This browser does not support the video element.

نگرانی رژیم آخوندی از تحولات عراق و پیامدهای سفر مقتدی صدر به عربستان

خبرگزاری سپاه پاسداران به نقل از منابع شبه نظامیان بسیجی عراقی وابسته به رژیم آخوندی موسوم به حشد الشعبی از بمباران این شبه نظامیان توسط آمریکا و کشته شدن ۴۰تن از آنها خبرداد.


همزمان رسانه های حکومتی از تحولات عراق و پیامدهای سفر مقتدی صدر به عربستان ابراز نگرانی می کنند.

گزارشی داریم در این زمینه :

 

تحولات عراق و نگرانیهای رژیم آخوندی

تحولات عراق نگرانیهای رژیم آخوندی را به دنبال داشته است.

شبه نظامیان حشد الشعبی وابسته به رژیم اعلام کردند, هواپیماهای ائتلاف بین المللی یک ستون نظامی آنان را در نزدیک مرزهای سوریه ـ عراق واقع در غرب استان الانبار بمباران کرده اند و تعداد زیادی کشته و مجروح شده اند.

روز گذشته نیز سایت عیون الخلیج به نقل از عواد العوادی (avad- alavadi) نماینده پارلمان عراق از فراکسیون احرار وابسته به متقدی صدر نوشت: رژیم ایران متهم است که تروریسم از این رژیم می‌آید, گزارشهایی در دست است که بسیاری از انفجارها در این مناطق (... ) از جانب رژیم ایران می‌آید.

العوادی فاش کرد که ”با توجه به آنچه در شهر سامراء در رابطه با انفجار مرقد امامان عسکری رخ داده است, بسیاری از گزارشها اشاره به این دارد که هسته‌ها یا گروههای تروریستی از ایران وارد شدند». این سایت عربی خاطر نشان کرده است که در ماه مه 2016، طرفداران صدر با سردادن شعارهایی دخالت رژیم ایران در عراق بویژه سرکرده سپاه قدس پاسدار قاسم سلیمانی را محکوم کردند. تظاهرکنندگان شعار« رژیم ایران اخراج اخراج» سر دادند.

 

در همین حال رسانه های حکومتی نوشتند:«اختلاف در بین نیروهای بسیج عراق؛ ماندن در کنار ایران یا بغداد؟» و به نقل از المانیتور افزودند:«طیف طرفدار رژیم حمایت های مالی مرتب از ایران دریافت می کنند».

 

به رغم اینکه قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم با طفره رفتن در مورد مواضع اخیر مقتدی صدر گفت:« شاید در ترجمه سخنان مقتدی صدر اشتباهی صورت گرفته است. قرار نیست مقام های عراقی برای سفرهایشان از ما اجازه بگیرند»

رسانه های حکومتی با بیانی مداخله جویانه از تحولات این کشور ابراز نگرانی کردند.

 

یک روزنامه باند روحانی با اشاره به «فاصله گیری هدفمند» مقتدی صدر از رژیم، مواضع او را « پیشروی سازمان یافته ریاض و در مقابل عقب نشینی مرحله ای تهران در مناسبات منطقه» توصیف کرد.

 

سایت حکومتی الف از باند خامنه ای نیز با اشاره به اظهارات دستمالچیان سفیر اسبق رژیم در لبنان به شقه درونی نیروهای وابسته به رژیم اشاره کرده و از جمله نوشته است:« عراق بعد از جریان آزادسازی موصل نیاز به یک پوست‌اندازی دارد... دو شاخصه اصلی در این پوست‌اندازی مشاهده می‌شود: یکی انشقاقی که قرار است در حزب الدعوة اتفاق بیفتد، و هم (در)جریان صدر،... یکی دیگر برای کاستن از حساسیت‌ها می‌خواهد وانمود کند که در حال فاصله گرفتن از ایران است، و نزدیک می‌شود به جماعت عربی».
لطفا به اشتراک بگذارید: