This browser does not support the video element.

بررسی نفوذ شریرانه رژیم ایران توسط دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون ـ ۲۰ دقیقه ۱۴ مرداد۹۶

 ۱-کاخ سفید:‌ دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون نفوذ شریرانه رژیم ایران را بررسی کردند.


۲-تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه 3 شخص و 3شرکت روسیه . دیمیتری چرزوف معاون وزیر انرژی روسیه در لیست سیاه اروپا قرار گرفت.


3 - موج گرما در یازده کشور اروپایی


 





  • باید با تهدید رژیمهای ایران و کره شمالی مقابله کرد




 


جان بولتون با توجه به تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران برای جامعه جهانی، بر ضرورت مقابله با آنها تأکید می کند. بخشهایی از مصاحبه وی با فاکس نیوز،


جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد:‌


بیش از 30سال ما تهدید اتمی رژیم ایران و کره شمالی را دور زده ایم و فکر می کنم این یک اشتباه بوده است. هر دوی این کشورها مشغول تولید موشکهای بالستیک بوده اند تا بعد هم بتوانند کلاهکهای اتمی بسازند. فکر کنم مسجل است در زمینه اتمی با هم همکاری داشته اند و شاید بدتر از همه این باشد که هر تولیدی که کره شمالی دارد روز بعد رژیم ایران با صدور یک چک آن را خواهد داشت.


با یک تهدید جهانی مواجهیم که نتیجه همکاری بین این دو کشور است.


در مورد کره شمالی فکر کنم یک راه حل دیپلوماتیک باقی مانده است و این است که تلاش کنیم چین بتواند دو کره را یکی کند ولی در مجموع برای ما گزینه خوبی نمانده زیرا ما 25سال وقت را با سیاستهای غلط تلف کرده ایم. موضوع اصلی این است که ژنرال دانفورد رئیس ستاد مشترک گفته است برای او غیرقابل تصور است که کره شمالی توان تخریب شهرهای آمریکا را داشته باشد و این یک واقعیت است.


ما دنبال رویارویی نیستیم اما من هم این را غیرقابل تصور است کره شمالی یا رژیم تهران سلاح اتمی داشته باشند تا از آن برای ترور استفاده کنند. ما درباره برنامه اتمی صحبت می کنیم در مورد تروریسم صحبت می کنیم گویا که اینها چیزهای جدایی هستند. توان اتمی کره شمالی و رژیم ایران برای آمریکا و شهروندان بیگناه تهدید است و اینها تروریست هستند و هدفشان هم همین است.


نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد:‌ یک کشور از دست نشاندگان تروریست حمایت می کند تا سیاست خارجی اش را پیش ببرد و ضعف های خودش را بپوشاند. این کشور همانا ایران است. تعلیم و کمک مالی و تسلیح تروریستها توسط رژیم ایران بلاوقفه ادامه یافته است.


جامعه بین المللی بایستی با همدیگر کار کنند و تلاش کنند تا قربانی این تروریستها نشوند.






[caption id="attachment_18041" align="alignnone" width="300"]تحریمهای-اروپا-۳شخص-۳شرکت-روسیه تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه 3 شخص و 3شرکت روسیه[/caption]

 





  •  رژیم ایران در صدر کشورهای حامی تروریسم جهان است




نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت:‌ رژیم ایران در صدر کشورهای حامی تروریسم در جهان است و بر روی بازوها و شبه نظامیانش در کشورهای مختلف تکیه دارد تا بتواند نسخه ای از سپاه پاسداران را در این کشورها ایجاد کند .


اسکای نیوز:‌سپاه پاسداران رژیم ایران جلوه یی از عبای ولی فقیه است . اشکال، رنگها و کشورهایی که در آن دخالت می کند متفاوت است. در ایران سپاه پاسداران نهاد ارتش را بطور کامل کنار زده . طی این سالیان بودجه سپاه ۴۰ درصد بیشتر شده است . این نهاد رژیم ایران نهادهای بزرگ بازرگانی را به کنترل خود در آورده است . نفت و گاز و صنایع نظامی و مدنی و تجارت، واردات و صادرات ، ساختمان سازی ، ارتباطات و کارهای دیگر را به قبضه خود در آورده است. سپاه پاسداران که بیش از بیست درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص داده سالانه دهها میلیارد دلار از کانال نهادهایی که در اختیار دارد بدست می آورد. در داخل ایران سپاه پاسداران برای کنترل های امنیتی و حفاظت از رژیم به بسیج تکیه دارد . حمایت رژیم ایران از تروریسم انکار ناپذیر است. رژیم ایران تلاش می کند نمونه سپاه پاسدارانش را به خارج صادر کند .این رژیم در لبنان شبه نظامیان حزب الله را تاسیس کرد . این شبه نظامیان تلاش کردند که سلاح را احتکار کنند تا با آن بتوانند دیدگاههای سیاسی خود را به دیگر گروهها تحمیل کند. این گروه تمامی نهادهای حکومت لبنان را به کنترل خود در آورده است. در عراق دست های رژیم ایران شبه نظامیان حشد الشعبی را تولید کرد تا بازوی نظامی تهران باشند و خواسته های سیاسی آن را محقق کنند. شبه نظامیان فرقه گرا ظاهر شدند و ارتش را برکنار کردند . این کاری است که در بسیاری کشورها انجام شده است.


 کمی دورتر از این دو نمونه کودتا علیه دولت قانونی یمن با پول هایی به راه افتاد که از راه مواد مخدر و قاچاق سلاح بدست آمده بود . سران حوثی گوش به فرمان رژیم ایران اند .


این شبه نظامیان به کمک علی عبدالله صالح رئیس جمهور معزول یمن شتافتند و بعد از آن کودتا کردند . سپس عناصر سپاه پاسداران وارد صنعا شدند


 





  •  ادامه پیروزیهای ارتش ملی یمن در شمال غربی این کشور




 


تصرف پادگان خالد بن ولید ، روحیه نیروهای ارتش ملی یمن را بالا برده است. بطوریکه تهاجم را ادامه داده و از موفقیت استفاده می کنند. در سلسله حملات جدید در جبهه شهرستان موزع  نیروهای ارتش ملی یمن با پشتیبانی ائتلاف تعداد زیادی از شبه نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح را از پای درآوردند.


منابع نظامی در یمن گفتند هواپیماهای ائتلاف عربی شبه نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح در شهرستانهای موزع ، مقبنه و مخا در غرب تعز را بمباران کردند. در جریان این حملات هوایی که مراکز تجمع شبه نظامیان را هدف قرار داد، ۱۲ تن از آنها کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. در همین حال، ارتش ملی به تقویت مواضع و نیروهای خود در مسیر پیشروی به سمت شهرستان موزع ، پرداخت. هدف آنها پاکسازی مسیر و پیشروی به سمت شهرستان مقبنه برای تسلط بر دو راهی وازعیه، است که شبه نظامیان حوثی برای امداد رسانی به عناصر خود در این منطقه از آن استفاده میکنند.


خبرنگار تلویزیون اسکای نیوز در یمن میگوید:


بدنبال تسخیر پادگان خالد بن ولید توسط ارتش ملی رویارویی درمناطق غربی افزایش یافته و مناطقی در غرب تعز به تصرف ارتش ملی در آمده است. نیروهای ائتلاف با حملات هوایی ، مواضع وتجهیزات حوثیها و عناصر دیکتاتور مخلوع را هدف قرار دادند. شهرستان مقبنه دومین هدف برای ارتش ملی در این منطقه است. نیروهای دولتی با تامین امنیت پادگان خالدبن ولید ، بر مناطق اطراف نیز مسلط شده و پیشروی به سمت منطقه برح از توابع شهرستان مقبنه را ادامه می‌دهند. منطقه برح بعد از سقوط پادگان خالد، مهمترین مرکز نظامی برای حوثیها محسوب می شود به همین خاطر شبه نظامیان زیادی را از سایر مناطق در غرب تعز به اینجا آورده و متمرکز کرده اند.


درگیریها در منطقه صلو  جریان دارد. شبه نظامیان حوثی علیه نیروهای دولتی دست به حمله زدند اما ناکام ماندند. هواپیماهای ائتلا ف نیز با انجام 5 حمله هوایی مواضع و مراکز تجمع شبه نظامیان را بمباران کردند. در جریان این نبردها ۲۰ تن از شبه نظامیان کشته و ۴ خودرو نظامی آنها نیز منهدم گردید.


 





  • تداخل مسیر موشک قاره پیمای کره شمالی با یک پرواز مسافربری ایر فرانس




 


ممکن است تهدیدهای کره شمالی در زمینه موشکهای بالستیک و قاره پیما یک فاجعه ببار بیاورد. تداخل مسیر موشک قاره پیمای کره شمالی با یک پرواز مسافربری ایر فرانس چنین تهدیدی را برجسته کرده است .


خبرنگار سی ان ان از پنتاگون :


کره شمالی باوجود این که آمریکا پیامهای خود را می فرستد، به تهدیدهای موشکی ادامه می دهد


یک موشک غیر مسلح بین قاره ای آمریکا بعد از پرتاب از پایگاه هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد و بیش از ۴۰۰۰ مایل در طول اقیانوس آرام پرواز کرد.


 نیروی هوایی تاکید دارد که این در پاسخ به پرتاب موشک اخیر توسط کره شمالی نبوده ولی طرح درازمدت این آزمایش توانایی آمریکا را در دفاع از خود نشان می دهد.


جمهوریخواهان همچنان خواستار رویکردی شدیدتر می باشند.


سناتور لیندزی گراهام: «ما باید پیام روشنی داشته باشیم که این تهدید قرار نیست به نقطه ای بالغ شودکه بتواند آمریکا را با موشک اتمی بین قاره ای مورد اصابت قرار دهد . اگر ما مجبور به استفاده از قدرت نظامی باشیم این کار را خواهیم کرد . معتقدم کره شمالی هیچوقت تغییر نمی کند مگر این که باور کنند که آمریکا در مورد گزینه نظامی جدیست».


خبرنگار سی ان ان از پنتاگون : محافظه کاران بعد از این که وزیر امورخارجه رکس تیلرسون علناً لحن آمریکا را نرمتر کرد نگران شدند.


رکس تیلرسون : «ما تلاش می کنیم به کره شمالی برسانیم که ما دشمن شمانیستیم، ما تهدید شما نیستیم، ولی شما تهدیدی غیر قابل قبول برای ما هستید و ما مجبوریم پاسخ دهیم».


 ‌کاخ سفید مشخص نمی کند که بعد از این چه خواهد شد؟


سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید: همانطور که بارها گفته ام ما قرار نیست اعمالمان را منتشر کنیم و ما تمامی گزینه ها را روی میز نگه می داریم.


ژنرال بازنشسته مارک هرتلینگ تحلیلگر نظامی : شما همبشه باید یک نیروی در هم کوبنده را اعمال کنید تا مطمئن شوید رقیب شما فرصت اقدام بعدی را پیدا نکند. در مورد کره شمالی شما نمی دانید این اقدام بعدی چه خواهد بود.


خبرنگار سی ان ان از پنتاگون می گوید: یک مشکل جدید این بود که جمعه گذشته حدود 7 الی 9دقیقه قبل از این که موشک بین قاره ای کره شمالی به آبها اصابت کند یک هواپیمای ایر فرانس از کوریدور پرواز هواپیماها درست از ۲ مایلی منطقه متاثر از اصابت موشک عبور کرده بود و در زمانی که موشک اصابت کرد هواپیما تنها ده ها مایل دورتر بود. اما کره شمالی هشدار نداده بود که چه زمانی و در کجا پرتاب آن صورت می گیرد. کارشناسان هوانوردی میگویند این یک تهدیدبرای سرنگون شدن هواپیما نبوده ولی می تواند منجر به اجتناب از مسیرهای معینی در آسیا شود.


 


 





  • احتمال انحلال جبهه جنوبی ارتش آزادی سوریه و تأسیس یک نهاد نظامی جدید




 


روزنامه الحیات از قول منابع مطلع نوشت واشینگتن از تشکلهای رزمنده سوری میخواهد که به برخی از شروط برای از سرگیری کمکها و آموزشها پاسخ دهند. گزارشی از العربیه:


اپوزیسیون سوریه میگوید گسترش در مناطق کاهش تنش در سوریه ، صحنه جدیدی را بر روی زمین ترسیم کرده است. کاهش درگیریها در جنوب سوریه با تلاشهای فشرده برای اجرای توافقنامه کاهش تنش در مناطق دیگر بعنوان گامی در جهت راه حل نهایی در این کشور همزمان شده است.


در این راستا واشنگتن اعلام کرد قصد دارد تحویل موشکهایی را که قبلا به اپوزیسیون سوریه در جبهه جنوبی می‌داد از سر گیرد. ارسال کمکهای نظامی به اپوزیسیون بدنبال تعلیق برنامه آموزش و کمک به تشکلهای رزمنده سوری قطع شده بود.


منابع روزنامه الحیات برنامه واشنگتن برای کمک به اپوزیسیون را به پاسخ اپوزیسیون به مجموعه ای از شروط مرتبط میدانند. مهمترین این شروط عبارتند از: اعزام نیروها به رقه پایگاه داعش برای عملیات، تحویل دادن موشکهای کاتیوشا در جبهه جنوبی به نیروهای ائتلاف بین المللی ، پذیرش ادغام تشکلهای جبهه جنوبی و پذیرش مأموریتهای جدید که بر روی امنیت داخلی متمرکز است.


اما در مقابل، اطلاعاتی حاکی از احتمال منحل شدن تشکلهای جبهه جنوبی است. بنا بر این اطلاعات قرار است یک نهاد جدید بجای تشکلهای جبهه جنوبی تأسیس شود.


 





  •  انتخابات نمایشی در ونزوئلا




 


آمریکا، آرژانتین، مکزیک و پرو و برخی دیگر از کشورها می گویند انتخابات ونزوئلا کاملا نمایشی بوده است.


گزارشگر فاکس نیوز می گوید:‌ صحنه های وحشتناکی در خیابانهای کاراکاس بوده است از جمله یک بمب منفجر شد که شماری از ماموران پلیس مجروح شدند که بر موتورسیکلت سوار بودند. بخشی از این عصبانیت مردم بخاطر این است که این اصلا انتخابات محسوب نمی شود. این انتخاباتی بوده که در آن کسی نمی تواند انتخاب کند که رای منفی بدهد و تنها می شود از میان کاندیدایی که دولت انتخاب کرده یکی را انتخاب کند. به این دلیل بود که خیلی از مردم مایل نبودند به خیابانها بیایند. 10نفر از مردم کشته شدند و طی 4ماه گذشته بیش از 125نفر در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند. اگر این قانون اساسی جدید اپوزیسیون را در مجلس ملی حذف کند ما شاهد گسترش خشونتها خواهیم بود.


آمریکا در حال حاضر بر ونزوئلا سخت گرفته است و گفته است این یک گام به سمت دیکتاتوری بوده است. محتمل است آمریکا بخش نفت ونزوئلا را هدف قرار دهد. این در حالیست که دولت ونزوئلا به پول نقد بشدت محتاج است.


این تنها آمریکا نیست بلکه شماری از کشورهای دیگر این منطقه مانند مکزیک، آرژانتین و پرو همگی گفته اند این انتخاباتی که در ونزوئلا برگزار شده کاملا نمایشی بوده است.


 




چین در نودمین سالگرد تاسیس ارتش خود به یک قدرت نمایی دست زد و رژه ای گسترده را انجام داد. سی ان ان می گوید با این وجود توان بازدارندگی چین در مقایسه با آمریکا چندان به حساب نمی اید


در نودمین سالگرد تاسیس ارتش آزادی خلق چین شی جین پینگ رئیس جمهور این کشود طی سخنان خود... گفت:‌ حزب کمونیست بر ارتش این کشور کنترل دارد. او همچنین به نقش فزاینده ارتش اشاره کرد و گفت هرگز به کسی اجازه نخواهد داد هیچ قطعه ای از زمین را از چین جدا کند. 


در مقایسه ارتش چین با سایر ارتش ها باید گفت ارتش آزادی خلق چین بزرگترین نیروی نظامی در جهان است و از بیش از 2 میلیون نیروی فعال تشکیل شده است. چین همچنین بیش از 13000 دستگاه توپخانه دارد که نزدیک به 2 برابر موجودی آمریکا است اما با این حال، آمریکا بزرگترین قدرت نظامی بازدارنده در جهان است که دارای 11 ناو هواپیمابر فعال می باشد و تعداد بیشتری نیز در حال ساخت است. در مقایسه، چین به تازگی دومین ناو هواپیمابر خود را به آب انداخت ولی تا چند سال دیگر، عملیاتی نخواهد شد. آمریکا قادر است ظرف چند هفته کشتی های جنگی خود را به آسیا منتقل کند...


 





  • هلندیها: استاد پیشگیری از سیل




 


هلندیها چگونه با سیل و خسارات ناشی از آن مقابله می کنند. آنها سرمایه گذاری کلانی در این زمینه کرده اند:


سیل بندها، از جمله سیل بند ۳۲ کیلومتری «آفسلوییت دایک  مردم هلند را در مقابل بالا آمدن سطح دریا و خطر سیل محافظت می کنند. بدون این سازه ها، زندگی و خانه و کاشانه ۱۲ میلیون نفر از جمعیت این کشور زیر آب خواهد رفت. وخیم تر شدن تغییرات آب و هوایی به این معناست که با یک توفان شدید و بدنبالش امواج سنگین آب بندها تخریب می شوند و سیلابی به ارتفاع سه تا پنج متر جاری می شود و زندگی بسیاری را تهدید می کند.


بالا آمدن سطح دریاها و تشدید تغییرات آب و هوایی دو خطر دارد؛ احتمال طغیان رودها بیشتر شده و از طرف دیگر سطح آب دریاها و دریاچه ها بالاتر می رود و در نتیجه، سطح آب مصب رود به دریا نیز بالا می رود.


مدیر برنامه پیشگیری از سیل هلند می گوید:« اگر سطح آب دو متر دیگر بیشتر شود و مردم حاضر به ترک اماکن خود نشوند، میزان تلفات حدود صد درصد خواهد بود. بعلاوه میزان خسارات به خودروها، کارخانه ها و مزارع و ماشین آلات کشاورزی رقمی بیش از صد میلیون یورو است و بخشهایی از کشور غیرقابل سکونت می شود.»


مدیر برنامه پیشگیری از سیل هلند در ادامه می افزاید: «برای مقابله با پیامدهای قابل پیش بینی تغییرات آب و هوایی، ما حتی ضریب متغیر بزرگتری را در نظر گرفته ایم. بطور مثال اگر میزان بالا آمدن سطح آبها در صد سال آینده را پیش بینی کرده باشیم، حتما یک متر دیگر به آن اضافه می کنیم. مشکل درازمدت افزایش سطح آب دریاها، بی ثباتی محاسبات ما است. نمی توانیم پیش بینی کنیم. حدس می زنیم روند چند سال آینده، بیشتر از پیش بینی ها باشد، زیرا نمودار و الگوی این روند، شیب تندتری بخود گرفته است


هلند در سه جبهه با سیل مقابله می کند: شن ریزی سواحل برای افزایش حجم و ارتفاع آنها، عریض کردن بستر رودها برای کنترل سیلاب و ایجاد شبکه سیل بند بطول ۱۷ هزار کیلومتر در سراسر کشور. هلندیها منابع مالی و انسانی قابل توجهی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند و این مهارت را به کشورهای دیگر صادر می کنند.


 





  • حضور نیروهای آمریکایی در یمن




سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون به روزنامه الشرق الاوسط گفت تعدادی نیروی آمریکایی در خاک یمن حضور دارند. ماموریت این نیرو تنها به تبادل اطلاعات محدود می شود . او بر حمایت از ائتلاف عربی که علیه گروههای تروریستی در یمن عملیات می کند تأکید کرد.


 




  •  درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه با پاسداران رژیم ایران


به گزارش تلویزیون اسکای نیوز رزمندگان ارتش آزادی سوریه یورش نیروهای بشار اسد و شبه نظامیان رژیم ایران برای پیشروی در منطقه بادیه شام را در هم شکستند . ارتش آزادی سوریه وجود هر گونه مذاکرات بر سر معبر مرزی تنف با نیروهای ائتلاف بین المللی را رد کرد. آنها تاکید کردند ساختن پایگاه در شهر شدادی در شرق سوریه به منظور جنگ با داعش هنوز ادامه دارد.


 





  • ابتکار پزشکان مصری




گروهی از پزشکان جوان مصری مهارتهای خود را به آشپزخانه آورده اند.


بیش از ۱۰ پزشک که موضوع تغذیه سالم از علاقمندی‌هایشان محسوب می شد، تصمیم گرفته اند که در تهیه غذاهای سریع سرمایه گذاری کنند اما غذاهایی با کیفیت بالا تحویل مردم دهند.


رستوران آنها در شهر «دمنهور»  در شمال مصر قرار دارد.


مصطفی از بانیان راه اندازی این رستوران می گوید: «ایده ساده است. اول از همه سرمایه گذاری در صنایع غذایی در حال حاضر یک سرمایه گذاری خیلی خوب محسوب می شود. دوم، ما در بخشی سرمایه گذاری کردیم که به رشته ما یعنی پزشکی نزدیک است. صنایع مواد غذایی هم، تحت نظارت وزارت بهداشت کار می کند. ما سعی کردیم ارزش‌های حرفه خودمان را درک کنیم و این ارزش‌ها را در بخشی دیگر به اجرا بگذاریم..» آنها به کمک دانش خود، یک منوی مقرون به صرفه و هم زمان با کیفیت بالا را تهیه کرده اند و غذاها را نیز در آشپزخانه‌ای با تجهیزات استریلیزه درست می کنند. کارکنان در آشپزخانه همیشه از دستکش استفاده می کنند و هیچکس حق دست زدن به غذای تهیه شده برای مشتری‌ها را ندارد. شیوه طراحی آشپزخانه یادآور اتاق عمل است و ظروف استفاده شده نیز دارای نام‌های پزشکی هستند.


 





  • مقتدی صدر خواهان برچیدن شبه نظامیان حشد الشعبی شد




مقتدی صدر از دولت عراق خواست تا حشد الشعبی تحت کنترل شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران را برچیند. خبرگزاری فرانسه:‌ این درخواست مقتدی صدر بعد از دیدار کم نظیر وی از عربستان رقیب رژیم ایران مطرح شد


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: