This browser does not support the video element.

ترامپ: برجام احمقانه و این توافقها وحشتناک و چندش آورند و مایه شرمساری آمریکا هستند -20دقیقه جمعه 13مرداد

1ـ مکالمه تلفنی فاش شده دونالد ترامپ با نخست وزیر استرالیا:‌ برجام، احمقانه است، این توافق‌ها مرا می‌کشد، این توافقها وحشتناک و چندش آورند و مایه شرمساری آمریکا هستند. 


2 ـ نیویورک تایمز: دور دوم ریاست جمهوری روحانی با کوتاه آمدنهای او در قبال خامنه ای شروع می شود. حتی کسانی که به روحانی رأی دادند از او دلسرد شده اند.


3ـ وزارت خارجه عربستان سعودی: رژیم ایران با شانتاژ تحقیقات در مورد حمله به سفارتخانه ما در تهران را به تأخیر انداخته است.


 





  • قاچاق سلاح توسط سپاه پاسداران




 


خبرگزاری رویتر فاش ساخت سپاه پاسداران راههای جدیدی را برای قاچاق سلاح و رساندن آن به شبه نظامیان حوثی ها در یمن به کار می گیرد. این خبرگزاری افزود: ‌قاچاق موشک و سکوهای شلیک این موشک ها از طریق آبهای خلیج فارس انجام می شود. او همچنین اشاره کرد که رژیم ایران از مواد مخدر نیز برای کمک های مالی برای حوثی ها استفاده می کند


منابع امنیتی غربی اعلام کردند رژیم ایران مسیر کشتی هایش به سوی یمن را از سومالی به سوی آبهای بین المللی تغییر داده تا بتواند از مراقبت ها فرار کند وا از این طریق سلاحهایش را مخفیانه به حوثی ها برساند . انتقال محموله های سلاح از سومالی در معرض این خطر است که با گشت های خلیج عمان و دریای عرب مواجه شوند . محموله هایی که در شش ماه اخیر به یمن منتقل شده موشک و سکوهای پرتاب موشک بوده که امکان ساخت آنها در یمن وجود نداشته است . همچنین مقادیری پول و مواد مخدر نیز به منظور حمایت مالی از حوثی ها به یمن منتقل شده است . مقامهای رژیم ایران می گویند در مسیر آبی جدید نمی توانند محموله های بزرگ را منتقل کنند ولی امنیت دارند . اطلاعاتی که رویتر به آنها اشاره کرده مورد تاکید منابع امنیتی غربی هم قرار گرفته است .این منابع می گویند در چند ماه گذشته رفت و آمد کشتی هایی که پرچم ایران دارند بیشتر شده است .


 ناظران کشتی رانی در آبهای بین المللی بعید نمی دانند که رژیم ایران از آبهای عراق نیز استفاده کند . دراین آبها نیز قایق های کوچکی برای انتقال تسلیحات قاچاق بکار گرفته می شوند .


 





  •  ارسال سلاح و مواد مخدر برای حمایت از شبه نظامیان حوثی در یمن




 


به گزارش اسکای نیوز رژیم ایران برای شبه نظامیان حوثی در یمن نه تنها پول و سلاح ارسال می کند بلکه مواد مخدر هم به آنها می دهد تا از آن بعنوان منبع مالی استفاده کنند/ این در حالی است که تعدادی از افسران سپاه پاسداران در داخل یمن حضور دارند تا برای مونتاژ قطعات سلاح قاچاق شده به حوثی ها کمک کنند.


منابع یمنی می گویند شبه نظامیان حوثی در استانهای صعده، حجه، صنعا و حدیده شبکه ای از تاجران مواد مخدر دارند .این شبکه در سواحل غرب یمن تحت نظارت کاردار نیروی دریایی شبه نظامیان حوثی عمل می کند .


 رژیم ایران کارشناسان صنایع نظامی خود را نیز به همراه محموله های موشکی ارسالی اش به یمن می فرستد . حوثی ها کنترل اداره صنایع نظامی وابسته به وزارت دفاع در صنعا را نیز در دست خود دارند. آنها مواد خام و دستگاههای مورد نیازشان را از رژیم ایران دریافت می کنند . همچنین افسران رژیم ایران و شبه نظامیان حزب الله لبنان برای مونتاژ کردن موشک های ارسالی به یمن در صحنه حضور دارند و در کنار شبه نظامیان حوثی که در ایران آموزش دیده اند کار می کنند . حتی هواپیماهای بی سرنشینی که شبه نظامیان حوثی در صنعا از آن پرده برداری کردند در ایران ساخته شده . قطعات این هواپیماها نیز به یمن قاچاق شده ولی در این کشور مونتاژ می شود .


ادامه ارسال تسلیحات توسط رژیم ایران برای شبه نظامیان حوثی در یمن باعث طولانی شدن جنگ و خونریزی و ویرانی می شود و مانع صلحی است که از طریق روشهای مسالمت آمیز می تواند برقرار شود.











 





  • مقابله ترامپ با رفتار تحریک آمیز روسیه




 


مایک پنس معاون دونالد ترامپ می گوید امضای لایحه تحریم روسیه اقدامی علیه رفتار تحریک آمیز این کشور است. فاکس نیوز: روز چهارشنبه رئیس جمهور دونالد ترامپ لایحه تحریمهای جدید علیه روسیه را امضا کرد. رکس تیلرسون وزیرخارجه او گفت نه او نه رئیس جمهور نسبت به این لایحه خشنود نیستند زیرا در امضای این لایحه، اختیارات او در آینده برای لغو تحریمها علیه روسیه محدود می شود.


لحظاتی قبل مایک پنس معاون رئیس جمهور طی مصاحبه یی اختصاصی در مونته نگرو گفت در حالی که رئیس جمهور لزوما بطور کامل با این لایحه موافق نیست ولی این لایحه را امضا کرد تا با کنگره علیه رفتار تحریک آمیز روسیه همبستگی نشان بدهد.


مایک پنس:‌ « کنگره اختیارات رئیس جمهور را محدود ساخته تا سیاست خارجی را به پیش ببرد، باوجود همه دلسردی که به این خاطر احساس می کنیم ولی تعهد قوی این رئیس جمهور به تحریمهای فعلی علیه روسیه به قوت خود باقی است . او روشن ساخته است که رفتار روسیه بی ثبات کننده بوده و این برای آمریکا قابل قبول نیست. علاوه بر این تحرکات تحریک آمیز کره شمالی و رژیم ایران هم دیگر پذیرفته نیستند». بنابراین لایحه تحریمهای روسیه اکنون توسط دونالد ترامپ امضا شده است.


 


 





  • رفع و رجوع پرونده تهاجم به سفارت عربستان سعودی در تهران




با گذشت یک سال و نیم از تهاجم به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، رژیم آخوندی از انجام هر گونه تحقیق خود داری می کند .


عربستان سعودی رژیم ایران را متهم می کند که در رابطه با پرونه حمله به سفارتش در تهران تعلل می کندو تحقیقات در این رابطه را عقیم گذاشته است. این موضع عربستان سعودی در اطلاعیه وزارت خارجه عربستان سعودی بیان شده است. در این اطلاعیه آمده است: مقامهای رژیم ایران با بکار گیری روش های پیچیده نمی گذارند تیم های ناظر عربستان سعودی از سفارت سفارت این کشور در تهران بازرسی کنند


امری که باعث می شود عربستان سعودی به سازمانهای بین المللی مراجعه کند تا بر اساس کنوانسیون های بین المللی اقدامات تضمین کننده حقوق دیپلماتیک این کشور انجام شود . رژیم ایران برای هشت تن از دست اندر کاران این تهاجم حکم قضایی صادر کرد ولی سازمانهای حقوقی این حکم را فاقد حداقل معیار های قضایی می دانند چرا که محاکمه این افراد ساختگی بوده و چیزی بیشتر از این نبوده است


در این رابطه صالح الزهران پژوهشگر سیاسی از جده به اسکای نیوز گفت« عجیب نیست که رژیم ایران دست به این بازیهای بیهوده می زند . عربستان سعودی انتظار ندارد جنایتکاران محاکمه عادلانه برگزار کنند . این اعمال رژیم ایران نشان می دهد این رژیم به کنوانسیون های بین المللی احترام نمی گذارد بلکه همانطوریکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفت رژیم ایران حکومت نیست و هیچ نشانه ای وجود ندارد که این رژیم یک حکومت باشد. بلکه این رژیم عبارت است از شبه نظامیان و باند هایی که در تهران حاکمیت دارند و هنوز به دیدگاههای فرقه گرایانه صدور انقلاب ایمان دارند . آنها در کشورهای جهان دخالت می کنند به این دلیل بود که مقامات عربستان سعودی مجبور شدند به سازمانهای بین المللی مراجعه کنند تا این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد


 





  • سرکوب در ونزوئلا




 


نیکولاس مادورو که با پاسخ منفی مردم این کشور در انتخابات اخیر مواجه شده شروع به دستگیری رهبران مخالفان کرده است. آمریکا هم به تلافی این اقدام شخص مادورو را تحریم کرده است .


خبرگزاری رویتر خبر داد:‌ دولت ایالات متحده روز دوشنبه نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را مورد تحریم قرار داد، این شدیدترین اقدام دولت ترامپ تاکنون در واکنش به انتخابات روز یکشنبه برای یک نهاد قانونگذاری در ونزوئلا بود. واشینگتن این انتخابات را قلابی می داند. وزارت خزانه داری آمریکا گفت تحت تحریم های اعمال شده تمامی دارائیهای مادورو در ایالات متحده منجمد میشود و اتباع آمریکایی از انجام هر گونه معامله یی با او ممنوع خواهند بود...


استون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه یی اعلام کرد:‌ با تحریم مادورو، ایالات متحده مخالفت خود با سیاستهای رژیم او و حمایت از مردم ونزوئلا را که خواهان بازگشت کشور به یک دمکراسی کامل و شکوفا هستند روشن میسازد،”...


یک منبع مطلع در کاخ سفید گفت:‌ تحریم ها علیه مادورو میتواند با اقداماتی برای هدف قرار دادن مقامات بلندپایه ونزوئلا و اقداماتی علیه صنعت نفت این کشور ادامه یابد


 





  •  بحران بین المللی روی میز کاخ سفید




 


انتصاب ژنرال جان کلی به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید خوش بینی هایی را حتی در میان دموکراتها برای همکاری با دولت ترامپ ایجاد کرده است. فاکس نیوز: ژنرال جان کلی کارش را بعنوان رئیس ستاد کاخ سفید شروع کرده است. این درحالیست که یک بحران بین المللی روی دست کاخ سفید است. روسیه در پاسخ به تحریمهای جدید، دستور داده است 755نفر از کارکنان دیپلوماسی در روسیه را کاهش بدهد.


وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفته است اقدام روسیه تاسفبار و دور از انتظار بوده و ما مشغول ارزیابی تاثیر چنین محدودیتی هستیم.


این درحالیست که مایک پنس معاون رئیس جمهور به اروپا سفر کرده و فشار بر روسیه را که بطور فزاینده یی تحریک آمیز شده بالا برده است. مایک پنس : «فعالیتهای بی ثبات کننده روسیه و حمایتش از رژیمهای یاغی و فعالیتها در اوکراین غیرقابل قبول است. در حالی که ما اهداف خودمان را روشن می کنیم انتظار داریم روسیه رفتار خود را تغییر بدهد و رئیس جمهور و من امیدوار می مانیم».


بسیاری بر این باور هستند ژنرال جان کلی با خود دیسیپلین تفنگداری را به کاخ سفید می آورد که دچار هرج و مرج و بحران بوده است . ظاهرا موضوعات مهمتری غیر از درز اطلاعات و دعواهای داخلی روی میز هستند موضوعاتی از قبیل اصلاحات در مالیات و غیره که ممکن است با دموکراتها هم مشورت کند.


نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در کنگره گفت خوشبین است و در رابطه با همکاری با ژنرال کلی ابراز امیدواری کرد....






[caption id="attachment_17825" align="alignnone" width="300"]جنگ-افغانسان-کاخ-سفید کاخ سفید در حال بررسی است که در این جنگ چه باید کرد است.[/caption]


  • تشکیل ارتش شنگن توسط اتحادیه اروپا




 


فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا خواهان آن شد که یک ارتش متحد در اروپا تشکیل شود تا از سرزمین ها و شهروندان اروپایی که به نیم میلیارد نفر می رسند حفاظت کند .


کشورهای عضو شنگن به تلاشهای جدیدی دست زدند تا یک ارتش اروپایی متحد تشکیل دهند . تلاش برای تشکیل چنین ارتشی در حالی شدت می گیرد که روسیه در منطقه پیشروی می کند و تهدیدهای تروریستی در کشور های اروپایی بالا گرفته است . این وضعیت باعث شده اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشورهای عضو به فکر افزایش توان دفاعی خود بیفتد . در دهه گذشته کشورهای اروپایی تلاش کرده بودند با هدف کاهش بودجه نظامی در کشورشان تعداد پرسنل ارتش خود را کمتر کنند . علاوه بر این اروپا برای حفاظت از امنیت خود به میزان زیادی به آمریکا و ناتو تکیه کرده بود. ایده تشکیل شنگن نظامی به ارتش کشورهای اروپایی این آزادی را می دهد که بتوانند در سایر کشورهای عضو اتحادیه نقل و انتقال داشته باشند .بدین گونه موانع از سر راه یکانهای نظامی اروپایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برداشته می شود . ایده تشکیل ارتش اروپایی بعد از آن مطرح شد که ناتو بودجه نظامی دفاع از کشورهای اتحادیه اروپا را کاهش داد. تمامی ۲۶کشور عضو اتحادیه اروپا ۲ در صد از بودجه خود را صرف تقویت توان ارتش و گسترش زرادخانه تهاجمی و دفاعی این ارتش خواهند کرد تا حفاظت بیشتری برای شهروندانشان تامین کنند . شهروندانی که تعداد آنها به نیم میلیارد نفر می رسد


 




[caption id="attachment_17830" align="alignnone" width="300"]قاچاق-سلاح-رژیم-ایران قاچاق سلاح رژیم ایران[/caption]


  •  جنگ افغانستان به کجا می رود؟




 


پانزده سال بعد از شروع جنگ در افغانستان 2350نفر سرباز کشته شده اند و آمریکا 686میلیار دلار هزینه آن کرده است. کاخ سفید در حال بررسی است که در این جنگ چه باید کرد است.


اریک پرینس  تکاور سابق نیروی دریایی و بنیانگذار آکادمی بلک واتر است: رئیس جمهور دونالد ترامپ یک میراث فاجعه باری را در افغانستان به ارث برده است. او اکنون سه تابلو دارد. می تواند بیرون بکشد، که در این صورت دولت فعلی طی چند هفته سقوط می کند و فراخوان گسترده یی برای هر گروه شبه نظامی در سراسر جهان است که به آن کشور برود. یعنی هر بمبگذار منفرد و هر تروریستی می تواند در افغانستان کار کند.


تابلوی دوم گرچه دیوانگیست اما می تواند به وضعیت 16سال گذشته ادامه دهد


ما به صفت یک کشور، بیش از کل بودجه دفاعی انگلستان در افغانستان هزینه جنگ می کنیم. بنابراین جنگی گران است و این سیاست جواب نداشته است.


اما یک راه حل سوم هست که رئیس جمهور می تواند در نظر بگیرد.


این راه حل شامل این 5محور است:


1 - تحکیم قدرت


2 - تعیین قوانین درگیری و جنایت علیه بشریت


3 - تعلیم نیروهای افغانستان


4 - قطع ارتباط طالبان


5 - حذف تروریستها


 روندی که در حال حاضر هست جواب نداشته است. رئیس جمهور یک نفر می خواهد که مسئول اینکار باشد. در مورد قوانین درگیری ارتش بشدت در حمله به اهداف محدود است. طالبان می تواند در فضای باز رژه نظامی انجام بدهد آنهم در کمتر از 60مایلی فرودگاه قندهار. در روز روشن دهها نفر از افراد طالبان و دهها دستگاه خودرو و البته خودروهای توقیف شده آمریکایی رژه می روند و ما کاری به آنها نداریم. در رابطه با هزینه این جنگ طالبان آن را از فروش مواد مخدر، طلا و پسته تامین می کند.


نیرویی که در آنجا مستقر کرده ایم به این منابع مالی طالبان کاری ندارد.


فاکس نیوز:‌ این طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا شده است...


اریک پرینس : در حال حاضر در افغانستان ما هزاران نیروی آمریکایی داریم که در معرض خطر هستند و ما هنوز در آنجا تلفات می دهیم .تنها دو راه برای رئیس جمهور باقی مانده است. یعنی با استراتژی همه چیز یا هیچ چیز مواجه است. بنابر این من یک راه میانه را در نظر گرفته ام که فشار بی امان بر تروریستها را حفظ می کند و 40میلیارد دلار را در سال به خود پنتاگون یا به خزانه داری بر می گرداند تا صرف زیرساختها در آمریکا بشود.... ما فقط برای بازنشستگانمان از این جنگ 3تریلیون دلار هزینه کرده ایم.









  • نگرانی سازمان ملل متحد از وضعیت پناهجویان




سازمان ملل متحد از کشورهای ایتالیا و لیبی خواست تا برای جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی با هم همکاری متقابل داشته باشند . استفان دوجاریک مسئول امور پناهندگان سازمان ملل متحد در خصوص اعزام یک کشتی ایتالیایی به سواحل لیبی گفت سازمان ملل در مورد این موضوع در حال گفتگو با دولت ایتالیاست و تاثیر این اقدام بر روی پناهندگان را دنبال خواهد کرد . او از اینکه تعدادی از پناهندگان توسط کشور لیبی دستگیر شده و در شرایط دشواری نگهداری می شوند ابراز نگرانی کرد و از هر دو کشور خواست تا از پناهجویان حفاظت کنند.


 





  •  جنایات شبه نظامیان حشد الشعبی در استانهای کرد نشین




مسؤل استان کرکوک عراق می گوید نخست وزیر عراق دستور داده است تا آوارگان به اجبار به مناطق خود در استان صلاح الدین باز گردند. اما تعداد زیادی از آوارگان با این خواسته مخالفند چرا که نسبت به انتقام گیری شبه نظامیان حشد الشعبی نگرانند.


 


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا: روابط واشنگتن با مسکو به «پائین‌ترین و خطرناکترین» سطح در طول تاریخ خود رسیده است . وی این مطلب را پس از امضای مصوبه اخیر کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، رژیم ایران و کره شمالی بیان کرد


 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: