناکی را در اماکن بسته منتشر کنند... این ماده شیمیایی سولفید هیدروژن، یک ماده سمی صنعتی بود که بوی آن شبیه تخم مرغ گندیده است... که می تواند موجب مرگ شود... 


پل واکر، کارشناس تسلیحات کشتار جمعی: این ماده هنگام تنفس کردن، به سیستم تنفسی و نهایتا به سیستم اعصاب حمله می کند. مقدار خیلی کمی از آن... می تواند شما را ظرف چند دقیقه بکشد... 


خبرنگار سی ان ان: کارشناسان تروریسم می گویند داعش با از دست دادن زمین در میدان نبرد، در پی انجام این نوع حملات می باشد که باید مراقب آن بود. آنها می گویند داعش همچنان از بمبهای کنار جاده ای، بمبهای تعبیه شده در لپ تاپ، مواد شیمیایی و سایر سلاحها علیه اهداف غربی استفاده خواهد کرد...  


 





  • سیاست آمریکا در قبال افغانستان




 


وضعیت نظامی و امنیتی افغانستان بحرانی است. اکنون این سؤال مطرح است که آمریکا چه طرحی دارد. آیا مانند اوباما اصل را بر خروج و رها کردن پشت نیروهای افغان قرار می دهد یا با افزایش نیرو بر این چالش فائق می آید .فاکس نیوز: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، در تابستان امسال قبول کرد ما در حال باختن جنگ افغانستان هستیم و به نظر میرسد رییس جمهور از شنیدن چنین شکستی بسیار سرخورده است. در ملاقات رییس جمهور با تیم امنیت ملی، وی تهدید کرده که فرماندهان نظامی عالیرتبه در افغانستان را از کار برکنار خواهد کرد. اما یک منبع کاخ سفید اظهار داشت که چنین گزارشی کاملاً اغراق آمیز است. حال میخواهیم بدانیم همزمان با ملاقات مشاور امنیت ملی و ترامپ، چه انتظاراتی باید داشت. «ریک گرینِل » که بهعنوان مشاور برای چهار سفیر آمریکا در سازمان ملل، کار کرده است می گوید:‌


در مورد افغانستان باید بگویم بسیاری از آمریکاییان به تنگ آمده و کلافه شدهاند. به عقیده من ما راهمان را در آنجا گم کردهایم. باید مقداری به عقب برگردیم و ببینیم سیاست آمریکا چگونه بوده است.


آیا ما میخواهیم آنجا را بازسازی کنیم و در حد ظرفیت و توانمان دنبال یک برنامه دیپلوماتیک هستیم؟


یا اینکه می خواهیم بگوییم که از ابتدا که به آنجا رفتیم به این علت بود که افراط گرایی اسلامی در آنجا مکان امن ایجاد کرده بود به نظر من آنچه که ما از آن رنج میبریم، حاصل 8 سال سیاست ضعیف اوباما در منطقه است. در این هیچ شکی نیست. الان ما داریم تلاش میکنیم مابازای شکستمان در عراق و بیرون کشیدن نیروهایمان از آنجا همچنین نداشتن هیچ طرحی در افغانستان، آنهم در حالیکه هنوز 9800 نفر از نیروهایمان در آنجا مستقر هستند، سیاست خود را مشخص کنیم.


به نظر من ما بایستی نیروهای ویژه خود را در افغانستان برای تعقیب و نابود کردن عناصر نامطلوب مستقر کنیم و به موازات آن فشارهای دیپلوماتیک خود را نیز افزایش دهیم. بعد ما باید به دنبال ایجاد سیاستی باشیم که مطمئن شویم افغانستان دیگر جای امنی برای تروریستها و تهدیدی برای امنیت ملی ما نیست.


فاکس نیوز: این طولانیترین جنگ در تاریخ آمریکا بوده است. با توجه به همه فراز و نشیبهای تاکتیکی، آیا کسی میتواند در مورد پیروزی در این جنگ توسط ما چیزی بگوید؟


ریک گرینِل: چنین کسی فقط میتواند ژنرال ماتیس باشد. او از حمایت ارتش برخوردار است...به نظر من ما بایستی پایگاهی در آن منطقه داشته باشیم که بتوانیم از طریق آن عراق و افغانستان و سوریه را مانیتور کنیم.


 





  • همراهی چین و روسیه با آمریکا علیه کره شمالی




 


نیکی هیلی می گوید قطعنامه جدید تحریم های کره شمالی در شورای امنیت قویترین قطعنامه یی است که طی یک نسل اخیر علیه این کشور صادر شده است .


 تلویزیون سی ان ان: ایالات متحده در حال جشن گرفتن تحریم های جدید علیه کره شمالی است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این رابطه توئیت کرده و گفت : شورای امنیت سازمان ملل با 15 رای مثبت و هیچ رای منفی به تحریم کره شمالی رای داد. چین و روسیه بهمراه ما رای مثبت دادند. این تحریمها تاثیر بسیار بزرگ مالی - علیه کره شمالی - خواهد داشت. تحریم ها در گذشته تاثیر بسیار کم یا هیچ تاثیری در کاهش جاه طلبی های اتمی کره شمالی نداشته است.


نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل قبلتر به سی ان ان گفته بود: امیدوار است که تحریم های جدید در عمل تاثیرگذار باشند.


نیکی هیلی:امروز روز جدیدی در سازمان ملل بود، امروز روز اقدام بود روزی بود که ما حرف زدن را کنار گذاشتیم و به کره شمالی گفتیم که باید اقدامات غیر مسئولانه اش را متوقف نماید. این قطعنامه قویترین قطعنامه و نظام تحریمی هست که ما طی یک نسل شاهد آن بوده ایم.


 





  • تأسیس دانشگاه بین المللی شام در میان کمپهای شمال سوریه




تأسیس دانشگاه بین المللی شام در نوار مرزی در شمال سوریه به یکی از مراکز علمی سوریه برای انجام پروژه های علمی در انقلاب تبدیل شده است. تلویزیون اورینت نیوز می گوید .. دانشگاه بین المللی شام در میان چادرهای پراکنده در نوار مرزی با بیشترین چالش ها روبروست


«ما در چارچوب طرحهای تحصیلی همه ساله پروژه‌ای داریم. این پروژه ها را خود دانشجویان در صحنه واقعی انجام میدهند. اغلب پروژه ها برای خدمت به جامعه انتخاب می‌شوند.معمولا انتخاب پروژه ربط مستقیم به میزان استفاده بالای آن دارد. در زمان پیشنهاد این طرحها به دانشجویان، به مصارف مادی و مصرف انرژی و صرف میزان وقت و هدر رفتن زمان در زمان اجرای این پروژه ها توجه لازم صورت می گیرد». دانشگاه در سال اول تحصیلی به 4 موضوع اولیه می‌پردازد. آشپزخانه های خانگی با بکار گیری انرژی خورشیدی، ساخت باطری و بروز کردن کولرهای صحرایی که با یک باطری کوچک کار میکنند از جمله این اقدامات است. علاوه بر این ، دانشگاه به یک اختراع دست یافته است. این اختراع ، کنترل کیفیت با بکار گیری تکنولوژی فشار و خارج کردن هوا بدون نیاز به برق است.


«من در فصل سوم اولین سال راه اندازی دانشگاه هستیم . ما چندین پروژه ارا ئه کردیم که به یاری خدا موفقیت آمیز بودند. این پروزه ها با هزینه و پول کم اجرا شدند. در سال آینده پروژه های جدیدی را در سطح علمی بالاتر اجرا خواهیم کرد». در کنار دانشکده مهندسی، 4 دانشکده دیگر نیز وجود دارند که به معیارهای جهانی تدریس ملتزم هستند . با وجودی که دانشگاه ماهانه به دانشجویان حقوق پرداخت میکند اما بدلیل نبودن وسایل نقلیه همچنان با سختیهایی برای رسیدن به دانشگاه مواجه هستند .


اختراعات جدید و اختراعاتی که طراحی آن در حال انجام هستند با زندگی مردم در کمپهای اطراف این دانشگاه همخوانی دارد تا این دانشگاه در عصر انقلاب سوریه به کانون علم و عمل تبدیل شود.


 





  • حملات آمریکا به شبه نظامیان حشدالشعبی عراق




به گزارش اسکای نیوز یک منبع نظامی در بادیه سوریه گفت نیروهای آمریکایی شبه نظامیان حشد الشعبی عراق را در جنوب سنجار واقع در مرز سوریه و عراق بمباران کردند . در این بمباران ۳۵ تن از عناصر حشد الشعبی کشته و ۸۵ نفر دیگر مجروح شدند. منابع مطلع گفتند گروه مذکور در جنوب منطقه سنجار بمباران شده است


 





  • جلوگیری از اعمال غیر قانونی حزب الله در جنوب لبنان




نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد خواهان آن شد که مسؤلیت یونیفیل نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان گسترش یابد و این نیرو بتواند نقض قوانین توسط شبه نظامیان حزب الله را زیر نظر داشته باشد و موارد آنرا گزارش کند


نیکی هیلی روز دوشنبه 16مرداد 96گفت دبیر کل سازمان ملل متحد نیز با گسترش مسؤلیت های این نیرو موافق است تا از گسترش سلاحهای غیر قانونی که اغلب آن در دست شبه نظامیان حزب الله است جلوگیری شود


 قرار است که شورای امنیت تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان را در پایان ماه جاری به رای بگذارد.


 





  • ضربات سنگین به شبه نظامیان حوثی در یمن




به گزارش العربیه جنگنده های ائتلاف عربی انبارهای تسلیحات شبه نظامیان حوثی را در جنوب غرب صنعا پایتخت یمن بمباران کردند . این بمبارانها که چند بار تکرار شد باعث انفجار انبارها و به آتش کشیده شدن آنها شد . منابع نظامی گفتند هواپیماهای ائتلاف سکوهای شلیک موشک شبه نظامیان در مناطق مرزی در استان صعده در شمال یمن را نیز بمباران کردند


 همچنین تجمعات شبه نظامیان در مناطق مختلف هدف بمباران قرار گرفت . همزمان در شمال غرب یمن درگیری های سنگینی میان شبه نظامیان حوثی و ارتش ملی یمن روی داد


 





  • آمریکا دو نماینده برای حل بحران قطر به خلیج فارس فرستاده است




خبرگزاری رویتر: یک مقام وزارت خارجه آمریکا می گوید: تیموتی لندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه در امور خلیج فارس و ژنرال بازنشسته آنتونی زینی به منطقه خلیج فارس سفر کردند تا میان قطر و همسایگان عربش میانجیگری کنند


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: