This browser does not support the video element.

افشای نقش رژیم ایران در کشتار دهه 90 تاجیکستان ـ 20 دقیقه چهارشنبه 18مرداد ۹۶

1 ـ تاجیکستان برای اولین بار افشا کرد :‌ رژیم ایران در کشتار دهه 1990 تاجیکستان دست داشته است. این رژیم با تأمین مالی و آموزش شبه نظامیان به جنگ داخلی تاجیکستان دامن زده است.


2 ـ وال استریت ژورنال: رژیم ایران باید قیمت دخالت در سوریه را بپردازد. جهان آزاد نمی تواند یک امپراتوری توسط رژیم ایران را از خلیج فارس تا دریای مدیترانه تحمل کند .


3 ـ تهدیدهای جنگی میان آمریکا و کره شمالی ، کره شمالی:‌جزیره گوام را هدف قرار می دهیم. دونالد ترامپ:‌ به تهدیدهای کره شمالی پاسخ آتشین می دهم.




  • ضرورت حسابرسی از سپاه پاسداران




 


ژنرال مک مستر می گوید ما باید از سپاه پاسداران به خاطر دامن زدن به آتش فرقه گرایی در خاورمیانه حسابرسی کنیم. ام اس ان بی سی: ونزوئلا یک تاریخ طولانی از رابطه با رژیم ایران دارد. گزارشهایی وجود دارد که با آنها رفت و آمد دارد. آیا نیروهای قدس سپاه پاسداران در ونزوئلا حضور دارد؟


ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ: خوب این غیر منتظره نخواهد بود. من میدانم اولویتهای رژیم ایران جای دیگری است. این رژیم دنبال شعله ور کردن چرخه بسیار مخرب خشونت فرقه ای در خاور میانه است. این آن چیزی است که باید ما سپاه پاسداران را بخاطر آن مورد حسابرسی قرار دهیم. ما باید پرده از فعالیتهای خرابکارانه آنها در سراسر خاورمیانه بزرگتر کنار بزنیم.


ام اس ان بی سی: آیا شما انتطار دارید دولت مادورو هم مانند رژیم ایران در سال 2009 که توسط بسیج و سپاه پاسداران بیرحمانه مردم را سرکوب کرد همین کار را بکند؟ ژنرال مک مستر: خوب او هم اکنون همین کار را میکند، درست است؟ منظورم این است آنها هم اکنون در حال سرکوب وحشیانه مردم ونزوئلا هستند. شما این باندهای اراذل و اوباش میبینید. آنها از نیروهای امنیتی بعنوان ابزار سرکوب استفاده میکنند. از باندهای اراذل و اوباش برای گسترش یک رژیم سرکوبگر و مستبد استفاده می کنند. شما این باندها را در ایران در شکل بسیج میبینید. در ونزوئلا هم از همین باندها استفاده می کنند....


ام اس ان بی سی:‌ آیا این گزارش درست است که رئیس جمهور میخواهد از توافقنامه هسته‌ای با رژیم ایران بیرون بکشد؟ ژنرال مک مستر: رئیس جمهور در رابطه با این توافقنامه بسیار شکاک است.


وی آن را ”بدترین توافقنامه تاریخ“ مینامد. و به هر ترتیبی تاکنون این بدترین توافقنامه بوده است. رژیم ایران فوراً شروع به نقض روح آن توافقنامه کرد که قرار بود مانع این رژیم وحشتناک شود. رژیمی که بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه را قربانی کرده است. رژیمی که از بشار اسد حمایت می کند. یعنی از کسی که مردم خود را در ابعاد گسترده با گاز سمی به قتل رسانده است. رژیمی که از حزب الله در لبنان و از شبه نظامیان حوثی در یمن حمایت می کند. رئیس جمهور آمریکا باید مانع این رژیم شود.


 هدف این بود که مانع از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی شوند و باعث شوند رفتار آنها مدره شود. اما آنچه رژیم ایران کرد درست عکس آن بود. آنها عملاٌ رفتار بی ثبات کننده شان را در سراسر منطقه تشدید کردند. ما یک استراتژی را در کنار بسیاری از کشورهای همفکر، متحدان و شرکایمان برای مقابله با رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران، تهیه کرده ایم. در عین حالی که هنوز هدفمان ممانعت ازدستیابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی با هر وسیله ضروری است.


 





  • حمایت رژیم ایران از گروههای تروریستی در افغانستان




 


روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد:‌ رژیم ایران در تلاش برای به دست گرفتن کنترل افغانستان و ایجاد یک بازوی نظامی در این کشور است و به همین منظور از طالبان و افراد مسلح این گروه حمایت می کند .


تلویزیون اسکای نیوز: صحبتهای سران رژیم ایران در مقابل دوربین ها فریبکارانه است. در پشت صحنه موضوع چیز دیگری است . در مراسم تحلیف حسن روحانی نیز همین روش بکار گرفته شد . رئیس جمهور افغانستان یکی از کسانی بود که در این مراسم شرکت داشت . همانگونه که رسانه های ایرانی به آن اشاره کردند، روحانی بدنبال دیدار با اشرف غنی بود تا تاکید کند کشورش برای مبارزه با تروریسم همکاری با کابل را تقویت خواهد کرد . این چیزی است که گفته شده ولی طرح و برنامه های سپاه پاسداران با این مواضع منطبق نیست.


روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده است رژیم ایران که برای شبه نظامیان حوثی در یمن سلاح قاچاق می کند و به منظور تأمین مالی آنها از مواد مخدر استفاده می کند، همین سناریو را در افغانستان نیز تکرار می کند . قاچاق سلاح و بکار گیری مواد مخدر یکی از روشهایی است که رژیم ایران از سالها پیش در افغانستان مورد استفاده قرار داده است . بر اساس این طرحها هدف رژیم ایران این است که در افغانستان نیز نفوذ کند و از طریق حمایت از طالبان کنترل این کشور را نیز در دست داشته باشد .حمایت رژیم ایران از گروههای تروریستی در افغانستان به معنی ادامه دادن وضعیت نابسامان در این کشور و خسته کردن بیشتر نیروهای آمریکایی و مجبور کردن آنها به خروج از افغانستان است. تعیین تکلیف جنگ در افغانستان ایده ای است که توسط دونالد ترامپ مطرح شد . بنا به گفته شاهدان رژیم ایران حتی از جوانان افغانی برای طالبان سرباز گیری می کند . همچنین به این کشور تیم های ترور اعزام می کند و جاسوس هایش را به پلیس و ارتش افغانستان نفود می دهد .این تلاشهای رژیم ایران در هرات که نام دیگرش ایران کوچک است بیشتر از سایر شهرها دیده می شود .


 





  • تأکید عربستان سعودی بر کناره گیری بشار اسد





یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی تاکید کرد موضع این کشور نسبت به بحران سوریه ثابت است . راه حل سوریه می بایست بر اساس بیانیه ژنو یک و تدوین قانون اساسی جدید باشد . علاوه بر این عربستان سعودی تاکید کرد در آینده سوریه بشار اسد جایی نخواهد داشت .


در شرایطی که رویدادهای نظامی در سوریه بسرعت شکل می گیرد و نیروهای منطقه ای و بین المللی در این بحران چه بشکل علنی و یا بصورت غیر علنی سهیم می شوند ، این تصادفی نیست که عربستان سعودی تاکید کند موضعش نسبت به سوریه ثابت است . عربستان سعودی تاکید کرد راه حل بحران سوریه می بایست بر اساس اعلامیه ژنو یک باشد.


برجسته ترین نکاتی که در این اعلامیه آمده از این قرار است: تشکیل یک دولت انتقالی با اختیارات اجرایی تمام عیار . تدوین قانون اساسی جدید و بر گزاری انتخابات آزاد و امکان مراجعه قربانیان به مراجع قضایی برای دریافت خساراتی که متحمل شده اند . علاوه بر این می بایست برای بازسازی سوریه هزینه های لازم اختصاص داده شود .عربستان سعودی همچنین بر قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید می کند که بر اساس آن می بایست دولتی انتقالی تشکیل شود تا اداره امور کشور را در دست گیرد.این قطعنامه تاکید دارد که می بایست با تدوین قانون اساسی جدیدی برای سوریه راه برای اجرای انتخابات هموار شود . با این انتخابات آینده سوریه بدون اینکه بشار اسد در آن نقشی داشته باشد مشخص خواهد شد. ریاض همچنین تاکید کرد که از هیآت هماهنگ کننده مذاکرات ژنو که تلاش می کند گروههای رزمنده را باهم متحد کند حمایت خواهد کرد .


در این رابطه ریاض نعسان عضو هیأت عالی مذاکره کننده سوریه به اسکای نیوز گفت : هیأت عالی مذاکرات بیانیه ریاض را صادر کرده و در این بیانیه هیچ چیز تغییر نکرده است .


 عربستان سعودی برای تعیین تکلیف جدالی که در سایت های اجتماعی بوجود آمده بوداعلام کرد که موضعش نسبت به بیانیه ریاض ثابت است و از هیأت عالی حمایت میکند . عربستان همچنین بر بیانیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید دارد و می گوید بشار اسد در آینده سوریه جایی ندارد . این موضع عربستان سعودی از ابتدای بحران سوریه بوده است.


 





  • تدارک پنتاگون برای مقابله با تهدید در اروپا




 


با افزایش تنش با روسیه ، ‌ارتش آمریکا دوباره خود را برای جنگ احتمالی در اروپای شرقی سامان می دهد.


تلویزیون فاکس نیوز: استراتژی جدید جنگی در خلال مانورهای رزمی نیروهای مسلح آمریکا و 21 کشور متحد اروپایی به نمایش گذاشته شد . مانور رزمی آموزشی در سراسر رومانی، مجارستان و بلغارستان باشرکت 25000 نیرو به اجرا در آمد. این واحدها بر روی سناریوهای واقعی رزمی با هم کار کرده و آموزش گرفتند تا آنها را برای پاسخگویی به هر تهدید امنیتی که در این قاره ظاهر شود آماده کند. بازدارندگی، عنصر اصلی آن مانور ها بود که نشان داد آمریکا می تواند در کنار شرکای اروپایی خود بعنوان یک نیروی رزمنده متحد بایستد.


فراتر از آن این که امریکا و متحدان اروپایی او مراکز فرماندهی در لهستان و رومانی ایجاد می کنند و آماده می شوند تا هزاران نیروی آماده را در این قاره بعنوان عاملی بازدارنده در برابر تجاوز روسیه حفظ کنند.


ارتش آمریکا همچنین تجهیزاتی را که در افغانستان و عراق استفاده کرده بود مجدداً آماده ماموریت می کند . از جمله رنگ سبز تیره تانکها را تبدیل به رنگ عوارض زمین اروپا می کند. به گفته نیویورک تایمز افسران ارتش آمریکا از کارت های تصویری برای فراگیری توانمندیهای ارتش روسیه استفاده می کنند. درست همانکاری که در نسل های پیشین با نیروهای روسی در خلال جنگ سرد انجام می دادند.


 افسران اطلاعاتی آمریکا نیز چشم بر عملیات ارتش روسیه در کریمه و اوکراین شرقی و سوریه دارند تا دیدی تازه نسبت به تسلیحات و استراتژی روسیه داشته باشند. تمام این بررسی ها نشان می دهد ارتش آمریکا خود را برای تهدید از هر منبعی در سراسر جهان آماده می کند


 





  • شورش نظامیان ونزوئلا




 


شماری از نظامیان ونزوئلا دست به شورش علیه نیکولاس مادورو زدند. آنها از تظاهرات ضدحکومتی مردم حمایت کردند. جزییاتی از این شورش از تلویزیون فاکس نیوز: دیکتاتور ونزوئلا نیکولاس مادورو اصرار دارد کسانی که دست به شورش زدند باندهای کوچک یاغی می باشند که او آنها را تروریست می خواند.


 بنا به گفته دولت گروهی متشکل از۲۰ نفر حمله ای را علیه یک پایگاه مهم نظامی درشهری بنام والنسیا انجام می دهند و طی آن درگیری کوتاهی صورت می گیرد و ۲ نفر از شورشیان کشته می شوند یکی مجروح می شود و ۷نفر اسیر می شوند و ۱۰ نفر نیز فرار کرده و مخفی می شوند.


نیکولاس مادورو می گوید تعقیب آن ۱۰ نفر که او آنها را مزدور می خواند با سرعت تمام در جریان است.


مادورو در سخنرانی تلویزیونی هفتگی خود قول داد که شورشیان دستگیر خواهند شد و با حداکثر مجازات مواجه خواهند شد. مادورو گفت این ۲۰ نفر نفرات در خدمت نبودند بلکه اکثراً شهروند و فراری بودند. روز شنبه مجلس موسسان دادستان عالی ونزوئلا را اخراج کرد . دو رهبر مشهور اپوزیسیون هفته گذشته در خانه خود دستگیر شدند که اکنون به خانه خود بازگشته اند ولی تحت بازداشت خانگی قرار دارند. در این میان اپوزیسیون که بر مجلس ملی سیطره دارد هنوز از برسمیت شناختن آن نهاد سرباز می زند و می گوید که قدرت دیکتاتوری مادورو را تقویت می کند . همه این تحولات در شرایطی است که درگیری های روزانه میان تظاهرات کنندگان و نیروهای دولتی در ۴ ماه گذشته ادامه داشته وبیش از ۱۰۰ کشته در میان تظاهرات کنندگان باقی گذاشته است . ونزوئلا کشوری است که با اقتصادی وحشتناک و کمبود مستمر مواد غذایی روبروست.


 





  • تلاش برای از سر گیری مذاکرات صلح در یمن




جنگ در یمن با شدت تمام ادامه دارد. شبه نظامیان حوثی در زیر ضربات ارتش ملی و ائتلاف عربی هستند. بازهم فرستاده ویژه ملل متحد به فکر مذاکره افتاده است. گزارشی از العربیه:


اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در دومین تلاش برای احیای مذاکرات صلح یمن به امان پاتیخت اردن سفر کرد. همزمان رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا به صنعا سفر کرد تا کودتاگران را به راه حل های سیاسی راضی کند . ولد شیخ احمد دیدارهایش را از مسقط شروع کرد. او بعد از امان به عربستان سعودی خواهد رفت . هدف او از سر گیری مذاکرات صلحی است که از یک سال پیش متوقف شده است . ولد شیخ در امان با عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت قانونی یمن دیدار کرد . مخلافی در این دیدار تاکید کرد شبه نظامیان باعث ایجاد ویرانی، نا آرامی و شیوع بیماری های مسری در یمن شده اند. ولد شیخ با پادشاه اردن نیز دیدار کرد تا او نیز به از سرگیری مذاکرات صلح کمک کند. اقدامات


ولد شیخ در یمن و طرحهای او برسر شهر حدیده و بندر آن مورد استقبال قرار نگرفت . شبه نظامیان حوثی طرحهای او در این خصوص را رد کردند .دولت قانونی یمن هم با طرح فرستاده سازمان ملل متحد در مودر بندر حدیده موافقت نکرده است. اقدامات ولد شیخ در منطقه به موازات تحرکات اتحادیه اروپا در یمن انجام می شود . رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا با سفر به صنعا قصد داشت که کودتا گران را راضی کند تا نقشه مسیر سازمان ملل در مورد بندر حدیده را بپذیرند . بر اساس طرح سازمان ملل شبه نظامیان می بایست بندر حدیده را تخلیه کنند و آنرا به سازمان ملل بعنوان عاملی بیطرف تحویل دهند. ولی شبه نظامیان این طرح را قبول نکردند


 





  •  تأسیس دانشگاه بین المللی شام در میان کمپهای شمال سوریه




 


تأسیس دانشگاه بین المللی شام در نوار مرزی در شمال سوریه به یکی از مراکز علمی سوریه برای انجام پروژه های علمی در انقلاب تبدیل شده است. اورینت نیوز.دانشگاه بین المللی شام در میان چادرهای پراکنده در نوار مرزی با بیشترین چالش ها روبروست .«ما در چارچوب طرحهای تحصیلی همه ساله پروژه‌ای داریم. این پروژه ها را خود دانشجویان در صحنه واقعی انجام میدهند. اغلب پروژه ها برای خدمت به جامعه انتخاب می‌شوند.معمولا انتخاب پروژه ربط مستقیم به میزان استفاده بالای آن دارد. در زمان پیشنهاد این طرحها به دانشجویان، به مصارف مادی و مصرف انرژی و صرف میزان وقت و هدر رفتن زمان در زمان اجرای این پروژه ها توجه لازم صورت می گیرد».


دانشگاه در سال اول تحصیلی به 4 موضوع اولیه می‌پردازد. آشپزخانه های خانگی با بکار گیری انرژی خورشیدی، ساخت باطری و بروز کردن کولرهای صحرایی که با یک باطری کوچک کار میکنند از جمله این اقدامات است. علاوه بر این ، دانشگاه به یک اختراع دست یافته است. این اختراع ، کنترل کیفیت با بکار گیری تکنولوژی فشار و خارج کردن هوا بدون نیاز به برق است. «من در فصل سوم اولین سال راه اندازی دانشگاه هستیم . ما چندین پروژه ارئه کردیم که به یاری خدا موفقیت آمیز بودند. این پروزه ها با هزینه و پول کم اجرا شدند. در سال آینده پروژه های جدیدی را در سطح علمی بالاتر اجرا خواهیم کرد». در کنار دانشکده مهندسی، 4 دانشکده دیگر نیز وجود دارند که به معیارهای جهانی تدریس ملتزم هستند . با وجودی که دانشگاه ماهانه به دانشجویان حقوق پرداخت میکند اما بدلیل نبودن وسایل نقلیه همچنان با سختیهایی برای رسیدن به دانشگاه مواجه هستند . اختراعات جدید و اختراعاتی که طراحی آن در حال انجام هستند با زندگی مردم در کمپهای اطراف این دانشگاه همخوانی دارد تا این دانشگاه در عصر انقلاب سوریه به کانون علم و عمل تبدیل شود.


 





  •  مشکلات روسیه در سوریه




 


سرتیپ اسعد الزعبی از مشکلاتی که روسیه در سوریه با آن مواجه است سخن می گوید.


روسیه و مصر تاکید کردند حومه شمالی حمص را نیز بعنوان مناطق مشمول کاهش درگیری بحساب می آورند . این توافق بعد از نزدیک به یک ماه و نیم مذاکرات در قاهره بدست آمد . وزارت دفاع روسیه گفت این توافق از روز پنجشنبه ۱۲مرداد اجرایی شده و شامل ۴۸ منطقه مسکونی است که در آن نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر زندگی می کنند . مرکز آشتی روسیه در سوریه نیز خبر داد ۳۷ توافق نامه جدید برای آتش بس به امضا رسیده است تا در حومه استانهای حلب و ادلب به اجرا گذاشته شود . امروز روسیه در سوریه دارد با زمان مسابقه می دهد . آنها در سوریه با ۴ مشکل روبرو هستند . اولا آنها در زمینه اقتصادی مشکل دارند و به این دلیل که فکر نمی کردند دو سال در سوریه باقی خواهند ماند اقتصادشان دچار فروپاشی شده است .آنها انتظار داشتند که در سوریه یکی دو ماه بیشتر نمانند در حالی که دارند وارد سومین سال می شوند. از طرفی اختلافات میان روسیه و رژیم اسد و رژیم ایران و آمریکا دارد بالا می گیرد. به نظر من اینها باعث می شود که روسیه با موانع زیادی برخورد کند و شاید که پرونده سوریه از دستش بیرون برود.  علاوه بر این روسیه می ترسد که ارتشش میان رزمندگان و ارتش اسد گیر کند و کشته بدهد و از آنجا که روسیه با انتخابات جدیدی روبروست باعث می شود که اقدامات بیشتری کند و قاهره و عمان را بعنوان میانجی وارد کند تا به نتیجه برسد .


 





  • کره شمالی:‌ جزیره گوام آمریکا را هدف قرار می دهیم




سی ان ان اعلام کرد کره شمالی طرح هایی را آزمایش می کند تا جزیره گوام و مناطق اطراف آن در خاک آمریکا را با موشک های میان برد و دور برد مورد حمله قرار دهد. آمریکا ۲ بمب افکن دیگر از نوع بمب افکن های بی ۱ را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورده است . این اقدام موجب خشم پیونگ یانگ شده است و این تهدید می تواند نتیجه آن باشد. این تحولات جدید درست چند ساعت بعد از آن صورت گرفت که دونالد آمریکا اولتیماتوم بسیار نگران کننده ای را صادر کرد....


تحلیلگر نظامی سی ان ان سرهنگ نیروی هوایی ریک فرانکونا می گوید:‌ من تهدید کره شمالی برای هدف قراردادن جزیره گوام را جدی تلقی می کنم زیرا بسیاری از بمب افکن ها از آنجا به پرواز در می آیند. آمریکا در گوام حضور نظامی عظیمی دارد و اخیراً یک اسکادران جدید از بمب افکن های بی ۱ را در آنجا مستقر کرده است. در نتیجه کره به آن چشم دوخته است، و گوام کاملاً دربرد توانمندیهای آن قرار دارد. این نیاز به موشک های بین قاره ای ندارد آنها موشک های برد کوتاه دارند که می تواند به گوام برسد و می تواند این پایگاه را هدف قرار دهد. این جنگ کلامی در حال تشدید است و در نقطه ای یک طرفی دچار خطا خواهد شد. هرکسی اکنون دست بر روی ماشه دارد.. زمانی که شما با این شرایط مواجهید که نیرو در برد نزدیک دارید امکان خطا دارید و زمانی که شما با تسلیحات اتمی خطا کنید این امر بسیار بسیار خطرناک خواهد بود.


 




  •  کمیساریای عالی حقوق بشر سرکوب تظاهرکنندگان ونزوئلا را محکوم کرد


سازمان ملل متحد دولت ونزوئلا را به خاطر سرکوب تظاهرکنندگان محکوم و اعلام کرد نیروهای امنیتی و گروههای هوادار دولت مسئول مرگ حداقل 73 تظاهرکننده از ماه آوریل تا کنون هستند. بد رفتاری با تظاهرکنندگان شامل شکنجه و ” نقض حاکمیت قانون” است.نقض حقوق بشر که ما شاهد آن هستیم از جانب بالاترین سطح دولت ونزوئلا صورت می گیرد.


 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: