This browser does not support the video element.

گزارش عفو بین المللی در مورد سرکوب در ایران ـ 20دقیقه 11مرداد ۹۶

1ـ انتشار گزارش 94 صفحه یی عفو بین الملل در مورد نقض فاحش حقوق بشر در ایران. عفو بین الملل: ‌از زمان ریاست جمهوری حسن روحانی مقامهای رژیم ایران دست به یک سرکوب بی رحمانه و خشونت آمیز علیه مدافعان حقوق بشر زده اند.


۲ ـ رکس تیلرسون: سپاه پاسداران و شبه نظامیان رژیم ایران باید از سوریه بیرون بروند. بشار اسد جایی در حکومت آینده سوریه ندارد


 





  •  تأمین مالی تروریسم را قطع می کنیم




تد یوهو نماینده کنگره آمریکا می گوید باید با تحریمهای شدید مانع تأمین تروریسم توسط رژیم ایران شد. بخشهایی از مصاحبه وی با فاکس نیوز: رژیم ایران در رویارویی با آمریکا و غرب قراردارد . این رژیم اخیرا موشکی را به فضا پرتاب کرده است. این جدیدترین اقدام تحریک آمیز است که می تواند برای برنامه تسلیحاتی رژیم ایران گامی به جلو باشد. در عین حال نگرانی فزاینده یی هم در مورد کره شمالی وجود دارد. چرا که در شصت و چهارمین سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی هستیم. مقامات آمریکا از یک آزمایش موشکی در کره شمالی هم خبر دادند. همه اینها در حالیست که کنگره آمریکا تحریمهای گسترده یی را علیه رژیم ایران، کره شمالی و روسیه تصویب کرده است. مقامهای روسیه این لایحه را مورد حمله قرار داده اند و گفته اند این تحریمها همه امیدها برای بهبود روابط با آمریکا را بر باد می دهد.


تد یوهو نماینده کنگره و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان می گوید آزمایش موشکی واکنشی به تحریمهای کنگره است و از قضا این تحریمها را قوی تر می کند . این تحریمها همه کشورهایی که در این قضیه دست دارند یعنی روسیه و کره شمالی و رژیم ایران را شامل می شود. هرگونه کاهش این تحریمها باید از تایید کنگره بگذرد.


فاکس نیوز: این تحریمها تاثیر بزرگی خواهند داشت و می دانم می خواهید پولی که این رژیمها می گیرند و در تسلیحات خرج می کنند و در برخی موارد هم خرج ترور می کنند به دستشان نرسد؟


تد یوهو:‌ همانگونه که می دانیم رژیم ایران با برجام جری تر شده چرا که بدنبال آن، 400میلیارد دلار از داراییهای آن ازاد می شود. رژیم ایران با چنین پولهایی حزب الله را قویتر ساخته است. این رژیم پول به تروریسم می رساند و گروههای تروریستی را پرورش می دهد...


در زمینه کره شمالی هم تبادلات تجاریش با چین بیشتر شده است... بنابراین باید بتوانیم تحریمهای بیشتر علیه این کشورها اعمال کنیم .


 لازم است تمام جامعه بین المللی برای حل این مسائل وارد شوند چرا که در حال حاضر نقاط بحران و تلاطم زیادی در سراسر جهان بوجود آمده است.


 





  •  محکومیت رژیم ایران توسط عربستان سعودی




وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه یی اعلام کرد مقامات رژیم ایران تحقیقات درمورد تهاجم به سفارت خانه این کشور در تهران را به تعویق انداخته و با انجام آن مخالفت کرده اند . یک مقام مسؤل در وزارت خارجه عربستان سعودی گفته است مقامات رژیم ایران به وقت کشی و اجرای تحقیقات در مورد حادثه اشغال سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری مشهد ادامه می دهند .این بیانیه اضافه می کند در شرایطی که رابطه میان دو کشور قطع شده رژیم ایران با هدف گرفتن امتیاز های سیاسی دست به اعمال تحریک آمیز می زند. این منبع اضافه کرد مقامات رژیم ایران با روش های پیچیده ای از بازدید تیم ناظر عربستان سعودی از سفارت سعودی در تهران جلوگیری می کنند .


بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی تاکید می کند این گونه وقت کشی ها منعکس کننده روش کار رژیم ایران و بی احترامی این رژیم به معاهدات ،کنوانسیون ها و قوانین بین المللی و نیز بی احترامی به نمایندگی های دیپلماتیک است که این رژیم از ۳۸ سال پیش تا کنون در پی آن بوده است .


بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی در پایان اضافه می کند این واقعیت ها را در اختیار سازمان های بین المللی خواهد گذاشت تا بر اساس کنوانسیون وین و قوانین بین المللی، تمامی اقدامات برای تضمین حقوق دیپلماتیک عربستان سعودی انجام شود.


 





  • هشدار مایک پنس به روسیه




مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به مناطق بالتیک و بالکان بارها به روسیه هشدار داد. او از روسیه خواسته از رژیمهای یاغی مانند رژیم ایران و سوریه و کره شمالی حمایت نکند.


تلویزیون سی ان ان:


معاون رئیس جمهور آمریکا مایک پنس در گرجستان گفت آمریکا  در کنار این کشور در برابر تهاجم روسیه می ایستد. او از اقدامات بی ثبات کننده روسیه در اوکراین و حمایت آن از کشورهای سرکشی مانند رژیم ایران و سوریه کرد و گفت:‌ دونالد ترامپ قصد دارد لایحه اخیر تحریم های کنگره آمریکا را امضا کند تا روسیه را وادار کند رفتارش را تغییر دهد... مایک پنس: «ما به روابط بهتری با روسیه امید داریم. اما اقدامات اخیر دیپلماتیک از سوی مسکو، چیزی است که من می توانم به شما اطمینان دهم، آمریکا را از تعهداتش نسبت به امنیت خودمان، هم پیمانانمان و کشورهای دوستدار آزادی در سراسر جهان، مانند گرجستان باز نخواهد داشت». معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد ایالات متحده از ملحق شدن گرجستان به ناتو حمایت می کند. آنها حتی، همین حالا که داریم صحبت می کنیم، در حال انجام تمرینات نظامی مشترکی با یکدیگر هستند. پنس به گرجستان رفت و برای نیروهای آمریکایی سخنرانی کرد. این سخنان پیام روشنی داشت نه به خاطر محتوای آن بلکه به خاطر این که در گرجستان ایراد شد.


موضع مسکو این است که گسترش ناتو، تهدیدی برای منافع آن محسوب می شود. روسیه همچنین نسبت به مشارکت و رفتار آمریکا در منطقه تحت نفوذ سابق این کشور،   یعنی گرجستان، که  یکی از جمهوری های سابق شوروی است، بسیار نگران می باشد...








هشدار-مایک-پینس-رژیم-ایران

 





  • دومین آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی در کمتر از یک ماه






آزمایشهای موشکی کره شمالی تهدیدی جدی است. آمریکا چه راه کاری برای مقابله با آن دارد. خبرنگار سی ان ان از پنتاگون: این دومین پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی در کمتر از یک ماه است...


دونالد ترامپ: «ما این مشکل را حل و فصل خواهیم کرد» .


پنتاگون محاسبه می کند که این موشک از هر موشک قبلی دیگر کره شمالی، مدت طولانی تر و در ارتفاع بیشتری پرواز کرده است. معنای آن این است که برد احتمالی اش بیش از 6500 مایل است، در نتیجه، بر اساس برخی محاسبات، لس آنجلس، دنور و شیکاگو و چه بسا حتی نیویورک و بوستون در برد این موشک قرار بگیرند. 


جوزف سیرینسیونه کارشناس اتمی: «تقریبا شکی وجود ندارد که کره شمالی از کمپانی های چینی کمک دریافت می کند. اینکه آیا دولت چین در آن مشارکت دارد یا نه، روشن نیست. همچنین یک دوجین دانشمندان شوروی سابق در امور موشکی به کره شمالی رفته اند یا در آنجا زندگی می کنند». 


فعلا دولت ترامپ به فشارهای دیپلماتیک ادامه داده و با پرتاب موشکهایی در خلال یک مانور نظامی در کره جنوبی، یا با به پرواز درآوردن بمب افکن های بی 1 بر فراز کره جنوبی، اقدام به نمایش قدرت می کند. آمریکا همچنین در این مانورها، سیستم ضد موشکی تاد را بکار می گیرد. کره جنوبی اکنون خواهان استقرار تعداد بیشتری از این موشکها در خاک خود است. 


افسران ارشد نظامی آمریکا هشدار می دهند که یک راه حل دیپلماتیک باید پیدا شود. 


ژنرال مایک میلی، رییس ستاد ارتش آمریکا: «ما در حال امتحان کردن طیف گسترده ای از گزینه های دیپلماتیک و اقتصادی هستیم و از این گزینه ها  کاملا حمایت می کنیم »


دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: من نسبت به چین خیلی مایوس شده ام. رهبران احمق قبلی ما به آنها اجازه دادند سالانه از طریق تجارت، صدها میلیارد دلار بدست آورند، با این حال، آنها در رابطه با کره شمالی، هیچ کاری برای ما نمی کنند به جز اینکه حرف بزنند. ما دیگر اجازه نمی دهیم این وضعیت ادامه یابد. چین می تواند براحتی این مشکل را حل کند...» .


مقامات دفاعی آمریکا می گویند در روزهای اخیر فعالیتهای غیر عادی در میان زیردریاییهای کره شمالی را کشف کرده اند ولی مطمئن نیستند که در آنجا چه می گذرد. قرار است ارتش آمریکا به آزمایش یک موشک قاره پیما از یک پایگاه نظامی در کالیفرنیا  دست بزند. 


 




  •  جنگ افغانستان به کجا می رود؟




 


پانزده سال بعد از شروع جنگ در افغانستان 2350 سرباز آمریکایی کشته شده اند و آمریکا 686میلیارد دلار هزینه کرده است. کاخ سفید در حال بررسی است که در این جنگ چه باید کرد ؟.


اریک پرینس تکاور سابق نیروی دریایی و بنیانگذار آکادمی بلک واتر است: رئیس جمهور دونالد ترامپ یک میراث فاجعه باری را در افغانستان به ارث برده است. او اکنون سه تابلو دارد.


می تواند بیرون بکشد، که در این صورت دولت فعلی طی چند هفته سقوط می کند و فراخوان گسترده یی برای هر گروه شبه نظامی در سراسر جهان است که به آن کشور برود. یعنی هر بمبگذار منفرد و هر تروریستی می تواند در افغانستان کار کند.


تابلوی دوم گرچه دیوانگیست اما می تواند به وضعیت 16سال گذشته ادامه دهد .


ما به صفت یک کشور، بیش از کل بودجه دفاعی انگلستان در افغانستان هزینه جنگ می کنیم. بنابراین جنگی گران است و این سیاست جواب نداشته است.


اما یک راه حل سوم هست که رئیس جمهور می تواند در نظر بگیرد.


این راه حل شامل این 5محور است:


1 - تحکیم قدرت


2 - تعیین قوانین درگیری و جنایت علیه بشریت


3 - تعلیم نیروهای افغانستان


4 - قطع ارتباط طالبان


5 - حذف تروریستها


روندی که در حال حاضر هست جواب نداشته است. رئیس جمهور یک نفر می خواهد که مسئول اینکار باشد. در مورد قوانین درگیری ارتش بشدت در حمله به اهداف محدود است. طالبان می تواند در فضای باز رژه نظامی انجام بدهد آنهم در کمتر از 60مایلی فرودگاه قندهار. در روز روشن دهها نفر از افراد طالبان و دهها دستگاه خودرو و البته خودروهای توقیف شده آمریکایی رژه می روند و ما کاری به آنها نداریم. در رابطه با هزینه این جنگ طالبان آن را از فروش مواد مخدر، طلا و پسته تامین می کند.


نیرویی که در آنجا مستقر کرده ایم به این منابع مالی طالبان کاری ندارد.


 





  • تشکیل ارتش ملی سوریه استراتژی ائتلاف نیروهای ملی و انقلابی




ائتلاف ملی سوریه با ارائه طرحی خواستار تشکیل ارتش ملی سوریه شده است. بسیاری از تشکلهای رزمنده نیز از این ابتکار عمل استقبال کرده اند.


احمد رمضان رئیس اداره تبلیغات ائتلاف ملی سوریه می گوید :‌


حوادثی که در ادلب روی داد یک زنگ خطر بزرگی است برای تمامی کشورهای دوست و همچنین برای جامعه جهانی که دنبال مبارزه با تروریسم است. جامعه جهانی و کشورهای دوست باید به ائتلاف ملی سوریه و برآورد استراتژیکی آن از وضعیت کلی سوریه و حمایت از تشکلهای رزمنده گوش فرا دهند. آنها باید به ایجاد ارتش ملی سوریه در داخل کشور بجای تشکلهای مختلف حمایت کنند. در حال حاضر ائتلاف ملی سوریه در چارچوب مجموعه اصلاحاتی که در پیش گرفته با تشکلهای نظامی برای برپایی هسته های ارتش ملی سوریه که تمامی این تشکلها را در بر میگیرد و در مناطق آزاد شده فعالیت میکند، بحث میکند.


بسیاری از تشکلهای رزمنده باتوجه به تعادل جدید معتقد هستند که باید از چتر سیاسی یعنی ائتلاف ملی حمایت کنند. امکان ندارد سوریه را در این وضعیت رها کرد تا صحنه ای برای تمامی گروههای تروریستی باشد که بدون حسابرسی یا نظارتی به سوریه وارد شوند. رژیم اسد ورود این گروهها را با حمایت و تأمین مالی رژیم ایران ، تسهیل میکند.


 





  •  موج مخالفت با انتخابات قلابی در ونزوئلا




 


مردم ونزوئلا می گویند انتخابات اخیر یک تقلب و فریب بوده است. آنها می گویند نمی خواهند دیکتاتوری پایه های خود را در کشور مستحکم کند.


تلویزیون فرانسه 24: ونزوئلا با یک روز دیگر از اعتراضات مواجه بوده است. بعد از اینکه مادورو در انتخاباتی که بشدت مورد اعتراض بود اعلام پیروزی کرد. یک انتخابات سراسری برای انتخاب کنگره برگزار شد. دولت مدعی شد بیش از 40درصد شرکت کردند.


مخالفان مادورو گفتند این یک تلاش برای تحکیم قدرت مادورو بوده است و این اقدام، ونزوئلا را به یک دیکتاتوری تبدیل می کند.


 





  • ساخت ماده‌ای که از کوچکترین حرکات، برق تولید می‌کند




 


آیا شارژ اتوماتیک گوشی‌های همراه ممکن می‌شود؟ ظاهرا پاسخ مثب است.


محققان دانشگاه "وندربیلت" یک ماده فوق نازک را تولید کرده‌اند که می‌تواند از حرکت‌های روزمره انسان مانند خم شدن آرنج،انرژی برق تولید کند. این ماده می‌تواند راه را برای تولید لباس‌هایی که تلفن‌های همراه را شارژ کرده یا مانند یک صفحه "ال‌.سی‌.دی" روشن می‌شوند باز ‌کند.این سیستم با لایه‌های کوچکی از فسفر سیاه که هر کدام فقط به ضخامت چند اتم هستند، ساخته شده است.


وقتی این ماده خم یا فشرده شود، یک بار الکتریکی کوچک تولید می‌شود و نازکی آن به این معنی است که می‌تواند از کوچکترین حرکاتی که ممکن است در فعالیت‌های روزمره انجام شود، انرژی برق ایجاد کند.


برای اینکه این دستگاه عمل کند، نیازی به حرکات تند و شدید نیست زیرا این دستگاه حتی از راه رفتن یا ایستادن نیز انرژی برق ایجاد می‌کند. این ماده می‌تواند 430 میکرووات برق بر متر مربع تولید کند .


 





  • رکس تیلرسون: رژیم ایران باید نیروهای نظامی خود را از سوریه بیرون ببرد




رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واشینگتن گفت:‌ «ما با روسیه منافع مشترکی داریم که مبارزه با تروریسم است. ما در صحنه سوریه تواناییهایمان را به آزمایش می گذاریم. ما دیدگاه مشترکی داریم که داعش تهدیدی برای هردو کشورماست، بنابر این به شکست داعش و سایرگروه های تروریستی متعهدیم.


روشن است که روسیه خود را در شروع درگیری با رژیم سوریه و بشار اسد متحد کرد که برای ما غیرقابل قبول بود. لذا ما با روسیه کار می کنیم تا به سوریه ای که کشوری متحد باشد برسیم. سوریه یی که شقه نشده باشد ، اما سوریه ای باشد که فرصتی برای مردم سوریه فراهم کند تا قانون اساسی جدیدی داشته باشند و انتخابات آزاد و منصفانه ای داشته باشند و رهبری جدیدی انتخاب کنند.


این کماکان دیدگاه ماست که رژیم اسد هیچ نقشی در حکومت آینده سوریه نخواهد داشت.


دومین شرطی که ما داریم این است که نفوذ نظامی رژیم ایران و حضور مستقیم نیروهای نظامی این رژیم در داخل سوریه پایان یابد. آنها باید از سوریه بیرون رفته و به کشور خود بازگردند.


 خواه سپاه پاسداران باشد خواه شبه نظامیان اجیر شده و شبه نظامیان خارجی که رژیم ایران در این جنگ به سوریه آورده است. اینها دو شرط کشورماست که بسیاری از متحدان ائتلافمان در سراسر جهان نیز در آن مشترکند.


- سنای آمریکا کریستوفر ری را به عنوان رئیس جدید اف‌بی‌آی تأیید کرد


سنای آمریکا صلاحیت «کریستوفر ری» را برای ریاست پلیس فدرال آمریکا ـ اف‌بی‌آی با اکثریت آرا تأیید کرد. از صد عضو سنا ۹۲ موافق و ۵ نفر مخالف کریستوفر ری بودند.رئیس اداره تحقیقات یا پلیس فدرال آمریکا معمولا برای دوره ده ساله, به پیشنهاد رئیس جمهوری و تایید سنا انتخاب می شود.


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: